Autor Wątek: przekładka panelu sterowania nawiewami  (Przeczytany 6520 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

przekładka panelu sterowania nawiewami
« dnia: Czerwiec 11, 2010, 11:02:34 am »

m4rlb0r0

  • Gość
Cytat: "Nikita"
prawdopodobnie ktos przelozyl nagrzewnice z minuska

ale kto ?:P jak on od nowości w rodzinie, w salonie jedynie...
tylko nie wiem po co ? :/

przekładka panelu sterowania nawiewami
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 11, 2010, 11:05:20 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "Nikita"
prawdopodobnie ktos przelozyl nagrzewnice z minuska jezeli tak to jezeli chcesz plusowska to musisz miec cala nagrzewnice z wentylatorem i sterowaniem pneumatycznym z plusa i najlepiej podlaczac patrzac u kogos jak gdzie co wsadzone bo jak pomylisz wezyki to nic ci nie bedzie dzialalo

Nie z "minuska" tylko z Trucka Plusa właśnie. Były w nich montowane inne nagrzewnice mniejsze i z innym sterowaniem.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

przekładka panelu sterowania nawiewami
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 11, 2010, 11:18:52 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Ale pewnie miał nagrzewnicę tą wielką.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

przekładka panelu sterowania nawiewami
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 16, 2010, 00:52:31 am »

Maniac1

  • Gość
Jak się posuwają prace? Jestem zainteresowany tematem :)  Z moich obserwacji wynika, że nie da rady zrobić tej przekładki w jedno popołudnie - bliżej 1,5 dnia biorąc pod uwagę że to praca po godzinach.

Z tego co wiem, to obie nagrzewnice mają różne wtyki, co za tym idzie nie do końca wiem  który kabel podłączyć pod który pin żeby chociaż dmuchawa działała. Nie mam niestety wtyków do tej nagrzewnicy na podciśnienie, tak to może bym przynajmniej wiedział które z tych bodajże 8 pinów są używane.

przekładka panelu sterowania nawiewami
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 01, 2010, 14:10:27 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Widziałem też kiedyś caro plusa z classonikiem... pewnie ten twój końbi jest z końca produkcji...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

przekładka panelu sterowania nawiewami
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 04, 2010, 23:53:27 pm »

Maniac1

  • Gość
OK, obczaiłem co i jak, ale dalej nie wiem co do czego. Może wiecie jak wam obszernie napiszę.

stara nagrzewnica = calsonic
nowa nagrzewnica = daewoo fso (podciśnienie)

 A więc:

Stary panel nagrzewnicy ma wtyczkę na 5 kabli (żółty, zielony, biały, brąz, czerwony). Idąc po przewodach dochodzę do tej grubej wiązki gdzie są wszystkie kable i słuch po nich ginie.

1. Gdzie te 5 kabli idzie?

Stary wentylator dmuchawy ma wejście na 2 kable (czerwony i czarny). Są to kable innej grubości niż czerwony i czarny z wejścia do panelu.

I teraz:

Nowy panel ma wyjście na 6 kabli ( oprócz tak jak w starych - żółty, zielony, biały, brąz, czerwony dochodzi czarny). Nie znam się na elektryce, ale coś mi świta, że czarny to masa..

2. Czy czarny kabel to masa?
3. Czy przy panelu nagrzewnicy może być kabel masowy?

Dalej idąc, nowa dmuchawa ma 2 wtyczki. pierwsza na 2 kable (żółty i czarny). Przyjmuję, że są to odpowiedniki czerwonego i czarnego ze starej nagrzewnicy.

4. Czy możliwe, że dobrze przyjmuję?

Druga wtyczka w dmuchawie ma wejście na 5 kabli ((żółty, zielony, biały, brąz, czerwony), co oznacza, że odpada nam ten czarny idący od panelu, który uznałem za masę.

5. Jak może wyglądać połączenie tych kabli idących z panelu (5 kolorów + masa do blachy) z tymi samymi kablami przy dmuchawie? Chodzi mi o to, że jeżeli mnie tu nie oświecicie, to uznam, że w nowej nagrzewnicy (moja aktualna teoria):

a) panel jest połączony 5 kablami (żółty, zielony, biały, brąz, czerwony) z dmuchawą i odpowiada to za prędkość nadmuchu, na co zresztą wskazuje to, że od środka te 5 kabli wchodzi w takie prostokątne metalowe pudełko (chyba rezystor wy to zwiecie).

b) sam prąd do dmuchawy idzie drugim wejściem na 2 kable (w starej czerwony i czarny, w nowej żółty i czarny), więc wystarczy że się podłączę do starych przewodów i będzie prąd.

c) nie zajmuję się na razie kwestią światełek w panelu, ale w starej odpowiadają za to 2 kable, tymczasem w nowej są trzy (przy czym jeden czarny więc może masa?).

d) nie zajmuję się kwestią odcinania dopływu powietrza, bo w starej odpowiada za to przycisk na konsoli środkowej (w miejscu przycisku pracy tylnej wicieraczki) i ma 6 (!!!) róznych małych kabelków, tymczasem w nowej odpowiada za to chyba wejście na 3 kable.

Proszę o przeczytanie i albo stwierdzenie "a weź ty się od.ierdol albo pomoc, bo mi tu praca w miejscu stoi :D
I to nie muszą być mega konkrety, coś chociażby naprowadzającego laika w kwestii elektryki :wink:

przekładka panelu sterowania nawiewami
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 05, 2010, 00:51:37 am »

Maniac1

  • Gość
Wystarczy, że powiesz gdzie te zafajdane kable idą, bo ja do tego nie doszedłem, a żem długo dochodził :D

Moja teoria ma słaby punkt - właśnie to, gdzie idą te kable ze starej nagrzewnicy. Bo jeżeli przyjąć za mną, że odpowiadają one w nowej nagrzewnicy za prędkość nadmuchu i dlatego są połączone tylko z rezystorem w dmuchawie, to nie da rady odpowiedzieć, gdzie one idą od starego panelu, skoro tam też jest regulacja nawiewu, a do dmuchawy dochodzi tylko kabel z prądem.

przekładka panelu sterowania nawiewami
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 05, 2010, 20:37:33 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Tak wyglądają połączenia od nagrzewnicy:


To pierwsze od lewej to jest złączka za panelem, drugie to złączka rezystora wentylatora, a trzecie złączka samego wentylatora. Bezpieczniki K  L fabrycznie są w skrzynce bezpieczników razem z przekaźnikiem. Złączki są narysowane od strony przewodów. Mam nadzieję, że się w tym połapiesz jakoś.

A kwestią odcinania dopływu powietrza i przełączania na obieg wewnętrzny zajmuje się przycisk na panelu współpracujący z zaworkiem i siłownikiem podciśnienia. Nie ma do niego osobnych kabelków. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

przekładka panelu sterowania nawiewami
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 06, 2010, 00:14:09 am »

Maniac1

  • Gość
To w takim razie uważam, że najlepiej będzie :
1. zaizolować czerwony, biały, zielony idące w starym panelu w stronę wiązki głównej
2. żółty i brązowy ze starej wiązki podpiąć pod nowy panel, bo to chyba tak samo jest rozwiązane w nowej i starej.
3. czerwony, biały i zielony z nowej puścić do rezystora.
4. zostawić ze starej czarny i czerwony idące do dmuchawy, bo powinny odpowiadać żółtemu i czarnemu z Twojego schematu, ale wpiąć tam jakoś ( jak ? ) żółty od rezystora.

Tak sobie wymyśliłem bo :

ad. 1. Mam nadzieję, że zaizolowanie kabli i pozostawienie ich bez podłączania nie spowoduje jakiegoś świrowania auta, choć jak nie podłączyłem zamykania dopływu powietrza, to mi awaryjne nie działały :)
ad. 4. To tak sobie myślę, że jakoś muszę połączyć ten żółty od rezystora z czerwonym ze starej dmuchawy (w nowej żółty)

A jak kurna nic z tego nie wypali, to uj, auto przecież w ogniu nie stanie :D

Bardzo dziękuję za schemat Grzech#1938!

przekładka panelu sterowania nawiewami
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 06, 2010, 01:43:04 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Na moje oko to obydwa te układy działają dokładnie analogicznie. Ja bym na początku sprawdził dokąd idą kabel żółty i brązowy ze starego panelu. Jeśli żółty do bezpiecznika 15A , a brązowy do sterowania przekaźnika, to można i owszem wykonać punkty 1,2,3 i 4.

Natomiast jeśli brązowy kabel nie idzie do przekaźnika podającego na silnik zasilanie z  oddzielnego bezpiecznika, to trzeba by układ o nie uzupełnić żeby było tak jak w oryginale. Myślę, że nie bez powodu sterowanie jest rozwiązane tak jak jest rozwiązane. Ten silnik musi czerpać naprawdę spoooooro prądu...

A żeby sprawdzić dokąd który kabelek idzie wystarczy najtańszy miernik uniwersalny albo zestaw "żaróweczka+bateryjka+ kawałek kabelka".
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

przekładka panelu sterowania nawiewami
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 09, 2010, 23:11:27 pm »

Maniac1

  • Gość
ebniecie jak wam powiem co i jak :D Ja wiedziałem, żem batman, ale że taki to się dopiero teraz dowiedziałem.

A mianowicie walczyłem kolejny dzień z nagrzewnicą podciśnieniową, normalka. I mam w zwyczaju rzucać czym popadnie, jak mnie coś zdenerwuje (w tym przypadku nagrzewnica). Więc w czasie takiego mojego zaćmienia postanowiłem rozwalić srebrną prostokątną skrzynkę znajdującą się nad schowkiem (bo 4 razy walnąłem się w łeb, za 5 nie wytrzymałem). I tak już się urwa brałem za wyrywanie tego urestwa, i nagle patrzę, a z tego 4 przewody wychodzą. Wychodzi sobie czerwony, dalej biały, gdzies tam się chowa zielony i nagle żółty się pojawia.

Żeby nie przedłużać - znalazłem rezystor

Dziś siadłem na necie, spisałem sobie numery części (dla pewności) i nawet na forum elektrody znalazłem zdjęcie (trochę późno, ale przynajmniej się upewniłem)

A więc:
REZYSTOR NAGRZEWNICY PN PLUS TRUCK   numer części 077953, i od razu  temat dyskusji .

Wszystko spięłem więc pod nowy rezystor (ten wewnątrz nagrzewnicy) i powinno działać, co nie Grzech#1938 :?:

A piszę to, bo może innym się przyda.

przekładka panelu sterowania nawiewami
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 11, 2010, 19:42:55 pm »

Padi

  • Gość
Witam podepnę się pod temat...

Cieknie mi nagrzewnica więc trzeba by ją wymienić... posiadam sterowanie analogowe (linki, C+ rok 2000), więc moje pytanie...

Czy warto wymienić ją na podciśnieniową, czy zostawić analoga...
Jaki koszt wymiany i co mi potrzeba???

Kompletna nagrzewnica na allegro jest po 220pln
Taka... http://allegro.pl/item1100550863_nagrzewnica_grzejnik_polonez_caro_atu_plus.html

sterowanie to koszt 20/30pln bez klimy lub 50/100 z klimą (opcja do klimy)

Co jeszcze potrzebne????

Jak długo zajmuje wymiana samej nagrzewnicy, a ile wymiana na podciśnieniową???

przekładka panelu sterowania nawiewami
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 11, 2010, 20:01:00 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
To wcale nie jest komplet. Brakuje jeszcze wentylatora i całej masy rur przez które wędruje powietrze.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

przekładka panelu sterowania nawiewami
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 11, 2010, 20:08:20 pm »

Padi

  • Gość
Czyli w moim przypadku nie ma to najmniejszego sensu...

Kurcze gdzieś na forum widziałem wymiary nagrzewnicy do analoga i nie mogę ich namierzyć...  Jest ktoś tak dobry i zna te wymiary???

Analog to taka  http://allegro.pl/item1115790139_nagrzewnica_polonez_caro_atu_truck.html
czy taka  http://allegro.pl/item1084279365_polonez_caro_plus_atu_plus_truck_nagrzewnica_nowa.html

przekładka panelu sterowania nawiewami
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 11, 2010, 20:14:45 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Analoga? Trucka masz chyba na myśli?
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

przekładka panelu sterowania nawiewami
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 11, 2010, 20:17:15 pm »

Padi

  • Gość
Cytat: "Grzech#1938"
Analoga? Trucka masz chyba na myśli?


posiadam Caro Prus i sterowanie jest pokrętłami (linkami, brak podciśnienia)

Z podanych 2 aukcji obie są do traka (opis aukcji)

przekładka panelu sterowania nawiewami
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 11, 2010, 23:14:37 pm »

Maniac1

  • Gość
Żadna z tych które wskazałeś :D

Pierwsza jest do starszych Polonezów, druga natomiast do nagrzewnicy w układze podciśnienia. Taką która jest właściwa możesz znaleźć tutaj . Ma plastikowe króćce które lubią się łamać, wiem z doświadczenia. Cena to chyba jakaś pomyłka, ale próbują już tę nagrzewnicę sprzedać od dawna i ciągle wystawiają w tej cenie :?

przekładka panelu sterowania nawiewami
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 11, 2010, 23:25:05 pm »

Padi

  • Gość
za tą cenę to drugiego Poldka kupię!

Jaki przedział cenowy (realny) kosztuje?

Sorka ale jestem w szoku co do ceny :?

przekładka panelu sterowania nawiewami
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 11, 2010, 23:43:25 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Może trzeba do nich napisać bo mają też chłodnicę za 12500... Przypuszczam, że automat im źle przecinek wstawił. :roll: Prawdopodobnie to są chłodnica za 125,00 oraz grzejnik za 135,00. Pamiętam, że ktoś coś pisał na forum błędów technicznych Allegro, że menadżer sprzedaży źle wstawia przecinki.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

przekładka panelu sterowania nawiewami
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 14, 2010, 18:10:20 pm »

Padi

  • Gość
napisałem zero odzewu...