Autor Wątek: Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO  (Przeczytany 29029 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« dnia: Grudzień 13, 2010, 19:18:49 pm »

Neo

  • Gość
witam. Ostatnio miałem ustawianą instalacje gazową. jest to LOVATO najprostrza nie electronic napewno. Coś mnie dzisiaj ruszyło żeby sprawdzić czym reguluje się wolne obroty. Kręciłem tą plastikową śrubą z boku parownika bo na nim tylko taka jest a reszta jest na tych przewodach co idą do gaźnika. Jak ją przykręcałem to obroty spadały, jak wykręcałem nadmiernie to też się dławił, po środku obroty były idealne. Mam pytanie. Czy ta śruba wpływa na spalanie jak ją przykręce lub bardziej odkręce? Tych 2 na wężu nie dotykałem. Czy nie powiększe spalania ruszaniem tej śruby?

Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 13, 2010, 19:31:12 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
to jest ustawienie biegu jałowego (czyli wolnych obrotów). nie powinna wplynac na spalanie. Za spalanie odpowiada wlasnie ta sruba na wyjsciu do miksera.

Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 13, 2010, 20:52:24 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13866
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tak ta srubawplywana spalanie ,
najlepiej ustawic ja tak ,zeby obroty byly najwyzsze (jak sam zauwazyles to krecac w obie strony obroty maleja),
ewentualnie podwyzszone obroty skorygowac srubka wychylenia przepustnicy w gazniku ,
reszta ustawien nalezy do sruby na wezu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 13, 2010, 22:29:18 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
KGB, baardzo wplywa na spalanie? ja zawsze sie tym bawilem i nie bylo roznic....

Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 13, 2010, 23:07:37 pm »

Neo

  • Gość
A jak przykręce ją bliżej granicy dokręcając śrubę to spalanie się zmniejszy?

Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 14, 2010, 03:02:21 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13866
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
FaZi,
bardzo czy niebardzo - ciezko okreslic ,
u mnie przy IIgen na nie zmienionych ustawieniach sterownika to wplywa znaczaco ,bo 1l roznicy to jednak sporo - ale kazdy uklad zareaguje inaczej

Neo,
przykrecic mozesz ,ale nie wiem czy warto rozbijac sobie wolne obroty ,
oczywiscie lepiej ustawic je lekko ubogo niz bogato ,ale tak bardzo lekko ,zeby nie miec problemow w pelnym zakresie temperatur ,
jezeli chcesz zmniejszyc spalanie to radze przykrecic srube na wezu - na poczatek pol obrotu i zobaczyc jak auto bedzie jezdzilo i ile palilo ,
niestety bez sondy lambda ciezko eksperymentowac z ustawieniami ,
a w uboga mieszanke nie warto wchodzic na slepo ,bo silnika szkoda
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 14, 2010, 17:39:57 pm »

Neo

  • Gość
Panowie ale potrzebuje konkretnej odpowiedzi. Czy to wpływa na spalanie czy nie? Jak nalepiej ją ustawić? Bo opinie są podzielone

Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 15, 2010, 15:51:26 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13866
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
moja opinia nie jest podzielona
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 16, 2010, 00:17:55 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13866
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a juz tam przelany - musiales na waskopasmowej przelac ,
stechio dla gazu to ~0.48v
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 17, 2010, 21:09:15 pm »

punisher

  • Gość
Mam najprostrzą prowizoryczną instalację gazową Lovtec na śrubach. Jako ekodriver kilkanaście/dziesiąt razy regulowałem swoją instalację  od momentu kiedy kupiłem auto, nigdy nie widziało gazownika na oczy, nie wiem jak on reguluje gaz na oscyloskopie i jak to się robi profesjonalnie oraz jakie są zasady.

Wg. moich doświadczeń regulacja śrubą od wolnych obrotów (ta metalowa na mikserze - parowniku) ma sporywpływ na spalanie. Dodatkowo w niektórych parownikach jest też podobno druga malutka śruba - baypass - dodatkowe obejście gazu na biegu jałowym - ja tego nie mam, tylko duża metalowa śruba na parowniku i druga duża na wężu.

Przy regulacji śruby na parowniku o którą pyta autor postu - to różnica to do 1.5-2 litra LPG na 100 km większego spalania przy złym ustawieniu. To dużo, nie spodziewałem się tego ale się przekonałem na stacji LPG, a cieszyłem się że motor tak ładnie chodzi na wysokich obrotach 1100/min na zimnym silniku bo śruba była wykręcona. jeśli wykręci się ją na maksa, motor się dusi ponieważ nie przerabia tak dużej porcji gazu. Przy zakręceniu tej śruby motor zdycha ponieważ jest mnóstwo powietrza a mikroskopijna ilość gazu w mieszance w cylindrach.

 Dlatego ważne jest aby ustawić jak najmniejsze obroty motoru na LPG i tak aby silnik nie gasł na skrzyzowaniu, w moim przypadku to ok. 600-700 obrotów/min na zimnym silniku w okresie letnim i potem jak się nagrzeje np. po 5-10 km obroty wskakują na 1000 obr/min (co jest normalne - nagrzany parownik - lepsza sprawność membran). Mogę sobie pozwolić na tak niskie obroty ponieważ wyregulowałem zawory. Na zimę podkręcam nieco obroty lekko w górę. Wkręcając śrubę zmniejszamy spalanie i obniżamy obroty jałowe i szybciej nam zimny silnik zgaśnie, wykręcając metalową śrubę w parowniku zwiększamy obroty i spalanie.

Ponadto śruba na wężu gumowym odpowiada za "kopa" auta i jego mułowatość podczas jazdy przy wciskaniu gazu (opóźnienie). Przykręcenie (wkręcenie) tej śruby powoduje ze auto będzie miało duże problemy aby go pogonić na 120 km/h i po górę trzeba się szybciej rozpędzać. Ale spalanie spadnie o ok. do 2 litrów mniej LPG.

Przypomnę że wszystkie auta miejskie nowoczesne np. VW Lupo, T Yaris itd. bijące rekordy najmniejsego spalania mają fabrycznie zaniżone obroty jałowe i przykręcone paliwo na biegu jałowym do poziomy mniejszego niż w normalnych autach. Te auta są mułami i zaczynają jechać dopiero przy 4000 i więcej obrotów ponieważ od ok. 2200-2500 zaczyna rozkręcać się sprężarka powietrza (diesle).

Nie znam się na instalacji LPG sterowanym silniczkiem krokowym i oprogramowanym sterownikiem choć za jakiś czas będę takim autem jeździł jako kolejne i przypuszczam że napewno kupię kabel i będę eskperymentował -  katując sterownik własnymi ustawieniami i męcząc sondę lambda z własnej zadziorności :).

Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 19, 2010, 12:45:24 pm »

Neo

  • Gość
A czy stopień wykręcenie lub przykręcenia tej śruby ma wpływ na zapalanie na LPG?

Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 19, 2010, 14:45:22 pm »

punisher

  • Gość
Neo: nie, przykręcenia śruby nie ma wplywu na zaplanie na LPG. Jeśli nie zapala jak trzeba na LPG w zimie to przyczyny są minimum takie:
- stare kable zapłonowe i świece, problem z zapłonem w aucie (źle ustawiony), stara cewka zapłonowa (moduł zapłonowy)
- problem z akumulatorem (nienaladowany, wytyrany, nieocieplony na mroźne noce) i napewno brudne klemy i źle dokręcone, zabrudzone, skorodowane bieguny akumulatora
- parownik jest zamarznięty, polać powoli wrzątkiem w zimie
- zbyt mało gazu w parowniku podczas zapalania - wpuścić więcej gazu specjalnym przyciskiem centralce LPG do instalacji (coś jak ssanie na benzynie)
- zbyt dużo szlamu w parowniku - zlać syf śrubą od dołu parownika

Jeśli wyczyścisz te rzeczy które napisałem i wpakujesz w niego kilkadziesiąt złotych napewno i raczej na 99,99% będzie palił na LPG jak trzeba. Zmrożony silnik stojący przez tydzień po polaniu parownika (zużyte membrany) gorącą wodą powinien przy temperaturze minus 10 odpalić na samym gazie za maksymalnie 4-5 dość krótkim chechlaniem zapłonu.

Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 19, 2010, 16:27:30 pm »

Neo

  • Gość
A to ssanie to przycisnąć i wyłączyć czy odpalać na wciśniętym? Bo kiedyś na chodzącym silniku to wcisnąłem i zgasł silnik

Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 19, 2010, 19:32:13 pm »

punisher

  • Gość
Ssanie od benzyny (wzbogacanie mieszanki) zazwyczaj nie działa na instalację LPG, tzn. podczas zapalania wyciągnięcie cięgna ssania benzyny często powoduje że silnik nie zapali a na pracującym silniku na LPG motor zgaśnie. To normalne. Jak chcesz zapalać na LPG nie ruszaj ssania o benzyny (mowa o polonezie na gaźniku).

Dlatego ssanie od gazu polega na tym, że najpierw trzeba przycisnąć kilka  razy przycisk  ssania gazu 4-7 razy na centralce LPG (często tego guzika nie ma przy nowszych instalacjach LPG, u mnie jest w kolorze czerwonym) co powoduje ze do silnika leci dodatkowa porcja gazu z butli. Jak napuścisz gazu do silnika kilka razy psikając gaz, wtedy dopiero zapalasz auto. Jak za dużo napuścisz gazu pstrykając ssaniem kilkanaście razy a nie kilkai nie odpali to spod maski będzie śmierdziało gazem - to normalne.


Kup nowy filterek gazu za 7 PLN i filtr powietrza za 12 PLN. Zamontowanie tego zajmuje chwilkę a dzieki temu masz pewność że gaźnik działający na podciśnienie powietrza będzie działał często o niebo lepiej i odpalał szybko o ile nie masz problemów z elektryką ktorą napisałem chyba gdzieś wyżej.. Polonezy gaźnikowe są niesamowicie czułe na dolot czyli odpowiednią ilość i jakość powietrza. Nowe polonezy mogą jeździć na zasyfionych filtrach i jeszcze sobie jakoś poradzą ale spalanie wzrasta i inne niespodzianki.

Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 23, 2010, 18:44:56 pm »

Offline junior

  • magDaymnVE
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 97
  • Płeć: Mężczyzna
    • Looking for fun companions for travels and adventures?
Podepne się pod temat.

punisher,  wiesz może do czega jest śruba po prawej stronie, na płaski śrubokręt w reduktorze czy ona ma wpływ na spalanie:?:


Uploaded with ImageShack.us


Pytam bo mam zamiar podregulować sobie gaz aby jeszcze troche mniej palił.
Po ostatnich modyfikacjach z wywaleniem rury papierowej z kolektora, ustawieniu termostatu aby brał tylko zimne powietrze, naprawienie gwintu w głowicy,i małej regulacji śruby na wężu który idzie z/do reduktora udało mi się zejść 2,5 litra/100km ze spalaniem :D i to testowałem gdy na dworze było od -10 do -20.

Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 23, 2010, 19:30:23 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1174
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Ta śruba służy do ustawiania wolnych obrotów na lpg, ale kolego uważaj , jak ustawisz zbyt niskie zużycie to mogą łatwo się wypalić gniazda zaworowe.

Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 23, 2010, 19:44:57 pm »

Offline junior

  • magDaymnVE
  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 97
  • Płeć: Mężczyzna
    • Looking for fun companions for travels and adventures?
Śruba na wężu też jest od wolnych obrotów bo nią się bawiłem i ustawiłem optymalne dla mnie i auta obroty/kopyto.
Myślałem że ta śruba na reduktorze ma coś wspólnego bardziej z dawką gazu.

Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 23, 2010, 23:32:50 pm »

punisher

  • Gość
Junior: Ta widoczna śruba na reduktorze jak koledzy napisali jest do regulacji obrotów jałowych.  Fabrycznie powinna być tak ustawiona że na luzie jak motor chodzi ma 900-1000 obr/min. Jako ecodriver mam ustawioną tą śrubę na 600-700 obr/min na zimnym silniku i wozem nie trzęsie bo mam wyregulowane zawory. Na gorącym parownik sam dołoży więcej obrotów i zapewni wtedy ok. 1000 obr/min. Regulacja tej śruby ma również wpływ na spalanie.  Jeśli ją za mocno przykręcisz będzie Cię wkurzało że na najbliższych skrzyżowaniach motor będzie gasł na gazie dopóki się nie rozgrzeje ale będziesz miał niskie spalanie.

Do tej pory kręciłeś dużą śrubą na wężu który trafia do reduktora, śruba na wężu odpowiada za "kopa" auta i jego moc podczas jazdy. Kręcenie tą śrubą najbardziej wpłynie na spalanie, im bardziej przykręcona tym mułowaty wóz i obniżenie spalania.

Ten temat dotyczy tylko instalacji LPG I generacji gdzie jest 100% mechaniki, jest banalna do regulacji i najbardziej katoodporna.

Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 05, 2011, 21:46:03 pm »

Offline szuczka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 101
  • Płeć: Mężczyzna
    • Były polonezy sztuk 5 wszystkie z gazem

Odp: Śruba reguluąca wolne obroty LOVATO
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 05, 2011, 20:39:47 pm »

MichniDDZ

  • Gość
http://dawidnb.wrzuta.pl/obraz/4MGnPgQD3bo/parownik_lovato
No właśnie, ze zdjęcia wynika że ta mosięzna mała śrubka jest od wolnych obrotów. Ja mam taki problem. Jak zakręce całkiem tą mosiężną i ustawie wolne na czułości to chodzi elegancko, wkręce go wysoko i ładnie spada z obrotów, lecz jak ustawie wolne obroty na tej mosiężnej to po wkręceniu go na obroty słychać jak w tłumiku spala nie się nie dopalony gaz. Więc jak wkońcu wyregulować te wolne obroty?