utek, mruk1313, Buźka, Trojan, bez podniety Panowie,
co do momentu to nie liczy sie moment na wale, bo liczy sie moment na kolach - a tak w ogole to liczy sie moc/masa ,bo moment po drodze sie znajdzie,
jezeli rovera rozkrecisz do 6000rpm to dysponujesz pelna moca 103KM ,a tdi na 2000rpm to dysponuje moca betoniarki (stacjonarnej ,a nie gruchy,zeby nie bylo niedomowien),
hamulce,zawieszenie i podzespoly "nieprzystosowane" to polprawdy i niedomowienia ,bo:
na jedno hamowanie to i standardowe hamulce wystarcza - nie ma ABS ,ani damskiego serwa,to po prostu trzeba miec mocniejsze nogi,
zawieszenie jest miekkie i naped na tyl - to nie sprzyja wrazeniu stabilnosci na prostej i tutaj twardsze FWD wydaje sie duzo lepsze,ale nie radze wam faktycznie tej lepszosci sprawdzac, bo moze byc kiepsko,
podzespoly,czyli co ? silnik pracuje jak ma pracowac,skrzynia i most maja byc smarowane ,krzyzaki to kwestia jakosci,
swoim zazwyczaj trzymam 120km/h na ekspresowkach, bo tak lubie i tak mi dobrze jechac - wtedy zawalidroga sa rozne samochody i problemem jest brak mocy, zeby sprawnie takiego zawalidroge wyprzedzic ,bo sama jazda jest plynna i relaksujaca (wskazowka jeszcze na zielonym polu

),
przejechalem w ten sposob wiecej niz Wy swoimi kiedykolwiek przejedziecie,jak niektorych znam i totalnie nic w napedzie nie robilem oprocz krzyzakow i dwoch lozysk kol ,ale lozyska to akurat sa dane z duzym zapasem - wystarczy porownac z katalogiem
niech kazdy jezdzi jak uwaza - dodatkowe ograniczenia predkosci, poza tymi urzedowymi nie sa dla Poloneza potrzebne,
to auto jezdzi normalnie ,czyli nie rozni sie za bardzo od innych aut z miekkim zawieszeniem na balonach 13' - fakt, ze to wlasciwie jedyne dosc licznie reprezentowane auto o takiej masie RWD na miekkim zawiasie i 13',
ciezko z czyms porownac ,bo cala konkurencja jest FWD i ma twardszy zawias ,wiec wspolnym punktem sa 13' z ktorych producenci dawno zrezygnowali,
trzeba sobie samemu polepszyc wlasciwosci jezdne Poloneza