Autor Wątek: Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?  (Przeczytany 10704 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« dnia: Listopad 15, 2010, 09:33:41 am »

Offline Młody#

  • To jest bardzo ładny polonez
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 903
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5C / 125p
jak niektorzy wiedza wczoraj moj gsik wyplul uszczelke pod glowica. Teraz rodzi sie pytanie- wymieniac uszczelke czy szukac roverka? Prosze obiektywne rady - a jak cos to jest ktos kto by pomogl wymienic uszczelke bo mysle ze garaz by sie jakis znalazl.
Poloneza, za milion czterysta?

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 15, 2010, 10:26:27 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Ja bym robił uszczelkę mniejsze koszta, chyba że już masz dość 75KM, to wtedy masz idealny pretekst by roverka wsadzić :D

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 15, 2010, 10:33:12 am »

Offline Młody#

  • To jest bardzo ładny polonez
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 903
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5C / 125p
wlasnie jeszcze to jest w kwesti rozwazan, bo jednak rova kusi,tymbardziej to moje gsi juz duzo przezylo.
Poloneza, za milion czterysta?

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 15, 2010, 10:47:27 am »

Offline Roofi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj ...
    • Był C+ 2000r 2.0 i.E.
Młody ... ja świadomie powiem, że mój GSI przeżył :D dużo - w KWP Białystok jak i w moich rękach. Rób OHV jeżeli nie masz specjalnych funduszy. Zrobić głowicę w zakładzie to ok 200zl (planowanie + wym. uszczelniaczy + dotarcie gniazd zaworów) - tyle było w moim przypadku. Uszczelki itp swoją drogą. Teraz śmigam i się ciesze z jazdy tym co mam choć na wiosnę zasiądzie nowe serducho (by FIAT) w radiowozie ...

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 15, 2010, 11:06:47 am »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Po pierwsze GSi ma 84KM a nie 75KM.
Po drugie rób remont uszczelki GSi mnie kosztowało to 40zł bo robiłem samemu bez żadnych szlifów itd.
Po trzecie do wsadzenia rovera naprawdę bardzo się wykosztujesz, poza tym silnik ten pluje tymi uszczelkami na odległość (I już nie kosztują po 20zł tylko dużo więcej). A różnica około 15KM (przy 1.4), średnio się to wg. mnie opłaca chyba że masz dużo kasy do wydania.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 15, 2010, 11:14:08 am »

Offline Młody#

  • To jest bardzo ładny polonez
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 903
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5C / 125p
ale jazda rovem a gsi to niebo a ziemia. Moj gsi ma aktualnie kolo 260 tysiecy nalatane a u mnie zaczol byc jezdzony powyzej 3 tys obrotow a nie po emerycku. Za sama robote mi powiedzieli 300 zl plus czesci. A zrobil bym sam jezeli bym mial swoj garaz a nie jechal na sepa u kogos. Chyba ze ktos by pomogl z uszczelka. Ale znajac zycie po zlozeniu bedzie wariowac jezeli o przepustnice chodzi bo cos o tym wiem na przykladzie atu od fafika.
Poloneza, za milion czterysta?

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 15, 2010, 11:35:18 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "Bartekcom"

Po trzecie do wsadzenia rovera naprawdę bardzo się wykosztujesz, poza tym silnik ten pluje tymi uszczelkami na odległość (I już nie kosztują po 20zł tylko dużo więcej). A różnica około 15KM (przy 1.4), średnio się to wg. mnie opłaca chyba że masz dużo kasy do wydania.


Uszczelka w roverze pada po ok. 120-130tyś. Także raz na jakiś czas można taka kasę wydać.
A te 15KM robi sporą robotę...  :wink:
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 15, 2010, 11:48:58 am »

Barnii

  • Gość
Tylko koszt wymiany uszczelki w GSi to ~40zł a koszt swapa na roverka to jakieś 500-600zł robiąc to po kosztach...

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 15, 2010, 12:48:33 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Wymiana uszczelki to żaden remont. Kup ją i wymień.  :) To jest bardzo łatwa naprawa, którą można to zrobić w jeden dzionek. Konieczny jest tylko klucz dynamometryczny, ale to można zawsze pożyczyć (albo przy okazji kupić, bo się bardzo przydaje). A jak już będziesz miał z powrotem auto na chodzie, to będziesz mógł sobie nim jeździć w poszukiwaniu roverka. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 15, 2010, 15:00:19 pm »

Michau

  • Gość
Cytat: "Bartekcom"
A różnica około 15KM (przy 1.4), średnio się to wg. mnie opłaca chyba że masz dużo kasy do wydania.

Kolego nie mów że to tylko 15km bo różnicę w dynamice czuć. Miałem GLE, GLI abimexa, GLI boscha i z GSI też miałem styczność rover przy mniejszym ciutke lub porównywalnym spalaniu[ w trasie już widać różnice i zawsze jest jakiś zapas mocy do wyprzedzania] jeździ o niebo lepiej.
Moim zdaniem młody - jeśli masz te ok 600zł na swapa to rób a jeśli nie to uszczelke pod głowicą zrób, choć moim zdaniem pakowanie kasy w ohv z 260tys km to troche pomyłka, bo uj wie za ile pójdą panewki, itp ;)
Cytat: "Multec"
po ok. 120-130tyś.

Raczej 100tyś km to górna granica. Ale prawda. warto to zrobić bo odpłaca się jazdą za to :) Może jak to mówią 1.4 nie robi szału, ale wolę to niż ohv  8)

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 15, 2010, 15:07:16 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Ja jakieś dwa tygodnie temu robiłem uszczelkę w swoim GSI i mnie to wyszło 340zł :?

Zastanawiałem się nad swapem ale wtedy wyszło by mnie to więcej no i klimy bym się musiał pozbyć.
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 15, 2010, 15:10:18 pm »

Michau

  • Gość
Cytat: "Ukash"

Zastanawiałem się nad swapem ale wtedy wyszło by mnie to więcej no i klimy bym się musiał pozbyć.

Czemu? Przecież są chyba oryginalne sprężarki do klimy do rovera  :D

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 15, 2010, 16:22:55 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "Ukash"
Ja jakieś dwa tygodnie temu robiłem uszczelkę w swoim GSI i mnie to wyszło 340zł :?
(...).

Czemu aż tyle? :shock:
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 15, 2010, 16:44:31 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 785
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Grzech#1938, Bo robił pewnie w serwisie.Rok temu wymieniałem uszczelkę w swoim GSI w zaprzyjażnionym serwisie i zapłaciłem 450 zł[koszt robocizna +materiały+planowanie,i czyszczenie głowicy],i uważam że wcale za dużo nie zapłaciłem.A robota porządnie zrobiona. :D
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 15, 2010, 17:03:03 pm »

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 262
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
macie zdecydowanie za dużo kasy, 300pln za ubrudzenie sobie rączek
jutro otwieram warsztat  :D

co do tematu
kolego, wymień uszczelkę pod głowicą, zakup klucz dynanometryczny który jest bardzo przydatny przy naprawach w aucie, zakup uszczelkę pod głowice i kolektory, zmień samemu a będziesz miał własną gwarancje że masz "dobrze" zrobione, troche nauczysz się mechaniki
na roverka zbieraj szmal, kiedyś sobie go swapujesz w wolnej chwili

powiem Ci tak szczerze że, pośpiech jest złym doradcą
Moc V-ki

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 15, 2010, 17:03:30 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
No cóż. To mnie wymiana uszczelki w abimexie kosztowała tyle co uszczelka głowicy+uszczelka pod rurę podwójną, a w gaźnikowcu tyle co uszczelka+ uszczelki kolektorów+ obróbka głowicy 250 zł łącznie z uszczelniaczami i jednym zaworem.

Ujban88 dobrze pisze. :) Wymiana uszczelki, to wbrew pozorom jedna z łatwiejszych napraw w aucie. :) A skoro auto i tak ma otrzymać nowy silnik, to nie potrzeba w nim wykonywać różnych dodatkowych czynności tylko zmienić i już. Po co mieć auto z wywaloną uszczelką skoro można odżałować równowartość paru biletów do kina i mieć z powrotem jeżdżące? :wink:
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 15, 2010, 17:27:08 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Cytat: "Grzech#1938"
Cytat: "Ukash"
Ja jakieś dwa tygodnie temu robiłem uszczelkę w swoim GSI i mnie to wyszło 340zł :?
(...).

Czemu aż tyle? :shock:


140 części + 200 robocizna. Auto stało w warsztacie bo ja nie umiem tego i nie mam gdzie,a pod chmurką jak jest mżawka tego się nie zrobi :?

Cytat: "Michau"
Cytat: "Ukash"

Zastanawiałem się nad swapem ale wtedy wyszło by mnie to więcej no i klimy bym się musiał pozbyć.

Czemu? Przecież są chyba oryginalne sprężarki do klimy do rovera  :D


Sprężarka tak, a dopasuj teraz przewody, podłączenie do kompa i pozostałe duperele  :wink:
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 15, 2010, 19:46:58 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 785
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
To i tak Ci mało wyszło.!!!!!!!!! Bo co nie którzy nie rozumieją ,że do tego trzeba mieć warunki,aby wykonać tak "prostą" robotę,jak wymiana uszczelki pod głowicą.W moim przypadku bezwzględnie potrzebny jest kanał,lub najazd,a pod blokiem na parkingu tego nie mam.Jak miałem gażnikowca to bez kanału robiłem to pod chmurką bez problemowo.Stąd teraz jeżdżę do zaprzyjażnionego serwisu,bo chłopaki którzy tam pracują mają naprawę Poldka w" jednym paluszku",i nigdy nie robią mi problemów,a dodatkowo ceny naprawy są bardzo przystępne.
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 15, 2010, 20:38:11 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Nie no sorki. :shock:   :lol:  Pierwszy raz jak zmieniałem uszczelkę pod głowicą to robiłem to na dworze przy -12 i padającym śniegu. Jak się chce to można zawsze coś położyć na masce i zrobić "namiocik" żeby nie zacinało.  :) Na razie pogoda jest ładna - można działać. :)

A co do ceny to pewnie, że mało - tutaj znajomy za wymianę uszczelki głowicy w Renault zapłacił 1500 za samą robociznę i jeszcze robili to 3 tygodnie. :D
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Dylemat z ohv-remontowac czy swapowac?
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 15, 2010, 22:54:15 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Cytat: "Michau"

Kolego nie mów że to tylko 15km bo różnicę w dynamice czuć.

A nie jest tak ????
GSi 84-86 KM
GTi 100-103KM
Więc ile jak nie około 15KM, bo może ja liczyć nie potrafię.
A dynamika i moment obrotowy to inna sprawa, ja mówię o mocy.
I dodam od siebie że wzwyżka 15KM za 600zł to trochę zamiana kijka na toporek. Jak robić swap to na co najmniej 1.6K16 jak Fist albo 2.0 jak Roofi.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'