Autor Wątek: Przedni napęd lepszy od tylnego.  (Przeczytany 22981 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 30, 2010, 19:21:38 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytuję to co jest napisane, a piszę to co było by obiektywne.

Cytuj (zaznaczone)
Młodzi giną przez tylny napęd?

Brak doświadczenia i wyobraźni przyczyną wypadków.
Cytuj (zaznaczone)

W tym ostatnim przypadku za kierownicą zasiada przeważnie mężczyzna w wieku od 18 do 30 lat, a marka wskazuje na fakt, iż samochód napędzany był na tylną oś.

W tym ostatnim przypadku za kierownicą zasiada przeważnie mężczyzna w wieku od 18 do 30 lat, który nie potrafi dobrze prowadzić samochodu, a ma szybkie auto o zbyt mocnym silniku. W dodatku na ogół jest ono w kiepskim stanie.
Cytuj (zaznaczone)

Po wielu latach powielania się tego czarnego schematu zaczęliśmy się zastanawiać, co sprawia, że tyle aut z klasycznym układem napędowym zabiera swoich kierowców w ostatnią drogę.


Po wielu latach powielania się tego czarnego schematu zaczęliśmy się zastanawiać, co sprawia, że tyle szybkich aut prowadzonych przez niedouczonych kierowców zabiera ich w ostatnią drogę.
Cytuj (zaznaczone)

Niestety, mało kto mówi głośno o tym, że w takich warunkach samochody z napędem na tył często radzą sobie o wiele gorzej, niż "plebejskie" przednionapędówki.


Niestety, mało kto mówi głośno o tym, że w takich warunkach niezależnie od napędu i ilości "literek" trzeba zachować umiar i ostrożność.
Cytuj (zaznaczone)

Nie bez przyczyny tylnonapędowe escorty, sierry i lancie znikły z rajdowych tras dobre dwadzieścia lat temu. Zapanowanie nad takimi potworami na dziurawych drogach sprawiało problemy największym mistrzom kierownicy, przednionapędowa konkurencja zaczęła jeździć szybciej i bezpieczniej.

Znikły dwadzieścia lat temu, bo to są wyścigi rajdowych wersji cywilnych samochodów, a kto teraz produkuje auta RWD? :D

Cytuj (zaznaczone)

dla przeciętnego kierowcy "naturalna" tendencja przednionapędówek do podsterowności jest dziecinnie prosta do opanowania

Przeciętny kierowca nie wie co znaczy słowo "podsterowność" i na ogół wpada w panikę mając nadzieję, ze ABS/komputer go ocali.
Cytuj (zaznaczone)

Doświadczony kierowca, gazem, jest w stanie wyprowadzić auto z poślizgu tylnej osi, nawet jeśli ten wynosi ponad 90 stopni - czyli wówczas, gdy samochód z tylnym napędem jest nie do opanowania.

Przy poślizgu 90 stopni, to mało kto niezależnie od napędu potrafi sobie poradzić.
Cytuj (zaznaczone)

Dlatego właśnie tam, gdzie kierowca tylnonapędówki zmuszony jest zwolnić, rajdowa "ośka" przechodzi przeważnie "pełnym ogniem".

Poprosimy konkretny przykład. :) Ja widziałem zupełnie odwrotne sytuacje.
Cytuj (zaznaczone)

Zgubna wiara w cudowne właściwości tylnego napędu często kończy się tragicznie.

Zgubna wiara w cudowne właściwości przedniego napędu często kończy się tragicznie.

Cytuj (zaznaczone)

Gdy kierowca przenionapędówki w zakręcie złapie tyłem pobocze lub podskoczy na dziurze,(...) ma spore szanse na bezpieczne wyprowadzenie auta. W przypadku pojazdu z tylnym napędem, w najlepszym przypadku sprawa skończy się obróceniem samochodu, w gorszym na miejsce przyjechać będzie musiał prokurator.

Jak uczy doświadczenie w takiej sytuacji 90% kierowców i tak sobie nie poradzi tylko naciśnie hamulec mając nadzieję, że ABS zatrzyma auto na miejscu.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 30, 2010, 20:07:39 pm »

Offline Dimmu_

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1983
    • CzyszczenieAuta - Kompleksowa Kosmetyka Samochodowa
Grzech#1938, widzisz pytajnik w tytule tego artykułu?
Wszystkie kolejne pytania pojawiają się w odniesieniu do tematu tego artka.

O doświadczeniu, zdrowym rozsądku i wyobraźni za kierownicą trąbią przy każdej możliwej okazji.

Cytat: "Grzech#1938"
Znikły dwadzieścia lat temu, bo to są wyścigi rajdowych wersji cywilnych samochodów, a kto teraz produkuje auta RWD? :D
Moze się mylę,(BXMASTER mnie poprawi w razie czego :) ) ale (analogicznie) czy isnieje seryjna Fabia lub Xsara z napedem 4x4?
Cytat: "Grzech#1938"
Przeciętny kierowca nie wie co znaczy słowo "podsterowność" i na ogół wpada w panikę mając nadzieję, ze ABS/komputer go ocali.
Nie musi wiedzieć co to jest podsterowność, a i tak instyktownie ściągnie nogę z gazu gdy przód mu zacznie uciekać.

Uważam, ze ten artek jest w miarę obiektywny i jest tam wiele prawdy. Na pewno nie powiem ze to same głupoty.
Sam też bardzo lubię RWD ale uważam że FWD jest zwyczajnie łatwiejszy i bardziej bezstresowy dla normalnego, zdroworozsądkowego kierowcy. Gdyby nie RWD w PN to pewnie bym się FSO jakoś poważniej nie zainteresował.

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 30, 2010, 20:33:02 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ogólnie, to możnaby podejść do tego tak:

- Jakimi autami rozwalili się "bohaterowie" artykułu?
- Autami o duuuużej mocy.

- A dlaczego wszystkie auta mają napęd na tył?
- A produkuje ktoś auta duuuużej mocy z napędem na przód?  :P
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 30, 2010, 20:48:37 pm »

Adam

  • Gość
Cytat: "matucha#1931"
- A dlaczego wszystkie auta mają napęd na tył?
- A produkuje ktoś auta duuuużej mocy z napędem na przód? :P

Na ostatnie pytanie jest odp...Albo są RWD albo 4WD,każdy młody chce mieć BMW,a niekurzy z nich mają pusto pod sufitem to już inna sprawa...

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 30, 2010, 20:59:13 pm »

snikers

  • Gość
Cytat: "matucha#1931"
Ogólnie, to możnaby podejść do tego tak:

- Jakimi autami rozwalili się "bohaterowie" artykułu?
- Autami o duuuużej mocy.

- A dlaczego wszystkie auta mają napęd na tył?
- A produkuje ktoś auta duuuużej mocy z napędem na przód?  :P

jasne, golf gti, ford focus rs, honda (acura) legend, jeszcze renault mial taki wynalazek kilkusetkonny

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 30, 2010, 21:07:37 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "Dimmu_"
Grzech#1938, widzisz pytajnik w tytule tego artykułu?
Wszystkie kolejne pytania pojawiają się w odniesieniu do tematu tego artka.
O doświadczeniu, zdrowym rozsądku i wyobraźni za kierownicą trąbią przy każdej możliwej okazji.

Tylko, że wszystkie owe kolejne pytania mają na celu udowodnić ze: "tak - to RWD pozabijało młodych ludzi". Autor usiłuje przeforsować tezę, że gdyby te wszystkie palanty bez wyobraźni jechały autem FWD, to by nie miały wypadków. :shock:  I co jeszcze?  :lol: Mało to jest zdjęć porozwalanych na kawałki Audi, VW, Hond, Opli, Fordów i innych? :?:  Skoro nie widzisz stronniczości tego artykułu to szkoda. :)

Tu koło mnie młody człowiek zabił się wjeżdżając na parking. Drugi zabił się skręcając na stację benzynową, a trzeci wyleciał na prostej zabijając parę osób na chodniku. Pierwszy usiłował zakręcić pod kątem prostym w ogóle nie zwalniając i poleciał bokiem na latarnię, drugi miał nieco alkoholu na krwi, ale usiłował dokładnie tak samo - tylko wylądował w rowie. Trzeci jechał sporo ponad 100 na terenie zabudowanym. Proszę - udowodnij, że to na pewno tylny napęd to załatwił . :wink:
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 30, 2010, 21:13:36 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
snikers, tyle, że te auta kosztują tyle, że sobie pierwszy lepszy na nie nie pozwoli ;) A jak już trochę popracuje na takie auto, to pomyśli zanim wciśnie gaz w podłogę.

Powinienem był napisać nie ma mocnych tanich aut FWD  :P
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 30, 2010, 21:21:53 pm »

Adam

  • Gość
Cytat: "Grzech#1938"
"tak - to RWD pozabijało młodych ludzi"

Jak nie umieli jeździć RWD-kami to się pozabijali...

Cytat: "Grzech#1938"
udowodnij, że to na pewno tylny napęd to załatwił . :wink:

Idiota potrafi skaleczyć się marchewką...Nie mówiąc już o prowadzeniu auta,i nawet napęd nie ma nic do rzeczy...Z każdym przypadku które wymieniłeś wyżej powinna być też wyobraźnia...

Cytat: "matucha#1931"
Powinienem był napisać nie ma mocnych tanich aut FWD  :P

Jest :wink: Calibra po tuningu :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 30, 2010, 21:33:27 pm »

Offline Dimmu_

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1983
    • CzyszczenieAuta - Kompleksowa Kosmetyka Samochodowa
Cytat: "Grzech#1938"
Autor usiłuje przeforsować tezę, że gdyby te wszystkie palanty bez wyobraźni jechały autem FWD, to by nie miały wypadków. :shock:
... wg mnie to "byćmoze by im się udało". Myślę ze przednionapędówką prędzej by się któryś obronił.
Cytat: "Grzech#1938"
Proszę - udowodnij, że to na pewno tylny napęd to załatwił .

Niemożliwe :) i nawet nie mam takiego zamiaru ponieważ tak nie uważam.
Cytat: "Adam"
Calibra

Zabijcie mnie, ale nieścioraną Calibrę bym przygarnął.

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 30, 2010, 21:56:58 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "Dimmu_"
Cytat: "Grzech#1938"
Autor usiłuje przeforsować tezę, że gdyby te wszystkie palanty bez wyobraźni jechały autem FWD, to by nie miały wypadków. :shock:
... wg mnie to "byćmoze by im się udało". Myślę ze przednionapędówką prędzej by się któryś obronił.

A moim zdaniem niekoniecznie. :D Które zdanie lepsze? :lol:
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #30 dnia: Lipiec 30, 2010, 22:01:06 pm »

Offline Dimmu_

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1983
    • CzyszczenieAuta - Kompleksowa Kosmetyka Samochodowa
Cytat: "Grzech#1938"
Które zdanie lepsze? :lol:
Wiadomo ze moje ;-)

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #31 dnia: Lipiec 30, 2010, 22:04:42 pm »

Offline Ślimak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V, Polonez Atu 1.6 16V
Wszyscy powinni zaczynać od malucha xD
Polonez 1.4 16V DOHC

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #32 dnia: Lipiec 30, 2010, 22:20:04 pm »

snikers

  • Gość
Cytat: "matucha#1931"
snikers, tyle, że te auta kosztują tyle, że sobie pierwszy lepszy na nie nie pozwoli ;) A jak już trochę popracuje na takie auto, to pomyśli zanim wciśnie gaz w podłogę.

Powinienem był napisać nie ma mocnych tanich aut FWD  :P


nie chcem ale muszem, tanie v6 opla astry vectry inne g... :) dalej, vw pasaty (ale to juz raczej 4x4 zazwyczaj), peugeot 406 (v6), citroen xm v6, audi A4 A6 (tutaj tez roznie z 4x4), mazda 323F, 626  V6, fiat kupe :)

[ Dodano: 30 Lip 2010 22:22 ]
faktem jest ze przy duzej mocy i fwd, moment kieruje autem a ty sie mocujesz z kierownica jak debil. dla swiadomego kierowcy zawsze lepszy bedzie rwd, jednak jak pisalem - fwd jest bezpieczniejszy, tanszy, mniej skomplikowany

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 31, 2010, 00:58:27 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Coś Wam powiem. Ja się uczyłem jeździć na Taunusie, potem jeździłem wiele lat 125p kombi i Mercedesem 123. Pożyczałem też 126p od wujka. Miałem jedyne auto z FWD - Samarę i jeżdżenie nią było czarną magią. :D Z wielką ulgą przesiadłem się na Poloneza. Mam zakodowane odruchy RWD i takie auto zawsze łatwiej mi się prowadzi. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 31, 2010, 14:14:18 pm »

200sx

  • Gość
Cytat: "Sterciu"
Dlatego Ci co piszą ze tylny napęd jest łatwiejszy w opanowia to oszukują samych siebie i wprowadzają innych w błąd takim twierdzeniem.
tylny naped jest latwiejszy w opanowaniu, i pisze to z pełną świadomoscią ja, osoba ktora spedziła pól dnia na płycie poslizgowej własnym samochodem, oraz przeszła juz kilka szkól driftingu z wyróżnieniem zawodowych drifterow z polskiej czołówki.

[ Dodano: 31 Lip 2010 14:16 ]
aha,i nie czytalem tamtych, i tych bzdur na temat bmw,bo poprostu błędnie myslicie...

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 31, 2010, 14:55:01 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
W tym temacie moge napisac tylko jedna rzecz :
Jak ROLLS-ROYCE, BMW, LAMBORGHINI zaczna produkowac auta z przednim napedem to uwierze ze ten rodzaj napedu jest dobry i taki sobie kupie !
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 31, 2010, 17:56:35 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 31, 2010, 20:27:18 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "Adam"
Cytat: "Grzech#1938"
"tak - to RWD pozabijało młodych ludzi"

Jak nie umieli jeździć RWD-kami to się pozabijali...

Cytat: "Grzech#1938"
udowodnij, że to na pewno tylny napęd to załatwił . :wink:

Idiota potrafi skaleczyć się marchewką...Nie mówiąc już o prowadzeniu auta,i nawet napęd nie ma nic do rzeczy...Z każdym przypadku które wymieniłeś wyżej powinna być też wyobraźnia...

Nie chcę nic mówić, ale nie musisz mnie przekonywać, bo moje wypowiedzi są o dokładnie tym samym.  :mrgreen: Są to przykłady na fakt, że to nie napęd powoduje wypadki tylko kretyn za kółkiem. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #38 dnia: Lipiec 31, 2010, 20:57:25 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6586
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "Dimmu_"
Grzech#1938 napisał/a:   
Znikły dwadzieścia lat temu, bo to są wyścigi rajdowych wersji cywilnych samochodów, a kto teraz produkuje auta RWD? :D
Moze się mylę,(BXMASTER mnie poprawi w razie czego :) ) ale (analogicznie) czy isnieje seryjna Fabia lub Xsara z napedem 4x4?


Nie istnieją bo nie muszą. W czasach kiedy produkowano głównie RWD był podział na grupy według liczb np. grupa II to były zmodyfikowane samochody "turystyczne" (przykładem takiego samochodu jest słynny PN Stawowiaka z Portugalii który był poszerzony, miał 2.0, Colotii i te sprawy ale także seryjną tapicerkę z podsufitką ,a IV to były prototypy sportowe. Samochód rajdowy w założeniach konstrukcyjnych musiał odpowiadać seryjnemu. Po wprowadzeniu oznaczeń literowych sytuacja była podobna nawet w grupie B samochód seryjny musiał być technicznie bardzo podobny do rajdówki. Te zasady obowiązują nadal z tym że wprowadzono klasy specjalne takie jak WRC i S2000 dopuszczają 4x4 ale nie wymagają by baza homologacyjna go posiadała. Stąd wypad RWD z rajdów to wina producentów którzy w masówce przeszli na FWD bo jest tańsze, lżejsze i mniejsze.

Zauważmy że żaden samochód do zastosowań sportowych w którym konstruktor miał swobodę działania nie był FWD. To zawsze jest RWD albo 4x4. W pewnym okresie w kilku przypadkach było to też 2x6 i 4x6  przy czym konfiguracji 6 kołowej zawsze decydowano się na napęd kół tylnych(F1)

[ Dodano: 2010-07-31, 21:02 ]
Z wrażeń ludzi którzy czytali artykuł na Interii niestety dostało się RWD.

Nie ma się czym jarać, Interia to kijowy portal, a to że my tu dyskutujemy to kto z tego skorzysta? Jesteśmy jak to towarzystwo wzajemnej adoracji.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Przedni napęd lepszy od tylnego.
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 01, 2010, 11:07:40 am »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Apeluję do posiadaczy Lad,Polonezów,BMW,Mercedesów oddajcie tych tylnionapedowych morderców na złom(nie sprzedawajcie przypadkiem żeby innych nie mieć na sumieniu)a kupcie sobie po nowej pandzie albo kijance tak żeby uniknąć jeszcze Eko podatku który niedługo może wejść w życie.
A tak na poważnie jestem zdania że nadsterowność jest jest dużo łatwiejsza do opanowania od podsterowności(przynajmniej dla mnie).
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW