Autor Wątek: Szarpanie i strzały na LPG i benzynie PN C+  (Przeczytany 5247 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Szarpanie i strzały na LPG i benzynie PN C+
« dnia: Czerwiec 15, 2010, 20:52:04 pm »

Offline Dominik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI
Witam.
Od jakichś dwóch tygodni mam problem. Najpierw poldek (PN C+ Bosch) zaczął czasami poszarpywać i jak odpaliłem rano to pracował na 3 gary, więc wymieniłem świece na nowe (NGK). Poprawiło się, ale nie na długo. Po dwóch dniach znowu zaczął szarpać i czasami strzelił w dolot. Założyłem nowe przewody WN. Dzisiaj rano gdy go odpaliłem, przez jakieś 2 sekundy popracował na 3 gary i po tym czasie silnik pracował równo. Jak jechałem do szkoły to jechał bez problemu, ale gdy już wracałem, to przy dodawaniu gazu przerywał i strzelał zarówno na benzynie jak i LPG. Zauważyłem że jak osiągnie temperature 90*C to problemy ustają, chociaż dzisiaj rano był wyjątek bo na nierozgrzanym silniku też było dobrze. Wolne obroty trzyma równo. Na postoju bez problemu silnik wkręca się na wysokie obroty. ECU resetowałem ale nie pomaga. Liczę na waszą pomoc, bo mi już się kończą pomysły.  :(
Pozdrawiam.

Szarpanie i strzały na LPG i benzynie PN C+
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 16, 2010, 11:59:29 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nap oczatek przeczysc wtyczke od czujnika temperatury - tej od kompa (2-pin)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Szarpanie i strzały na LPG i benzynie PN C+
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 16, 2010, 12:32:48 pm »

RaVkrk

  • Gość
A nie strzela wodą z wydechu? Bo mój też miał takie objawy przy uszczelce pod głowicą.

Szarpanie i strzały na LPG i benzynie PN C+
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 16, 2010, 14:15:19 pm »

Offline Dominik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI
KGB  Wtyczkę sprawdzałem, styki są czyste
RaVkrk Z wydechu raczej woda się nie wydobywa, nie dymi na biało.
Dzisiaj rano odpalił bez problemu. Potem przejechałem z 15km i nie szarpnął ani razu. Dziwne humory ma ostatnio ten samochód.
Pytałem się dzisiaj mechanika co mu może dolegać, to powiedział że winna może być cewka (cewka ma 2 lata), albo CPWK.

Szarpanie i strzały na LPG i benzynie PN C+
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 16, 2010, 15:03:36 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
cewka moze padac ,ale poki nie padnie to sie nie dowiesz , czujnik PWK tym bardziej,
sprawdz jakie masz ladowanie ,
oczywiscie ta "praca na 3 garach" podczas odpalania to na benzynie ,a na gazie pewnie nie sprawdzales ,
zmierz przerwe na swiecach i napisz jaka masz
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Szarpanie i strzały na LPG i benzynie PN C+
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 16, 2010, 18:18:11 pm »

Offline Dominik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI
Ładowanie mierzone na wolnych obrotach:
Bez obciążenia: 14.60V
Z włączonymi światłami, halogenami itp. : 14.30V
Zimnego silnika nie da się odpalić na gazie. Na gaz przełączam dopiero jak wskazówka temperatury troszeczkę się podniesie.
Ze zmierzeniem przerwy na świecach będzie problem bo nie mam czym. Na tych świecach przejechałem może dopiero z 600km.

Szarpanie i strzały na LPG i benzynie PN C+
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 16, 2010, 19:18:37 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
szkoda ,zen ie mozesz przelaczyc zimnego silnika na gaz ,bo by sie troche wyjasnilo,
kup sobie szczelinomierz ,podstawowe listki wystarcza ,taki kosztuje do 5pln ,
jezeli masz przerwe 0.8mm to zmniejsz na 0.6mm  - to ulży cewce zaplonowej

co do czujnika PWK to mozna go profilaktycznie wyczyscic z opilkow metalowych ,ktore sie to niego przyczepiaja
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Szarpanie i strzały na LPG i benzynie PN C+
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 18, 2010, 21:45:17 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Mój Bosch jak strzelał na LPG i na benzynie, problemem był regulator napięcia.

Szarpanie i strzały na LPG i benzynie PN C+
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 29, 2010, 13:46:22 pm »

Offline Dominik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI
Witam.
Odkopuję ten temat bo już brak mi sił i nerwów do poldka....
Od niecałego miesiąca jest założona nowa cewka ponieważ nie dało się nim już prawie jeździć, pomogło ale nie do końca bo nadal przerywał i strzelał. Wyjąłem CPWK, wyczyściłem, założyłem i pomogło.... ale na jakieś 3 tygodnie.
Jak silnik jest zimny to prawie zawsze odpala na 3 gary, a po jakichś dziesięciu sekundach pracuje normalnie. Na jedynce przyśpiesza bez problemu ale na kolejnych biegach to już masakra. Trzeba bardzo powoli wciskać pedał gazu żeby jakoś się rozpędzić bez strzałów, po jakichś dwudziestu kilometrach uspokaja się i da się w miarę normalnie jechać, chociaż nadal czuć delikatne szarpanie. Jak jest rozgrzany i się go odpali to silnik od razu pracuje bardzo dobrze. Wczoraj kupiłem używany CPWK, numery na obudowie były te same tylko miał dłuższy kabel, założyłem go i działał, ale dzisiaj rano już nie odpalił w ogóle :shock: . Założyłem stary czujnik i odpalił a tamten oddałem. Czasami zdarzało się że jak rano odpaliłem i od razu silnik ładnie pracował to nie przerywał podczas jazdy wogóle.
Mam nadzieję że mi pomożecie, albo dacie jakieś wskazówki co musiałbym jeszcze sprawdzić.
Pozdrawiam.

Szarpanie i strzały na LPG i benzynie PN C+
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 17, 2010, 06:35:53 am »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Widzę, że masz dewro ten sam problem co ja. Wczoraj zmieniłem czujnik położenia wału, bo się jechać nie dało. Niby pomogło, ale dopiero za jakiś czas potwierdzę, czy to było ostateczne rozwiązanie problemu. Coraz więcej typowych usterek zaczynają miec te Bosche...
Pomóżmy Jackowi!

Szarpanie i strzały na LPG i benzynie PN C+
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 18, 2010, 18:05:13 pm »

klosplandeka

  • Gość
kolego jak wymiania sie czujnik polorzenia walu?? nie ma z tym zadnego problemu?? bo mam na zapasie ale jeszcze nie ruszalem a tez ma czasem humorki moj bosch

Szarpanie i strzały na LPG i benzynie PN C+
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 18, 2010, 19:07:22 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Czujnik wymienia się bardzo prosto. Przy czujniku masz jedną śrubkę na klucz 10. Przewód czujnika jest mocowany do silnika dwiema śrubami jednocześnie mocującymi pokrywę paska rozrządu (też ka lucz 10). Odkręcasz te śruby i próbujesz wysunąć czujnik z jego gniazda. Tu możesz spotkać się z problemem, bo czujnik nie chce za bardzo wychodzić. Trzeba trochę go poobracać, i wysuwać po trochu.

Tak swoją drogą - wymiana czujnika nic nie dała lub dała niewiele. Nadal szarpie i czasem strzela. W sobotę wymienię jeszcze regulator napięcia, bo czytałem na tym forum że tez on może być przyczyną. Ma swoje 130 tys km i nawet profilaktycznie można go zmienić.
Pomóżmy Jackowi!

Szarpanie i strzały na LPG i benzynie PN C+
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 18, 2010, 19:11:32 pm »

Offline Dominik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI
Problem już dawno nie aktualny bo bosch jest już rozebrany. Do tej pory nie wiem co było przyczyną przerywania. Jak będzie wyjęty silnik z budy to może z ciekawości głowice zdejmę i obejrzę zawory.
klosplandeka,  Czujnik wyjmuje się łatwo. Odpinasz wtyczkę, odkręcasz dwie śruby od obudowy rozrządu (są na nich takie zagięte blaszki w których trzyma się kabel). Czujnik przykręcony jest jedną śrubką. Z dostępem do czujnika nie ma problemu, odkręcałem płaskim kluczem.
MichalSW byłeś szybszy :D
Też wymieniałem CPWK ale nie pomagało

Szarpanie i strzały na LPG i benzynie PN C+
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 05, 2011, 19:15:51 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Dewro - udało Ci się spojrzec na zawory i wałek rozrządu po rozebraniu silnika? Wszystko było z nimi OK?
Pomóżmy Jackowi!

Szarpanie i strzały na LPG i benzynie PN C+
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 05, 2011, 22:20:27 pm »

Offline Dominik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI
Silnika nie rozbierałem jeszcze. Tydzień temu dopiero został wyjęty z auta. Myślę że na ferie (za tydzień) będę sobie w nim grzebać. Jak rozbiorę to na pewno napiszę jak to wszystko wyglądało.

[ Dodano: 17 Sty 2011 18:52 ]
Dzisiaj zdjąłem głowicę z tamtego silnika. Zaworów nie wyjąłem ale wlałem naftę, i na trzecim garze ciekło ze ssącego i wydechowego, na czwartym z wydechowego i na drugim ze ssącego. Myślę że też była uszkodzona uszczelka pod głowicą bo ubywało nie wiadomo gdzie trochę płynu i pierwszy tłok był wilgotny i nie było na nim nagaru (tak jakby go ktoś umył). Wyjąłbym jeszcze wałek rozrządu ale nie wiem jak ja odkręcę śrubę od koła pasowego :roll: Obracałem kołem zamachowym to tak na oko hydropopychacze wysuwały się wszystkie na raczej taką samą wysokość.