Autor Wątek: Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!  (Przeczytany 18242 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 17, 2010, 20:43:38 pm »

Offline michal235c

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 628
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1.6GLI 1997r.--> (Polonez Atu "Orciari" 1.6 GLI 16V) Polonez Atu Plus 1.4 GTI 16V 1997r.
Mariusz#1926,  u mnie jest tak ze jak zgasnie to, daje rade od razu odpalic.
Jest Atu  ?.? GLI ?V :d, jest i Atu Plus K16 :d, było Caro ale się rozpadło :P
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polon

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 17, 2010, 20:47:23 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
przewody paliwowe szczelne? korki od baku fabryczne od atu? układ wam sie może zapowietrza. Pompa na ciepłym silniku podaje mniejszą dawkę paliwa niż na zimnym.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 17, 2010, 20:50:35 pm »

Offline michal235c

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 628
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1.6GLI 1997r.--> (Polonez Atu "Orciari" 1.6 GLI 16V) Polonez Atu Plus 1.4 GTI 16V 1997r.
Przewody szczelne
Cytat: "Mariusz#1926"
Pompa na ciepłym silniku podaje mniejszą dawkę paliwa niż na zimnym

Czyli pompa moze byc juz na wykonczeniu?
Jest Atu  ?.? GLI ?V :d, jest i Atu Plus K16 :d, było Caro ale się rozpadło :P
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polon

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 17, 2010, 20:51:50 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
mo0że ile ma przebiegu?
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 17, 2010, 20:53:26 pm »

Offline michal235c

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 628
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1.6GLI 1997r.--> (Polonez Atu "Orciari" 1.6 GLI 16V) Polonez Atu Plus 1.4 GTI 16V 1997r.
prawie 88tysiecy
Jest Atu  ?.? GLI ?V :d, jest i Atu Plus K16 :d, było Caro ale się rozpadło :P
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polon

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 17, 2010, 20:57:42 pm »

KrissAtuPlus

  • Gość
Cytat: "Mariusz#1926"
no i jaka jest kompresja na poszczególnych cylindrach i jaka po próbie olejowej?


Heh... Żebym ja to wiedział. Obracacie tutaj fachowym podejściem do tematu, a ja jestem laikiem. W każdym razie mechanicy nie wtajemniczali mnie w detale. Powiedzieli, że kompresja jest odpowiednia i z silnikiem nie ma problemu. Natomiast nic nie wiem na temat próby olejowej... Nie pogadamy, bo ja wiem tylko tyle, co już napisałem w dotychczasowych wpisach...

Cytat: "MichalSW"
Cytat: "Grzech#1938"
A moduł zapłonowy?
Nie wiem Grzegorz, może to byłby szczególny przypadek, ale nie słyszałem żeby cewka w Boschu padła całościowo, tzn na wszystkie 4 cylindry. Jak moje padły to nie palił stale na jeden, dwa cylindry. To co opisuje KrissAtuPlus bardziej kojarzy się z serwomotorem, albo z czujnikiem położenia przepustnicy lub czujnikiem położenia wału (jednak tu też nie słyszałem, by ktokolwiek to zmieniał).

KrissAtuPlus: a powiedz jeszcze, czy jak mechanicy Ci sprawdzali samochód jak gasł sam z siebie to czy była iskra na świecach? To by dało jakieś ukierunkowanie na sprawę.


Moduł zapłnowy? Zapewne został sprawdzony. Ci mechanicy głowili się nad otwartą maską okrągły dzień. Tego typu rzeczy to robili w pierwszej kolejności.
Czy sprawdzali iskrę na świecach jak gasł, tego nie wiem. Wychodzi, że to oni tutaj powinni teraz klepać te posty na forum...

Cytat: "Mariusz#1926"
a jak zgaśnie to daje się odrazu zapalić czy trzeba kręcić?


Bez problemu. Normalnie pali, ruszam i jak cisnę to mogę nim walić do samego Gdańska. Pod warunkiem, że nie będzie po drodze korków w których trzeba stać, silnik pracuje na wolnych obrotach i po osiągnięciu standardowej temperatury zaczyna gubić obroty, próbuje je wyrównywać, ale koniec końcem gaśnie... Wszystko to już pisałem. Niestety sytuacja jest taka, że trzeba by tutaj wspólnymi siłami zajrzeć pod maskę, bo pisanie na forum to rozmowa ze slepym o kolorach. Tym bardziej, że ja nie kumam tych rzeczy w ząb. Stąd jeżdżę po mechanikach i piszę o problemie na forum. W Krakowie nie znalazłem żadnego speca od poldków. Lipa. Jestem na lodzie. Zapłaciłem 350 zł i wyjechałem z warsztatu nadal gasnącym pojazdem...

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 17, 2010, 21:53:39 pm »

Offline DaMaGe

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1263
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 1.6 GLI `2000
a ja mam to samo..silnik tez bosch...i tez juz wiele naprawde wiele wyeliminowalem...wlasnie zastanawiam sie nad pompa paliwa bo:

po 1 - objawy wystepuja tylko na benzynie ( na LPG obroty sa w porzadku )
po 2 - jak zgasnie to musze dwa razy przekrecic kluczyk z pozycji wylaczonej na GO ( tak by pompe bylo dwa razy slychac jak ciagnie paliwo ) i dopiero da sie zapalic...jak nie przekrece to nie zapali;]

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 18, 2010, 06:54:05 am »

Caruso999

  • Gość
Witam, mialem podobna scene z moim poldkiem, na chlodnym silniku pracowal a na cieplym gasl, tylko ze i nie chcial zapalic. Pomogla zmiana czujnika temperatury do komputera i reset kompa. Teraz mam taki problem na gazie :).

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 18, 2010, 11:32:26 am »

Offline kuuuba777

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 293
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.4 16V
Cytat: "KrissAtuPlus"
Bez problemu. Normalnie pali, ruszam i jak cisnę to mogę nim walić do samego Gdańska. Pod warunkiem, że nie będzie po drodze korków w których trzeba stać, silnik pracuje na wolnych obrotach i po osiągnięciu standardowej temperatury zaczyna gubić obroty, próbuje je wyrównywać, ale koniec końcem gaśnie... Wszystko to już pisałem.


Miałem bardzo podobny problem gdy miałem OHV bosch. Z tym, że na kompie było widać od razu że jest to błąd silniczka krokowego (czy tam jak wolicie serwomatu). Gdy silnik na wolnych obrotach zaczynał szaleć z obrotami zapalała się ta pomarańczowa kontrolka wtystu/check engine. Wymiana krokowca zadziałała w 100% tylko... ostrzegam od razu- nie kupuj jakiegoś najtańszego zamiennika! Ja kupiłem za 100zł i po miesiącu objawy wróciły. Reklamowałem ten shit ale stwierdzili po 3 tygodniach trzymania u siebie, że krokowiec jest OK i nie zwrócą kasy. W międzyczasie kupiłem za 180zł w polmozbycie oryginał i jeździłem na nim do końca życia tego silnika.

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 18, 2010, 15:25:33 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Czujnik temperatury płynu na kompa sprawdzony?

Tak mi przyszło na myśl, czy w Boschu jest czujnik temperatury powietrza? Może to on żle działa i w połaczeniu z uszkodzonym termostatem powietrza, który zaciąga tylko ciepłe, daje to takie efekty.
Kombinuje tak, bo kolega pisze, że problem następuje jak auto dłużej stoi, przegrzeje się, a problem mija jak się przewietrzy.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 18, 2010, 15:54:34 pm »

KrissAtuPlus

  • Gość
Wszystkie Wasze sugestie kopiuję i wklejam do notatnika. Przed kolejną wizytą u następnego mechanika, dostanie on ode mnie na kartce listę tych pozycji, które zostały już zrobione oraz zagadnienia na które zwracacie mi uwagę.  Serwomotor postanowiłem zmienić tak czy inaczej, ale zamiennik kosztuje 190zł, a oryginał podobno leci w stronę czterech stówek...

Jako ciekawostkę dodam tylko, że jeśli bym zamienił na gotówkę wartość zakupu mojego Atu i dodał sumę którą władowałem w ciągu roku w jego naprawy, miałbym już auto innej marki.

Udanego weekendu Szanowni Państwo!  :wink:


Krzysiek

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 18, 2010, 16:18:22 pm »

Maniac1

  • Gość
I miałbyś troszkę mniej problemów za większe pieniądze niestety :?

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 19, 2010, 07:01:07 am »

KrissAtuPlus

  • Gość
Cytat: "MichalSW"
Cytat: "Maniac1"
I miałbyś troszkę mniej problemów za większe pieniądze niestety :?

Zrobię tu mały OT, ale nie mogę się powstrzymać. Zależy co byś kupił. Od dwóch tygodni serwis nie może sobie poradzić z rozładowującym się akumulatorem w Passacie. Wszystko jest dobrze a po 1 dniu akumulator leży. Nasza motoryzacja to przede wszystkim brak przeszkolonych ludzi, którzy nie radzą sobie tak z Polonezem jak i z wytworami zachodniej myśli technicznej. A jakbym miał liczyć, ile włożyłem w Poloneza... Tyle że robiłem nie z awarii a dla siebie.


Otóż to! OTÓŻ TO!!!  :!:
Ja już nie wspomnę, że żyjemy w czasach chińszczyzny i powszechnego szajsu, ale brak kompetentnych mechaników, serwisantów, fachowców z prawdziwego zdarzenia, to również coś, przez co np. ja bujam się z moim gasnącym autem od Iwana do pogana! Wydawało by się, że taki tam polonez, no nie?! Na miejscu tych kolesi, chciałbym naprawić taki samochód. Dla własnej satysfakcji, dla poradzenia sobie z czymś czego wcześniej nie spotkałem, żeby mieć wiedzę na przyszłość. Ale po co? Poczekamy na głupola, co przyjedzie wstawić nową lampę w miejsce rozbitej i za lajtową fuszkę (nie trzeba myśleć) skosimy frajera na kilka stówek. Niekompetencja to podstawowy mechanizm funkcjonowania większości publicznych placówek w tym kraju, a już serwisy biją w tym wszelkie rekordy. Szczególnie te "autoryzowane"... Faktycznie temat nie na ten wątek.

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 02, 2010, 20:45:07 pm »

Offline gerfur

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj
    • BMW E46
Odkopię troszkę temat, ale ku podpowiedzi miałem podobny problem tylko że w abimexie a że troche tam jednak się znam to posprawdzałem wszystko i na koniec cały układ wtryskowy podmieniłem od kolegi a swój założyłem u niego i co dalej to samo. Drążyłem dalej aż wpadłem na pomysł( po lekturze forum) sprawdzenie czujnika temp cieczy ale nie dla kompa tylko na wskaźnik i wyszło że był lipny po zastosowaniu nowego okazało się że silnik trzyma za dużą temperaturę ponad 90 a wentylator nie włączał się, dodatkowo kiedy zaczynał przekraczać 90* zaczynał skakać z obrotami tzn dławić się. Okazało się że termostat był ciągle zamknięty. Po wymianie termostatu problem ustąpił.
Był Caro `95 abimex L-122
Był Caro `97 abimex L-146
Był Atu+ `98 boschowtrysk L-74E --> 1.4 GTI Rover ltd

Jest BMW E46`98 2.5 Pb/LPG Cosmoshwarz

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 03, 2010, 03:33:07 am »

KrissAtuPlus

  • Gość
Cytat: "gerfur"
Odkopię troszkę temat, ale ku podpowiedzi miałem podobny problem tylko że w abimexie a że troche tam jednak się znam to posprawdzałem wszystko i na koniec cały układ wtryskowy podmieniłem od kolegi a swój założyłem u niego i co dalej to samo. Drążyłem dalej aż wpadłem na pomysł( po lekturze forum) sprawdzenie czujnika temp cieczy ale nie dla kompa tylko na wskaźnik i wyszło że był lipny po zastosowaniu nowego okazało się że silnik trzyma za dużą temperaturę ponad 90 a wentylator nie włączał się, dodatkowo kiedy zaczynał przekraczać 90* zaczynał skakać z obrotami tzn dławić się. Okazało się że termostat był ciągle zamknięty. Po wymianie termostatu problem ustąpił.
[/size]

Dzięki, że dorzuciłeś coś od siebie. Prawda jest jednak taka, że nadal jeżdżę nienaprawionym autem. Po mieście jakoś przemykam. Dyskomfort jest potworny, szczególnie kiedy stoję w korku i słyszę jak obroty świrują  i spadają. Pomagam nie gasnąć silnikowi, cisnąc na pedał gazu, a kiedy już dotrę na miejsce, skaczę pod niebiosy, że się nie rozłożyłem gdzieś w środku korka.
Gdybym chciał zrobić wszystko to o czym przeczytałem w tutejszych poradach, wtopiłbym kopę kasy w auto, za które dałem 1000 zł. Nie wiem co nastąpi. Na razie jeżdżę tak, jak już napisałem... :( Szkoda gadać. Napisałem tutaj post, bo miałem nadzieję, że to jakiś standardowy problem na który zaraz znajdzie się wyjaśnienie. Niestety problem jest daleko tajemniczy i nikt sobie z tym nie radzi. Nie mam pieniędzy na zgadywanie Szanowni Państwo.

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 29, 2010, 19:18:28 pm »

Offline danieldeni20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1083
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu(-) ABIMEX [*] / E46 Touring
Nakrec film jak on chodzi.co i jak pod maska wyglada czyli weze,przewody przy użadzeniu wtryskowym itd..Jak wyglada te szalenie obrotow(wazne zeby było słychac silnik)..Moze ktos cos wychwyci a to nic nie kosztuje(obys nie nagrywał kalkulatorem tylko jakims se z 3,2mp w pogodne popołudnie)..mówisz ze gdy otworzysz maske (dasz mu powietrza) silnik chodzi??a sprawdzałeś czy nie masz czymś dolotu powietrza przy pchane??bo to tak jakos tym zajeżdża bo stojąc w korku nie ma podmuchów powietrza..ja mam atu(-) ale abimexa i nie znam sie za bardzo na boshu bo nigdy go na oczy nie widziałem(jedynie foto w necie) i czy tam jest normalna stalowa obudowa jak w starych poldkach(jesli stalowy to zobacz czy działa prawidłowo regulator powierza na nim bo moze zamyka sie i silnik wariuje i zdycha..moj tak ma jak mu zamkne dopływ).wymieniłbym tez te czujniki temp bo nie sa drogie(jezeli pare zł masz)..Szkoda ze nie udziela sie w tym temacie złota raczka KGB ona zna bardzo dobrze bosha i napewno by ci pomógł bardziej fachowo i trafniej..

A co do krokowca(po mojemu) to podczas problemow z nim to raczej komp by cos zarejestrował wiec jego bym zostawił na koniec...
Cytat: KGB
JA mam w OHVce 5W40 i nie mam wskaznika to sie nie martwie :mrgreen:

Moje auta :

BMW E46 2002 2.0D: http://www.autocentrum.pl/awc/danieldeni20/bmw-seria-3-2002/

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 31, 2010, 17:24:40 pm »

KrissAtuPlus

  • Gość
Cytat: "danieldeni20"
Nakrec film jak on chodzi.co i jak pod maska wyglada czyli weze,przewody przy użadzeniu wtryskowym itd..Jak wyglada te szalenie obrotow(wazne zeby było słychac silnik)..Moze ktos cos wychwyci a to nic nie kosztuje(obys nie nagrywał kalkulatorem tylko jakims se z 3,2mp w pogodne popołudnie)..mówisz ze gdy otworzysz maske (dasz mu powietrza) silnik chodzi??a sprawdzałeś czy nie masz czymś dolotu powietrza przy pchane??bo to tak jakos tym zajeżdża bo stojąc w korku nie ma podmuchów powietrza..ja mam atu(-) ale abimexa i nie znam sie za bardzo na boshu bo nigdy go na oczy nie widziałem(jedynie foto w necie) i czy tam jest normalna stalowa obudowa jak w starych poldkach(jesli stalowy to zobacz czy działa prawidłowo regulator powierza na nim bo moze zamyka sie i silnik wariuje i zdycha..moj tak ma jak mu zamkne dopływ).wymieniłbym tez te czujniki temp bo nie sa drogie(jezeli pare zł masz)..Szkoda ze nie udziela sie w tym temacie złota raczka KGB ona zna bardzo dobrze bosha i napewno by ci pomógł bardziej fachowo i trafniej..

A co do krokowca(po mojemu) to podczas problemow z nim to raczej komp by cos zarejestrował wiec jego bym zostawił na koniec...



Witam.

Piękne dzięki za sugestie i podpowiedzi. Sierpień mam bardzo dynamiczny, ponieważ się stopniowo przeprowadzam i dużo pracuję. Nie mam czasu na akcję z kręceniem filmu, itp. Autem jeżdżę poza godzinami szczytu i na w miarę krótkich odcinkach. Zdarza się, że jedzie bez większych problemów i wtedy tym bardziej nie mogę się przestać dziwić całej tej sytuacji. Trzymam rękę na pulsie i cały czas mam na uwadze wizytę u PRAWDZIWEGO, czyli skutecznego mechanika. Jak tylko uda się to naprawić, wtedy na bank dam znać w tym wątku, co było przyczyną. Nakręcenia filmu również nie wykluczam, ale podchodzę do tematu z dystansem. Na odległość to sobie można pogadać przez telefon, a nie naprawiać samochód.

Pozdrawiam!

Krzysiek

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 04, 2010, 22:36:24 pm »

Offline zimnylech

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 616
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 00' Subru OUT H4
o ja mam też dość podobny problem, że jak zimny to odpala ALE parę razy jest głuche cykanie i dopiero jakoś kręci na benzynie (na gazie gorzej) i odpala, ale jak np. jadę do Krk 80 km, zgaszę i chciał bym odpalić to nic nie ma nawet tego cykania, oczywiście jak wrócę po zajęciach (parę godzin) to trochę pocyka i można jechać. Niby ok ale coś mi auto zgaśnie w korku w Krakowie to kicha, trzeba pchać bo coś mi się z autem stało że aby nim ruszyć to muszę co najmniej 2500 obrotów a pod górę w korku to już koszmar.

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 06, 2010, 08:03:35 am »

KrissAtuPlus

  • Gość
Cytat: "danieldeni20"
Nakrec film jak on chodzi.co i jak pod maska wyglada...


Dojechałem dzisiaj rano pod dom i ciąg dalszy historii znowu daje się we znaki. Skręciłem komórą krótki filmik, ale to kiepszczyzna z której wynika niewiele ponad to, że pod koniec nagrania silnik gaśnie. Niepotrzebnie ruszałem tym telefonem bo tylko pixele wtedy hulają po ekranie. Komóra ma 3,2 pix, ale i tak jest nieciekawie. Dźwięk odrobinę poprawiłem. W pewnym momencie włącza się wentylator i parę razy przejeżdżają auta obok. To też przeszkadza. Ale z drugiej strony trudno filmować na środku skrzyżowania, a samochód płata figle nie wtedy kiedy ja chcę,  tylko kiedy mu się przyśni. Stąd awaryjne video z komórki. Załadowałem je na wrzutę. Link poniżej. Lepszy ryc, niż nic...

>Tutaj video< Rozgrzany polonez atu plus, gaśnie na postoju...

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 06, 2010, 08:11:27 am »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1908
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Cytat: "KrissAtuPlus"
Komóra ma 3,2 pix

Ale video kręci w standardzie VGA (lub nawet 1/2 VGA) - norma

Na video tego za bardzo nie słychać ale: on gaśnie tak od razu (tak ja to widzę) czy chwilę przed spadają mu drastycznie obroty i dopiero gaśnie?