dyskusje czy ma się kręcić czy i a jak tak to poco zostawny w spokoju (1.6 moze się kręcić wysoko - jest praktycznie kwadratowy (skok:średnica) 1.5 już nie więc teoretycznie bardziej lubi niższe obroty (podobnie jak DOHC 2.0 i DOHC 1.8 (1.6 DOHC to już zupełnie nie ta klasa
), ale po odchudzeniu, wyważeniu idealnym to ma sens i na dobrym oleju (city tego nie wybacza) , inaczej raczej słaby).
W roverze moment max jest przy 5000 (aczkolwiek jest praktyczne max (stały) od 2200 obr w górę ten pik przy 5000 daje wartość max) a moc max jest przy 6000.
P.S> w OHV przy takich obrotach układ ster zaworami musi być ideał do popychaczowy rozrząd jest szacowany na max 6000 rpm (i to w silnikach które normlanie aż tak jak Poldek na kilkoczą) - po prostu masa układu w ohv jest znaczna w stos do DOHC czy OHC i żeby ruszyć całą tą maszynerię trzeba więcej siły i czasu(rozpędzanie masy) - w sumie to więcej siły lub czasu
.
No i na osoągi silnika na takich obrotach już znaczny (20-40%) mają rozmiary zaworów ssących (przewaga 16V nad 8V to około 40% napełniania przy dużych obrotach - ale że poldek ma ładnie zrobionią głowicę OHV (zawory ułożone w V to być może nie jest to aż 40%) - tak czy siak powiększenie zaworów na takich obrotach byłoby mocno zauważalne.