Autor Wątek: jak się zabezpieczyć na zime?  (Przeczytany 5001 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

jak się zabezpieczyć na zime?
« dnia: Wrzesień 01, 2010, 21:04:53 pm »

klosplandeka

  • Gość
witam
potrzebuje kilka porad odnosnie lpg. jak trzeba przygotowac auto zasilane lpg zeby nie bylo problemow z odpalaniem przy temp minusowych? z odpalaniem mam problem nawet teraz (odpalam na benzynie - odpali ale trzeba dosc dlugo trzymac na rozruchu ok. 4 sek). jednak wiem ze do wymiany nadaja sie tuleje na rozruszniku bo juz go tak "lapie" na poczatku rozruchu i chyba troche slabo kreci. wymienie swiece i kable, filter paliwa tez przydaloby sie wymienic. ale co oprocz tego?? to moje pierwsze auto na lpg dlatego zielony jestem. zawsze mialem benzyne i diesla i nigdy nie mialem problemow. tutaj obawy mam bo juz ciezko zapala nawet jak jest 30 st na plusie

jak się zabezpieczyć na zime?
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 01, 2010, 21:10:36 pm »

Offline damian9838

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4
Możesz sprawdzić stan membran w parowniku i ewentualnie je wymienić jak już swoje przeszły no i filterek gazu też wymienić można Możesz jeszcze sprawdzić szczelność instalacji i to chyba na tyle by było

jak się zabezpieczyć na zime?
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 01, 2010, 21:23:20 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

potrzebuje kilka porad odnosnie lpg. jak trzeba przygotowac auto zasilane lpg zeby nie bylo problemow z odpalaniem przy temp minusowych?

Zrób wszystko żeby samochód normalnie odpalał na benzynie.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

jak się zabezpieczyć na zime?
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 01, 2010, 22:28:26 pm »

Offline show

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 745
    • FSO 1500
Dokładnie, ja zawsze odpalam na benz. i ......zawsze odpalam :)

jak się zabezpieczyć na zime?
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 09, 2010, 14:53:00 pm »

Offline Lysy_Piotrus

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI 99'
Ja też gaszę i odpalam na benzynie. A co do rozrusznika to mam do sprzedania tanio po regeneracji do 1.6, jak coś to prv.

jak się zabezpieczyć na zime?
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 09, 2010, 15:04:15 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Polonez z Abimexem odpalał na benzynie bez większych problemów nawet po nocy z -25 na dworze. Jedyne co robiłem, to zabierałem akumulator do domu.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

jak się zabezpieczyć na zime?
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 09, 2010, 15:08:55 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Słyszałem o traktowaniu parownika wrzątkiem, ktoś bardziej ogarnięty w temacie trutki LPG może się wypowiedzieć? Jest pewne prawdopodobieństwo, że na zimę, żeby nie katować własnego samochodu kupię druta, który za nic na benie nie odpali :? Pal licho co się stanie z silnikiem, po zimie i tak idzie na złom.
LOW & SLOW

jak się zabezpieczyć na zime?
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 09, 2010, 20:01:08 pm »

Offline ARTUROO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • audi 80 b4 2,3 , seat alhambra 1,8 20vt , honda cbr 600f
ja jak było u mnie minus 35 stopni to okryłem parownik jakąś szmatą, polałem wrzątkiem i odpalił od strzała, ale dobry sposób to nie jest bo wiadomo parownik jest lodowaty a ty nagle traktujesz go wrzątkiem także może pęknąć. Jak u mnie silnik jest zdrowy instalacja wyregulowana i wszystko git to palił nawet w -30 stopni,ale z 2 dwa razy zapalał i gasł za trzecim albo czwartym razem dobrze załapywał.Najlepiej mieć te paliwo i nie martwić sie rano wsiadając do auta czy zapali czy nie

jak się zabezpieczyć na zime?
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 09, 2010, 22:35:32 pm »

zyzeq

  • Gość
benzyna w baku w zime to podstawa :D zawsze odpali no chyba ze zamarznie nam w baku :D

jak się zabezpieczyć na zime?
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 10, 2010, 19:04:17 pm »

franca

  • Gość
Podstawa w zimie to dobry akumulator. Jak ma siłę jednocześnie mocno zakręcić i dawać iskrę to zapali nawet na lakierze do włosów z biedronki.

jak się zabezpieczyć na zime?
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 11, 2010, 21:58:22 pm »

Offline Konrad

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
  • Płeć: Mężczyzna
To ja się podłączę, czy przełączenie z benzyny na gaz zaraz po uruchomieniu samochodu w mróz może psuć membrany albo w ogóle inne elementu układu zasilania lpg?
FSO - trzy literki - miliard emocji :D

Polonez Atu '96 1.6 OHV/1.8 K16    01.2008 - 07.2014
Skoda Felicia '98 1.6 8V                  03.2014 - 08.2015
Mazda 626 '00 2.0 16V                   09.2015 - ?

jak się zabezpieczyć na zime?
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 11, 2010, 23:07:11 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Niby nie. Ale jak płynny LPG wleci do cylindra to zajedziesz aku a nie odpalisz. Wtedy tylko zaciąg albo bena.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

jak się zabezpieczyć na zime?
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 29, 2010, 20:20:42 pm »

klosplandeka

  • Gość
świece nowe kable nowe komputer zresetowany, a on dalej zle zapala. teraz w zimniejsze dni dodatkowo przez 2 sekundy chodzi tak jakby nie chodzil na jeden albo 2 gary, nie wchodzi na obroty i strasznie trzesie. ostatnio mi sie zdarzylo ze jade na dwojce silnik jeszcze zimny i nagle na sekunde go szarpnelo - tak jagby mocno go przyhamowalo i po chwili szedl dalej. zagrzany chodzi idealnie-chociaz czasem ma spadki obrotow ale rzadko. czasami - nie zawsze gdy przelacze z gazu na bene lub odwrotnie przez jakis czas musze miec noge na gazie bo gasnie-ale rzadko. juz nie mam pojecia co to moze byc

jak się zabezpieczyć na zime?
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 10, 2010, 21:34:31 pm »

Offline Roofi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj ...
    • Był C+ 2000r 2.0 i.E.
Ja problemów nie mam :D u mnie benzyna to podstawa - inaczej nie mam mowy i jeździe na LPG (sekwencja).

To GSI czy GLI ???

jak się zabezpieczyć na zime?
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 11, 2010, 11:21:28 am »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Cytat: "Konrad#1927"
To ja się podłączę, czy przełączenie z benzyny na gaz zaraz po uruchomieniu samochodu w mróz może psuć membrany albo w ogóle inne elementu układu zasilania lpg?

Na pewno wydatnie zmniejszy ich żywotność.Ja zawsze odpalam na benzynie,i automatycznie mi się przełącza na gaz, przy temp ok.20 C,obrotach ~2500.I jak na razie nie mam problemów :)
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

jak się zabezpieczyć na zime?
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 11, 2010, 19:42:50 pm »

klosplandeka

  • Gość
Cytat: "Roofi"
To GSI czy GLI ???

GLI
problem z szarpaniem rozwiazany - winna byla cewka
wymienilem przy okazji kable. ale odpalanie jeszcze nie najlepsze-o odpalaniu napisalem inny temat

jak się zabezpieczyć na zime?
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 11, 2010, 19:58:37 pm »

franca

  • Gość
Wiesz co klosplandeka. Ja mam to samo ostatnio. Ale to jak zapale i chodzi na benzynie to przez pierwsze 30 sek. Nie pali jakby na 2 cylindry. A potem już jest ok wszystko . Ale u mnie to świece podejrzewam. Co prawda mają 5tyś ale bywa i tak.

jak się zabezpieczyć na zime?
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 12, 2010, 18:57:11 pm »

gucio

  • Gość
Cytat: "Mardas#1946"
przełącza na gaz, przy temp ok.20 C,obrotach ~2500


sory, że niezbyt na temat ale dlaczego do przełączenia oprócz temperatury muszą być odpowiednie obroty? nie mam gazu ale przeglądam wszystkie tematy na temat gazu bo może w końcu się zdecyduję. nie można ustawić tylko na temperaturę?

jak się zabezpieczyć na zime?
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 12, 2010, 19:05:07 pm »

punisher

  • Gość
gucio: z tego co słyszałem, to albo obroty albo temperatura, w zalezności jaką masz instalacje gazową i konstrukcję. Pewno lepsze są obroty bo dodajesz gazu i Ci się przełacza jak jedziesz powyżej 2000/2500 obr/min, a pewien gość znajomy ma na temperaturę i wkurza się bo auto musi przegonić kilka kilometrów na benzynie aby zagrzał mu się parownik na którym jest czujnik temp. aby przełaczył się na LPG. Ja akurat mam tak, że przełączam guzikiem kiedy chcę (pierwsza najprostrza generacja LPG) i jak chcę, dlatego ruszam z LPG nawet w zimie.

franca: msz problem z kablami i świecami. Jak nagrzeją ci się kable/świece wtedy chodzi ładnie. Wymień świece i kable.  Jeśli potrzebujesz nowe dobre i porządne kable mam takie do sprzedania za niską "klubową" cenę 18 PLN, ogłoszenie tutaj: http://forum.fsoptk.pl/viewtopic.php?t=27445

jak się zabezpieczyć na zime?
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 12, 2010, 19:15:51 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Cytat: "gucio"
Cytat: "Mardas#1946"
przełącza na gaz, przy temp ok.20 C,obrotach ~2500


sory, że niezbyt na temat ale dlaczego do przełączenia oprócz temperatury muszą być odpowiednie obroty? nie mam gazu ale przeglądam wszystkie tematy na temat gazu bo może w końcu się zdecyduję. nie można ustawić tylko na temperaturę?


Można ustawić co tylko chcesz, jeżeli instalacja obsługuje obydwie opcje. Np Autronic bierze pod uwagę temperaturę i obroty, ale można przestawić. Inne biorą tylko obroty.

O takich co biorą samą temperaturę, to może być niedomówienie. Bo może być tak, że jest minimalna temperatura przełączenia, ale impulsem jest wysokość obrotów. Do momentu kiedy nie osiągnie założonej temperatury, nie przełączy się, mimo że osiąga odpowiednie obroty.