Autor Wątek: Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro  (Przeczytany 30400 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 28, 2010, 13:30:19 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Ja troszkę inaczej słyszałem,że skończyły się u Fiata silniki do RWD,bo fiat miał już w swojej ofercie FWD czyli Regatę potem jeszcze Cromę a dostęp do większych silników pojawił się dopiero w czasach kapitalizmu,czyli udało się Forda oswobodzić z nadwyżek Pinto.A 1.5 turbo ratowali się jak mogli bo Polonez zawsze cierpił na brak mocnego silnika :P
Małe OT.Jak było z konfiguracją orginalnych DOHC,czyli czy były tylko 2.0 czy też były 1.6 ,zasilanie czy gaźnik czy wtrysk,skrzynie Fiat czy przerobione FSO(czytałem o czymś takim w Auto świecie z lat 90) i mosty jakie były stosowane?

[ Dodano: 28 Wrz 2010 13:34 ]
A brak kasy i niestabilna sytuacja polityczno-gospodarcza swoją drogą.
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 28, 2010, 13:40:24 pm »

Offline wawrzyniec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 2.0 DOHC 1998
W Polonezie 2000 był silnik 132C2000 na gaźniki Weber 34 IDF 250.
- To jesteś fanem polsko - włosko - koreańskiej motoryzacji

Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #42 dnia: Wrzesień 28, 2010, 15:07:37 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Bogdan611"
mosty jakie były stosowane?
a jak myślisz, standardowe od 1.6, czyli 3,9.

Cytat: "Bogdan611"
skrzynie Fiat czy przerobione FSO
i te i te, czyli od 132 i od poloneza z odpowiednim dzwonem.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #43 dnia: Wrzesień 28, 2010, 15:56:41 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "BARTEK#1925"
Bogdan611, na 2.0 nie było kasy (dewiz) żeby je kupować od Włochów, kasy na uruchomienie produkcji silników DOHC w Polsce, mimo posiadanej licencji, też nie uruchomiono ze względu na brak $$

A to z powodu stanu wojennego. "Dzięki niemu" pojawiły się Polonezy "C", bo materiały na zderzaki i listwy były importowane.
Cytat: "Bogdan611"
Jest to przykład downsizingu czyli zamiast 2.0 wsadzono 1.5,mogli turbo zrobić na bazie 1.6 ale silnik ten wtedy nie dorównywał jeszcze trwałością zwykłej 1.5

Z tego co pamiętam to powodem powstania "cywilnej" wersji 1500 turbo były przepisy rajdowe. 2000 DOHC nie mógł już startować, a żeby 1500 turbo mógł to konieczna była seria produkcyjna.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #44 dnia: Wrzesień 28, 2010, 22:37:22 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Tak przypuszczałem,ale Bartek teraz już jestem pewny :mrgreen:

[ Dodano: 28 Wrz 2010 22:38 ]
A czy były Polonezy 1.6 DOHC lub wersje I.e?
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 04, 2010, 23:05:16 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
A powie mi ktoś, bo nie znalazłem takiej informacji ani zdjęc-czy wychodziły Borki które nie miały chromowanych listew na drzwiach w okół szyb? Mam takiego na oku jest to chyba 79r i raczej w oryginale od pierwszego właściciela. Te ramki drzwi są w kolorze nadwozia i to mnie trochę zdziwiło...
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 04, 2010, 23:25:09 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
ale ma pomalowane nakładki, czy nie ma ich w ogóle?
tak czy inaczej zmota. nakładek nie było od mr83 w c-klasie.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 04, 2010, 23:32:36 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Nie ma ich wcale,  przy blacharce nic nie było robione.
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #48 dnia: Listopad 05, 2010, 01:30:05 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Ktoś mógł je albo zdjąć (ja tak robię) albo po prostu drzwi zmieniał.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #49 dnia: Sierpień 15, 2011, 20:00:38 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Konspektów czy prospektów? Bo to z lekka co innego... ;) Skany prospektów owszem posiadam. :)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 16, 2011, 03:37:32 am wysłana przez Grzech#1938 »
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #50 dnia: Marzec 10, 2012, 23:14:21 pm »

Offline poldon82

  • Dawid
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 678
  • Płeć: Mężczyzna
    • to co w sygnaturce :)
    • mój "Borewicz" z 1982r
Mógłby mi ktoś zrobić krótki wykład na temat dieselków, tzn. turbodiesel w Polonezie i wolnyssak VW w 125p. Kiedy to robili, ile tego zrobili, i jakie były osiągi :)

"...Telewizor, meble, mały fiat
Oto marzeń szczyt..."

Odp: Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #51 dnia: Marzec 10, 2012, 23:45:46 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
turbodiesel w Polonezie
1984r, ile zrobili ? HGW... Napewno jednego z nich miał mój ojciec jakieś 20 lat temu. Napewno jednego z nich ma Adamus z FSOAK.
Masz tu prospekta:
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #52 dnia: Marzec 10, 2012, 23:56:15 pm »

Offline poldon82

  • Dawid
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 678
  • Płeć: Mężczyzna
    • to co w sygnaturce :)
    • mój "Borewicz" z 1982r
Rafał#1951 dzięki, o coś takiego mi chodziło :) A zna ktoś może historie tego modelu ?

"...Telewizor, meble, mały fiat
Oto marzeń szczyt..."

Odp: Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwiec 18, 2012, 19:16:49 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Odświeżę temat,

Jak rozpoznać wersję Borewicza?

Pacjent ma takie cechy chrakterystyczne:
MR'83 ze spojlerem
silnik AB, ale blok "zielony"
wnętrze brązowy welur
w vinie ABF
brak modułu elektronicznego
wg papierów 84 rocznik
kolor mysi
obrotomierz

Ma ktoś pomysł co to za wersja?
Ja obstawiam LS, bo silnik wzmoncniony i "pełne" wyposażenie

Proszę o fachową radę, najlepiej tezy podeprzeć jakimś dowodem ;)
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwiec 18, 2012, 21:46:50 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
hmmmmm wszystko skazuje na LS , lecz z wnętrza może być Bogatszy. Chyba że to 1.5X, ale na eksport nie dawali koloru szarego, więc może trafił się z brązowym welurem taki:)
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwiec 18, 2012, 23:28:42 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a 1.5X nie mial przypadkiem brazowej deski rozdzielzej ?
i watpie zeby Xy wychodzily bez przyspieszacza podcisnieniowego
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 19, 2012, 00:20:05 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
LS to wersja wzmocniona z najlepszym wyposażeniem,

Wg moich obserwacji to brązowa deska jest po pierwsze strasznie rzadka, po drugie chyba coupe któreś ma takową oraz "chyba" występowała we wcześniejszym Borku z '78 ;) tzn z chromowaną listwa.

Nie wiecie jak to dokładniej zbadać? ;p Bo na razie wiadomo że to nie "C"klasa ani 1300.

A przyspieszacz to był atrybut wersji LE, CE ;p Ale nie wiem, kiedy to wprowadzili. W '85 było na pewno, wcześniejszych jakoś nie kojarzę. Wtedy to był hit i tylko za $
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 19, 2012, 00:21:53 am wysłana przez lazar91 »
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwiec 19, 2012, 00:29:11 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Wtedy to był hit i tylko za $
akurat, regulator podciśnieniowy był od 67r w 125p.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwiec 19, 2012, 00:41:27 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
przyspieszacze byly juz w silnikach 1500 fiata i  mialy pokretlo ,ktore pozwalalo ustawic wstepne wychylenie,
nie wiem czy to byl oryginal ,ale widzialem cos takiego przy zaplonie z mechanicznym przerywaczem,
a za 3300$ w roku 1983 to pewnie wersje LE mieli rodzice ,bo napisu nie pamietam ,ale  byl spojler ,listwy ,tapicerka czarny welur ,boczki czarna cerata ze srebrnymi listwami i na bank nowe popielniczki w drzwiach,
silnik wzmocniony i rozowe borygo w zbiorniczku wyrownawczym  :P
cos kojarzę ,ze ojciec wspominal o module zaplonowym
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 19, 2012, 00:43:09 am wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Akwarium, przejściówka....Polonezy od połowy lat 80 do Caro
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwiec 19, 2012, 01:01:10 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
mialy pokretlo ,ktore pozwalalo ustawic wstepne wychylenie,nie wiem czy to byl oryginal
oryginał, później, w wyniku oszczędności, zrezygnowano z tego.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...