Autor Wątek: Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!  (Przeczytany 9949 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
« dnia: Czerwiec 09, 2010, 20:19:06 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Wchodzę w posiadanie zabytku z 83 roku i mam do wyboru reflektory okrągłe (wszystkim dobrze znane-także w opcji H4) oraz kwadratowe H4. Które są lepsze? Które świecą lepiej, które bardziej Wam się podobają? Nie mogę się zdecydować :?
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 09, 2010, 20:31:13 pm »

Offline kapsel

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 268
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo 740
hmm. no cóż. bardzo trudny wybów.
osobiście wybrałbym reflektory okrągłe. ale z żarówkami H4.
bardzo dobrze oświetlają drogę. przynajmiej ja nienarzekałem na światła w moim kredensie. a wkoncu to to samo. a światła drogowe? niema raczej wątpienia, że okrągłe są lepsze od prostokątnych ponieważ zapalaja się 4 światła a nie 2. ja bym stawiał na okrągłe. ;)
OBRsOWO- ośrodek badawczo rozwojowy samochodów osobowych w obrowie

Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 09, 2010, 20:45:53 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Właśnie! Wiem, jak świecą h4 okrągłe, bo w DFie miałem takie, nie wiem nic o kwadratowych (właściwie prostokątnych). Poldek ma barwy "wojenne" sportowe, nie było sportowych z kanciastymi reflektorami. Prostokątne reflektory są oryginalniejsze, z drugiej strony czerwono-granatowy borek też nie ginie w tłumie!
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 09, 2010, 20:46:35 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4120
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Okrągłe światła są mocniejsze i krótkie i długie.

Okrągłe krótkie H4 mają liczbę cechowania:
 17,5 (tj. ok. 85 lx w odl. 25 m)
a prostokątne H4:
 12,5 (tj. ok. 60 lx w odl. 25 m)


Różnica w świeceniu jak widać na obrazku jest znaczna. Za to prostokątne ładniej wyglądają. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 09, 2010, 20:56:31 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Cytat: "Grzech#1938"

a prostokątne H4:
 12,5 (tj. ok. 60 lx w odl. 25 m)


Chodzi o prostokątne H4? Nie mówimy o światłach z Caro?
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 09, 2010, 21:58:15 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
altowiolista, rozumiem Twój dylemat, sam cztery okrągłe w przejściówce i świecą pięknie do tego 2 x 3H0 drogowe daje światło jak w dzień, ale Borek z kwadratowymi lampami to rarytasik :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 09, 2010, 22:10:35 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4120
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "altowiolista"
Cytat: "Grzech#1938"

a prostokątne H4:
 12,5 (tj. ok. 60 lx w odl. 25 m)


Chodzi o prostokątne H4? Nie mówimy o światłach z Caro?

Tak. Prostokątne H4 montowane w Polonezach. Takie same są w Lublinach i Autosanach, więc można je bez problemu nowe kupić. Niemniej światło dają słabsze niż okrągłe. Mnie się podoba rozwiązanie, które widziałem w jednym Trucku, gdzie ktoś do prostokątnych lamp dodał okrągłe długie umieszczając je zgrabnie w atrapie. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 09, 2010, 22:21:16 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Ja uważam, że kwadratowe reflektory świecą lepiej od okrągłych. Oczywiście mówię o swiatłach mijania.
świecą szerzej i bardziej równomiernie.
Jedne i drugie można kupić nowe, co z resztą warto uczynić- nowe będą super świecić
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 09, 2010, 22:39:31 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
A tak obok tematu... Na tej http://sklep.wesem.pl/3/6623/Elementy_optyczne_przednie_typu_FSO stronie mamy nowe okragle lampy, i ciekawi mnie środkowa pozycja w dolnej tabelce (lampy na H4) "RE.38307      światła mijania / światła pozycyjne "  - tam nie powinno być raczej "mijania / drogowe"? Widzial ktos z Was taka lampe z pozycją w środku w DFie czy polonezie?

Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 09, 2010, 23:09:55 pm »

Offline kapsel

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 268
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo 740
w polonezie i we fiacie tego nieznajdziesz. wydaje mi sie, że chodzi tu o zastosowanie w pojazdach marki jelcz. bo star ma tez osobno pozycyjne, a jelcz ma juz wbudowane. wydaje mi się, że o to im chodziło choc też mnie dziwi, ze nie zostało uzglednione swiatło mijania-drogowe.
OBRsOWO- ośrodek badawczo rozwojowy samochodów osobowych w obrowie

Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 10, 2010, 09:17:19 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Do kwadratowych legalnie można dłożyć 2HO z wesema i wtedy to nie wiem co będzie miało lepsze długie światła. I też będzie elegancko wyglądać jak rajdówka.

Mnie korci w borkostworku wrzucic na zderzak 2x2ho zamiast ewnetrznych drogowychmuszę zrobić przymiarke jakby to wyglądało i działało
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 10, 2010, 10:24:31 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Cytat: "Maurer"
Widzial ktos z Was taka lampe z pozycją w środku w DFie czy polonezie?

Seryjnie nie. Ma po prostu mały otwór pod żarówką na oprawkę pozycji. Jak w maluchu.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 10, 2010, 11:46:07 am »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 456
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
Cytuj (zaznaczone)
Do kwadratowych legalnie można dłożyć 2HO z wesema i wtedy to nie wiem co będzie miało lepsze długie światła. I też będzie elegancko wyglądać jak rajdówka.



17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 10, 2010, 15:05:07 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3412
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Bocian_s#313"
Do kwadratowych legalnie można dłożyć 2HO z wesema

Bociek legalnie 2H0 nie możesz w ogóle używać na drogach publicznych. Liczba cechowania dla 1 sztuki reflektora 2HO to 40 (~200lx w odl 25m - za stroną producenta), natomiast prawo przewiduje, że wszystkie reflektory drogowe nie mogą przekraczać więcej jak 75 w liczbie cechowania (również za stroną producenta :P). Jedynie co legalnie można dołożyć do poldka to jest HO3 które na marginesie jeżdżą u mnie na zderzaku ;) - mają liczbę cechowania równą 20. Reflektor od Caro (gdzieś czytałem - nie pamiętam gdzie) ma liczbę cechowania 17,5 więc 2x17,5 + 2x20 = 75,
i mogą wszyscy najwyżej nagwizdać :).
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 10, 2010, 15:50:59 pm »

RaVkrk

  • Gość
Ja bym brał prostokątne. Bardziej mi się podoba. Borek jest kanciasty i takie powinny być też lampy.

Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 07, 2010, 16:45:44 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "altowiolista"
Poldek ma barwy "wojenne" sportowe,
Cytat: "altowiolista"
z drugiej strony czerwono-granatowy borek też nie ginie w tłumie!


Pokaż zdjęcie, czyżby malowanie Wolf Racing?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 07, 2010, 21:54:57 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-


Uploaded with ImageShack.us
Kolega zdjęcie robił, ale kolorowe wyszło :D
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 13, 2010, 23:20:58 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
co to jest h02 i ho3..?
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 13, 2010, 23:55:37 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4120
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Oznaczenia halogenów z oferty Wesemu. Wejdź do nich na stronę to zobaczysz sobie jakie.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Reflektory Borewicz: prostokątne kontra okrągłe!
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 14, 2010, 00:13:52 am »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
acha. dzieki. myslalem moze ze jsakies zarowki..
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk