Autor Wątek: SWAP mechanizmu wycieraczek  (Przeczytany 5252 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

SWAP mechanizmu wycieraczek
« dnia: Lipiec 19, 2010, 10:45:28 am »

kzarczyn

  • Gość
Witam
Padł mi ostatnio silnik wycieraczek w moim poldku i się zastanawiałem czy niemożna wrzucić czegoś lepszego? Wycieraczki w Polonezie są raczej powolne.
Z czego by można w miarę łatwo przełożyć cały mechanizm wycieraczek?

SWAP mechanizmu wycieraczek
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 19, 2010, 11:00:00 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Wycieraczki w Polonezie są szybkie. Jak są w 100% sprawne. Zwłaszcza w autach po 93 roczniku.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

SWAP mechanizmu wycieraczek
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 19, 2010, 11:05:50 am »

Offline Przem

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 744
  • PN Atu 97r 1.8 GLI 16V L128
Grzech#1938, dokladnie, u mnie chodza jak wsciekle  :P  kzarczyn, jak chcesz to mam na opylenie silniczek wycieraczek w 100% sprawny

SWAP mechanizmu wycieraczek
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 19, 2010, 11:56:04 am »

kzarczyn

  • Gość
Widziałem w dwóch Polonezach że wycieraczki chodziły jakoś tak flegmatycznie i myślałem że to norma w Polonezach. Jeżeli chodzą konkretnie to biorę się za reanimację.
Ile za ten silnik?
Ma ktoś może kompletne ramiona ze sprawnymi sprężynami?

SWAP mechanizmu wycieraczek
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 19, 2010, 12:28:12 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

SWAP mechanizmu wycieraczek
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 19, 2010, 16:56:21 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Myślę że nie macie racji Panowie. Najczęsciej wycieraczki zamulają przez spadki napięcia, sporo jest złaczek ( w tym styki przy przełączniku) i długi kabel po drodze.
Jak nie wierzycie zmierzcie sobie napięcie na silniczku przy pracujących wycieraczkach. 6-8 V to najczęsciej norma przy pracującym silniku niestety.

Dwa przekaźniki załatwiają sprawę :)

SWAP mechanizmu wycieraczek
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 19, 2010, 17:09:01 pm »

kzarczyn

  • Gość
Czyli nowe kable + przekaźnik lub nowy włącznik, przesmarowane mechanizmy, sprawny silnik i powinny latać jak głupie na oryginalnym mechanizmie?

SWAP mechanizmu wycieraczek
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 19, 2010, 17:20:04 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Owszem.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

SWAP mechanizmu wycieraczek
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 22, 2010, 14:09:30 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
W osatnio zakupionym pluszaku gziku wycieraczki tak zapitalają że aż woda bryzga na boki... Chodzą szybciej niż w borkostworku w którym one i tak nieźle rają radę...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

SWAP mechanizmu wycieraczek
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 29, 2010, 22:44:45 pm »

kzarczyn

  • Gość
Posprawdzałem wszystko, przesmarowałem, pomierzyłem napięcia, zdemontowałem i rozebrałem silnik. Wszystko było ok po za tym że szczotki się kończą i zawieszają się już.
Gdzie można kupić same szczotki?

SWAP mechanizmu wycieraczek
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 30, 2010, 02:23:20 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Obawiam się, że oryginalnych nie można, ale możesz spróbować tego co mi polecili jak szukałem szczotek do starego odkurzacza. :D Czyli kupić podobne, zeszlifować na rozmiar i użyć. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

SWAP mechanizmu wycieraczek
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 30, 2010, 13:53:20 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Można też dopasować od elektronarzędzi :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

SWAP mechanizmu wycieraczek
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 30, 2010, 14:28:38 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
No właśnie dokładnie to miałem na myśli. Trzeba wziąć szczotki z silnika i dopasować w sklepie z częściami, a jak nie mają idealnie takich to można je spiłować na rozmiar. :) Ewentualnie można kupić inny egzemplarz silnika po prostu i założyć zamiast, albo wyjąć z niego szczotki, ale z tego co pamiętam to tych szczotek jest co najmniej dwa różne rozmiary.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: SWAP mechanizmu wycieraczek
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 06, 2012, 12:57:05 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Mechanizm z Plusa w całości pasuje Plug&Play do Caro'97?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Odp: SWAP mechanizmu wycieraczek
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 06, 2012, 14:58:46 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Będzie pasował mechanicznie na pewno (wszystko po 93 jak zmienili podszybie pasuje) kwestia wtyczki silniczka, jak sobie przypominam były z 5 i 6 pinami.
Tak czy siak podłaczysz i działać będzie.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: SWAP mechanizmu wycieraczek
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 13, 2012, 12:09:05 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Orientuje się ktoś, czy kompletny mechanizm da się wyciągnąć demontując tylko podszybie?
Oczywiście nie mogło się zepsuć latem jak było sucho :-P
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Odp: SWAP mechanizmu wycieraczek
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 13, 2012, 12:42:54 pm »

Offline pawlack

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • 850 2.5 TDI
Niestety osłonę dolną wlotu powietrza też będziesz musiał zdemontować.
Istnieją tylko trzy obiektywne przyczyny, by nie kupować samochodu: nie jest bezpieczny, jest absurdalnie drogi, jest Oplem Astrą.

Odp: SWAP mechanizmu wycieraczek
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 24, 2012, 11:09:28 am »

Offline konrad1981

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 112
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1983 2.0 DOHC
Panowie a jak wygląda możliwość zmiany mechanizmu w borku na plusowy, ale bez zmiany podszybia na plastykowe? Jakie są różnice w mocowaniu mechanizmu przed/po 93r poza rozstawem samych otworów w podszybiu?

Odp: SWAP mechanizmu wycieraczek
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 26, 2012, 14:59:45 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Niestety osłonę dolną wlotu powietrza też będziesz musiał zdemontować.
Wystarczyło odchylić i wszystko wyszło ;-) Jest trochę "podatna" na odkształcenia.
Podszybie plastikowe włożyłem w góra 2 minuty :-P
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)