Autor Wątek: Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro  (Przeczytany 30393 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Moja wiedza na temat Polonezów od połowy lat 80 do Caro jest Bardzo niewielka więc chciałem ją przy waszej pomocy  troszkę rozszerzyć,co mi się udało ustalić.
Że na początku były na eksport Borewicze z przodem od Coupe potem Poldek dostał okno w słupku C bodajże MR86 lub MR87 (to chyba jest akwarium) potem chyba MR89 lub MR90 klapa
jak w Caro(to chyba jest potocznie przejściówka).
Ale zastanawia mnie kilka spraw:
-spotykam często Polonezy z oknem w słupku C  ale z przodem od Borewicza
-spotkałem się kiedyś ze stwierdzeniem że to okienko z początku było płatną opcją  
-Czy  modyfikacje były najpierw w autach na eksport(tak jak było z wlotem z Coupe) i od kiedy i w jakich konfiguracjach występowały?
Różne zródła różnie podają i auta poruszające się po drogach to przeważnie rzezba  z tego co popadnie przy naprawie blacharskiej.
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 27, 2010, 00:36:31 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Przód od borewicza był montowany zamiennie z obydwoma wersjami przodu "coupe" (czyli tak zwanego "noska"). Można spotkać i borki z noskiem obydwu rodzajów i akwaria bez niego. Okienko nie było płatną opcją, ale przypuszczam, że przy zmianie modelu dostawało się auto z okienkiem za łapówkę. Nosek w borkach owszem najczęściej był montowany w autach na eksport. W akwariach to już różnie bywało...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 27, 2010, 07:27:25 am »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
Nie ma czegoś takiego jak dwie wersje noska z Coupe - Coupe miało nosek z, że tak to określę - ujemnym skosem, nosek był profilowany równolegle z końcówką błotnika, ten nosek trafił potem do wersji exportowych, dopiero potem nosek przeszedł "lifting" i patrząc z boku, uzyskał kształt klasycznego trapezu, te jednak noski nie były montowane w Coupe. Dziś można je spotkać w niektórych, ale to już twórczość ludzi odbudowujących te auta. Jako ciekawostkę dodam, że Coupe z pierwszej serii, prawdopodobnie były też montowane z klasycznym tzw. Borkowym przodem.
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 27, 2010, 11:06:57 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Nie pisałem, że obydwa to są noski od Poloneza Coupe, tylko że są to noski "coupe".

 I owszem - nosek "ujemny" w oryginale pochodzi od PN Coupe i tylko taki był w nich montowany, a nosek "dodatni" jest jego modyfikacją i montowany był w borkach i akwariach naprzemiennie z noskiem "ujemnym" i "zwyczajnym" przodem, oraz następnie w przejściówkach jako standard.

Niemniej jak się pójdzie do sklepu i chce kupić np atrapę albo nosek do przejściówki to na metce napisane jest jak byk np: "atrapa coupe" mimo, że jest odwrotnie pochylona i do oryginalnego Coupe pasować nie będzie. :mrgreen: Wiem bo sam kupowałem i się bardzo zdziwiłem...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 27, 2010, 12:48:35 pm »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
Wiesz Grzech słowo "Coupe" brzmi drożej niż "atrapa Polonez"  :mrgreen: pewnie dla tego tak to nazwali  :mrgreen:
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 01, 2010, 13:13:25 pm »

Offline michal235c

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 628
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1.6GLI 1997r.--> (Polonez Atu "Orciari" 1.6 GLI 16V) Polonez Atu Plus 1.4 GTI 16V 1997r.
ajk#1212,  zapomniałes o ATU :P
Jest Atu  ?.? GLI ?V :d, jest i Atu Plus K16 :d, było Caro ale się rozpadło :P
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polon

Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 01, 2010, 14:34:54 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Aby nie było żadnych wątpliwości to tak wyglądają  nosek typ "coupe" i nosek typ "przejściówka":
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 02, 2010, 13:06:11 pm »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
... i w obu wypadkach - tak wyglądają kołpaki w eksportówkach  :mrgreen:
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 02, 2010, 12:38:49 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Polonez 1.3 do kiedy był robiony ,ile tego wyszło ,dane techniczne,wrażenia z jazdy wszystko co o nim wiecie?
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 02, 2010, 12:48:56 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Bogdan611"
Polonez 1.3
Skrzynia chyba 4-ro biegowa. podejrzewam że to polonez z silnikiem fiata
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 02, 2010, 13:44:35 pm »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 350
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
1300 to był typowy silnik polonezowski tj. rozrząd na pasek, wentylator w chłodnicy itp. W mojej C-klasie z 84 na bloku jest wybite 1300. Czy jest to oryginalny silnik 1300 czy też sam blok rozwiercony do 1500 tego nie wiadomo.

Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 04, 2010, 08:32:56 am »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
co ciekawe 1300 to nie silnik który pojawił się tylko na początku historii Poloneza by wkrótce zostać wypartym przez 1500, Polonezy z silnikami 1300 były produkowane na export do drugiej połowy lat 80tych, jakiś czas temu zdjęcia takiego modelu pojawiły się na FPM i wywołały nie małą sensację :) swoją drogą 65 koni w aucie ważącym grubo ponad tonę może powodować depresję  :x
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 04, 2010, 10:37:30 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Ale jak się popatrzy na ofertę aut z tamtych lat to było to dość popularne rozwiązanie. Forda Taunusa też oferowano z takimi silnikami. Opla Asconę nawet z 1200... Te auta wyciągały koło 130 km/h, a do setki "leciały" w ponad 23 sekundy. :D Nie sądzę żeby Polonez był jakoś od nich gorszy.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 06, 2010, 14:29:04 pm »

Michau

  • Gość
Cytat: "Grzech#1938"
Opla Asconę nawet z 1200

Tylko ascona w tamtych latach była już przednio napędowa, lżejsza i całkiem dobrze jeździła. 1.6 w asconie to już było coś, nie mówiąc o tym że ascona 2.0 po prostu rwała asfalt  :D

Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 06, 2010, 14:49:32 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Do każdego samochodu można było zawsze zamówić mocniejszy silnik, ale podstawowe wersje to zawsze było 1200 albo 1300 i na te samochody też był popyt. Jest sporo ludzi, którym się nigdzie nie śpieszy i którzy oszczędzają na opłatach. Polonez się tu jakoś negatywnie nie wyróżniał. Nie wiem czy wiesz, ale nawet Ferrari można było kupić w wersji z "małym" silnikiem.  :mrgreen:
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 09, 2010, 15:38:00 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Przyśpieszenie w 23 sekundy to mniej więcej tyle ile potrzeba żeby w dzisiejszych czasach włączyć się do ruchu poza godzinami szczytu choć wielu kierowców uważa że wystarczą 23 lata.

Ascona miała tylny napęd przecież.

O jakim Ferrari mówisz?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 09, 2010, 16:57:12 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Ferrari 208 GTB/GTS (identyczny z 308 GTB/GTS) miał silnik raptem 2 litrowy. Można też było kupić Maserati Merak z 2 litrami. Te silniki miały koło 150 KM i auta ważące po ponad 1300 kg osiągi miały z nimi raczej przeciętne.  :mrgreen: (Jak na auta tego typu oczywiście...) ;)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 09, 2010, 16:58:44 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytuj (zaznaczone)
Ascona miała tylny napęd przecież.
A i B miała na tył, ale C produkowana 81-88r, na przód.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 10, 2010, 13:28:57 pm »

Michau

  • Gość
Cytat: "BXMaster"
Ascona miała tylny napęd przecież.

Mhm chyba wiem, czym z moim ojcem pokonaliśmy xxx km? :]
Chyba w asconie przednio napędowej najmniejszy silnik to byl 1.3.

Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 13, 2010, 21:36:56 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "lukasz190"
1,3 w 90%szła na eksport do Anglii.
To by tłumaczyło czemu Clarkson tak pojechał po FSO w sprawie osiągów...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.