Autor Wątek: Płyn DOT5  (Przeczytany 7061 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Płyn DOT5
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 22, 2010, 13:58:45 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
W Poldka zgodnie z instrukcją leje się płyn DOT-4. Ja w swojego w lato 2008 wlałem marki bodajże Venom, czy coś w tym guście.
Jeśli właściwie dbasz o układ hamulcowy, przede wszystkim o przednie zaciski, czyścisz ich prowadniki, sprawdzasz, czy się to nie zakleszcza, czy klocki się właściwie i równo zużywają i wymieniasz je, czy tarcze, gdy nadchodzi i ch kres - to przy odpowiednim dla poloneza ich traktowaniu, masz spokój na całe życie samochodu.
Osobiście na tarczach Bremo zrobiłem moim Poldoroverem od września 2005 do maja 2009 92 kkm, zjadłem na nich jedne klocki w całości, a drugie (TRW) mniej, jak do połowy, a tarcze nie mają nawet milimetra zużycia, choć jeździłem nim codziennie przez Warszawę.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Płyn DOT5
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 22, 2010, 18:36:13 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Odpowiedź na pytanie Bociana jest moim zdaniem taka, że chyba wszyscy pomylili coś co kiedyś się lało do poloneza - R3, z czymś podobno innym - DOT3.
Wieść gminna niesie że R3 używane w starym układzie załatwi uszczelki z Lukasa.

Płyn DOT5
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 22, 2010, 18:58:05 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 785
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Cytat: "Cyneq"
Odpowiedź na pytanie Bociana jest moim zdaniem taka, że chyba wszyscy pomylili coś co kiedyś się lało do poloneza - R3, z czymś podobno innym - DOT3.
Wieść gminna niesie że R3 używane w starym układzie załatwi uszczelki z Lukasa.


prędzej czy póżniej to nastąpi.Pierścienie uszczelniające w pompie długo nie wytrzymają.Po prostu spęcznieją,a co za tym idzie będzie  twardy pedał,i zero hamowania. :mrgreen:  :mrgreen: Do tego dojdzie nie terminowa wymiana, a co za tym idzie chłonienie wody z powietrza ,a co za tym idzie obniżenie temp. wrzenia płynu,i tworzenie się korków parowych,i gotowanie płynu.i tak można by wyliczać "korzyści" bez końca,błędnego postępowania w doborze płynu hamulcowego,i jego eksploatacji.
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Płyn DOT5
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 22, 2010, 19:46:01 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Wyjaśnienie jest z lekka inne. Po prostu produkowany w PRL R-3 nie spełniał parametrów. Był bardziej żrący niż powinien, a do kompletu gotował się w niższej temperaturze niż zachodni odpowiednik.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Płyn DOT5
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 22, 2010, 19:58:19 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 785
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Cytat: "Grzech#1938"
Wyjaśnienie jest z lekka inne. Po prostu produkowany w PRL R-3 nie spełniał parametrów. Był bardziej żrący niż powinien, a do kompletu gotował się w niższej temperaturze niż zachodni odpowiednik.


Fakt, był żrący ,i działał niszcząco na lakier samochodu jak się nie uważało przy wlewaniu,do zbiorniczków pompy.Po za tym, ja nie stwierdziłem innych skutków ubocznych jego działania,tym bardziej że terminowo go wymieniałem,w swoich "heblach"W tedy produkowały go bodajże zakłady ORGANIKA,i uważam że na tamte czasy był wystarczająco dobry,jeśli oczywiście prawidłowo go się eksploatowało.
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Płyn DOT5
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 22, 2010, 20:44:49 pm »

Offline kuba9449

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
Powiem wam ze "przejechalem" sie pare razy w zyciu na dot 4 i od tamtej pory zawsze i do wszystkiego leje dot 5.1. Do tej pory nie mialem zadnych problemow.

Płyn DOT5
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 22, 2010, 20:49:23 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Mardas#1946 - jak na tamte czasy owszem był wystarczający, ale to był tak naprawdę "zamiennik zachodniego płynu hamulcowego". Tak samo jak polska etylina 94 zgodnie z zachodnimi pomiarami miała 88 oktany.  Jak pojechaliśmy naszym 125p w 1974 roku do Rumunii, to po zatankowaniu na Węgrzech się zrobił zupełnie inny samochód. :mrgreen:
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Płyn DOT5
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 22, 2010, 21:12:12 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 785
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Mam tu coś dla wszystkich.Może ten tekst ,pomorze rozwiązać wasz problem.Co prawda odnosi się on do motocyklów ,ale nie przeszkadza to w zrozumieniu tematu.
http://www.scigacz.pl/Wymiana,plynu,hamulcowego,warsztat,Scigacz,pl,7986.html
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Płyn DOT5
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 23, 2010, 12:08:55 pm »

Offline xprot

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 328
    • borocaro+ gsi
kuba9449, jak sie 'przejezdza' na rodzaju plynu hamulcowego ?

Płyn DOT5
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 23, 2010, 17:19:32 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 785
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Cytat: "Grzech#1938"
Płyn R3 był teoretycznie odpowiednikiem zachodniego SAE R3, ale troszkę mu niestety do tamtego brakowało
.
Jak już to: SAE 70 R3.A odpowiedniki na tamten czas  to między innymi" FIAT Etichetta Azzurra DOT 3",Schell Donax B(SAE 70 R3),lub Brake Fluid M 7669,firmy Karbid Union.Wszystkie w/w były ze sobą mieszalne. :D
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Płyn DOT5
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 23, 2010, 20:38:28 pm »

Offline kuba9449

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
Cytat: "xprot"
kuba9449, jak sie 'przejezdza' na rodzaju plynu hamulcowego ?

Przy ktoryms hamowaniu okazalo sie ze tego hamulca nie ma. Poprostu sie zagotowa.

Płyn DOT5
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 24, 2010, 08:54:53 am »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Przestańcie już o tym PRLu ciągle powtarzać po jakiś debilach. PRLu nie ma już 21 lat, a płyn R-3 ciągle można kupić i to bynajmniej nie produkcji ZSRR.
Po prostu takie właściwości i płynu i gumy i już. A swoją drogą ciekawe ile jeszcze czasu PRL będzie wygodną wymówką na wszelkiego rodzaju niedbalstwo, lenistwo, tumiwisizm i fuszerkę? 50 lat? 100??
Poza tym żaden płyn hamulcowy nie jest "żrący". Żrące to są kwasy albo ługi. Płyn hamulcowy, niezależnie cyz produkowany w PRLu czy w Ameryce zwyczajnie powoduje zniszczenie lakieru i co za tym idzie korozję.
A co do trzymania oktanów przez paliwo, to proponuje poczytać wyniki współczesnych kontroli. Nawet na "markowych" stacjach.

Płyn DOT5
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 24, 2010, 20:13:43 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "Grzech#1938"
polska etylina 94 zgodnie z zachodnimi pomiarami miała 88 oktany.  Jak pojechaliśmy naszym 125p w 1974 roku do Rumunii, to po zatankowaniu na Węgrzech się zrobił zupełnie inny samochód. :mrgreen:


Jeśli ta benzyna z Węgier miała więcej oktanów to jasno z tego wynika że na polskiej, o mniejszej liczbie oktanowej powinien mieć lepsze osiągi, no chyba że było coś przekopane z zapłonem.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E