Autor Wątek: Przedni napęd lepszy od tylnego.  (Przeczytany 22979 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« dnia: Lipiec 29, 2010, 17:05:16 pm »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 29, 2010, 17:08:15 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Ciekawe że na zdjęciach same beemki :mrgreen:

Generalnie świeżo upieczeni kierowcy wsiadając do auta, mózg (jeśli go posiadają) zostawiają na chodniku/parkingu niestety :roll:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 29, 2010, 17:16:34 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Ja i tak wole naped na tyl  :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 29, 2010, 17:27:59 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
gdyby wsiadali najpierw do 70 konnego poloneza czy 24 konnego malucha a nie odrazu do 300 konnej BMW tych wypadkow byloby napewno duzo mniej. zabic sie mozna glupim maluchem w zime jesli sie nie umie jezdzic. ja i tak zostane przy tylnym napedzie
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 29, 2010, 17:32:57 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Dajcie spokój - dawno nie czytałem takich głupot... :evil:

Jedyne auto, z którego opanowaniem na śliskim miałem problem miało właśnie napęd na przód i od tej pory unikam takich pojazdów jak ognia. Wjechałem w płotek, dobrze że przy małej prędkości...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 29, 2010, 17:33:51 pm »

Offline michal235c

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 628
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1.6GLI 1997r.--> (Polonez Atu "Orciari" 1.6 GLI 16V) Polonez Atu Plus 1.4 GTI 16V 1997r.
Same bmw hehe, naped nie ma nic do tego przedni, czy tylni, jak kierowca nie ma mozgu i mysli ze jest schumacherem, to nawet na rowerze sie zabije. A tak pozatym to tylni naped najleprzy :mrgreen:
Jest Atu  ?.? GLI ?V :d, jest i Atu Plus K16 :d, było Caro ale się rozpadło :P
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polon

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 29, 2010, 17:51:30 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Można napisać dokładnie analogiczny artykuł tytułując go "Przedni Napęd Zabija". - Przytoczyć zwycięstwa tylnonapędowych samochodów w wyścigach, napisać o tym, że przedni wygrywał tylko przejściowo, do tego umieścić w treści różne przesądy, postraszyć ludzi podsterownością, a do kompletu dać parę filmików z wypadków Tigry i Calibry. :D
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 29, 2010, 17:52:16 pm »

Offline Dimmu_

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1983
    • CzyszczenieAuta - Kompleksowa Kosmetyka Samochodowa
Cytat: "Grzech#1938"
dawno nie czytałem takich głupot...

Ja sie całkowicie zgadzam z tym co tam jest napisane. Gdzie tam sa jakieś głupoty?
Cytat: "michal235c"
naped nie ma nic do tego przedni, czy tylni

Myślę, że chyba wszyscy sie zgodzimy że przedni jest zwyczajnie łatwiejszy w prowadzeniu dla 90% ludzi. Mowa o normalnej jeździe.
Inna sprawa, ze gdyby ludzie jeździli tak jak się zobowiązali podpisując prawo jazdy nie słyszelibyśmy tak często o wypadkach.
Ogrom zdarzeń to zbyt duża prędkość+brak umiejętności(brak wyobraźni), a jeszcze gdzieś wcześniej pojawia się "patrzcie, ale jestem zayebisty".

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 29, 2010, 17:53:46 pm »

Offline Kapitan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • caronez 95r. 1.8 16V
ja zostaje przy RWD :) nawet w zimie jeżdzi mi się lepiej z tylnym napędem, niż na przykład audi, którym jezdziłem kilka razy w zimie.
czarna wołga :) już jeździ ale jeszce nie do końca:)

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 29, 2010, 19:51:04 pm »

snikers

  • Gość
To jest oczywiste ze przedni naped jest lepszy - jest bezpieczniejszy, tanszy ... producenci aut robia je bezpieczne (tony elektroniki wspomagajacej itd) bo to sie sprzedaje... normalna zona czy inny pantofel nie potrzebuje leciec bokiem do marketu po pampersy

dla tych co twierdza ze tyl naped jest bezpieczniejszy .... niech wyprowadza auto z takiego poslizu, gdzie auto jest wychylone o wiecej niz 90stopni

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 29, 2010, 20:46:25 pm »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
Z racji kursu który robiłem na instruktora techniki jazdy i ponad 100 godzinach spędzonych na plycie poślizgowej to jednek niestety trzeba przyznac racje ze przedni napęd jest duzo prostszy w opanowaniu niż tylny w wielu sytacjach. Wielu też "miszczów" kierownicy latajacych bokami na parkingach , szerokich drogach nie potrafiło wyprowadzić auta z niekontrolowanego poślizgu na takiej płycie , a przed zajęciem miejssca za kierownicą twierdzili ze to pestka dla nich.  Dlatego Ci co piszą ze tylny napęd jest łatwiejszy w opanowia to oszukują samych siebie i wprowadzają innych w błąd takim twierdzeniem.
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 29, 2010, 21:05:37 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Z jednym śię muszę zgodzić,te zdjęcia BMW o czymś świadczą.Pół cmentarza zajmują "drifterzy" w BMW a drugie "szybcy  i wśekli" w Civikach i Golfach".Zaczynałem swoją karierę kierowcy od 26 konnego FWD potem 40 :twisted: i na przedni napęd złego słowa nie powiem,ale pod warunkiem jak jest w lekkim  aucie góra do 100km, o zaletach RWD się nie wypowiadam bo na tym forum było by to wlewanie wody do morza.Teraz zapanowała moda na ekologie,bezpieczeństwo,pozbawianie kierowcy radości z jazdy i na niedbalstwo i brakoróbstwo od fazy projektu aż do produkcji,a jak oglądam reklamy TV tego szmelcu samochodopodobnego to ręce opadają bo nigdzie nie mówią że auto ma dawać radość z jazdy.Teraz jest sezon ogórkowy a papier i internet przyjmie wszystko,a idę o zakład  że autor artykułu nie ma nawet prawa jazdy i jest jakiś tam eko oszołomem podesłanym  przez producentów plastikowego szmelcu.
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 29, 2010, 21:17:12 pm »

Adam

  • Gość
100% zgadzam się ze Sterciem,nauczyć się jeździć z kontrolowanych poślizgiem przez zakręty jest sztuką,ale któregoś razu kontrolowany poślizg może zmienić się w niekontrolowany...Żeby kierować auto z RWD trzeba mieć mózg,którzy szczególnie młodzi władcy szos widząc gdzieś stojące,bądź przechodzące niewiasty muszą pokazać co ich fura potrafi i pokazać swoje zdolności,których w rzeczywistości nie mają...I zazwyczaj rozbijają się też przez ogumienie,które wcześniej zostało na parkingu jako kłęby dymu...

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 30, 2010, 00:16:49 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "Dimmu_"
Cytat: "Grzech#1938"
dawno nie czytałem takich głupot...

Ja sie całkowicie zgadzam z tym co tam jest napisane. Gdzie tam sa jakieś głupoty?

Głupotą jest ogólne założenie tego artykułu, że "młodzi ludzie giną przez tylny napęd," bo on jest "niebezpieczny". Giną przez brak wyobraźni i umiejętności. Ten artykuł jest ilustrowany wypadkami BMW, ale przecież mamy jeszcze fanów Calibry i Golfa. Oni też powodują wypadki, więc i o nich w rzetelnym artykule o bezpiecznym poruszaniu się po drogach powinno być napisane. Tylko, że wtedy nie można by przeprowadzać tej "błyskotliwej" tezy, że to napęd winien.  :mrgreen:

[ Dodano: 30 Lip 2010 00:21 ]
Cytat: "Dimmu_"
Cytat: "michal235c"
naped nie ma nic do tego przedni, czy tylni

Myślę, że chyba wszyscy sie zgodzimy że przedni jest zwyczajnie łatwiejszy w prowadzeniu dla 90% ludzi. Mowa o normalnej jeździe.

Z tego by wynikało, że należę do 10%. Ciekawe czy to bonus czy upośledzenie?  :mrgreen:  Michałowi235c moim zdaniem chodziło o fakt, że jak się tak jeździ jak niektórzy młodzi ludzie, to rodzaj napędu jest sprawą całkowicie nieistotną. Oni potrafią się (lub i kogoś innego) zabić albo wysłać do szpitala samochodem z każdym rodzajem napędu. :roll:
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 30, 2010, 08:07:04 am »

Offline michal235c

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 628
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 1.6GLI 1997r.--> (Polonez Atu "Orciari" 1.6 GLI 16V) Polonez Atu Plus 1.4 GTI 16V 1997r.
Cytat: "Grzech#1938"
Michałowi235c moim zdaniem chodziło o fakt, że jak się tak jeździ jak niektórzy młodzi ludzie, to rodzaj napędu jest sprawą całkowicie nieistotną. Oni potrafią się (lub i kogoś innego) zabić albo wysłać do szpitala samochodem z każdym rodzajem napędu.  


Dokładnie o to mi chodziło  :)
Jest Atu  ?.? GLI ?V :d, jest i Atu Plus K16 :d, było Caro ale się rozpadło :P
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polon

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 30, 2010, 08:23:16 am »

Nikita

  • Gość
Sterciu, masz racje ale jezeli chodzi o posliszg tylnionapedowki wyczujesz go szybciej znaczy szybciej poczujesz ze cos ci ucieka i jestes w stanie zareagowac zanim stanie sie poslizgiem niekontrolowanym i zanim auto niebezpiecznie ci sie wychyli

Cytat: "snikers"
la tych co twierdza ze tyl naped jest bezpieczniejszy .... niech wyprowadza auto z takiego poslizu, gdzie auto jest wychylone o wiecej niz 90stopni


nie powiem ze jest to latwe ale da sie zrobic sam mialem taka sytuacje poldkiem w zimie troche za szybko wjechalem na krzyzowke (byla noc pusto na drodze nic nie jechalo to praktycznie cala predkoscia wjechalem ) nie powiem ze bylo to madre ale jak wystapil poslizg udalo mi sie o opanowac

a w robocie jezdze przednio napedowcem i tez mialem pare poslizgow i roznie bywalo z wyprowadzaniem

niewazne jakie jest naped zasada podobna jezeli przy poslizgu szybko nie znajdziesz przyczepnosci to i tak mozesz skonczyc na drzewie

a co do artykulu i zdjec bmw zadam wam takie pytanie czy jadac swoim poczciwym poldkiem i wyprzedzajac jakas bmke gulfa czy calibre bo jechal wolniej to on spokojnie to przyjal czy zaraz redukcja i was wyprzedzal albo wogole nie c hcial dac sie wyprzedzic???

na ogol tacy mlodzi siadaja do paruset konnych fur i to oni maja panowac na drodze i niedaj bog ktos go wyprzedzi to jest dla niego skaza na honorze i musi sie odegrac albo wogole nie dac sie wyprzedzic i to przez to sa takie a nie inne skutki a nie przez naped

a nad przednim i tylnim napedem mozna dyskutowac tylko i wylacznie pd katem technicznym ktory jest mniej awaryjny niezawodny itp a nie ktory jest bezpieczniejszy

takie jest moje zdanie ja jezdze tylnionapedowkmi prywatnie praktycznie od poczatku i nauczylem sie panowac nad autem na tyle zeby jezdzic bezpiecznie ale nie wsiadlem odrazu do 200 konnej bemki tylko zaczynalem od malucha zeby mi ktos nie zarzucil ze nie jezdzilem mocniejsza tylnionapedowka powie ze mialem omege 140 konna

ale wracajac do tematu i podsumowujac nie winny jest naped a aucie tylko kierowca i w wiekszosci przypadkow brawura za kierownica takie jest moje zdanie jako kierowcy

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 30, 2010, 09:42:16 am »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Ja jestem przyzwyczajony do tylnego napędu ponieważ za cale moje życie moi rodzice mieli dwie przednionapędowki - audi 100 i astrę 1.6 i mój tata powiedział, że audi to jeszcze jakoś jeździło, a astrą jeździć się nie dało bo dodasz trochę więcej gazu na starcie i auto zamiast jechać zrywa i się nie zbiera, gdzie nie ma tego problemu przy tylnym napędzie w scorpio które ma dwa razy tyle mocy co astra  :wink:
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 30, 2010, 13:57:54 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Mimo że mam prawko blisko 15 lat zrobiłem mało km za kierownicą bo może ze 100kkm. Jak ludzie się mnie pytają o borkostworka to zawsze powtarzam że sukcesem będzie jak wycisnę z niego 70% tego co ono potrafi. Jak byłem młody to nie miałem własnego auta a na pożyczanym to człowiek uważa aby tylko dojechać. Jak już sprawiłem soboe swoje to kosztowalo mnei tyle wyrzeczeń że wolałem nie ryzykować. Teraz mam rodzinę i jestem za stary na szaleństwa. Niemal jedyną niepowtarzalną okazją na wygłupy są zloty gdzie na spawnościówce mogę pięknie pokazać że: "auto gwizdo ino szofer piiiiii". Raznawet wystartowałem w KJS-ie po pierwsze zobaczyć "jak to jest" a po drugie zobaczyć ile jeszcze nie umiem. Udało się dojechać do mety bez usterek czy przygód i to uważam za nawiększy sukces mimo że objerzdzały mnie CC czy maluchy.

Zatem panie i panowie pokora za kółkiem to podstawa.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 30, 2010, 14:01:55 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Ja bardzo mało jeżdżę FWD, w zimę wolę napęd na tył, łatwiej nad nim panuję, czuję się pewniej. Mój Tato na odwrót, woli przedni napęd. Między nami jest ta różnica, że Tata ma prawo jazdy ponad 40 lat, a ja tylko 10 lat. Również różnica wieku między nami to 40 lat.
Polonezem jeżdżę 7 lat i w zimę nigdy nie miałem problemów, zawsze miałem na tyle szczęścia - bo raczej nie umiejętności - że z sytuacji niebezpiecznych wychodziłem bez szwanku w ludziach i sprzęcie. Nie jest ważne (w ogóle) czy jeździsz FWD, czy RWD, ważne abyś wsiadając do samochodu, nie zostawiał mózgu i zdrowego rozsądku na poboczu.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 30, 2010, 18:13:51 pm »

Offline Dimmu_

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1983
    • CzyszczenieAuta - Kompleksowa Kosmetyka Samochodowa
Cytat: "Grzech#1938"
Głupotą jest ogólne założenie tego artykułu, że "młodzi ludzie giną przez tylny napęd,
Chyba czytaliśmy rózne artykuły. Nigdzie w tym artykule nie ma tego stwierdzenia.
Cytat: "Grzech#1938"
Giną przez brak wyobraźni i umiejętności.
Dokładnie tak. W artykule też jest o tym mowa.
Cytat: "Grzech#1938"
Ten artykuł jest ilustrowany wypadkami BMW, ale przecież mamy jeszcze fanów Calibry i Golfa. Oni też powodują wypadki
Wypadki powodują wszyscy, nawet Ci co jeżdżą tramwajami badź chodza na piechotę.

Artek wydaje mi się obiektywny i pisany w słusznej sprawie.
Cytat: "Artykuł na onecie"
Apelujemy, by nie traktować naszych wywodów jako ataku na zwolenników napędu na tylną oś, ani też dowodu na wyższość któregokolwiek z omówionych rozwiązań. Do napisania tego tekstu skłoniła nas jedynie duża liczba wypadków, w których śmierć poniosło wielu młodych kierowców. Naszym celem nie jest oczernianie samochodów z napędem na tylną oś, ani - tym bardziej - ich właścicieli. Pragniemy jedynie zwrócić uwagę (zwłaszcza młodych ludzi) na to, że zakup takiego czy innego pojazdu nie daje żadnych podstaw ku temu, by stawiać się w roli drogowej elity.
Cytat: "Bogdan611"
Pół cmentarza zajmują "drifterzy" w BMW a drugie "szybcy i wśekli" w Civikach i Golfach"
A jeśli zostanie jeszcze jakies miejsce(choć matematycznie nie mozliwe) to leżą tam Ci co mieli pierszeństwo.