Autor Wątek: Polonez Rover prawdopodobnie odcina wtryski  (Przeczytany 6596 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez Rover prawdopodobnie odcina wtryski
« dnia: Czerwiec 14, 2010, 16:11:07 pm »

gaworek

  • Gość
Witam. Jestem nowy na forum i uprzedzam że będzie długo. Przejrzałem już całe forum i nie mogę znaleźć podobnego przypadku. Chodzi o poloneza rovera  Problem zaczął się po reaktywowaniu układu paliwowego ( nowa pompa, nowy bak, filtr, przewód zasilający i używane wtryski z rovera anglika). Problem polega na ( prawdopodobnym) odcinaniu wtrysków benzyny. Sytuacja wygląda następująco: jadąc długim zakrętem np. rondo bądź zjazd z wiaduktu samochód gaśnie( brak zasilania benzyną), po przełączeniu na gaz jedzie dalej. Po zgaszeniu i ponownym włączeniu zapłonu słychać jest pompę paliwa jednak nie chce zapalić ( awaryjnie na gazie zapala bez problemu). Po około 3- 4 minutach od wyłączenia zapłonu wszystko wraca do normy. Zauważyłem też że po wystąpieniu sytuacji wyłączam zapłon i ściągam złącze z kompa i nie musze czekać 4 minut tylko zapala od razu. Sądze że sytuacja występuje wtedy kiedy pompa zaciągnie powietrze bo im mniej paliwa w baku tym łatwiej ją wywolać. Obecnie mam ponad ćwiartke w baku ale przy połowie baku też się zdarza. Dodam również że mam zapasowy komp i przekaźniki i sytuacja w dowolnej konfiguracji komp-przekażnik  wygląda tak samo. Więc kompa i przekaźniki wykluczyłem(chociaż może zbyt pochopnie). Czy miał ktoś z was podobny przypadek?? Czekam na wasze sugestie.

Polonez Rover prawdopodobnie odcina wtryski
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 14, 2010, 16:27:43 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3417
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "gaworek"
nowy bak
Cytat: "gaworek"
Sądze że sytuacja występuje wtedy kiedy pompa zaciągnie powietrze bo im mniej paliwa w baku tym łatwiej ją wywolać.
Cytat: "gaworek"
Obecnie mam ponad ćwiartke w baku ale przy połowie baku też się zdarza


Najprawdopodobniej trafiłeś na bak, który nie ma przegród ograniczających odpływ paliwa z okolicy smoka pompy paliwowej podczas nagłych zmian kierunku jazdy. Takie baki najczęściej są pochodzenia rzemieślniczego. Prosty test, zalej do pełna i zrób rundkę, jeśli problem nie wystąpi to masz winowajcę. Już były przerabiane takie przypadki na tym forum.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Polonez Rover prawdopodobnie odcina wtryski
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 14, 2010, 19:20:34 pm »

gaworek

  • Gość
bak faktycznie jest rzemieslniczy ale przegroda na pompkę paliwa była i miała od spodu dziurkę przez którą napływa paliwo, bak wizualnie niewiele różnił się od oryginalnego no paza jakoscią wykonania oczywiście. chciałem sprostować wcześniejszą wiadomość w której napisałem że dopiero po reaktywacji układu zaczęły się problemy, otóż na starym baku problem również się pojawiał tylko stara pompka była tak padnięta że na benzynie jeździłem tylko z konieczności, a teraz auto tak odżyło że dość często lubię go przegonić na benzynce więc problem stał się bardziej dokuczliwy. Zastanawia mnie reakcja samej elektroniki no bo jakie może być powiązanie pomiędzy zaciągnięciem powietrza a odcięciem wtrysków? Spotkał się ktoś kiedyś z odcinaniem wtrysków przez ECU ( no poza ogranicznikiem oczywiście)?

Polonez Rover prawdopodobnie odcina wtryski
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 14, 2010, 22:08:23 pm »

Offline Dj. Illusion

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 535
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polski Fiat 125p 1980 zwany Boguś
Nie wiem czy to będzie miało związek, ale spróbuj sprawdzić czujnik (nie pamiętam jego nazwy), który znajduje sie po lewej stronie komory silnika (za filtrem powietrza, przy ściance z taką guma na wierzchu. Odpowiada on za odcięcie paliwa w sytuacji kiedy auto się przewróci. Może on Ci świruje. U mnie od niego była wtyczka wyjęta i wsadzone był drut, aby zewrzeć styki.
Polonez wymaga miłości! Mści się jeśli jej nie dostaje!
Był FSO 1500 85 r swap na 1.6 GLI
Był FSO Polonez Atu 96 1.4 GLI
Był Pushapek 1.4 GTI 16V

Polonez Rover prawdopodobnie odcina wtryski
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 14, 2010, 22:11:13 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "Dj. Illusion"
Nie wiem czy to będzie miało związek, ale spróbuj sprawdzić czujnik (nie pamiętam jego nazwy), który znajduje sie po lewej stronie komory silnika (za filtrem powietrza, przy ściance z taką guma na wierzchu. Odpowiada on za odcięcie paliwa w sytuacji kiedy auto się przewróci. Może on Ci świruje. U mnie od niego była wtyczka wyjęta i wsadzone był drut, aby zewrzeć styki.


To jest wyłącznik bezwładnościowy.  :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Polonez Rover prawdopodobnie odcina wtryski
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 14, 2010, 22:14:20 pm »

Offline damian9838

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4
Mógł wyskoczyć wystarczy przycisnąć go od góry (w tą gumę)

Polonez Rover prawdopodobnie odcina wtryski
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 14, 2010, 22:21:14 pm »

gaworek

  • Gość
Sprawdze chociaż wątpie że to on bo mimo że auto nie chce zapalić na benzynie pompe słychać po przekręceniu zapłonu więc wydaje mi się że to wina wtrysków, od pewnego czasu zastanawiam sie czy to nie jest wina emulatora wtrysków bo zauważyłem jeszcze jeden objaw nie wiem czy jest on związany z sytuacją z zakrętów ale często po przełączeniu z gazu na benzynę auto opornie wchodzi na obroty przy obciążeniu, dopiero  po puszczeniu gazu i wciśnięciu do oporu idzie jak szalone do odcinki. Czy spotkał się ktoś z niedomaganiem od strony emulatora??

Polonez Rover prawdopodobnie odcina wtryski
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 14, 2010, 22:26:33 pm »

Offline damian9838

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4
Miałem coś takiego tylko że na lpg Pomogło ustawienie rozrządu

Polonez Rover prawdopodobnie odcina wtryski
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 15, 2010, 11:22:19 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A jaka instalacja gazowa i jaki emulator wtrysku....
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Polonez Rover prawdopodobnie odcina wtryski
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 15, 2010, 12:05:39 pm »

gaworek

  • Gość
Instalacja Autronic Al-700, emulator Autronic AE 304,

Polonez Rover prawdopodobnie odcina wtryski
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 16, 2010, 15:19:10 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Weź diodę led z rezystorkiem i podepnij równolegle do wtryskiwaczy. Będziesz miał podgląd na bierząco czy jak pojawi się problem z benzyną bedzie się to tyczyło sterowania wtryskiwaczami czy może jest jakaś inna przyczyna tego stanu.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Polonez Rover prawdopodobnie odcina wtryski
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 16, 2010, 16:47:18 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Nawet nie diodę, wystarczy żarówka od podświetlenia zegarów... a ja sprawdzałem u siebie postojówką.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Polonez Rover prawdopodobnie odcina wtryski
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 16, 2010, 21:28:27 pm »

gaworek

  • Gość
Dzięki za wskazówki, w wolnej chwili sprawdze te wtryski diodą, a jeszcze mam pytanie bo to ze są full grupa to wiem ale czy przy sprawdzaniu wystarczy podpiąc diode do jednego czy dla pewności do wszystkich po jednej diodzie? Bo nie wiem czy one sie łączą w kompie w jednym punkcie czy i tak każdy ma swoje oddzielne wyprowadzenie?

Polonez Rover prawdopodobnie odcina wtryski
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 16, 2010, 22:57:34 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Możesz podpiąć do wszystkich, wyeliminujesz w ten sposób np pęknięty przewód.

Najlepiej to ja bym wyjął listwę wtryskową... całkiem razem z wtryskiwaczami, i podłączoną do wszystkiego spróbował zakręcić rozrusznikiem.
Zobaczysz czy wszystkie sikają i na jaką odległość każdy.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Polonez Rover prawdopodobnie odcina wtryski
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 16, 2010, 23:26:16 pm »

gaworek

  • Gość
zapchane wtryski wykluczam mam je dopiero jakieś 2 miesiące i często jeżdze na benzynce, a pozatym odkąd je założyłem do paliwa mam dolany dodatek Prestona do czyszczenia wtrysków, no i poldolot na brak mocy nie narzeka no poza oczywiście sytuacją opisaną wcześniej ale wtryski napewno są drożne. Zrobie test z diodami jak polecil kolega Bocian i poinformuje o wynikach.

Polonez Rover prawdopodobnie odcina wtryski
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 17, 2010, 00:06:36 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Drożne nie drożne.... elektrycznie może coś być "nieteges"

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Polonez Rover prawdopodobnie odcina wtryski
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 17, 2010, 08:11:33 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
W roverku jest prosto, bo wszystkie wtryskiwacze pracują razem i idą do nich tylko dwa przewody.
Na początek sprawdź dokładnie wszystkie złączki wtryskiwaczy. To delikatne połączenia, które po paru latach potrafią paść.
Jeśli masz gaz, to sprawdź zasilanie emulatora wtrysków i jego połączenia z wtyczkami wtryskiwaczy, może jest gdzieś przerwa. No i sam emulator w środku sprawdź, może łapie gdzieś przerwę.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Polonez Rover prawdopodobnie odcina wtryski
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 18, 2010, 22:21:23 pm »

gaworek

  • Gość
Dzisiaj zrobiłem test z diodami i wpiąłem się najpierw w skrzynkę bezpieczników a mianowicie  bezpiecznik pompy paliwa, bezpiecznik przekażnika wtrysków i bezpiecznik modułu wtrysków(nazwy z rozpiski na skrzynce) moduł wtrysku to prawdopodobnie + do kompa bo dioda pali cały czas. sytuacja wygląda następująco: po odpaleniu wszystkie diody się palą, po sprowokowaniu sytuacji auto gaśnie a wszystkie diody nadal się palą. Później odłączyłem emulator wtrysków czyli podpiąłem wtryski jak fabryka kazała a auto jak łapało zawieche tak łapie. W następnej kolejności wpiąłem się z diodami we wtryski, po odpaleniu diody świecą z częstotliwością wtrysków, po dość szybkim przejechaniu ronda i zjechaniu na prostą auto traci moc a diody przestają świecić....auto gaśnie.Dodam że dzisiaj zauważyłem przez przypadek pewną rzecz a mianowicie... przy wpinaniu się we wtrysk przez przypadek zwarłem plusa wtrysku z masą po czym auto momentalnie zgasło, wystraszylem się trocha ale okazało się że poldolot odpalił potem bez problemu więc się uspokoiłem. Po dzisiejszym dniu wiem już że to nie emulator więc pomysly mi się skończyły... Ma ktoś z was pomysły co dalej posprawdzać aby znależć winowajce tej sytuacji.

Polonez Rover prawdopodobnie odcina wtryski
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 23, 2010, 11:49:29 am »

Patryk_L

  • Gość
Witam, jeśli mogę podpiąć się pod temat, roverek odpala na PB ale trzeba ciągle pilnować gazu bo gaśnie (silnikiem telepie jakby nie palił na wszystkie gary) a na gazie jest wszystko ok, auto ma nową pompę paliwa bo poprzedni właściciel jeździł ponad rok tylko na gazie. Czy jechać do gazownika czy lepiej samemu szukać przyczyny takiego zachowania ?

Polonez Rover prawdopodobnie odcina wtryski
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 23, 2010, 23:34:29 pm »

gaworek

  • Gość
Na 80% wtryskiwacze kuleją, aby mieć pewność że to one, na odpalonym silniku odłączaj pojedynczo wtryski z kolejnych cylindrów, po zdjęciu wtyczki z niesprawnego wtrysku nie zauważysz różnicy, jeśli silnik zgaśnie całkowicie lub zacznie jeszcze bardziej telepać to wtrysk coś tam podaje, najlepszym rozwiązaniem jest kupno całej listwy z Alledrogo za 40 zł z anglika i masz wtryski jak nowe( no oczywiście do czasu). Istnieje możliwość że od strony elektrycznej coś jest nie halo ale jak masz gaz to na 80% wtryski się pozapychały. No do mechaników oczywiście możesz jechać ale albo powiedzą ci to samo albo zaczną gadac jakieś głupoty z księżyca że komputer że to że sro...sprawdź wtryski a jak sie okaże że to jednak nie one to bedziemy szukać dalej