Autor Wątek: Wymiana skrzyni biegów  (Przeczytany 16808 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wymiana skrzyni biegów
« dnia: Październik 29, 2010, 20:39:42 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Koledzy doradźcie co jest potrzebne do wymiany skrzyni (oprócz samej skrzyni) i na co zwrócić uwagę przy samej wymianie ? Szykuje mi się wymiana skrzyni i wolałbym się przygotować żeby znowu mnie coś nie zaskoczyło ... Chodzi mi o takie rzeczy jak uszczelki uszczelniacze itp itd ... co potrzebne, a nie jak zrobić ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Wymiana skrzyni biegów
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 29, 2010, 20:55:48 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Najlepiej to kanał a jak nie to chociaż trochę podnieść auto, wyjąć rozrusznik, dokręcić krzyżak od wału, zdjąć lewarek zmiany biegów. Aby to zrobić zdejmujesz mieszek potem wyciągasz sam drążek, który na dole mam taki pierścień plastikowy jego trzeba wyjąć najlepiej zagiętym gwoździem pomagając sobie lusterkiem:)

Potem poluzować śruby (dwie przy kopułce) dwie na dole:) oraz dwie na łapie.  Jak ci nie zależy na skrzyni to jeżeli tylko lekko podniesione auto, to rozkręcasz śruby i najlepiej łyżką do kół rozdzielasz skrzynie z silnikiem:D a jak kanał to kogoś do pomocy :D

Potem zakładasz nową w odwrotnej kolejności ale nie jestem pewien czy wałek powinien od razu pasować pod skrzynie (to niech się wypowiedzą inni) jeżeli nie pasuje luzujesz docisk wkładasz skrzynie jak pasuje to ją zdejmujesz dokręcasz docisk i wszystko wkładasz

Wymiana skrzyni biegów
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 29, 2010, 21:04:18 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
No super tylko mi chodzi co mi będzie potrzebne prócz samej skrzyni ...
Wiem że na pewno poduszki pod skrzynie, nowy olej ... tylko co jeszcze ? ... skrzynia u mnie jest od nowości ... czyli od 15 lat ... zmieniałem w niej tylko olej dlatego pytam ... są tam jeszcze jakieś uszczelki albo uszczelniacze ?
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Wymiana skrzyni biegów
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 29, 2010, 21:09:06 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
W połączeniu skrzynia- silnik nie masz żadnych uszczelek, z kluczy to jak dobrze pamiętam 13, 17 i może 19, najlepiej jak masz oczkową z grzechotką>

A co możesz wymienić, olej w skrzyni poduchę pod skrzynię (tą co "przytula" się do kanału, przy lewarku), no i wszelkie gumy, przy lince sprzęgła itp

Uszczelki to tylko w skrzyni jeżeli jakaś uszkodzona (był chyba o tym temat na forum)

O i jeszcze tą gumę co do wału idzie jeżeli w kiepskim stanie.

Jak w czymś się mylę niech mnie ktoś poprawi

Wymiana skrzyni biegów
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 29, 2010, 21:12:50 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
No drugą skrzynię będę miał w bardzo dobrym stanie ... więc do środka nic nie potrzeba ... a co za gumy są przy lince ?
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Wymiana skrzyni biegów
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 30, 2010, 10:56:38 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
warto spojrzeć do sprzęgła. ew wymienić. Na pewno warto dać nowe łożysko wyciskowe, dokładnie wyczyścić i przesmarować mechanizm wysprzęglania.
dodatkowo warto skontrolować, czy nie wymienić przy okazji uszczelniacza na wale korbowym.
samo odkręcenie skrzyni może być kłopotliwe jeszcze z jednego powodu-blaszanych osłon.
Jesli nikt jej od nowości nie zdejmował, to do okoła dzwonu są poprzykręcane osłony. trzymają się kołnierza skrzyni na miliard śrubek. do wielu jest bardzo niewygodne podejście.
Jeśli już była zdejmowana, to na pewno nikt ich nie przykręcił już, więc będzie latwo.
bez osłon skrzynie się zdejmuje w 20 minut spokojnie. z osłonami szarpałem się ze 2h.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Wymiana skrzyni biegów
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 30, 2010, 12:05:37 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Jak wymieniasz skrzynię bez ruszania sprzęgła - to wałek sprzęgłowy skrzyni wejdzie w swoje gniazdo w tarczy sprzęgłowej, wystarczy tylko wrzucić w skrzyni piąty bieg i ewentualnie pokręcić końcówką wału, żeby się nieco przekręcił, jak nie będzie wchodzić.
W skrzyni wymień od razu uszczelniacz wałka wychodzącego, jest za końcówką wału, tam jest jeszcze jakaś sprężynka i chyba jest wielowypust, nie pamiętam już.
No i grzechem nie byłoby nie wymienić uszczelniacza tylnego wału korbowego, ale do tego trzeba odkręcić koło zamachowe. Nie jest to jakaś wielka rzecz, pięć czy sześć śrubek i już.
W skrzyni nowej zmień uszczelkę dekla dolnego, bo to żaden koszt i robota jest, a będziesz miał spokój i nie będzie stamtąd jeszcze długo ciekło. W skrzyni zmień olej na nowy. Jak nie będziesz miał hipola - to wlej tam olej silnikowy (może być przepracowany, byle czysty) z dwiema-trzema łyżkami stołowymi towotu, żeby był nieco gęściejszy (ale niekoniecznie, jeśli skrzynia nie jest zajechana). Będziesz miał w zimie spokój z wrzucaniem biegów.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Wymiana skrzyni biegów
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 30, 2010, 13:57:50 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

samo odkręcenie skrzyni może być kłopotliwe jeszcze z jednego powodu-blaszanych osłon.
Jesli nikt jej od nowości nie zdejmował, to do okoła dzwonu są poprzykręcane osłony.

Prawda, ale nie dlatego że sa poprzykręcane na miliardy śrubek ! Tylko dlatego że są klejone na takim siuwaksowatym silikonie.

Cytuj (zaznaczone)

bez osłon skrzynie się zdejmuje w 20 minut spokojnie. z osłonami szarpałem się ze 2h.

Chciałbym to zobaczyć jak od wjazdu na kanał zdejmujesz skrzynie w 20 minut.

To jest CONAJMNIEJ godzina roboty - pod warunkiem że wiesz co i jak w jakiej kolejności.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Wymiana skrzyni biegów
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 30, 2010, 14:19:20 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Myślałem żeby do skrzyni wlać syntetyka ... co Wy na to ?
Skrzynia ma około 70 tys ... stan podobno idealny ...
Sprzęgło było robione jakieś 5 lat temu ... czyli jakieś 25-30 tysięcy temu ...
Warto wymieniać tylny uszczelniacz wału korbowego jak wtedy był wymieniany a w niedługim czasie planuje swapa na 1.6 ?

Czyli w skrzyni do wymiany:
- dwie poduszki pod skrzynie
- olej
- uszczelka dekla dolnego
- łożysko wyciskowe

Coś jeszcze ?

[ Dodano: 30 Paź 2010 14:20 ]
Cytat: "myszaradom"
wszelkie gumy, przy lince sprzęgła itp

Cytat: "myszaradom"
O i jeszcze tą gumę co do wału idzie jeżeli w kiepskim stanie.


O jakie gumy chodzi ?
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Wymiana skrzyni biegów
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 30, 2010, 14:42:05 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Cytat: "Stingerek"
Chciałbym to zobaczyć jak od wjazdu na kanał zdejmujesz skrzynie w 20 minut.

bede niedługo robić-filmik nagrać? troche nudny będzie :P
jak dla mnie najgorzej jest odkręcić wał od skrzyni. ale jak jest pod ręką kątowy pneumat to spoko. to ręcznie trwa z 8-10 minut. linki i odczepienie kabli od rozrusznika , odkręcenie poduchy 2 min, odkręcenie dolnej osłony i śrub skrzyni 10 minut. osłony mam niepoprzykręcane, ostatnio robiłem to, nie spiesząc się poniżej pól godziny.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Wymiana skrzyni biegów
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 30, 2010, 22:12:44 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
akurat w tym roku... miałem wątpliwą przyjemnosć ściągać swoją skrzynię dwa razy (rover) i trzy razy w OHV... śmiem twierdzić że to nie zajmuje 20 minut.
Chciałbym żeby tyle to zajmowało ale tak nie jest.

Akumulator
rozrusznik + okablowanie
linka licznika to pikuś, linka od sprzęgła lubi być tak zapieczona że trzeba ją obcinać.
wewnatrz drążek
dalej, poduszki, wał , i 4 śruby od silnika.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Wymiana skrzyni biegów
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 02, 2010, 07:32:35 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
i jeszcze jedno pytanko ... jak się wrzuca nową skrzynię to ile oleju wchodzi ?
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Wymiana skrzyni biegów
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 02, 2010, 09:08:53 am »

myambo

  • Gość
Jakieś 1.6 L

Wymiana skrzyni biegów
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 02, 2010, 17:56:23 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Za dużo ja wymieniałem jakieś 2 tygodnie temu weszło dokładnie litra i setka 1,1L

Skrzynia rovera, w sklepie powiedzieli mi to samo i tak wyszło:)

Wymiana skrzyni biegów
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 02, 2010, 19:33:45 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Ale skrzynię będę miał suchą ... a przy wymianie nie wszystko wylatuje ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Wymiana skrzyni biegów
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 02, 2010, 19:40:49 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
no to ile ci nie wyleci setka nie więcej.

Wymiana skrzyni biegów
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 02, 2010, 19:52:25 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
ok ... a co wlałeś ?
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Wymiana skrzyni biegów
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 02, 2010, 19:54:49 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
aj nie pamiętam 85W coś tam
Lałem strzykawką 100ml

Wymiana skrzyni biegów
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 02, 2010, 21:10:46 pm »

myambo

  • Gość
Cytat: "myszaradom"
Za dużo ja wymieniałem jakieś 2 tygodnie temu weszło dokładnie litra i setka 1,1L

Wzorowałem się na książce i faktycznie mój błąd, to do OHVki tyle pisze  :P .
Ja lałem Hipol 15-F

Wymiana skrzyni biegów
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 02, 2010, 21:42:59 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
No ja właśnie nie bardzo wiem co wlać ... chciałbym coś syntetycznego ... ale nie wiem co na to powie skrzynia ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`