Autor Wątek: [Rover] Zwężka metalowej rurki od chłodzenia  (Przeczytany 3552 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

[Rover] Zwężka metalowej rurki od chłodzenia
« dnia: Grudzień 19, 2010, 09:15:32 am »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Panowie mam takie pytanie. Otoz zastanawiam sie ciagle nad slabym ogrzewaniem i slabym obiegiem cieczy w moim roverku, a przypomnialem sobie wlasnie, ze jak robiłem swapa to zauwazylem ze ta metalowa rurka przykrecona do bloku silnika (ta która idzie pod kopułkę i ma rozdzielenie na wyjscie do nagrzewnicy) ma taką jakby zwęzke.

Czy tak  ma być? Czy to jest wymysł kogoś?
Mam nadzieje ze wiecie o co mi chodzi :)

Prosze o odpowiedz  :wink:


takie coś to jest. Wywnioskowalem ze zwezka znajduje sie na rurce miedzy dojsciem a wyjsciem do nagrzewnicy. Być może jest to zrobione celowo?

[Rover] Zwężka metalowej rurki od chłodzenia
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 19, 2010, 13:10:52 pm »

Offline Wojt@s

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 749
Tak zrobiła fabryka, w każdym roverku jakiego grzebałem i rozbebeszałem tak było...
1.4 K16
1.6 K16
1.6 OHV
1.6 T  in progress...

[Rover] Zwężka metalowej rurki od chłodzenia
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 19, 2010, 13:29:30 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
wojt@s#1932, dzieki Wojtas :) o to mi chodziło.

[Rover] Zwężka metalowej rurki od chłodzenia
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 19, 2010, 14:45:23 pm »

Barnii

  • Gość
W plusoroverach tego nie ma bo tam obieg przez nagrzewnicę jest cały czas. W Caro ta zwężka ma za zadanie utrudnić przepływ wody tak aby przy otwartym zaworku z nagrzewnicy płyn leciał przez nagrzewnice. Gdyby jej nie było płyn pokonywał by krótszą drogę przez rurkę w efekcie czego nie było by ogrzewania:)

[Rover] Zwężka metalowej rurki od chłodzenia
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 19, 2010, 20:34:37 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Barnii, tak wlasnie podejrzewałem po glebszym zastanowieniu ale postanowiłem sie upewnic :)

a jak jest zamkniety zawór to plyn pokonuje "tą zwężke" z lekkim oporem :P

a jak mam wpiety wczesniej (przed nagrzewnica) parownik/reduktor to plyn rowniez pokonuje krotsza drogę przez co ogrzewanie jest słabsze.

[Rover] Zwężka metalowej rurki od chłodzenia
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 19, 2010, 22:09:00 pm »

Barnii

  • Gość
Parownik wepnij na tym węzu co idzie z tej rurki metalowej do obudowy termostatu.

[Rover] Zwężka metalowej rurki od chłodzenia
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 19, 2010, 22:22:05 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Barnii, ale szereg? tzn zeby szlo zamiast
Rurka metalowa -> termostat  to
Rurka metalowa -> parownik -> termostat  :?:
czy moze w ten deseń jak jest zrobione podgrzewanie przepustnicy?

[Rover] Zwężka metalowej rurki od chłodzenia
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 19, 2010, 22:46:23 pm »

Barnii

  • Gość
Cytat: "FaZi"

Rurka metalowa -> parownik -> termostat  :?:


Dokładnie tak :) Możesz jeszcze wywalić podgrzewanie przepustnicy bo one i tak nic nie daje i zamiast niego wpiąć parownik.

[Rover] Zwężka metalowej rurki od chłodzenia
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 20, 2010, 07:29:23 am »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Własnie juz wywaliłem ;) dziękuje bardzo za informacje  :wink:  :wink:

[Rover] Zwężka metalowej rurki od chłodzenia
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 20, 2010, 13:48:11 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Podgrzewanie przepustnicy jest konieczne, bo przy dużej wilgotności powietrza i jego niskiej temperaturze, gdy przepustnica jest  przymknięta - gdy jest największa różnica ciśnień za i przed nią - to sasysane powietrze potrafi do tego stopnia oddać swoją temperaturę (identyczny efekt, jak w urządzeniach chłodniczych), że może powstać gruzioł z lodu, który skutecznie przyblokuje przepustnicę.
Parownik właściwie powinien być podpięty równolegle z nagrzewnicą, wszelkie inne jego podłączenia są szkodliwym by-passem w obiegu cieczy chłodzącej silnik, a te jednostki mają wyjątkowo mocno pogmatwany obieg cieczy - i będzie to skutkować różnego rodzaju kołopotami z chłodzeniem, na które to te silniki są wybtnie wrażliwe.
Mam w Poldoroverze parownik wpięty równolegle z nagrzewnicą, przejeździłem tak pięć lat, sto tysięcy zrobiłem - i nigdy nie było kłopotów z zamarzającym parownikiem, czy słabym grzaniem. Nie ukrwam - że układ czyściłem litrem octu, wlanym na żywca w borygo, miesiąc jeżdżenia. Wypłukało dużo kamienia i syfu, grzanie w samochodzie poprawiło się jak nigdy wcześniej (a nie czyściłem wymiennika ciepła nagrzewnicy), a wentylator w lato zaczął się włączać na max 30 sekund, a nie jak wcześniej - na minutę i dłużej.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

[Rover] Zwężka metalowej rurki od chłodzenia
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 22, 2010, 09:11:29 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A ja 8 lat miałem parownik wpięty szeregowo i nawet w korkach miałem problem zagrzać silnik. Z resztą o jakim pogmatwanym układzie chłodzenia ty piszesz. jest tak samo skomplikowany jak każdy inny tyle że termostat jest na wejściu a nie na wyjściu z silnika.

A i uprzedzę komentarze o odpowietrzaniu. Robiłem to nie raz i nigdy nie było z tym problemu.

Cytuj (zaznaczone)

Podgrzewanie przepustnicy jest konieczne
Ale czy te przewody były kiedykowiek ciepłe?? Warto je zostawić bo świetnie się przez nie odpowietrza cały układ :d.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

[Rover] Zwężka metalowej rurki od chłodzenia
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 22, 2010, 10:10:20 am »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
Cytat: "Bocian_s#313"
Ale czy te przewody były kiedykowiek ciepłe
U mnie były po tym jak wyczyściłem przepustnice (wlot cieczy chłodzącej i wylot też). Ale teraz i ta nie mam ogrzewania jej :P
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

[Rover] Zwężka metalowej rurki od chłodzenia
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 22, 2010, 11:34:15 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Są ciepłe - trzeba tylko po paru latach zdjać tą przylepkę pod przepustnicą, wyczyścić toto w środku, w miarę uważając, by nie uszkodzić tej papierowej uszczelki, same wężyki przepchać porządnie i przeczyścić układ chłodzenia octem porządnie, co najmniej parę dni, a będzie to ciepławe.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!