Autor Wątek: Przedni napęd lepszy od tylnego.  (Przeczytany 26744 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #100 dnia: Grudzień 02, 2010, 14:01:31 pm »

MarcinVK

  • Gość
Dziś widziałem na mieście jak Pani w średnim wieku latała bokami Caro Plusem hehe, zakładam, że zupełnie przypadkiem i niechcący jej się udały te popisy, nie mogła zapanować nad autem, ale jakoś z tego wyszła. Musze przyznać, że efektowne boki łapała, czasem jak bym chciał to tak nie zrobię hehe :wink:

Co do napędu tylnego i przedniego. Ja się przyzwyczaiłem do Poloneza, chociaż mam też w domu Skodę Felicję. Jeżdżąc tylnym napędem trzeba się nauczyć odpowiedniego operowania gazem na śniegu, gdy się przegnie wiadomo jak tył się potrafi zachować, jak tej Pani co wyżej opisałem. W przednim napędzie jedną wadą jak zauważyłem, jest to, że w razie poślizgu na zakręcie lecisz na wprost, kiedyś wpadłem Skoda w taki poślizg, ale była dość mała prędkość, i daleko do rowu, odpuściłem gaz i biegami się wyratowałem.

Każdy napęd ma wady i zalety, ale najważniejszy jest mózg kierowcy.

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #101 dnia: Grudzień 02, 2010, 14:30:31 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Wszystko zależy jeszcze od auta. Szeroki Polonez ma mimo tylnego napędu raczej neutralną charakterystykę. 125p jest mimo niemal tego samego podwozia autem silnie podsterownym. Łada Samara przy mniejszych prędkościach jest mocno podsterowna, a przy większych robi się nagle nadsterowna i może zrobić głupią niespodziankę kierowcy. Dla odmiany Łada Kombi 2104 była baaardzo stabilna na drodze i żeby zrobić ładnego "boka" nawet na śliskim trzeba było bardzo się postarać. Mini Austin (ten stary) przy dodawaniu gazu był aż tak podsterowny, że Zasada (znacie to nazwisko?) ;) potrafił na pokazie pojechać nim kilkadziesiąt metrów prosto startując z maksymalnie skręconymi kołami.  :mrgreen:
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #102 dnia: Grudzień 02, 2010, 14:40:41 pm »

Offline fizzy87

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 48
    • http://www.nodn.pl
Zanim kupiłem swoje auto jeździłem ojca renault 19 1.7 i powiem szczerze, że wcale nie ma takiej rewelacji z tym przednim napędem jak kiedyś na rondzie wpadłem nim w poślizg, dupa uciekła a przód nie miał siły wypchać auta na właściwy tor ;p teraz to moja 3- cia zima z polonezem i bardzo podoba mi się jak czuję auto tylnonapędowe, lekki poślizg czuć o wiele szybciej i jest szansa zareagować. Gdybym miał teraz wybierać jakieś inne auto na bank nie było by to przednionapędowe.

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #103 dnia: Grudzień 02, 2010, 15:11:26 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6724
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "Grzech#1938"
(ten stary) przy dodawaniu gazu był aż tak podsterowny, że Zasada (znacie to nazwisko?) ;) potrafił na pokazie pojechać nim kilkadziesiąt metrów prosto startując z maksymalnie skręconymi kołami. :mrgreen:


Bo to był Cooper z silnikiem chyba 1.3 ,a auto było dosłownie wielkości buta. To samo się dzieje w normalnej wielkości aucie FWD jeśli jest dość mocy, Panda na śniegu robi dokładnie to samo.

Trzeba znać się ze swoim autem i umieć je prowadzić, możemy powiedzieć tyle że twierdzenie iż tylny napęd jest gorszy albo zabójczy to bzdura. Tylny napęd jest lepszy w sporcie albo kiedy trzeba się wykopać, albo jechać pod dużą górkę. Przedni jest oszczędniejszy w szerokim tego słowa znaczeniu ,a każdy ma swoje widzimisię.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #104 dnia: Grudzień 02, 2010, 15:43:12 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Wcale Mini nie jest taki mały - wielkość ta sama co 126. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #105 dnia: Grudzień 02, 2010, 16:02:15 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6724
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "Grzech#1938"
Wcale Mini nie jest taki mały - wielkość ta sama co 126. :)


Czyli nic nie waży
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #106 dnia: Grudzień 02, 2010, 17:51:07 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1910
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Cytat: "DF"
A mnie oczywiście zima zaskoczyła bo byłem leniwy i dzisiaj rano na łysych oponach trochę ciężko było się poruszać. Więc wymieniłem szybko z tyłu na zimówkowe z ładnym bieżnikiem i było o wiele lepiej ale dopiero jak do bagażnika wrzuciłem dwa kółka aby później wymienić przód okazało się, że ta niewielka zmiana masy tyłu przyniosła niespodziewane rezultaty. Zaczynam wyprzedzać innych bo się wloką...
Jutro dorzucę jeszcze dwa kółka  :mrgreen:

Ja mam dwa worki 25kg zaprawy tynkarskiej... rozłożone równo na prawą i lewą część bagażnika. Nawet na wielosezonowych Navigatorach da się bezproblemowo auto opanować.

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #107 dnia: Grudzień 02, 2010, 19:22:28 pm »

Offline gerfur

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj
    • BMW E46
RWD ma plus przy ruszaniu ze skrzyżowań  z regóływjazdy na skrzyżowanie są oblodzone bo FWD żeby szybciej ruczyć po prostu robią lud. A RWD ma tą zalete że koła napędowe są dalej od krawędzi skrzyżowania gdzie więcej jest śniegu niż lodu. Ktoś mnie poprawi jeśli się mylę?
Był Caro `95 abimex L-122
Był Caro `97 abimex L-146
Był Atu+ `98 boschowtrysk L-74E --> 1.4 GTI Rover ltd

Jest BMW E46`98 2.5 Pb/LPG Cosmoshwarz

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #108 dnia: Grudzień 02, 2010, 19:41:22 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
a myślę jednak że wszystko zależy od samochodu,porusząłem się dzisiaj Toyotą Camry i jeździło mi się dobrze,oraz Peugeotem 207 i tu nie sprawiała mi jazda zbytniej przyjemności.
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #109 dnia: Grudzień 02, 2010, 21:42:13 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Myślę, że podział na tylno i przednio napędowe jest zbytnim uproszczeniem.
Wszystkie moje auta były tylnonapedowe i każde trochę inaczej się prowadziło. Skrajnością była skoda 105, która z dobrze dociążonym tyłem dzielnie wspinała się na górki ale zakręcać tym bez dużej niepotrzebnej masy w bagażniku przednim raczej się nie dało...
A np ciężkim MB 123 200D wpadłem do rowu (moja pierwsza zima za kierownicą) przejechałem kawałek w rowie i wyjechałem z powrotem na drogę jakby śniegu nie było.

A dzisiaj jeden pan porównywał swojego Golfa ze służbowa Toyotą Yaris. I stwierdził, że tym gównem (toyota) teraz w ogóle nie da się jeździć. Za to golf daje radę...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #110 dnia: Grudzień 02, 2010, 21:51:53 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Cytat: "gerfur"
RWD ma plus przy ruszaniu ze skrzyżowań z regóływjazdy na skrzyżowanie są oblodzone bo FWD żeby szybciej ruczyć po prostu robią lód. A RWD ma tą zalete że koła napędowe są dalej od krawędzi skrzyżowania gdzie więcej jest śniegu niż lodu.
dokładnie! Ja to się cieszę, że wszystkie ćwoki w mojej okolicy mają przednionapędówki - wyjazd na główną jest lekko pod górkę - no i właśnie te ćwoki co na pełnym gazie tam wyjeżdżają robią lód. Później inni przenionapędowicze mają problemy, a ja zanim tylne koła dojadą do lodu przód mam za wzniesieniem i nie ma problemu z wyjazdem :mrgreen:
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #111 dnia: Grudzień 02, 2010, 22:11:33 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
Cytat: "graczol1"
nie ma problemu z wyjazdem
więc w jaki sposób omijasz tych
Cytat: "graczol1"
przenionapędowicze
więc
Cytat: "graczol1"
wszystkie ćwoki w mojej okolicy mają przednionapędówki
również chyba i Tobie sprawiają pewne problemy z powodu że
Cytat: "graczol1"
inni przenionapędowicze mają problemy
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #112 dnia: Grudzień 02, 2010, 22:23:41 pm »

Michau

  • Gość
Cytat: "MarcinVK"
że w razie poślizgu na zakręcie lecisz na wprost, kiedyś wpadłem Skoda w taki poślizg, ale była dość mała prędkość, i daleko do rowu, odpuściłem gaz i biegami się wyratowałem.

Jak Ci leci przednionapędowiec to odpuść gaz, powinien w momencie tyłem zarzucić, mój hitlerwagen tak robi. Poldek stabilniej jeździł na śniegu na koleinach itp, lekki vw już lata strasznie.

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #113 dnia: Grudzień 02, 2010, 22:27:12 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Na codzień poza Polonezem poruszam się głównie Fiatem Pandą 2008r i Citroenem Berlingo 2005r. Zimowe opony robią robote i nie miewam problemów gdy wjeżdżam na jakiś nieodśnieżony plac. Inna sprawa to skrzyżowania w mieście, na których dość często muszę się wspomagać ręcznym, bo przód wyjeżdża, chociaż w Berlingo, które ma dociążony przód silnikiem 1.9D to zjawisko jest mniejsze niż w Pandzie 1100. Natomiast w Polonezie mam z tyłu 7letnie Kormorany Impulsery i poważne problemy z trakcją nawet na trzecim biegu. Z przodu zimówki założyłem, więc nie mam problemu ze skręcaniem. Chyba trzeba kupić zimówki na tył. Poza tym jadąc Pandą nie czuję się zbyt komfortowo, gdy wciskam pedał hamulca i mam masaż stopy, bo chory ABS się włącza niemalże odrazu.

Poprzednią zimę przejeździłem Peugeotem 405 1.9D na nowych oponach wielosezenowych. Nigdy nigdzie się nie zakopałem w śniegu, wjeżdżałem w różne zaśnieżone miejsca, zawsze wyjechałem. I tu znowu wychodzi kwestia rozkładu masy, im bardziej dociążona oś napędowa tym lepsza trakcja.

[ Dodano: 02 Gru 2010 22:28 ]
Cytat: "Michau"
Jak Ci leci przednionapędowiec to odpuść gaz, powinien w momencie tyłem zarzucić

Nie zauważyłem tego zjawiska w Pandzie, może za mało koła skręcam, ale gdy mi przód ucieka, to albo łapie za rękaw, albo właśnie odpuszczam gaz i wtedy jedzie tam gdzie powinien.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #114 dnia: Grudzień 02, 2010, 22:36:22 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Z okna widzę jak się mordują na tym wyjeździe, ale za daleko mam żeby iść pomagać w pchaniu. przed wyjazdem z domu zaglądam czy jest wolne czy ktoś "siedzi" jak to jakiś czubek to podziwiam pokazy głupoty, jak inni to jade i pomagam. Na typowego ćwoka trafiłem w zeszłym roku - jechał przede mną i nie wyjechał (pełny gaz oczywiście podczas ponownych prób i cofania też) wiec wysiadłem wypchałem dziada a ten sobie pojechał i w doopie miał to czy ja teraz wyjade, ale wyjechałem.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #115 dnia: Grudzień 02, 2010, 22:36:51 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "Michau"
Cytat: "MarcinVK"
że w razie poślizgu na zakręcie lecisz na wprost, kiedyś wpadłem Skoda w taki poślizg, ale była dość mała prędkość, i daleko do rowu, odpuściłem gaz i biegami się wyratowałem.

Jak Ci leci przednionapędowiec to odpuść gaz, powinien w momencie tyłem zarzucić, mój hitlerwagen tak robi. Poldek stabilniej jeździł na śniegu na koleinach itp, lekki vw już lata strasznie.

Samara, którą miałem to niekoniecznie zarzucała tyłem. Jak już przednie koła straciły przyczepność, to po odjęciu gazu i tak pojechałem prosto... Właśnie tu się zaczyna myk dla którego przednionapędówki mi nie leżą. W RWD to bym dodał gazu i zaraz tył by poszedł grzecznie na zewnątrz, a w FWD trzeba puścić gaz i mieć nadzieję, że się zdąży ręczny zaciągnąć i że to zadziała... A co z autami co mają ręczny na przód? W takiej sytuacji można tylko odjąć gaz i się modlić...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #116 dnia: Grudzień 02, 2010, 22:39:36 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Cytat: "Grzech#1938"
A co z autami co mają ręczny na przód?

To jest konkretne kretyństwo spotykane chyba tylko w niektórych Citroenach. Na szczęście w Berlingu mam ręczny po ludzku.

Cytat: "Grzech#1938"
w FWD trzeba puścić gaz i mieć nadzieję, że się zdąży ręczny zaciągnąć i że to zadziała

No właśnie ręczny nie zawsze ma ochotę zarzucić tyłem.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #117 dnia: Grudzień 02, 2010, 22:43:46 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
1.W Renault też był hamulec ręczny na przednie koła.
2.Właśnie o to mi chodziło - że ręczny albo zadziała, albo nie. Jednak w RWD ma się więcej możliwości zadziałania, choć oczywiście wymaga to pewnej wprawy.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #118 dnia: Grudzień 02, 2010, 22:46:39 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Znów w RWD jak Ci się tył za bardzo wychyli to też niewiele zdziałasz, w najlepszym przypadku tylko się obrócisz...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #119 dnia: Grudzień 02, 2010, 22:51:34 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Jak za bardzo się wychyli, to w żadnym aucie już nie podziałasz.  :D  Niemniej mi osobiście łatwiej się kontroluje auto RWD. Może wskutek rozdziału kół napędzanych od skręcanych. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap