Autor Wątek: Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!  (Przeczytany 18239 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« dnia: Czerwiec 16, 2010, 17:47:44 pm »

KrissAtuPlus

  • Gość
Witam Wszystkich!

Na forum jestem nowy, a ten wpis to mój pierwszy ruch. Nie zajmuję się tuningowaniem swojego poldka, ale mam z nim pewien nie dający się zwalczyć problem i pomyślałem, że właśnie na takim forum będzie szansa uzyskać jakąś rzeczową poradę czy informację.

Kwestia dotyczy Poloneza Atu Plus 1,6 GLI. Problem tylko pozornie jest prozaiczny. Sam nie znam się na mechanice praktycznie w ogóle, więc jeżdżę już do drugiego mechanika i on też rozkłada ręce. Samochód od jakiegoś czasu świruje z obrotami i kiedy dajmy na to stoję w korku, to mimo rozgrzanego silnika, auto traci obroty, walczy z materią usiłując je podtrzymać, ale walkę w końcu przegrywa i gaśnie. Na ogół daje się odpalić powtórnie, ale problem powtarza się w kółko. Dopiero około 10 minut postoju z uniesioną maską czyli przewietrzenie komory silnika daje możliwość dalszej jazdy, co nie znaczy, że wtedy jest super lepiej, bo po parunastu kilometrach temat wraca i ręce opadają. Jeżdżę tym autem od niespełna roku i problem z niestabilnymi obrotami był od początku. Tyle, że na początku były to takie mikro wahania obrotów i jakoś mi to nie przeszkadzało. Teraz poszło to w stronę gaśnięcia silnika. Obaj mechanicy u których byłem, zweryfikowali takie rzeczy jak pompa paliwa, filtr paliwa, sonda lambda czy regulacja zaworów. To wszystko jest porządnie zrobione, ale mimo to auto wciąż gaśnie!!!

Mieszkam w Krakowie, ale nie znam tutaj nikogo, kto siedziałby mocno w polonezach. Myślę, że pora wybrać się do kogoś kto zjadł takie auto na śniadanie i zna pewne prawidłowości i mankamenty występujące w tym rodzaju poldka. Uprzejmie proszę o wskazówki i praktyczne rady, bo nie mam już sił a i pieniądze wydane na bezskuteczne naprawy spędzają mi sen z powiek. Koszty poszły już w setki złotych...
Na koniec dodam, że auto nie ma i nigdy nie miało zamontowanego gazu. Jeżdżę na benzynie. Elektronika Bosch...

Pozdrawiam i proszę o pomoc!

Krzysiek

Re: Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 16, 2010, 18:49:37 pm »

Online Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3822
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "KrissAtuPlus"
regulacja zaworów


W Plusie zaworów się nie reguluje - popychacze hydrauliczne.
Sprawdź silnik krokowy przede wszystkim...
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 16, 2010, 19:15:01 pm »

Offline pigini

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 470
  • Płeć: Mężczyzna
  • Caro+/- ? 1,4 16v 1994
rozejrzyj się trochę po AUTO-ZŁOMACH   nie wiem jakie ceny są w Krakowie ale myślę że do 40zł (w najgorszym razie) kupiłbyś krokowca .
Najlepiej gdybyś dał rade podjechać samochodem to podmieniłbyś sobie na szybko i sprawdził czy to właśnie on nawala.
Jeśli nie potrafisz naprawić czegoś młotkiem, masz problem natury elektrycznej.

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 16, 2010, 19:20:16 pm »

KrissAtuPlus

  • Gość
Cytat: "pigini"
rozejrzyj się trochę po AUTO-ZŁOMACH   nie wiem jakie ceny są w Krakowie ale myślę że do 40zł (w najgorszym razie) kupiłbyś krokowca .
Najlepiej gdybyś dał rade podjechać samochodem to podmieniłbyś sobie na szybko i sprawdził czy to właśnie on nawala.
[/size]

Dzięki. 40 zł to nie pieniądze. Jest więc pierwszy trop w sprawie, ale w miarę możliwości proszę o kolejne rady.
Może znajdzie się ktoś, kto miał identyczny problem?

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 16, 2010, 19:28:43 pm »

Offline pigini

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 470
  • Płeć: Mężczyzna
  • Caro+/- ? 1,4 16v 1994
Obawiam się że po opisie ciężko będzie coś przyczaić nie grzebiąc w autku  :?  
Spróbuj skontaktować się na priva z tymi LUDZISKAMI  z Kraka.
Na pewno pomogą jeśli będą mieć czas  :D
Jeśli nie potrafisz naprawić czegoś młotkiem, masz problem natury elektrycznej.

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 16, 2010, 19:39:38 pm »

KrissAtuPlus

  • Gość
Cytat: "pigini"
Obawiam się że po opisie ciężko będzie coś przyczaić nie grzebiąc w autku  :?  
Spróbuj skontaktować się na priva z tymi LUDZISKAMI  z Kraka.
Na pewno pomogą jeśli będą mieć czas  :D


O widzisz! Napewno tak zrobię.

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 16, 2010, 19:51:22 pm »

Offline pigini

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 470
  • Płeć: Mężczyzna
  • Caro+/- ? 1,4 16v 1994
A w międzyczasie ktoś bardziej obcykany w temacie może Cię naprowadzi na jakiś pomysł odnośnie tego gaśnięcia.  :wink:
Jeśli nie potrafisz naprawić czegoś młotkiem, masz problem natury elektrycznej.

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 16, 2010, 20:01:59 pm »

KrissAtuPlus

  • Gość
Cytat: "pigini"
A w międzyczasie ktoś bardziej obcykany w temacie może Cię naprowadzi na jakiś pomysł odnośnie tego gaśnięcia.  :wink:


Ciekawe rzeczy podpowiedział mi człowiek z innego forum:

Cytat: "MichalSW"
Za takie zachowanie mogą być odpowiedzialne:
- serwomotor przepustnicy - albo w ogóle nie działa albo nie działa styk obrotów biegu jałowego,
- czujnik położenia przepustnicy

Zacząłbym jednak od serwomotoru. Zanim podejmiesz decyzję o wymianie, niech ktoś zada sobie trochę trudu i sprawdzi czy na kable jakie do niego dochodzą nie są nigdzie nadpalone, zwarte, przerwane.
Jak rozumiem błędów żadnych w komputerze silnika nie zapisało?


Serwomotor przepustnicy. To akurat słyszę pierwszy raz... Czyżby?

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 16, 2010, 20:58:41 pm »

waszczo

  • Gość
Czyli silnik krokowy :)

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 16, 2010, 21:56:14 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Zoltan#1930"
Co do problemu gaśnięcia, również obstawiam silnik krokowy.


Czasem wystarczy tylko przeczyszczenie krokowca :Wink: są do tego nawet specjalne preparaty w sprayu :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 16, 2010, 21:58:00 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Proponuje podmienić wtryskiwacz.


"Serwomotor przepustnicy. To akurat słyszę pierwszy raz... Czyżby?"

Bosch nie ma silnika krokowego. Ma właśnie serwomotor przepustnicy.

Nie wiem czy on się w ogóle psuje, ale myślę że możesz to sprawdzić odpalając silnik z wciśniętym gazem (wtedy gdy nie chce Ci odpalić). Jeżeli odpali, to może być właśnie wina tego elementu.

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 17, 2010, 02:59:31 am »

Offline DaMaGe

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1263
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 1.6 GLI `2000
wlasnie mialem pisac ze bosch nie ma silnika krokowego tylko regulator biegu jalowego/regulator ustawienia przepustnicy...zreszta to jest to samo-za to samo odpowiada;]   wystarczy wyczyscic jak krokowca...

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 17, 2010, 08:13:46 am »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "DaMaGe"
wlasnie mialem pisac ze bosch nie ma silnika krokowego tylko regulator biegu jalowego/regulator ustawienia przepustnicy...zreszta to jest to samo-za to samo odpowiada;]   wystarczy wyczyscic jak krokowca...

Tylko tu w zasadzie nie ma czego czyścić. Krokowiec pracuje w układzie dolotowym, mając styczność z oparami oleju i powietrzem. Serwomotor w Boschu ma styczność jedynie z powietrzem atmosferycznym i czasem resztkami oparów olejowych z nieszczelności silnika. Sam w sobie jest dość dobrze zabezpieczony przez zabrudzeniem. Jeśli ma mieć jakąś usterkę to jedynie elektroniczną.
Pomóżmy Jackowi!

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 17, 2010, 12:48:19 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
zanim zaczniesz grzebać w tym wszystkim to zmierz kompresje i wyczyść odme.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 17, 2010, 13:39:00 pm »

KrissAtuPlus

  • Gość
Cytat: "Mariusz#1926"
zanim zaczniesz grzebać w tym wszystkim to zmierz kompresje i wyczyść odme.


To wszystko zostało już zrobione. Nowa lambda, nowy filtr paliwa, pompa paliwa OK,  regulacja obrotów OK, zbyt duża tolerancja na hydraulice zaworów skorygowana. Komputer nie pokazuje błędów na żadnym z urządzeń, indywidualny pomiar czujnika położenia wału oraz serwomotoru/krokowca został sprawdzony z pozytywnym skutkiem, czyli są sprawne.

Auto nadal po rozgrzaniu, świruje na obrotach, aż w końcu gaśnie. Stan paliwa w baku OK. Mechanicy umywają ręce. Ja zostaję z nadal niesprawnym pojazdem. Zmiana serwomotoru/krokowca na nowy, tylko po to, żeby się przekonać, czy to jego wina, to jak dla mnie za droga impreza. Nie dam 190 zł, nie mając pewności, że to jest przyczyną. Dałbym nawet więcej mając pewność, ale tej nikt nie umie stwierdzić. Teoretycznie wszystko gra. Tylko, że auto gaśnie.

Nie mam już sił Drodzy Państwo...


Krzysiek

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 17, 2010, 20:14:57 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
A moduł zapłonowy?
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 17, 2010, 20:15:16 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
no i jaka jest kompresja na poszczególnych cylindrach i jaka po próbie olejowej?
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 17, 2010, 20:32:29 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "Grzech#1938"
A moduł zapłonowy?
Nie wiem Grzegorz, może to byłby szczególny przypadek, ale nie słyszałem żeby cewka w Boschu padła całościowo, tzn na wszystkie 4 cylindry. Jak moje padły to nie palił stale na jeden, dwa cylindry. To co opisuje KrissAtuPlus bardziej kojarzy się z serwomotorem, albo z czujnikiem położenia przepustnicy lub czujnikiem położenia wału (jednak tu też nie słyszałem, by ktokolwiek to zmieniał).

KrissAtuPlus: a powiedz jeszcze, czy jak mechanicy Ci sprawdzali samochód jak gasł sam z siebie to czy była iskra na świecach? To by dało jakieś ukierunkowanie na sprawę.
Pomóżmy Jackowi!

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 17, 2010, 20:35:32 pm »

Offline michal235c

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 628
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1.6GLI 1997r.--> (Polonez Atu "Orciari" 1.6 GLI 16V) Polonez Atu Plus 1.4 GTI 16V 1997r.
Grzech#1938 watpie by byl to moduł zaplonowy , moj Atu ma takie same objawy, co plus kolegi KrissAtuPlus, zostal wymieniony modul na nowy wraz z cewka, bo ktoregos dnia wogole nie chcial zagadac :( , po wymianie gasniecie nie ustało.
Jest Atu  ?.? GLI ?V :d, jest i Atu Plus K16 :d, było Caro ale się rozpadło :P
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polon

Atu Plus: Niestabilne obroty, rozgrzane auto gaśnie!
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 17, 2010, 20:41:30 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
a jak zgaśnie to daje się odrazu zapalić czy trzeba kręcić?
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem