Autor Wątek: zapieczony tlok ?  (Przeczytany 2028 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

zapieczony tlok ?
« dnia: Październik 02, 2010, 13:43:20 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
witam, wymienialem sobie klocki i tarcze na grubsze. po czym nagle nie moge zalozyc zacisku, tak jakby zapiekl sie tloczek na ich szerokosci i nie moge tloczka nawet mlotkiem wepchnac spowrotem. czy mam wymieniac zacisk ?

zapieczony tlok ?
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 02, 2010, 13:46:18 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
a odpowietrznik poluzowałeś?
profilaktycznie powinieneś wypompować tłoczek, wypłukać zacisk, wymienić tłoczek jak ma wżery i założyć nowe gumki.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

zapieczony tlok ?
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 02, 2010, 13:48:39 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
bisz, jeśli to jest tył to tłoczki się wkręca a nie wpycha.
Jeśli to przód to być może po prostu się zapiekł (nie było wcześniej problemów z trzymającymi klockami?)
Wsadź stary klocek w zacisk i pompuj pedałem hamulca by tłoczek się wysunął (wsadzony klocek, zapobiegnie wyskoczeniu tłoczka) potem przy użyciu dwóch kluczy płaskich robiąc dźwignię wciśnij tłoczek. Jednakże jeśli tłoczek ma wżery i jest zastany to najlepiej by było zrobić jego regenerację.
Ew. jeśli tak nie da rady wcisnąć tłoczka, to weź klucz do świec z kitowego zestawu, postaw na ziemi, zacisk podłóż pod dolny wahacz i oprzyj na tym kluczu po czym spuszczaj z lewarka samochód - grawitacja sama wepchnie tłoczek ;) hehe
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

zapieczony tlok ?
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 03, 2010, 09:46:36 am »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
Ta uszczelka faktycznie prosila sie juz o wymiane. Powiedzcie mi, po zmontowaniu tego do kupy i ostawienia auta aby poczekalo na naprawwe, zauwazylem, ze cos kapie z zacisku, mozliwe ze to plyn hamulcowy ? w bardzo niewielkiej ilosci, ale jednak... i ktoredy to moze kapac ?

zapieczony tlok ?
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 03, 2010, 15:05:59 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
a co może kapać z zacisku? raczej nie woda święcona... :roll:
jeśli cieknie, to pewnie pociąłeś uszczelkę przy składaniu.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...