Autor Wątek: Poprawa oświetlenia w Polonezie Plusie.  (Przeczytany 3458 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Poprawa oświetlenia w Polonezie Plusie.
« dnia: Listopad 27, 2010, 21:10:38 pm »

wkexe

  • Gość
Witam, jako, że ostatnio ogarniam poloneza, to chciałbym się spytać, co zrobić by światełka mijania świeciły dobrze.

Tj. moje w porównaniu z innymi poldkami świecą strasznie słabo.

Od strony mechanicznej chciałbym:
Na pewno wymienię żarówki na Philips +60%. Tu pytanie czy jest sens zakładać inne np. 100W, jak firmowo są 55W?

Myślałem nad zakupem używanych lamp, na szrocie są bardzo tanie, na co zwracać uwagę przy zakupie? W jednym z kloszy oderwał się mi odblask więc ten raczej do wymiany. Czy trudno się wymienia te klosze? Czy trudna jest regulacja po tym?

Czy odblask i szkło można czymś myć? Np. przetrzeć spirytem.

To by było od strony mechanicznej.

Od strony elektryczne, to co wpływa na ilość prądu które dochodzi do żarówki? Chcę sprawdzić złączki mechaniczne przy lampie. Czy urządzenie sterujące światłami reguluje jakoś napięcie/natężenie prądu który idzie na światła? Jakie wartości prądu powinny dochodzić do świateł?

I co jeszcze mogę zrobić by polepszyć ich jakość?

Poprawa oświetlenia w Polonezie Plusie.
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 27, 2010, 21:13:20 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "wkexe"
W jednym z kloszy oderwał się mi odblask więc ten raczej do wymiany
moze tylko spinka taka w sroku. Czesto odpada.

Na pewno wlasnie na jakosc swiecenia wplywa stan odblysnika... im bardziej lustro tym lepiej...

Poprawa oświetlenia w Polonezie Plusie.
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 27, 2010, 22:31:38 pm »

wkexe

  • Gość
Czy można wymienić jakoś same odbłyśniki czy są one zamknęte na stałe? No właśnie jeszcze nie przyglądałem się dokładnie temu odbłyśnikowi, jedyne co to, to że się rusza.

Poprawa oświetlenia w Polonezie Plusie.
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 27, 2010, 22:55:01 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
odbłyśnika nie przemywaj, staraj się na niego chuchnąć jak będziesz naprawiał reflektor. szkło lampy jest przyklejone silikonem. wydłub, rozetnij delikatnie silikon- nóż cały czas musi być mokry. spinki wymienisz bez problemu. oczyść krawędzie ze pozostałości starego kleju. sklej silikonem i po problemie. nie kupuj lamp na szrocie, szkoda kasy.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Poprawa oświetlenia w Polonezie Plusie.
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 28, 2010, 00:17:50 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
zmierz spadek napiecia między klemą+ a zasilaniem żarówki. Jeśli jest większy niz1V to masz co poprawiać.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Poprawa oświetlenia w Polonezie Plusie.
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 28, 2010, 01:30:53 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Może po prostu kup nowe lampy? Teraz Wesem produkuje takie z oferty Zelmotu, które dają ładne światło. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Poprawa oświetlenia w Polonezie Plusie.
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 28, 2010, 12:59:45 pm »

wkexe

  • Gość
Nowe lampy to trochę za drogi interes dla mnie. No cóż, dzisiaj będę miał multimetr to zmierzę spadek napięcia na lampie od aku, wymienię żarówki na philipsa +60 i dokładnie obejrzę lampy w jakim stanie są sreberka i kostki.

-----------------------------------------
Tak więc właśnie wymieniłem żarówki na Philipsy +30%, nie wiem jak u was ale u mnie w Łodzi najtańsze były na stacji BP 14zł za sztukę, w Realu były po 24zł, a w sklepie samochodowym obok reala po 19zł.

Za komplet dwóch Philips +50% w tymże sklepie chcieli 69zł, za +100% chcieli już grubo powyżej 100zł.

Po wymianie światła świecą lepiej, dobrze to było widać, jak była jedna nowa i jedna stara :).

Co do napięć to: aku godzinę po jeździe miał 13,52V, po włączeniu silnika po 5 minutach na aku było 14,5V.

Po włączeniu świateł na aku było 14,4V

Na światłach podczas ich świecenia była 13,5V.

Czy to dobrze?

Nie mierzyłem napięcia odpinając kostki od świateł, tylko przyłożyłem do wtyczek podczas ich świecenia. Chodzi o światła krótkie.

Co do ruchomego odbłyśnika to myślę albo kupić lampę na szrocie i zmienić całą - koszt ok. 20zł, lub rozebrać tę co mam i naprawić, ale kompletnie nie wiem co i jak.

Co wyjdzie szybciej, że tak zapytam, bo dwie dychy jeszcze mogę dać. Aczkolwiek odbłyśniki są w miarę czyste.

Czy w obu lampach powinien być przed żarówką wielki koszyk, który zasłania czubek żarówki? Jak żarówka ma już firmowo ciemną końcówkę.

--------------------------------------------------------------------
A teraz coś z innej beczki, na temat rezystora-opornicy. W skrócie mam poloneza Plusa a mam dmuchawę z trucka, przez co moja opornica jest truckowska. Pisałem o tym kiedyś temat, ale teraz mam multimetr, którym mogę pomierzyć co i jak. Pomiary załączam na zdjęciu. I teraz z tego co rozumiem, drogą dedukcji:



Uploaded with ImageShack.us
W 1 wchodzi prąd 12V i teraz,
po pierwszej płytce wraca do dmuchawy - najmniejszy opór, więc to pewnie bieg 3
po drugiej płytce wraca do dmuchawy - średni opór, bieg drugi
po płytce trzecie wraca do dmuchawy - największy opór - bieg pierwszy.

I teraz czy pomiędzy pinami 1-2, 1-3, 1-4 sprawdzając multimetrem obwód, powinien on piszczeć, że jest obwód tak?

Bo wcześniej, jak przykładałem multimetr między 1-2 to nie piszczał, ani 1-3 i 1-4.

Gdy przykładałem multimetr w miejscu przylutowania kabla 1 do płytki i 2,3,4 to już piszczał.

Czy rozumiem, że jak przylutuje kabel 1 do płytki i będzie obwód między 1-2, 1-3, 1-4 to jest wszystko ok tak?

Czy to urządzenie jest totalnie zepsute?

Poprawa oświetlenia w Polonezie Plusie.
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 28, 2010, 22:35:35 pm »

Offline Plus98

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 115
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Kombi 1.6 MPi
Cytat: "wkexe"


Czy w obu lampach powinien być przed żarówką wielki koszyk, który zasłania czubek żarówki? Jak żarówka ma już firmowo ciemną końcówkę.


Zawsze wyjmuję te osłonki. Łatwo wychodzą przez otwór na żarówkę.

Poprawa oświetlenia w Polonezie Plusie.
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 28, 2010, 23:12:40 pm »

wkexe

  • Gość
Ale zgodnie z literką prawa można tak zrobić? Czy nie oślepiam kierowców z naprzeciwka?

Poprawa oświetlenia w Polonezie Plusie.
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 29, 2010, 10:36:01 am »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
po 1 prąd wyraża się Amperach a napięcie w Voltach
po 2 przedstaw to na jakimś schemacie bo mało komu chce się rozszyfrowywać go ze zdjęcia.
Zakładając że są to niewielkie rezystancje dobrane odpowiednio, przejście powinno być. raczej pomierz rezystancje a nie sugeruj się pikaniem

Poprawa oświetlenia w Polonezie Plusie.
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 29, 2010, 10:38:58 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
0,9V spadku w instalacji - nie jest źle. Mozesz pociągnąć przewód z klemy "+" 4mm^2 do przekaźników. Oryginalne zasilanie troche kluczy.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Poprawa oświetlenia w Polonezie Plusie.
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 29, 2010, 13:14:20 pm »

wkexe

  • Gość
Teraz pytanie czy te 0,9V mogą się znacząco przyczynić do słabego świecenia świateł?

1."Wchodzi prąd" - tu napisałem podwórkowo, że w tym miejscu jest przyłożone napięcie +12V. Oczywiste jest dla mnie, nie elektryka, że natężenie w Amperach, napięcie w Voltach.

2. Tak jak zaznaczałem, nie jestem elektrykiem i mam małe pojęcie o elektronice. Całą dedukcję zrobiłem na chłopski rozum, licząc, że ktoś może już to naprawiał i wie co i jak.

Tak jak pisałem: wszystko widać na zdjęciu, po drugiej stronie płytki nie ma nic. Włączając biegi na dmuchawie w kablu co dochodzi do opornicy tylko  na jednym przewodzie pin nr.1 jest napięcie, więc wnioskuje z tego, że pozostałe 3 kable to kable powrotne z opornicy do silnika dmuchawy, które są odpowiedzialne za zasilanie.

Tak wiec idąc dalej, jak zwieram pin 1 i 2 to powinien być obwód zamknięty tak samo 1-3 i 1-4. A go nie ma. Gdy przykładam czujnik do miejsca gdzie powinien być kabel nr 1 i do pinów 2-3-4 to jest obwód. Więc wnioskuje, że kabel nr 1 po prostu się przepalił lub odczepił, bo odszedł łatwo tj. lekkie pociągnięcie ręką, bez siły, pozostałe kable trzymają mocno.

Nie wiedziałbym nawet jak mam to rozrysować, rezystancja pomierzona między 1 a 2 to 1,5 ohma, między 1 a 3 jest 2,5 i między 1 a 4 jest 3.

Moim wnioskiem jest to, że się kabel odczepił :), tylko chcę to z wami potwierdzić, bo go przylutuje i tyle :), ale jak mi powiecie, że nie na tej zaszadzie to działa to kupie nowy rezystor i tyle :).

Poprawa oświetlenia w Polonezie Plusie.
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 29, 2010, 13:17:44 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
Miernik piszczy jak ma zwarcie. Jak ma rezystancję, to nie będzie piszczał a pokaże tylko jaki jest opór (rzędu kilku ohmów). Wybrałeś złą opcję :)
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Poprawa oświetlenia w Polonezie Plusie.
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 29, 2010, 15:30:45 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Cytat: "wkexe"
Teraz pytanie czy te 0,9V mogą się znacząco przyczynić do słabego świecenia świateł?


Sprawdz. Zapal światła mijania, wez jakis kawałek solidniejszego kabla, jeden koniec umocuj przy klemie plusowej, drugi przytknij do styku na żarówce odpowiadającego za światła mijania, i oceń sam na ile jaśniej zarówka zaczyna świecić. Według mnie dużej różnicy nie będzie, przeszło 13v na światłach to już i tak nieźle.

Poprawa oświetlenia w Polonezie Plusie.
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 29, 2010, 18:55:22 pm »

gucio

  • Gość
może masz źle podpiętą masę i włókna połączone są szeregowo. u znajomego tak było. wyjmij żarówkę i włącz krótkie (żarówka podpięta do kostki) jeśli źle są podłączone to zauważysz żarzące się oba włókna

Poprawa oświetlenia w Polonezie Plusie.
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 30, 2010, 00:40:52 am »

wkexe

  • Gość


Uploaded with ImageShack.us

Tak mierzyłem obwody na tym ustawieniu.



Uploaded with ImageShack.us

A tak rezystancje.

Na płytce pierwszej jest 1,5Ohma

Na drugiej jest 2
Na trzeciej jest też 2.