najlepsza jest ta pierwsza nagrzewnica ,
finy lutowane na przemian do lameli dosc rzadko by nie ograniczac przeplywu powietrza pozwalaja nasilniejszy nadmuch ,
pozostale nagrzewnice z gestymi finami ograniczaja przeplyw i maja gorszy styk z lamelami ,
to powoduje ,ze mimo ~3 razy wiekszej powierzchni rozpraszajacej nie mozna wydobyc wiecej ciepla niz z pierwszej nagrzewnicy ,
oczywiscie poza wyjatkiem takim ,gdy przeplyw powietrza jest maly (taki ,ze finy nie sprawiaja znaczacego oporu) ,
ale ten przypadek nie dotyczy samochodu ,gdzie zalezy nam glownie na skutecznosci przy duzym przeplywie powietrza
najwazniejszy czynnik ,zeby nagrzewnica dobrze grzlaa (a chlodnica chlodzila) to czystosc w srodku ,
nagrzewnica w poldku ma cienkie lamele i czesto zapychaja sie szlamem i kamieniem ,
"nowoczesne" aluminiowe nagrzewnice maja lamele w postaci rurek o srednicy nie mniejszej niz 5mm wiec sie tak nie zapychaja