Autor Wątek: Stacyjka...  (Przeczytany 3154 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Stacyjka...
« dnia: Sierpień 01, 2010, 20:19:31 pm »

Makaveli

  • Gość
Hej
posiadam Poloneza Caro Plus 1.6 GSI

mianowicie po przekręceniu kluczyka

stacyjka stoi w miejscu ...
obrotomierz temperatura jak i poziom paliwa  stoi w miejscu

samochód normalnie odpala lecz nie równo chodzi

kierunkowskazy nie działaja
(ale gdy włączam swiatła awaryjne normalnie działają)
reszta świateł działa prócz cofania

wycieraczki działają lecz nie odbijają ...

chłodzenie działa normalnie

więc nie mam pojęcia co się może dziać :)

proszę o pomoc ...

Stacyjka...
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 02, 2010, 00:12:48 am »

misiek_staszic

  • Gość
Bezpieczniki sprawdź!

Co do stacyjki to nie odpalisz bez 30 zwartego z 15, więc stacyjka najprawdopodobniej jest OK.

Jeśli działa nawiew i podświetla się zegarek, to styk 15a stacyjki również funkcjonuje.

Migacze i to że wycieraczki nie działają do końca dobrze - urządzenie mikroprocesorowe dostaje tylko zasilanie na styku awaryjnych, a po zapłonie nie.

Stacyjka...
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 04, 2010, 19:15:48 pm »

Offline michros

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 330
U mnie właśnie pojawił się poważny problem ze stacyjką  :?  Po przekręceniu na pozycję gdzie powinny świecić się zegary nie świeci się nic :/ Dopiero jak poruszam kluczykiem to coś tam załączy ale wystarczy go lekko dotknąć i zaraz się wyłącza.. Jak już uda mi się odpalić to trzeba poczekać chwilę i można jechać ale jak spróbuję od razu znowu to samo.. Co może być przyczyną ? Styki się przepalają ? Czy to da radę samemu naprawić ? A jeśli wymienić na nową to  immo ma coś wspólnego z komputerem czy po prostu jest sobie w stacyjce i wystarczy ją wymienić ? help koledzy  :(

Stacyjka...
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 05, 2010, 01:07:19 am »

misiek_staszic

  • Gość
Kostka stacyjki, też to miałem. Rozbierz obudowę kolumny kierowniczej, wypnij złączkę z przewodami po lewej stronie. O, toto:


 Immo (cewkę immo) w GSI/MPI masz po prawej stronie, tam gdzie wkładasz kluczyk, i tego nie dotykasz.

Płaski śrubokręt i podważ delikatnie kostkę (element z wsuwkami męskimi, aby wylazł). Druga część plastiku ma zostać:

Delikatnie bo może się wysypać co nieco i lepiej nie pogubić.

Bierzesz toto w rękę:


I dokładnie czyścisz drucianką wszystkie "powierzchnie ślizgowe", o tak:


Składasz wszystko, i włala. Można też kupić nową kostkę, mnie się jednak spsuło w sobotę wieczorem a w niedzielę była trasa, więc poradziłem sobie w taki sposób. Działa od ponad roku, koszt 0 zł i satysfakcja. Zrób to jak najszybciej bo to, że nie kontaktuje dobrze, powoduje spadki napięcia i ciągłe przegrzewanie się tych styków. Jeśli nie masz przekaźników na stacyjce (ja zrobiłem po tym incydencie, ale fabrycznie ich nie ma) to idą przez nią duże prądy i normalna to kolej rzeczy że coś takiegoś się dzieje.

Stacyjka...
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 05, 2010, 14:18:01 pm »

Offline michros

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 330

Stacyjka...
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 05, 2010, 15:11:07 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Nie. To jest od Caro - ma przewody wychodzące wprost z kostki. W Plusie przewody są odłączane, a sama kostka stacyjki ma wystające blaszki/styki/konektorki do nałożenia złączki z przewodami.

Tu jest aukcja właściwej kostki
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Stacyjka...
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 05, 2010, 15:31:33 pm »

Offline michros

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 330
Tak przypuszczałem :D Coś mi ze zdjęciami powyżej nie pasowało :P Zaraz idę ogarniać temat. Oczyszczę te styki i jak będzie działało tą kostkę kupię na wszelki wypadek.dzięki

Stacyjka...
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 05, 2010, 15:58:45 pm »

misiek_staszic

  • Gość
Załóż przekaźniki stacyjki. Odciążysz ją i wydłużysz życie nowej kostki.

Stacyjka...
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 05, 2010, 18:39:39 pm »

Offline michros

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 330
Sprawa załatwiona. Rozebrałem to ale nie było tam co czyścić. Jedynie mogłem przedmuchać wnętrze kostki w której było mnóstwo pyłu miedzi :P Starły się konektory i było za dużo luzu przez co się rozłączało przy poruszeniu. Nie chciało mi się wracać do domu z samochodu więc podjechałem do sklepu i zabuliłem 39 zł za nową kostkę. Mam nadzieję , że ta w linku jest jakimś rzemiosłem bo inaczej będę ubolewał że przepłaciłem  :mrgreen: Sama dłubanina zajęła mi ok 20 minut ;) Dzięki za pomoc :) A co do przekaźnika to chodzi ci o to co matucha opisał w swoim artykule ? pomyślę nad tym :D A tak z ciekawości zapytam. Po co z kostki wychodzi 6 konektórów jak do gniazda wchodzą  tylko 4 ? :P

Stacyjka...
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 05, 2010, 19:01:07 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Chyba chodziło Ci o 6? Styki pozwalają na włączanie czegoś co działa wyłącznie na postoju jak wszystko inne jest poodłączane. W sumie to fajna opcja i można by ją wykorzystać.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Stacyjka...
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 05, 2010, 19:12:42 pm »

Offline michros

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 330
Poprawione :P

Stacyjka...
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 05, 2010, 20:58:35 pm »

misiek_staszic

  • Gość
Dokładnie, jest styk P (Parking) który jest aktywny wyłącznie przy kluczyku w pozycji B (Blokada kierownicy, kluczyk można wyjąć). Oryginalnie wykorzystywany w innych autach do załączania jednej ze stron świateł postojowych. Działa to tak, że przełącznik (manetka) kierunkowskazów wybiera stronę świecenia świateł pozycyjnych i je załącza jednocześnie. W PN niewykorzystane.

Oprócz tego jest jeszcze styk KA który działa gdy sam klucz jest w zamku (nieprzekręcony), i jest on wykorzystywany w innych autach do przypominania o zostawionych kluczykach w stacyjce. Styk ten jest aktywny jeszcze przy całkowicie wyłączonej stacyjce, jest deaktywowany z chwilą aktywacji blokady kierownicy (wyjęcie kluczyka, charakterystyczne cyknięcie i "wyskoczenie plastiku" przy kluczyku, wiecie o co mi chodzi). Kolejne włożenie kluczyka nie załącza już tego styku, musimy zdeaktywować blokadę kierownicy i wtedy dopiero "łapie".  Również niewykorzystana funkcja.

Funkcje te są wykorzystywane w Oplach i Matizach z tego co wiem (ta sama stacyjka).

Oprócz tego mamy oczywiście:

50 - Styk rozrusznika. Przewody: Rozrusznik (czerwony) + cieniutki kabelek do kontrolerów świateł (niebieski), aby odłączały światła mijania i mgłowe na moment rozruchu silnika.

15 - Zapłon. Niebieski przewód. Zasila wszystko co jest aktywne "po kluczyku", za wyjątkiem dmuchawy i wyświetlania czasu.

15a - Analogicznie jak zapłon (15), z tym że styk ten jest rozłączany na moment rozruchu silnika. Czarny przewód. Podłączona tam jest dmuchawa nagrzewnicy, oraz wyświetlanie czasu.

30 - Doprowadzenie zasilania do stacyjki. Brązowy.

Stacyjka...
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 09, 2010, 11:46:15 am »

Offline xprot

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 328
    • borocaro+ gsi
ja kiedy sie napotkalem na podobny prodlem to wrzucilem dwa przekazniki, do zaplonu i rozruchu i dwa przyciski.

klucz dziala tylko jako odblokowanie immo.