Autor Wątek: wymiana plynu chlodniczego  (Przeczytany 16875 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wymiana plynu chlodniczego
« dnia: Listopad 12, 2010, 23:52:42 pm »

Offline DaMaGe

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1263
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 1.6 GLI `2000
pn c+


jak wiadomo calego plynu sie nie spusci...instrukcja podaje ze cala pojemnosc plynu to: 7.5 l....ile gdzies bede potrzebowal podczas wymiany ??


co do samej wymiany to po kolei tak mam robic??:

1. odkrecic korek zbiorniczka wyrownawczego
2. odkrecic korek spustowy(kranik) przy chlodnicy(o ile uda mi sie go odkrecic bo kiedys pamietam ze problemy byly z nim)
3. odkrecic srube na bloku


oczywiscie na panelu ogrzewania na wlaczone ciepelko:P  


cos jeszcze ??


plukac/czym/jak/ile??


mam mozliwosc kupienia albo:

1. dynagel 2000 5l   --->  35zl
2. petrygo 5l  ---->   27 zl



boryga nie chce.....co wybrac??

wymiana plynu chlodniczego
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 13, 2010, 09:29:54 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Ja lałem w Poldorovera i borygo (zielone i różowe), i Petrygo, na wszystkich układ pracował jak należy, a po octowaniu litrem octu przez miesiąc, w samochodzie wróciło ładne grzanie oraz wentyl chłodnicy w największe upały w korkach w mieście włączał się najwyżej na 30 sekund (z zegarkiem w ręku sprawdzane), wcześniej buczał i pod dwie minuty nawet.

Kranika w chłodnicy nie ruszaj, mi tak w Nexii w 2002 roku wymieniali płyn, że potem korek w czasie jazdy wywaliło i Nexia przejechała się parę kilometrów bez cieczy chłodzącej (o dziwo nic się jej nie stało, choć jej tłoki spuchły, do dziś dnia grama oleju nie bierze, a jeździ codziennie).

Odkręć opaskę dolnego przewodu chłodnicy, ściągnij go i tak odpuść płyn z układu. Będzie szybciej i prościej.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

wymiana plynu chlodniczego
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 26, 2010, 17:47:36 pm »

Offline DaMaGe

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1263
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 1.6 GLI `2000
zdecydowalem sie na PETRYGO bo akurat bylo w promocji w TESCO za 21zl/5l :)


szybkie pytanko:   stojac przodem do przodu samochodu, gdzie znajde ten korek spustowy na bloku ??  strona lewa, prawa ?

wymiana plynu chlodniczego
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 26, 2010, 18:06:06 pm »

Offline junior

  • magDaymnVE
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 97
  • Płeć: Mężczyzna
Znajdziesz go po prawej stronie, pod układem wtryskowym, ale nie wiem jak to jest w praktyce z odkręcaniem go od strony silnika, ja to robiłem z kanału.

wymiana plynu chlodniczego
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 26, 2010, 18:18:04 pm »

Offline DaMaGe

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1263
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 1.6 GLI `2000
czyli puszke filtra powietrza najlepiej sobie pierw zdjac ??   dobrze rozumiem ze to jest ta sruba tuz przy obudowie sprzegla?


edit:  oO - junior - tak blisko mieszkasz a nie spotkalimy sie jeszcze:D

wymiana plynu chlodniczego
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 26, 2010, 18:42:37 pm »

Offline junior

  • magDaymnVE
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 97
  • Płeć: Mężczyzna
No tak, najpierw ściągnij sobie tą puszke. Tak jak pisałem nie wiem czy z tego miejsca będzie dobry dostęp do tej śruby.
Wolałem to z kanału robić, bo szybciej.

Układ płukałem środkiem K2 RADIATOR FLUSH, kupiłem tego dwie flaszki.
Jak wlałem flaszke to zrobiłem +/- 40km, kilkakrotnie grzejąc silnik aż do włączenia się wentylatorów.
Potem spuszczałem, płukałem wodą ze szlofa, potem zalewałem wodą i znów grzałem silnik, potem kolejne spuszczenie i płukanie, bo  jeszcze syf z nagrzewnicy wylatywał.
Syfu bardzo dużo wyleciało.
Masz ten plus że jest zimno i szybko ci silnik ostygnie :P


No w Naszych okolicach żadnych spocików się nie robi to i okazji jak narazie do spotkania nie było, ale można to nadrobić bo jest pare osób z DG co mają POLO :)

wymiana plynu chlodniczego
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 26, 2010, 18:49:17 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Fota dla Ciebie. :)
W Polonezie do tej śruby jest całkiem dobry dostęp od góry, nawet nie ma konieczności zdejmowania filtra. (W 125p to był ekstra koszmar). Najlepszy jest do niej mały klucz oczkowy.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

wymiana plynu chlodniczego
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 26, 2010, 20:24:07 pm »

Offline Roofi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj ...
    • Był C+ 2000r 2.0 i.E.
Potwierdzę odpowiedź kol. Grzech#1938 - w moim C+ nie miałem większych problemów :) - jak zmieniałem płyn to odkręcałem i śrubę na bloku i korek spustowy chłodnicy.

wymiana plynu chlodniczego
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 27, 2010, 23:07:50 pm »

Offline DaMaGe

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1263
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 1.6 GLI `2000
korek spustowy sobie daruje, odkrece opaske na dolnym wyjsciu z chlodnicy:)

wymiana plynu chlodniczego
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 28, 2010, 01:33:09 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
A czemu sobie darujesz? To przecież chwila roboty, a płynu w bloku jest sporo i nie wyleci przez przewód do chłodnicy.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

wymiana plynu chlodniczego
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 28, 2010, 07:54:49 am »

Offline DaMaGe

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1263
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 1.6 GLI `2000
chodzilo mi o chlodnice ;)

wymiana plynu chlodniczego
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 28, 2010, 12:11:43 pm »

Offline Roofi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj ...
    • Był C+ 2000r 2.0 i.E.
DaMaGe#1954 - boisz się, ze później będzie ci ciekło czy wystrzeli ... bez przesady - u mnie ten korek był odkręcany dziesiątki razy i nigdy z nim nie miałem z nim problemów :)

wymiana plynu chlodniczego
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 28, 2010, 17:33:03 pm »

Offline DaMaGe

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1263
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 1.6 GLI `2000
probowalem odkrecic juz kiedys , poleglem:D  a na sile nie chce wiec wole odkrecic opaske( i przy okazji ja wymienic) :)

wymiana plynu chlodniczego
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 28, 2010, 18:07:04 pm »

Offline Roofi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj ...
    • Był C+ 2000r 2.0 i.E.
Cytat: "DaMaGe#1954"
probowalem odkrecic juz kiedys , poleglem:D  a na sile nie chce wiec wole odkrecic opaske( i przy okazji ja wymienic) :)
- może jakiś magik na klej wziął ???

wymiana plynu chlodniczego
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 29, 2010, 06:14:52 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Jeśli to jest plastikowo-aluminiowa chłodnica, to korek jest na gumce i daje się odkręcić palcami. Przynajmniej tak jest u mnie. Może rzeczywiście ktoś go wkleił?
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

wymiana plynu chlodniczego
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 15, 2010, 23:45:46 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Barni by ci załatwił płyn GM za 20zł
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

wymiana plynu chlodniczego
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 15, 2010, 23:54:40 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Dziś testowałem płyn chłodzący. Przy ok -45 skrzepł.

Odp: wymiana plynu chlodniczego
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 16, 2018, 19:07:56 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Wygląda na to, że konstruktorzy nie zadbali o możliwość sprawnego zbierania płynu podczas opróżniania układu chłodzenia.
Bezpośrednio pod kranikiem w chłodnicy nie ma otworu, więc po odkręceniu, płyn leci na poziomą blachę wzmocnienia czołowego, a jak odkręcimy mocniej - prosto na silnik.
Ze śruby w bloku - też nie czuję, żeby dało się spuścić prosto do naczynia, chyba że ktoś trenował wiosną na brzozach...
Czy ktoś zna prosty sposób na spuszczenie płynu bez narozlewania go?

Odp: wymiana plynu chlodniczego
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 16, 2018, 21:39:28 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
gdzie byś nie odkręcał tam straty musisz ponieść. jeśli masz gaz to odkręć przewód od kolektora ssącego (do parownika), wcześniej podstaw w miarę płaską miskę. wtedy straty będą najmniejsze. kiedyś był kranik z króćcem na który można było założyć rurkę i bez strat spuścić płyn, przynajmniej z bloku silnika. ale nasi inżynierowie unowocześnili samochód i wyeliminowali ten przejaw zbytku.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: wymiana plynu chlodniczego
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 16, 2018, 21:58:46 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
No właśnie! W syrenie też pamiętam, że był kranik z prawdziwego zdarzenia, nawet z prostym kurkiem, więc palcami się odkręcało i można było zebrać 100 % bez ochlapywania czegokolwiek.