Ja owszem ale dopiero będę kładł bo tyle mi schodzi że chyba tego nie poskładam.
Po pierwsze dam kilka fotek:
tak należy przerobić tłoki z 8v jak chcemy dać garbate, seryjne są wklęsłe w 16v więc pomysł jest dość odważny:
Fotka z turbo124.com:
Fotka z silnika fiata Walezego:
lub dać tłoki z jakiejkolwiek 16v seryjne.
Kilka fotek ze strony guya-crofta:
Oraz zaślepić 4 otwory olejowe z tyłu i na środku bloku.
Tak wygląda gotowy silnik na starym bloku i 16v:
Co do zastosowania gażnika to należy wyrzeźbić samemu kolektor ssący - na pewno wyjdą przy tym ułamki, na szczęście w 16v elementy ssącego są zrobione ze spawalnego alu.
Nikt nie wspomniał że w 16 termostat jest z tyłu głowicy i albo uda się go tam upchnąć albo czeka zrobienie alterii wodnej samemu.
A tak wygląda budowa mojego 16v, na razie stoi w miejscu z braku gratów:
W końcu trzeba się zabrać za to porządnie i wyskładać to do kupy.
Kilka technicznych spraw - wtryski mają być z c20xe , przepustnica fi60 z nissana 100nx GTI, kolektor ssący z wersji turbo na dużych kanałach , głowica porting , wałki seria na regulowanych kółkach rozżądu - w trakcie budowy kółka.
Dól 1.6 bez wałka pośredniego i wałków balansowych. Tłoki - tu się zastanawiam seria kontra przerabiane.