Oczywiście, że poprawi się na trasie- będzie jeden bieg więcej.
co do samej skrzyni- kup najlepiej skrzynie jak najmłodszą, od plusa, szerokiego caro. Mają one najlepsze przełożenia, tj. V bieg jest najdłuższy. Pierwsze skrzynie V biegowe, V miały tak niewiele różniącą się od IV, że szkoda zakładać. Dodatkowo nowsze skrzynie, mają łożyska z plastikowymi wiankami-ciszej chodzą.
Sama skrzyna niczym się nie różni.
jedyny problem, jaki napotkasz, to łącznik elastyczny wału- w swoim polonezie, na 90%, będziesz miał metalowo-gumowy, skręcany na śruby fi10, a nowsze skrzynie mają łacznik gumowy, innej konstrukcji, skręcany na śruby Fi12.
Wystarczy kupić łacznik gumowy, od np. caro i założyć, skręcając na śruby fi12 do skrzyni i fi10 do wału. Robiłem już tak w 2 autach i wszystko było bardzo dobrze.
Można oczywiście jescze wymienić wał, który będzie mial dziury 12, lub te otwory rozwiercić, byle prosto to zrobić. W każdym przypadku będzie dobrze.