Niestety, ale świat tak się zglobalizował, że w świecie motoryzacji nie ma właściwie miejsca na produkt lokalny. Jakąś typowo lokalną markę ( mam na myśli ,,normalne" samochody możliwe do kupienia dla przeciętnego zjadacza chleba, a nie jakieś manufaktury robiące sportowe auta na zamówienie ). W ogóle nie ma, lub ja nie kojarzę żadnego producenta który nie byłby częścią jakiegoś koncernu. Najdłużej trzymała się Łada, ale oni też stali się częścią Renault-Nissan. W Europie chyba najdłużej trzymał się Brytyjski LDV i nasze dostawczaki z Lublina pod nazwą Intrall czy później DZT, Smutne jest też to, że jak chcesz być motoryzacyjnym indywidualistą i kupić nowe auto, to właściwie nie masz czego kupić. Kiedyś autami dla indywidualistów były Rover i Saab.
,,Ostatnim Mohikaninem" jest AvtoZAZ ale oni tylko naklejają znaczki na chińskie auta, a zresztą słyszałem, że firma stoi na skraju bankructwa...
EDIT: Chyba Rosyjski GAZ jest jeszcze niezależny, przynajmniej w internecie nic nie piszą, żeby ktoś ich wykupił.