Autor Wątek: 2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v  (Przeczytany 16076 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« dnia: Sierpień 28, 2010, 01:23:26 am »

Michael

  • Gość
Witam mam takie pytanko jak wyglada sprawa załozenia na blok 2.0 dohca 8v głowicy z 16v np lancia czy tipo chciałbym zostawic silnik na gazniku ale wiadomo ze w przednich napedach dolot wypada odwrotnie niz w tylnim napedzie i jak to teraz rozkminic po prostu podmienic kolektory miejscami i nie martwic sie o róznice w srednicy zaworów czy co z tym zrobic i czy jeden seryjny weber podoła głowicy od 16v czy lepsze rozwiazanie to 2 gazniki ?? pozdro

2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 28, 2010, 20:04:32 pm »

Michael

  • Gość
no niby tak ale wychodzi na to ze trzeba bedzie dawac mega długa linke gazu i do tego wydech przekładac na druga strone czy o czyms zapomniałem
?

2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 28, 2010, 20:36:27 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
z wydechem robisz to samo co fabryka w poldoroverze,  moze nawet linka od poldorovera podejdzie ( nie wiem czy jest dłuższa ...)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 28, 2010, 23:19:17 pm »

-Zukowaty-

  • Gość
A czy przypadkiem 16v nie ma inaczej kanałów olejowych?

2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 28, 2010, 23:54:19 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
ma, ale i na to są sposoby ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 29, 2010, 12:11:59 pm »

Michael

  • Gość
a jakaie sa sposoby na kanały olejowa ? a dwawiem ze leonek masz troche gratów do dohca na sprzedaz mógłbys mi podesłac co ci zostało do handlu ??

2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 29, 2010, 16:28:59 pm »

Online wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Leonek1321, wyślij te wiadomości również do mnie. może coś mi się przyda.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 29, 2010, 17:02:45 pm »

Offline Master82

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 234
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pabianice
spytajcie się Świętego on kładł główke od 16V na blok od 8V :P
wszyscy mają tajne projekty, mam i ja ;)

2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 29, 2010, 21:22:34 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Leonek1321,  ja też bym prosił tę wiadomosc...
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 29, 2010, 21:48:07 pm »

Michael

  • Gość
Jezeli kolega swiety mógłby sie wypowiedziec w temacie byłoby bajecznie a moze elwood wie ?? :) pozdro

2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 30, 2010, 01:29:49 am »

-Zukowaty-

  • Gość
A co z miejscem na zawory? Wycięcia na tłokach w 8v wystarczają na 16v?

2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 30, 2010, 17:24:51 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Ja owszem ale dopiero będę kładł bo tyle mi schodzi że chyba tego nie poskładam.
Po pierwsze dam kilka fotek:

tak należy przerobić tłoki z 8v jak chcemy dać garbate, seryjne są wklęsłe w 16v więc pomysł jest dość odważny:

Fotka z turbo124.com:


Fotka z silnika fiata Walezego:



lub dać tłoki z jakiejkolwiek 16v seryjne.

Kilka fotek ze strony guya-crofta:




Oraz zaślepić 4 otwory olejowe z tyłu i na środku bloku.



Tak wygląda gotowy silnik na starym bloku i 16v:



Co do zastosowania gażnika to należy wyrzeźbić samemu kolektor ssący - na pewno wyjdą przy tym ułamki, na szczęście w 16v elementy ssącego są zrobione ze spawalnego alu.
Nikt nie wspomniał że w 16 termostat jest z tyłu głowicy i albo uda się go tam upchnąć albo czeka zrobienie alterii wodnej samemu.

A tak wygląda budowa mojego 16v, na razie stoi w miejscu z braku gratów:








W końcu trzeba się zabrać za to porządnie i wyskładać to do kupy.

Kilka technicznych spraw - wtryski mają być z c20xe , przepustnica fi60 z nissana 100nx GTI, kolektor ssący z wersji turbo na dużych kanałach , głowica porting , wałki seria na regulowanych kółkach rozżądu - w trakcie budowy kółka.
Dól 1.6 bez wałka pośredniego i wałków balansowych. Tłoki - tu się zastanawiam seria kontra przerabiane.
"jest ryzyko , jest zabawa"

2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 30, 2010, 21:14:21 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
święty, mam nadzieje ze w dalszych ewolucjach wyląduje 16v + itb  :twisted:
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 30, 2010, 22:11:11 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "święty"
tak należy przerobić tłoki z 8v jak chcemy dać garbate, seryjne są wklęsłe w 16v więc pomysł jest dość odważny:

Croft z tego co pamietam zaleca do 16V plaskie tloki od 2.0 - najlepsze do przerobienia i podnosza kompresje w rozsadnych granicach

Cytat: "święty"
Nikt nie wspomniał że w 16 termostat jest z tyłu głowicy i albo uda się go tam upchnąć albo czeka zrobienie alterii wodnej samemu.
Tez croft -jest zdjecie takiej rury idacej z tylu i puszczonej nad kolektorem wydechowym na wysokosci glowiczki do przodu auta. W ogole zanim ktos zacznie sie bawic niech przeczyta/przejrzy crofta -jest sporo foto i danych technicznych wiec nie ma co odkrywac ameryki po raz ktorys a i odpowiedz na  czesc pytan sie znajdzie
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 31, 2010, 01:15:32 am »

Michael

  • Gość
To na których tłokach lepsza zabawa kłasc tłoki od 8v i przerabiac czy płaskie od 16v ? i rozumiem ze kolektor pod webery 40 nie podejdzie pod głowice ??

2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 31, 2010, 12:42:23 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Kolektory gaznikowe, same z siebie nie podejda tzn rozstaw kanalow sie zgadza ale z czyms tam jest problem, nie wiem nie przymierzalem osobiscie, zreszta boczniaki w 16V nie daja podobno takich dobrych rezultatow jak w 8V no i dochodzi jeszcze koszt kolektora i gaznikow -bezpieczniej chyba puscic to na wtrysku ktory duzo latwiej dorwac i masz wtedy okolo 140-150Km. Tloki to zalezy co masz jak masz od 16V to takie wkladaj. Sam osobiscie z czapka 16V bardziej bym widzial dol silnika 1800 niz 2000 poniewaz ma wiekszy potencjal i krecic sie juz lubi wersji  8V a co dopiero na 16V(tyle ze wersja 1,8 16V nigdy nie istniala wiec ciezko prognozowac ile sie z tego wycisnie)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 31, 2010, 23:16:52 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Elwood - taka wersja wg wikipedi istniała - strasznie rzadka:

1.8 ie 16V Sedicivalvole I4 1756 cc 138 PS (101 kW; 136 hp) @6250 rpm

źródło - http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Tipo

taki silnik kiedyś widziałem - wygląda jak 2.0 16v więc na bloku naszych dohc.

Kolektory pod gaźniki robi guy-croft pod 16v ale pewnie cena jak kilka polonezów.

Rozkład kanałów niekoniecznie się zgadza jak w 8v - ciekawostka - listwa z tipod ohc 8v nie pasuje rozstawem do 16v ! sam sprawdzałem.
"jest ryzyko , jest zabawa"

2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 01, 2010, 01:36:43 am »

Michael

  • Gość
czyli najlepsze wyjscie wnioskuje to załozenie czapy od 16v i wtrysku z tego samego wozu np fiat coupe lub cos w tym stylu i do tego tłoki równiez od tego auta

2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 01, 2010, 02:37:53 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "święty"
Elwood - taka wersja wg wikipedi istniała - strasznie rzadka:
1.8 ie 16V Sedicivalvole I4 1756 cc 138 PS (101 kW; 136 hp) @6250 rpm

Prawdopodobnie nie byla ona w ogole oferowana w europie - milcza o niej wszelkie katalogi- zarowno te z tlokami jak i te z innymi czesciami. A wiec  skoro zakladamy ze glowica byla ta sama co w 2,0 to w 1,8 tloki musialy byc inne - z wiekszym garbem jak w 8V chyba ze zastosowano taki myk ze w 1,8 byly plaskie z podcieciami(z 2,0) a w 2,0 juz wklesle. 1.8 moze, a nawet powinien miec wiekszy stopien sprezania od 2.0 ze wzgledu na charakterystyke. A komora w 16V na oko wydaje sie mniejsza niz w 8V
Skoro jednak wersja 1.8 16V istniala to jest to dobry wynik moim zdaniem, poniewaz jest identyczny jak w BMW IS tj M42B18 i o niebo lepszy od bozyszcze forum  :roll:  1.8 16V made in rover w serii 117 lub jakies mocnijsze i rzadsze wersje 135
Cytat: "święty"
Rozkład kanałów niekoniecznie się zgadza jak w 8v - ciekawostka - listwa z tipod ohc 8v nie pasuje rozstawem do 16v ! sam sprawdzałem.

A sprawdzales uszczelki 8V i 16V ze soba ? Listwa nie musi pasowac jak sa inne kolektory
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

2.0 dohc a zmiana głowicy na 16v
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 05, 2010, 17:01:30 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Dziś przeglądałem katalogi i wiem jaka jest różnica w tłkoach od 2.0 16v a 1.8 16v.
Dla chętnych:

http://www.celkar.pl/Katalog/silnik/f2.html

Zacząłem robić obliczenia odnośnie wsadzenia tłoków z 2.0 16v do 1.6 i wyszła masakra.
Tłoki z 2.0 przy kompresji 10.5:1 jak podaja katalogi zrobiłyby w 1.6 - 8.5:1 - chyba do turbo byłoby dobre ale nie do mocnego n/a.

Przeliczyłem podobnie dla 1.8 16v przyjmując 10:5:1 i tu już lepiej do dałoby ok 9.5:1 - chcąc zwiększyć kompresję do 10.5:1 conajmniej trzeba by było zebrać ok 1 - 1.2 mm z głowicy.

Mając tłok z 2.0 16v zmierzyłem średnicę wklęsłości oraz różnice w wyskości tłoka i mi wyszło że chcąc wsadzić posadzić czapkę z 2.0 do 1.6 czy 1.8 tłok musi miec ok 3 mm garbu na 0.2 dm3 pojemności. Więc mnie czeka chcąc uzyskać dużą kompresję przeróbka tłoków z 6mm garbem pod 16v.

Może się komuś moje obliczenia przydadzą:)
"jest ryzyko , jest zabawa"