Autor Wątek: remont czy poważniejsza naprawa ?  (Przeczytany 4078 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

remont czy poważniejsza naprawa ?
« dnia: Lipiec 18, 2010, 11:04:25 am »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2237
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
kilka dni temu mój polonez się zepsuł  :( , nie odpalał ani na benzynie ani na lpg , po otworzeniu maski zobaczyłem ze z 1 i 3 świecy leci olej  :shock:  po podniesieniu pokrywy filtra powietrza , w gaźniku również zobaczyłem olej  :shock: . Samochód jest już zaholowany pod dom i czeka aż uzbieram kasę na naprawę  :wink: i właśnie tutaj mam pytanie , czy będzie konieczny remont silnika czy wystarczy większa naprawa , i właściwie co mu dolega ? podejrzewam padnięte pierścienie ( więc wymiana pierścieni i panewek ) plus przy okazji coś jeszcze co wyjdzie podczas rozbierania silnika ? Co o tym sądzicie ? jakie części będę musiał kupić ? i czy jest jakaś inna firma produkująca pierścienie do OHV-ki niż PRIMA LODZ ?

remont czy poważniejsza naprawa ?
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 18, 2010, 11:27:07 am »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Zacznijmy od tego czy przed awarią były jakies objawy. Czy samochód mial siłę, czy dymił? Nie napisałeś podstaw. Druga sprawa - olej przy świecach. Czy świece są zachlapane olejem na elektrodach od strony wnętrza cylindra, czy po prostu w gniazdach przy głowicy masz olej? Ile oleju jest w filtrze? Jest po prostu wilgotno czy masz tam szklankę? Trzecia sprawa - silnik chodził, a jak chciałeś go odpalić następnego dnia to już się nie dało? Iskra jest na świecach? W jakim stanie są kable WN, same świece, kopułka aparatu zapłonowego i zielony kabelek od modułu do aparatu?
Pomóżmy Jackowi!

remont czy poważniejsza naprawa ?
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 18, 2010, 11:35:04 am »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2237
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
przed awarią jedynie słyszałem mocne ,,cykanie" z silnika , najprawdopodobniej zawory , w filtrze nie ma szklanki ale jest mocno zachlapane wszystko a olej zarówno na świecach od strony elektrody jak i we wnękach na świece. Samochodem pojechałem rano do pracy i wszystko było w jak największym porządku  :) po pracy już nie odpalił.. a z siłą to różnie bywało ale najgorzej nie jest. Kable są w porządku , mają 5 tyś przejechane , to samo zielony kabelek i świece , kopułki nie zmieniałem ale przebicia nie ma ( zmieniałem palec , wtedy sprawdzałem też kopułkę ) iskry nie ma , ale rozrusznik kręci

nie wiem czy ma to jakieś znaczenie , ale samochód kilka dni wcześniej miał naprawiony układ paliwowy i jechałem na benzynie , wcześniej jeździł tylko i wyłącznie na lpg

remont czy poważniejsza naprawa ?
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 18, 2010, 17:08:41 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Obstawiam moduł lub cewkę, skoro iskry nie ma, to nie ma żadnych szans na odpalenie.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

remont czy poważniejsza naprawa ?
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 18, 2010, 17:26:28 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2237
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Ale w takim razie skąd lejący się olej ?

remont czy poważniejsza naprawa ?
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 18, 2010, 18:17:50 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Olej na świecach może mieć swój związek z nienajlepszą kondycją silnika. Olej w wyrobieniach na świece (z zewnątrz) może z kolei brać się ze złego stanu uszczelki pod pokrywą zaworów. Wymień (5 zł) i po sprawie. Jak nie ma iskry to jak już wspomniał Bartek, możesz mieć uwaloną cewkę lub moduł. Tylko uważaj - cewki masz dwie: jedna widoczna z zewnątrz, a druga w aparacie zapłonowym. Silnik sam w sobie nie pada tak nagle, żebyś nie mógł odpalić - no chyba że się coś urwie.
Pomóżmy Jackowi!

remont czy poważniejsza naprawa ?
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 18, 2010, 19:10:27 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Swoją drogą olej na świecach wewnątrz może świadczyć po prostu o padniętych uszczelniaczach zaworowych :wink: nie ma co od razu dramatyzować.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

remont czy poważniejsza naprawa ?
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 18, 2010, 21:12:02 pm »

zyzeq

  • Gość
Cytat: "BARTEK#1925"
Swoją drogą olej na świecach wewnątrz może świadczyć po prostu o padniętych uszczelniaczach zaworowych :wink: nie ma co od razu dramatyzować.


zgadza się u mnie tak było (twarde były uszczelniacze) po wymianie NIC oleju nie ubywa :]

remont czy poważniejsza naprawa ?
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 18, 2010, 21:48:10 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2237
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
uszczelka pod pokrywą zaworów była wymieniana jakieś pół roku temu bo ciekła właśnie  :wink: ale uszczelniaczy zaworowych nie robiłem , ponoć pasują jakieś od golfa i są lepsze jakościowo , wie ktoś coś na ten temat ? silnik przejechał ponad 151 tyś. bez remontu , ale może być w kiepskiej kondycji , było mocno słychać panewki , ale wlałem militec i trochę ucichły  :) miał też robioną próbe olejową i ciśnienie wynosi 6 atmosfer ( nie jestem pewien ale nominalnie powinien chyba 12 mieć ? )

remont czy poważniejsza naprawa ?
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 19, 2010, 05:50:13 am »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Pasują od Golfa III 1.6, rzeczywiście są lepszej jakości. Od wymiany do wymiany bez dolewek oleju.
Pomóżmy Jackowi!

remont czy poważniejsza naprawa ?
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 20, 2010, 21:33:15 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2237
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
wymieniłem moduł na inny który miałem w garażu , wyczyściłem świece i auto... JEŹDZI  :D
w najbliższym czasie zakupię też uszczelniacze z golfa  :)

remont czy poważniejsza naprawa ?
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 20, 2010, 21:53:58 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "Dawid91"
wymieniłem moduł na inny który miałem w garażu , wyczyściłem świece i auto... JEŹDZI  :D
w najbliższym czasie zakupię też uszczelniacze z golfa  :)

No widzisz, a Ty już chciałeś silnik rozbierać :P
Pomóżmy Jackowi!

remont czy poważniejsza naprawa ?
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 20, 2010, 23:18:11 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Tak czy siak ja bym zrobił pomiar ciśnienia w cylindrach, tak dla świętego spokoju :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

remont czy poważniejsza naprawa ?
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 20, 2010, 23:31:02 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jak robisz uszczelniacze sprawdz odrazu i wymien zawory ! U mojego kolegi byly tak wyjarane ze nie dalo sie dotrzec i byla konieczna wymiana. Co ciekawe gniazda zaworowe byly w stanie idealnym, gaz tankuje na dobrej stacji bo taka ma najblizej domu i silnik nie mial za ubogo, uszczelniacze jak maja kilka lat to sa twarde jak kamien pewnie, do polda pasuja od golfa i kazde ktory ma zawory 8 mm, badz tez przygotowany ze moze byc peknietych kilka sprezyn  :roll:


Cytat: "Dawid91"
i czy jest jakaś inna firma produkująca pierścienie do OHV-ki niż PRIMA LODZ ?
Jest na pewno prime odpusc wytrzymuje okolo 60 tys chyba ze masz szczescie.... Dodatkowo pierscienie tej firmy sa za cienkie i odrazu maja duze luzy wiec olej bedzie ubywal dalej
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

remont czy poważniejsza naprawa ?
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 21, 2010, 11:24:11 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jest, Goetze robie pierścienie do OHV.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

remont czy poważniejsza naprawa ?
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 25, 2010, 13:36:58 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2237
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Cytat: "Elwood#1887"
Jak robisz uszczelniacze sprawdz odrazu i wymien zawory !


ssące czy wydechowe ?

remont czy poważniejsza naprawa ?
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 25, 2010, 21:30:09 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Wydechowe, te zawsze pierwsze klękają.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja