Autor Wątek: Kod błędu 61. Nie odpala  (Przeczytany 3503 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kod błędu 61. Nie odpala
« dnia: Czerwiec 14, 2010, 21:55:15 pm »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 350
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Jadąc dzisiaj w ulewie zwariował mi obrotomierz i zapalił się check engine. W momencie gdy wycieraczki szły w górę obrotomierz pokazywał "0", a kiedy opadały znowu działał normalnie. Po zgaszeniu silnika nie szło go już odpalić-przygasały kontrolki, rozrusznik nie kręcił. Wybiło nr błędu 61-"elektrozawór filtra par paliwa, zbyt niskie napięcie". Czy zalany filtr par paliwa uniemożliwia odpalenie samochodu? Przestało padać i samochód odpala...

Kod błędu 61. Nie odpala
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 14, 2010, 22:09:28 pm »

waszczo

  • Gość
Sprawdź ładowanie, albo coś się dzieje z alternatorem od wody. Jeżeli w momencie włączenia wycieraczek, czy kierunkowskazów obrotomierz spada na 0 to znaczy że w całej instalacji znacznie spada napięcie, nie wiem dokładnie do ilu voltów, ale jest to praktycznie granica wyładowania akumulatora.

Przygasały kontrolki bo akumulator był wyładowany. Po paru gdzinach pewnie napięcie jakoś się ustabilizowało i ledwo zakręcił i udało się zapalić? Mam rację?

Kod błędu 61. Nie odpala
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 14, 2010, 22:17:04 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
waszczo, ja też stawiam coś w tą stronę. Ten błąd sobie złapał tak przez przypadek. Jak się kończy alternator to też sobie lubi złapać jakiś błąd "tak sobie".
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Kod błędu 61. Nie odpala
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 14, 2010, 23:31:01 pm »

Macki

  • Gość
U mnie niestety jest podobny pierdzielnik w elektryce...  :?
Przy hamowaniu z kierunkowskazem, podświetlenie deski i nawet wskazówka obrotomierza baunsuje do rytmu przerywacza :twisted:
Żeby było weselej, dziś zauważyłem, że jak włącze swiatła to mi zegarek odcina :shock:
Mam wskaźnik ładowania, wiec mam podgląd ile V jest aktualnie w instalacji i wiem że z ładowaniem jest problem - do 14V nie dochodzi; a światła + dmuchawa + hamulec = <12-13V
Chyba gdzieś muszę mieć zwarcie, bo wymiana szczotek z regulatorem nic nie zmieniła... :cry:

Kod błędu 61. Nie odpala
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 14, 2010, 23:59:19 pm »

waszczo

  • Gość
Rozbierałeś alternator? Może komutator jest wytarty i nowe szczotki słabo stykają, z doświadczenia wiem że może się nieźle zużyć w przypadku padniętgo łożyska, a potem nawet po wymianie łożyska są cuda. Sprawdź sobie jeszcze przewód od masy przy silniku :)

Kod błędu 61. Nie odpala
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 15, 2010, 19:46:39 pm »

Offline ARTUROO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • audi 80 b4 2,3 , seat alhambra 1,8 20vt , honda cbr 600f
Cytat: "Macki"
U mnie niestety jest podobny pierdzielnik w elektryce...  :?
Przy hamowaniu z kierunkowskazem, podświetlenie deski i nawet wskazówka obrotomierza baunsuje do rytmu przerywacza :twisted:
Żeby było weselej, dziś zauważyłem, że jak włącze swiatła to mi zegarek odcina :shock:
Mam wskaźnik ładowania, wiec mam podgląd ile V jest aktualnie w instalacji i wiem że z ładowaniem jest problem - do 14V nie dochodzi; a światła + dmuchawa + hamulec = <12-13V
Chyba gdzieś muszę mieć zwarcie, bo wymiana szczotek z regulatorem nic nie zmieniła... :cry:


a może poprostu klema masowa nie łączy ? ja miałem podobny przypadek i właśnie zasiarczona klema była winowajcą

Kod błędu 61. Nie odpala
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 15, 2010, 23:40:44 pm »

wito

  • Gość
Cytat: "waszczo"
Może komutator jest wytarty

nie chce Cie łapać za słówka ale alternator nie ma komutatora  8)

Kod błędu 61. Nie odpala
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 16, 2010, 00:30:10 am »

waszczo

  • Gość
http://moto.sklep.pl/?grut=000211

Jednak ma :) Wiem, wiem, powinno się mówić pierścienie ślizgowe, bo komutator działa inaczej, i ma inną budowę, ale funkcja jest bardzo podobna i raczej wszyscy wiedzą o co chodzi i nawet "fachowa" nazwa w sklepie jest podana niewłaściwie :)

Kod błędu 61. Nie odpala
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 16, 2010, 12:34:03 pm »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 350
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Naładowałem, pomierzyłem i sprawa przedstawia się następująco:
13,15-sam akumulator luzem
13,00-akumulator podpięty do samochodu
12,84-włączony zapłon
12,59-włączony silnik
12,34-włączony silnik i światła mijania

Samochód odpala bez problemów, kontrolka ładowania się nie świeci. Wiadomo że na dłuższą metę tak być nie może, pytanie tylko czy można z takim ładowania gdziekolwiek pojechać? Mam do wykonania dzisiaj jeden pilny kurs...

Co dalej robić z tym fantem? Co posprawadzać? Co naprawiać?
Aha, akumulator jest nowy(1 miesiąc). Regulator napięcia ma z 8-10 mięsięcy

Kod błędu 61. Nie odpala
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 16, 2010, 13:45:39 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Przy takim "ładowaniu" akumulator wytrzyma jakieś.... 30-40km na włączonych światłach.

Zacznij o wymiany regulatora napięcia ze szczotkami.

Czy przy włączonym zapłonie lampka ładowania świeci ? Jeśli nie... to brak wzbudzenia lub spalona żarówka w liczniku (w obu przypadkach nie będzie ładowania)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Kod błędu 61. Nie odpala
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 16, 2010, 14:57:41 pm »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 350
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Dobry trop-kontrolka po włączeniu zapłonu się nie świeci. Czy można tą niebieską żaróweczkę od kontolki ładowania podmienić z inną żarówką(np od kontrolki świateł mijania)?

Kod błędu 61. Nie odpala
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 16, 2010, 15:06:20 pm »

waszczo

  • Gość
żaróweczki są zamienne :) jak nie świeci się kontrolka to na 100% padnięty regulator napięcia.

Żarówek nie wolno zamieniać, gdyż są inne! - matucha#1931

Kod błędu 61. Nie odpala
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 16, 2010, 15:27:45 pm »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 350
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Podmieniłem żarówki i niestety dalej lipa. Czy to możliwe żeby tak szybko sie wysrał regulator napięcia? Czy może to wspomniane przez Stingerka diody wzbudzania?

Kod błędu 61. Nie odpala
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 16, 2010, 15:34:55 pm »

waszczo

  • Gość
Ogólnie w plusie regulatory padają często, zdarzyło mi się, że nowy magneti marelli wytrzymał mi jeden dzień... Jeżeli nie świeci się żaróweczka to regulator. Przy diodach wzbudzenia i sprawnym regulatorze żaróweczka świeci :)

Regulator da się wyciągnąć bez wyciągania alternatora, ale trzeba się trochę nagimnastykować.

Kod błędu 61. Nie odpala
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 16, 2010, 15:40:03 pm »

Offline pigini

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 470
  • Płeć: Mężczyzna
  • Caro+/- ? 1,4 16v 1994
Cytat: "waszczo"
Ogólnie w plusie regulatory padają często, zdarzyło mi się, że nowy magneti marelli wytrzymał mi jeden dzień... Jeżeli nie świeci się żaróweczka to regulator. Przy diodach wzbudzenia i sprawnym regulatorze żaróweczka świeci :)

tak jest, podpisuje się pod tym.
 Jeśli chciałbyś sprawdzić sam układ kontrolki ładowania to bierzesz kabelek wzbudzenia co idzie do alternatora i na włączonym zapłonie przykładasz do masy kontrolka powinna się zaświecić.
Jeśli nie potrafisz naprawić czegoś młotkiem, masz problem natury elektrycznej.

Kod błędu 61. Nie odpala
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 16, 2010, 17:36:39 pm »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 350
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Jakiego konkretnie regulatora szukać? Idzie go wymienić bez kanału czy lepiej zwalić cały alternator?

Kod błędu 61. Nie odpala
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 16, 2010, 17:55:20 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Da się wymienić bez kanału, wystarczy odkręcić regulator.

Tylko poczekaj aż auto ostygnie :) i KONIECZNIE ODEPNIJ AKUMULATOR !!!

Taka sama sytuacja zdarzyła się koledze Nikicie :)
Możęsz sobie poczytać

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Kod błędu 61. Nie odpala
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 16, 2010, 18:30:18 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Cytat: "waszczo"
żaróweczki są zamienne :) jak nie świeci się kontrolka to na 100% padnięty regulator napięcia.


Żarówki NIE SĄ zamienne  :!: Jeśli założysz z innej kontrolki, to zaczną się problemy ze wzbudzeniem i ładowaniem.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Kod błędu 61. Nie odpala
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 16, 2010, 19:48:28 pm »

waszczo

  • Gość
U mnie wszystkie są takie same 12V 1,2W :)

Kod błędu 61. Nie odpala
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 16, 2010, 20:11:57 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
u mnie też, i nie mam żadnych problemów.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...