Autor Wątek: Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro  (Przeczytany 28891 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #60 dnia: Czerwiec 19, 2012, 01:09:30 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mialy pokretlo ,ktore pozwalalo ustawic wstepne wychylenie,nie wiem czy to byl oryginal
oryginał, później, w wyniku oszczędności, zrezygnowano z tego.
znaczy sie ,ze samo pokretlo jest oryginalne to wiem ,tylko  nie bylem pewny ,czy oryginalnie wystepowaly w stykowym przerywaczu,
chcialem taki przyspieszacz zaadaptowac swego czasu do 1.5AB ,zeby moc regulowac zaplon na wiecej sposobow
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #61 dnia: Czerwiec 19, 2012, 14:36:46 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
mialy pokretlo ,ktore pozwalalo ustawic wstepne wychylenie,nie wiem czy to byl oryginal
oryginał, później, w wyniku oszczędności, zrezygnowano z tego.
Domyślam się, że mówicie o pokrętle selektora oktanowego. Wg literatury służyło ono do regulacji zapłonu, gdy zachodziła konieczność eksploatacji na paliwie o niższej LO.
Zajrzałem do owej literatury - wyższą też przewidywano  :d
A wszystko po to, by samochodzik jeździł na paliwie ze Stara 29!!
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 19, 2012, 14:42:28 pm wysłana przez altowiolista »
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #62 dnia: Czerwiec 19, 2012, 14:55:23 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
na paliwo Pb78 i Pb86 byly przeznaczone wersje odprezone 1300 i 1500 o mocy mniejszej o 5KM,
jak bys zalal Pb78 do standardowego silnika to zadne opoznianie zaplonu by nie pomoglo
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #63 dnia: Czerwiec 19, 2012, 15:11:48 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Fiat jeździł na niższej niż 94 czasem, jakoś dawał, radę, szczególnie w stanie wojennym. Inna sprawa, że nie była to stricte 78 niebieska, a mieszanina z żółtą. Oktanoselektor miał zastosowanie  <spoko>.
Wiadomo, że takie rozwiązanie było awaryjnym, kryzysowym wyjściem, nie zastąpi to odprężenia silnika.
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #64 dnia: Czerwiec 19, 2012, 20:13:09 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
fiat 1500 mial epsilon 9.0  ,wiec od biedy na zielonej bez mocnego obciazania mogl jezdzic na zielonej (teraz to juz nie jestem pewny czy to Pb86 czy 87),
ale wzmocniona wersja 1500S z epsilonem 9.5 to juz by stukal jak nic,
no a z benzyna tez roznie byc moglo : http://www.youtube.com/watch?v=GNobHsEOfhY&feature=related
od 45min
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #65 dnia: Czerwiec 21, 2012, 17:52:52 pm »

Offline bear2493

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro +

Odp: Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #66 dnia: Czerwiec 22, 2012, 01:33:39 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Nasza benzyna "żółta" i tak miała 94 oktany według odmiennej metody badawczej. Zgodnie z zachodnimi normami miała 88 oktanów z tego co pamiętam. Natomiast na 78 to można było jeździć Lublinem i innymi benzynowymi ciężarówkami tudzież Syrenką.

Ciekawe, że aktualnie na zachodzie są inne benzyny niż u nas z tego co czytałem. Są:
Normal ROZ91
Super  ROZ95
SuperPlus ROZ98

Ale wracając do tematu, to np na Węgrzech i w Rumunii benzyna 95 oktanów była bez porównania lepsza niż nasza 94. Jak byliśmy naszym 125p '74 w Rumunii i zatankowaliśmy pierwszy raz na Węgrzech, to auto zmieniło się nie do poznania. Nagle okazało się, że ma przyśpieszenie, a podróżną 120 na godzinę osiągało bezwysiłkowo.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 22, 2012, 01:36:17 am wysłana przez Grzech#1938 »
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #67 dnia: Czerwiec 22, 2012, 02:16:04 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Natomiast na 78 to można było jeździć Lublinem
to sie wtedy Żuk nazywalo  :d

Nasza benzyna "żółta" i tak miała 94 oktany według odmiennej metody badawczej. Zgodnie z zachodnimi normami miała 88 oktanów z tego co pamiętam
cos ci sie pokrecilo,
sa dwie normy dla okreslenia "oktanowosci" :
motorowa i badawcza,
motorowa zawsze wykazuje mniejsza liczbe niz badawcza - w Europie obowiazuje podawanie liczby badawczej ,w calej Europie ,a nie tylko w Polsce,
w USA podobno podawali/podaja motorowa ,ale tam wogole jakos jest pokrecone oznaczenia ,wiec nie wiadomo
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #68 dnia: Czerwiec 30, 2012, 04:01:53 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Natomiast na 78 to można było jeździć Lublinem
to sie wtedy Żuk nazywalo  :d

Nie chodziło mi o Żuka tylko o ciężarówkę Lublin-51. Taką jak na tej fotce: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d7/Samochod_(GAZ)_Lublin-51.jpg/800px-Samochod_(GAZ)_Lublin-51.jpg  W Rosji zresztą mieli jeszcze gorszą benzynę niż nasza "niebieska"...

Natomiast co do owych metod, to z tego co pamiętam w latach 70 prasa motoryzacyjna się upierała, że metoda motorowa jest używana wszędzie poza krajami RWPG, ale skoro twierdzisz inaczej, to pewnie nie mieli racji. :d Niemniej nie zmienia to faktu, że na benzynie węgierskiej i rumuńskiej jeździło się totalnie inaczej.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #69 dnia: Lipiec 18, 2012, 23:27:11 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Nie znalazłem oficjalnych zapisków o montażu 1.6 dohc w Polonezach.
2.0 dohc:
83-88 Sport,
83-85 krótkie serie np w 3d coupe,
85-88 Milicja

Musiała powstać jakaś seria 2.0 DOHC na przełomie 78 i 79 roku bo by ten samochód nie dostał w ogóle homologacji rajdowej a dostał IV w 79 i II w 80, z tego wniosek że musieli sporo tych silników kupić. Dodam że w 88 roku homologacja grupy B na model 2000 była zdelegalizowana od dwóch lat ,a grupy IV i II nieaktualna od 5 lat, wątpię zatem żeby produkowali jeszcze modele 2000 skoro rzeźbili 1.5 Turbo. Owszem, zdaje się że w 88 roku był ostatni start Poloneza 2000 w polskim rajdzie ale nie wiem jakim prawem go dopuścili bo zdelegalizowany był od 86 roku i wolno było go jeszcze użyć w 87 ale tylko w kraju. Widocznie PZMot załatwił na jeden rajd coś w rodzaju dzikiej karty. Miała by seria w 88 roku sens gdyby natłukli tego naprawdę sporo, chyba koło 2000 sztuk ale wiemy doskonale że tego nie zrobiono.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 18, 2012, 23:39:30 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #70 dnia: Lipiec 22, 2012, 13:07:54 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
No cóż. Ponieważ to było jeszcze za PRL, więc mogli użyć tej samej metody co Czesi ze Skodą 130RS. Wyprodukowano jej tylko 4 egzemplarze na rajdy, a homologację otrzymały na podstawie dokumentu, że pozostałe 1996 szt. zakupiła czeska milicja. Takiego dokumentu nikt nie śmiał podważyć.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap