Autor Wątek: ATU obwód odprowadzania par paliwa ze zbiornika  (Przeczytany 1387 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

atu1.6GLI

  • Gość
ATU obwód odprowadzania par paliwa ze zbiornika
« dnia: Październik 19, 2010, 11:23:05 am »
Cześc wszystkim i dzięki za istnienie forum!

Kupiłem poloneza około trzech tygodni temu tj. pod koniec września model Atu 1.6GLI z 97r. zagazowanego i nie da się go zatankować paliwem płynna - benzyną bo układ pochłaniania par paliwa poprostu welewa mi je na drogę podczas jazdy i postoju, a co najgorsze to śmierdzi benzyną w samochodzie. Proszę o wskazówkę czy można to zastapić zwykłym wężem poprowadzonym pod korek czy można to jakoś posklejać i jakim klejem, naprawić najlepiej niskim kosztem?
W zakresie klejenia to ciekaw jestem czy ten zbiorniczek na dole ma ten króciec do zbiornika paliwa trwale przymocowany czy też na wpust i będzie trzeba kleić na kanale?

Bardzo proszę o pomoc.
Tomasz

Offline Dj. Illusion

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 535
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polski Fiat 125p 1980 zwany Boguś
ATU obwód odprowadzania par paliwa ze zbiornika
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 19, 2010, 12:39:23 pm »
Miałem podobny problem w Atu 96 1,4. Kleiłem różnymi klejami i pomagało na chwile. Kleje puszczały. Spróbuj iść do kogoś kto spawa plastik. Może to pomoże.
Polonez wymaga miłości! Mści się jeśli jej nie dostaje!
Był FSO 1500 85 r swap na 1.6 GLI
Był FSO Polonez Atu 96 1.4 GLI
Był Pushapek 1.4 GTI 16V

atu1.6GLI

  • Gość
ATU obwód odprowadzania par paliwa ze zbiornika
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 19, 2010, 21:00:59 pm »
Serdecznie dziękuje za odpowiedź, z tego wynika że zbiorniki są z polipropylenu i rzeczywiście nie pozostaje nic innego jak spawanie. Szczęście w nieszczęściu to fakt, że mój ojciec ma spawarkę do tworzyw, a pech że przeprowadził się bardzo daleko.
Ciekawi mnie tylko czy da się to wywalić i wsadzić zwykły kawałek węża gumowego, jeżeli tak to prosiłbym o potwierdzenie.
Jak wygląda ta sprawa w polonezie Caro i w plusach. mam już książkę sam naprawiam, ale ta pozycja pojawia się tylko w Atu.

Mam nadzieję, że nie czeka mnie więcej rozczarowań bo bardzo fajnie jeździ mi się tym samochodem pomimo wcześniejszego bardzo dużego doświadczenia z zagranicznymi.

Mój ojciec woził mnie Carówką 1.5GLI wgłąb niemiec 1100km w jedną stronę z prędkością 150km/h, mója poldzina wyciąga ledwo 120 i pali przy tym 14l gazu dla większej prędkości pewnie trzeba mocniej cisnąć, ale czuje że "ona" tego nie chce :).
Kupiłem to Atu i nie chce się z nim rozstawać, ale też nie chciałbym w niego ładować wielkich pieniędzy.

Offline Plus98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Kombi 1.6 MPi
ATU obwód odprowadzania par paliwa ze zbiornika
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 20, 2010, 11:47:37 am »
Ja w moim kombi (to samo co atu jeśli chodzi o wlew) pouszczelniałem na szybko wszystko silikonem olejo i benzynoodpornym ( zobaczymy jak długo)przy okazji wyrzucając zwężkę z klapką w rurze wlotowej. Zwłaszcza jak ktoś z obsługi próbował tankować to zapierał tam "pistolet" i wciskał na chama rozszczelniając wlew. Od miesiąca nie śmierdzi i nie kapie.

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3371
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V | FSO Polonez Caro+ 1.8 16V
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc; "ŁOŁO" 745; A 1,8 k4f; YP250; V50 1.8
Są: C+ 18K4F; C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka"; N126N