Autor Wątek: tylny stabilizator od kombi - stuki podczas jazdy  (Przeczytany 3412 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

tylny stabilizator od kombi - stuki podczas jazdy
« dnia: Sierpień 14, 2010, 08:16:47 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
udało mi się  zakupić i założyć tylny stabilizator od  kombiaka, na początku zaraz po założeniu była cisza nic się nie tłukło, ale po przejechaniu paru kilometrów zaczęły sie stuki tylko podczas gdy koło wpadało w większa nierówność lub następowała zmiana kierunku jazdy związana ze znacznym przechyłem auta.
Nie miałem juz czasu więc pojechałem tym do Zakopca. po powrocie tak mnie to irytowało że wlazłem pod auto i zacząłem szarpać za stabilizator na odcinku łącznik- most i właśnie tam pojawiają się stuki przy szarpaniu góra dół. rozebrałem to jeszcze raz, złożyłem znowu, poszarpałem  i cisza. Odpaliłem poldka i na test, przejechałem  kilka metrów i znowu to samo.
Co jest przyczyna że łącznik ten dostaje  takiego luzu na tym  bolcu na którym trzyma się wraz z drążkiem reakcyjnym.
Czy sposób mocowania tych łączników do drążka stabilizatora a następnie do samego podwozia auta ma jakieś znaczenie? czy niezależnie jak je założymy ( lewy , prawy) to to samo.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

tylny stabilizator od kombi - stuki podczas jazdy
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 14, 2010, 09:43:51 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Mariusz#1926, te łaczniki z założenia są bardzo ch...niedopracowane.
Koniecznie trzeba dokręcić jak najmocniej narkętkę mocującą do nadwozia, oraz zastosować podkładkę. Nie stanie się nic złego, jak się zapoda nową nakrętkę samokontrującą.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

tylny stabilizator od kombi - stuki podczas jazdy
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 14, 2010, 12:05:29 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Dziwi mnie, że fabryka tak to skomplikowała. W Fordzie stabilizator nie jest oprócz drążków reakcyjnych tylko zamiast.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

tylny stabilizator od kombi - stuki podczas jazdy
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 14, 2010, 21:49:40 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Problem został rozwiązany poprzez zastosowanie dodatkowej podkładki od strony drążka reakcyjnego  :twisted:
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

tylny stabilizator od kombi - stuki podczas jazdy
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 30, 2010, 12:08:54 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Jako iż mieszkam w górniczym mieście, pozwolę sobie odkopać temata.
Cytat: "Mariusz#1926"
Problem został rozwiązany poprzez zastosowanie dodatkowej podkładki od strony drążka reakcyjnego  :twisted:

Dałeś podkładkę między łącznik a drążek ? Ja mam podkładki przy nakrętce.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

tylny stabilizator od kombi - stuki podczas jazdy
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 30, 2010, 13:59:16 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
dałem podkładkę pomiędzy drążek a łącznik potem  łącznik z tulejką następnie podkładka i  nakrętka . tak żeby łącznik był pomiędzy 2 takimi samymi podkładkami.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

tylny stabilizator od kombi - stuki podczas jazdy
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 30, 2010, 18:28:33 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
I jak długo ten patent wytrzyma bez stukania ?  :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

tylny stabilizator od kombi - stuki podczas jazdy
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 30, 2010, 21:17:50 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
do tej pory czyli 10 tys i cisza
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

tylny stabilizator od kombi - stuki podczas jazdy
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 30, 2010, 21:33:03 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
No to musze któregoś dnia się tym zająć... Dzięki za pomoc ;)

Cytat: "Mariusz#1926"
łącznik z tulejką

W sobotę zdejmowałem nakrętkę i... tam chyba nie było tulejek...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: tylny stabilizator od kombi - stuki podczas jazdy
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 01, 2011, 07:53:17 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
jest taka tulejka napewno siedzi w  otworze łącznika
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem