Autor Wątek: Rover - uszczelka głowica termostat  (Przeczytany 14451 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - uszczelka głowica termostat
« dnia: Wrzesień 24, 2004, 00:25:17 am »

mastah22

  • Gość
chcialem pochwalic sie swoja glupota:( ktora kosztowala mnie jakies 3tys zł,Zaczelo sie od tego ze przegrzalem silnik bo termostacik padl.od tego momentu zaczela sie 7 miesieczna przerwa w uzytkowaniu samochodu i kochany poldi ciagany byl od mechanika do mechanika.Po tym incydencie tradycyjnie zaczal gotowac wode gdy osiagnal temperature... pierwsze co -uszczelka pod glowica +reszte pod kolektory pokrywe zaworów itd...po wymianie powtorka z rozrywki...wiec czas na przeswietlanie glowicy okazuje sie ze peknieta(przynajmniej tak twierdza w firmie tym sie zajmujacej)wiec uzywana glowica(400zł)+znow uszczelki(bo mechanik stwierdzil ze 2 razy tych samych sie nie zaklada)+komplet nowych szpilek300zł.po wykonanej pracy kolejny raz to samo.pada chaslo pekniety blok-mysle pierd...spale tego zloma po czasie jednak nerwy minely troche popracowalem i naskladalem na nowy silnik znow mechanik robocizna i po 7 miechach pierwsze zapalanie(dokladnie odpowietrzylem uklad chlodzenia i co GOTUJE SIE WODA!!!!!!nawet nie wiecie jak bylem wsciekly!!!!wiec tak oto kosztorys



uszczelki+filtry+oleje =500zł
szpilki-300zł
glowica-400zł
robocizna(4mechaników)-600zł
inny silnik-2450zł
problemy z nabiciemm numerów itd-200zł

razem-ok.5500zł


a wszystko to przez jeb....KOREK
 na zbiorniczku wyrównawczym


wiec jakl to mowia uczcie sie na czyichs bledach........pozdro LUKASZ

Rover - uszczelka głowica termostat
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 24, 2004, 01:15:44 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
hmm w/g mnie to nie twoja glupota tylko tych co sie za ten silnik zabierali,
to wszystko przez korek ?? niby jak cisnienia nie ma to woda bedzie sie gotowac juz przy 100 stopniach, ale mimo to cos mi tu nie pasuje, a w jakim stanie jest chlodnica ??, moze jest przypchana, wentylator sie wlaczal ??
jak juz zmieniales silnik to bylo szukac 1.6 albo nawet 1.8 :-)
nawet jak sie woda zagotuje to jak sie wylaczy silnik to nie powinno mu sie nic stac

rozumiem ze teraz masz wszystko ok
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - uszczelka głowica termostat
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 24, 2004, 07:41:36 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Troche mnie dziwi ze przez korek gotowala sie woda bo u mnie tez byl nieszczelny i nic groznego sie nie dzialo. I jeszcze raz podziekowania dla AndrewSa bo podmuchal, postukal o glebe i korek dziala w 100% :-)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - uszczelka głowica termostat
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 24, 2004, 08:45:36 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Też mi się bardzo niechce wierzyć. U mnie ponad rok temu też mechanik stwierdził że mam uszkodzony korek. niemniej jednak nigdy (no prawie) temperatura nie przekroczyła 100stopni.

POzatym jaka WODA  :shock: . Conajmniej jakiś płyn chłodzący do aluminium. Ja mam borygoECO i nie narzekam.

Może sprawdŹ chłodnicę, czujnik temp do deski rozdzielczej i drożność przewodów.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - uszczelka głowica termostat
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 24, 2004, 12:19:48 pm »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "Bocian_s#313"
POzatym jaka WODA  :shock: . Conajmniej jakiś płyn chłodzący do aluminium. Ja mam borygoECO i nie narzekam.

Eco Borygo nie jest najlepszym płynem chłodniczym do Rovera. Przecież ten silnik jest aluminiowy, a jak wiadomo Borygo (w każdej wersji) nie bardzo lubi aluminium. Moim zdaniem w takim silniku jakim jest "K" Rover powinien być maksymalnie dobry płyn chłodniczy. Patryk kiedyś polecał Dynagela, więc chyba warto go zastosować.

Pozdrawiam

Rover - uszczelka głowica termostat
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 24, 2004, 12:26:12 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Jak to uszkodzony korek? Pekniety czy cos?
to ja, byly Marcin#839

Rover - uszczelka głowica termostat
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 24, 2004, 12:54:42 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
pewnie chodzi o uszkodzenia zaworka w korku, ktorego zadaniem jest utrzymanie odpowiedniego cisnienia w ukladzie chlodzenia wmorawskim jest ze to ma byc od 0,9 do 1,2 bara wiec korek mozna sobie sprawdzic
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - uszczelka głowica termostat
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 24, 2004, 13:00:24 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "AndrewS#100"
pewnie chodzi o uszkodzenia zaworka w korku, ktorego zadaniem jest utrzymanie odpowiedniego cisnienia w ukladzie chlodzenia wmorawskim jest ze to ma byc od 0,9 do 1,2 bara wiec korek mozna sobie sprawdzic

A przez ten zaworek w korku wylatuje  :mrgreen:  cisnienie  :mrgreen: na zewnatrz? Hmm dziwne, bo ja zadnej dziurki w tym korku na zewnatrz nie widzialem, w srodku korka od spodu tylko jakas blaszka jest. Jak pieprze jakies glupoty to sorry  :mrgreen:
to ja, byly Marcin#839

Rover - uszczelka głowica termostat
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 24, 2004, 13:51:43 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
no bo wylotowego nie widac jest ukryty, wez ta blaszke od spodu nacisnij srubokretem musi sie ruszac i byc szczelna
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - uszczelka głowica termostat
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 24, 2004, 13:58:19 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
A drogi taki korek jest?
to ja, byly Marcin#839

Rover - uszczelka głowica termostat
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 24, 2004, 14:43:04 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
chyba nie, na stronie o uszczelce pod glowica w 1.8 serii K (teraz cus mi nie dziala)byly dwa typy zaworkow i wychodzilo na to ze ten co u nas jest, jest z jakichs powodow chyba zawodny
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - uszczelka głowica termostat
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 26, 2004, 14:37:12 pm »

mastah22

  • Gość
ludziska bbyc moze nie przez korek ale na tym obecnym silniku i starym korku plyn gotowal sie jak przedtem.zimno mi sie robi bo kiedys jeszcze na starym silniku gdy zastapilem korek reka  i przytkalem szczelnie zbiorniczek wyrównawczy to wentylator sie zalaczyl jak tylko dalem korek to plyn sie natychmiast gotowal.na tym nowym silniku a starym korku bylo identycznie...a propos mam do sprzedania silnik z rovera bez kolektora (mam kolektor z 214 na 1punkcie)brak alternatora i filtrów i nowymi szpilkami  glowicy tylko nie daje pewnosci ze w 100%sprawny :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

Rover - uszczelka głowica termostat
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 26, 2004, 15:25:15 pm »

Marek Bydgoszcz

  • Gość
A pomopa to ten płyn gania?

Rover - uszczelka głowica termostat
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 27, 2004, 11:05:08 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
No pewnie ze gania, przeciez to nie wężownica
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - uszczelka głowica termostat
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 27, 2004, 16:10:34 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "AndrewS#100"
no bo wylotowego nie widac jest ukryty, wez ta blaszke od spodu nacisnij srubokretem musi sie ruszac i byc szczelna

Chyba jednak znalazlem ta dziurke w korku przy blizszym przyjzeniu sie  :mrgreen: , jest na samym srodku  :mrgreen:  :mrgreen:, chyba ze to nie to  ;). hurrraaaaaaa :roll: hehehehee
to ja, byly Marcin#839

Rover - uszczelka głowica termostat
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 27, 2004, 16:11:50 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
ale zdaje sie koledze chodzilo o to czy jest sprawna :-) i czy faktycznie ten plyn se lata :-)
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - uszczelka głowica termostat
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 28, 2004, 07:41:04 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "AndrewS#100"
ale zdaje sie koledze chodzilo o to czy jest sprawna :-) i czy faktycznie ten plyn se lata :-)


 :roll: No tak, przepraszam Marek :roll:
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - uszczelka głowica termostat
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 03, 2004, 19:35:28 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
tak byla na 100sprawna zciagalem ja jako 1
  • Jef
  • Czaku

Rover - uszczelka głowica termostat
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 04, 2004, 10:10:31 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
No ja się w sobotę też naciąłem. Złozyłem silnik zalałem płynem i odpaliłem. Silnik złapał koło 100 stopni a wentylator się nie włączył. Okazało się że winny temu był zapowietrzony obieg bo z nagrzewnicy grzało ledwo ciepłe powietrze. Schłodziłem nieco silnik drugim wentylatorem i odkręciłem korek. POstał tak kilka minut, przegoniłem nieco płynu wężami gumowymi i wsio wróciło do normy.
NO może poza tym że w sobotni wieczór ciężko kupić borygo eco i całą niedzielę śmigałem na niedoborze płynu ale było oki. Dzisiaj doleję do pełna.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - uszczelka głowica termostat
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 08, 2004, 23:57:44 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
nagrzewnica ta dokladniej waz za zaworem to oprocz zbiorniczka najwyzszy punkt wiec zawsze tam odpowietrzam na zgaszonym silniku i nie ma sily zeby po odpieciu przewodu i kiedy zleci powietrze aby byl zapowietzrony ale mimo wszystko od wtedy....czesciej patrze na temp.plynu niz na droge... :D
  • Jef
  • Czaku