Autor Wątek: Czyszczenie Gażnika  (Przeczytany 5348 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czyszczenie Gażnika
« dnia: Listopad 18, 2010, 19:49:45 pm »

Offline szuczka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 101
  • Płeć: Mężczyzna
    • Były polonezy sztuk 5 wszystkie z gazem
Pompka paliwa wymieniona - działą , a jak wyczyścić gażnik? Gdyż nadal nie odpala na benzynie-ewentualnie co wymienić? -walka z gażnikiem w sobote z uwagi na potrzebny samochód

Czyszczenie Gażnika
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 18, 2010, 19:59:06 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: "szuczka"
a jak wyczyścić gażnik?
najpierw wymień, ewentualnie wypłucz i przedmuchaj filterek w gaźniku. jak to nic nie da, to rozkręcasz gaźnik i sprawdzasz czy pływak nie ma dziury, jeśli ma wymieniasz. jeśli to nadal nie przyniesie skutku, to to rozkręcasz gaźnik, wykręcasz dysze i rurki emulsyjne,  wszystko łącznie z korpusem moczysz przez kilka godzin w nitro, później przedmu"ch*"esz kompresorem (zwracając szczególną uwagę na otwory przejściowe czy są drożne), składasz do kupy i regulujesz obroty i skład mieszanki.
jak już bedziesz miał gaźnik w częściach to sprawdź luzy na osiach przepustnic, zaworek iglicowy, ustawienie pływaka i membranę w zhs-ie.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Czyszczenie Gażnika
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 18, 2010, 20:20:40 pm »

Offline szuczka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 101
  • Płeć: Mężczyzna
    • Były polonezy sztuk 5 wszystkie z gazem
Dzięki za cenne lekcje z uwagą chłonę przekazywaną tutaj wiedzę .

Czyszczenie Gażnika
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 19, 2010, 06:12:12 am »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1212
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
Przy pływaku sprawdź jego ustawienie - najlepiej suwmiarką, nie pamiętaj ile tam było milimetrów wymagane (wygięcie języczka) ale w literaturze jest to podane ALE zwróć uwagę czy podana jest wysokość z uszczelką czy bez niej (wiem że w jednej podają z uszczelką, w drugiej bez).
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Czyszczenie Gażnika
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 19, 2010, 09:38:57 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Poziom paliwa w tych gaźnikach reguluje się poprzez podginanie wąsów oporwych pływaka, trzymając pokrywę góną gaźnika poziomo tak, by zaworek iglicowy był naciskany przez pływak, ale jego kulka (tłumik) nie była wciśnięta.  Mierzy się konkretnie odległość górnej krawędzi puszek pływaków od czoła dekla górnego gaźnika. Ja to robiłem odpowiedniej średnicy wiertłami, 11, 13 mm czy coś w tym guście, nie pamiętam już, bo to było jeszcze w tamtym tysiącleciu.
Reguluje się też skok pływaka. Ma to znaczenie, gdyż nie może on dotykać dnami puszek dna gaźnika, bo się przytrą. Ważne jest też, żeby pływaki nie ocierały bokami o boki komór pływakowych, trzeba to dokładnie sprawdzić. One same muszą być 100% szczelne i puste w środku. Jeśli będą pogięte lub dziurawe - to są do wymiany, albo ewentualnie do rozlutowania, wyklepania, wygrzania i zlutowania (o ile komuś chciałoby się z tym tak bawić).

Gdy wyregulujesz pozom paliwa, oczywiście wcześniej sprawdzając poprawne działanie zaworka iglicowego pływaka oraz jego samego, weź się za dół gaźnika. Wszystkie dysze paliwa wykręć, sprawdź ich średnice z instrukcją, i wyczyść je porządnie. Do ich przepychania nadają się dobrze wykałaczki. To samo z dyszami powietrza oraz rurkami emulsyjnymi. Nie ma prawa tam być nawet drobiny syfu. To samo z wnętrzem gaźnika i jego kanałami. Warto je przedmuchać kompesorem przy wykręconych wszystkich dyszach i rurkach. Nie zapomnij sprawdzić działania pompki przyśpieszeniowej (tłoczek, sprężyna, dźwignia, sikacz), gaźnika rozruchowego (dźwignia, tłoczek, dysze, przeloty, itd..) oraz otwieracza drugiej gardzieli - jeśli jest membranowy.
Oczywiście podstawa - to szczelna i sprawna przepustnica.
Nie zapomnij o filtrze siatkowym w dojściu paliwa do gaźnika oraz o pompie paliwa - membrany, zaworki, filtr, przewody, trzpień prowadnika, podstawa ebonitowa pompy i jej podkładki. Ważna też jest drożność przewodów, mechaniczna pompa daje małe ciśnienie paliwa i każda ich niedrożność wpływa na pracę silnika.
Wymień uszczelkę dekla gaźnika (papierowa) oraz dolną. Tam musi być całkowita szczelność i czystość, gaźnik, jako urządzenie podciśńieniowe, pracujące na niskim ciśnienieu paliwa, jest wybitnie wraźliwy na jakiekolwiek niedrożności, zarówno w obwodach paliwowych, jak i powietrza.

Jak dobrze zrobisz pompę, gaźnik i zapłon - to ten silnik będzie odpalał z przysłowiowego strzału nawet przy -25 stopniach. Ale trzeba o niego dbać, Polonez gaźnikowy to samochód w pełni obsługowy.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Czyszczenie Gażnika
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 19, 2010, 10:20:34 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Wczoraj patrzałem w Morawskim, 8 mm przy ugięciu, 14,5 przy swobodnym.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Czyszczenie Gażnika
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 19, 2010, 19:38:58 pm »

Offline szuczka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 101
  • Płeć: Mężczyzna
    • Były polonezy sztuk 5 wszystkie z gazem
Co ja bym zrobił bez takich maniaków Fso  :D , pewnie kupił bym Golfa i wydawał na mechaników  :cry:  .Pzdr

Czyszczenie Gażnika
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 19, 2010, 20:53:11 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Swobodny ustaw na 13mm- będzie bezpieczniej dla pływaka podczas jazdy na LPG.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery