Autor Wątek: -= FOTKI =-  (Przeczytany 1636961 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7220 dnia: Luty 22, 2018, 17:47:43 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mi nie potrzebny do jazdy,tylko do przemalowania i zminusowania z zewnatrz ;p
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7221 dnia: Luty 22, 2018, 19:36:24 pm »

Online Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Nikt takich paździerzy jak to atu juz nie kupuje do jazdy, bo to się nie oplaca, cześci nie ma i drogie, serwis drogi, a wszystkie fury co są dostępne rozpadają się w oczach.
Jest tak ogromy wybór samochodow do 2,5kafla, że kupowanie takiego poloneza to sadomaso.
No to proponuję zamknąć już to forum i przestać się oszukiwać.Zachodnie auta mają jedną zasadniczą przewagę nad polonezem.Właśnie dostępność części, ale nie ma się co dziwić, skoro tamci producenci nadal istnieją, a FSO, już niekoniecznie.Tzn. niby istnieje, ale nie produkuje.Takie "reno" to też niezły zgniłek, jedyna różnica, że części multum i nowych i używanych.Tego było naprodukowane w ilościach hurtowych, nie ma porównania do poldka.Kiedyś pisano, że "Nie damy tym autom umrzeć" a dziś chyba już trzeba napisać "Dajmy im wreszcie umrzeć" Lata lecą, auta się starzeją, jak i my i czas się chyba powoli pogodzić z tym, że musi kiedyś nastąpić zmiana warty.Z tym tylko, że jak już kupować coś zagranicznego, to już raczej powyżej 5 000, bo po co komu następna skarbonka? Gdybym ja dzisiaj chciał kupować jakieś zagraniczne auto, to po pierwsze, kierował bym się pewnie wyglądem i własną wygodą, żeby mi się tym dobrze jeździło, a po drugie, to ogólną "odpornością" na korozję i wszelakie usterki, żebym przy moich śmiesznych przebiegach, mógł tym jeździć bez zastanawiania się, kiedy się coś wysypie.Mój kuzyn w 2001 kupił nową octavię i jeździ tym do dziś.Wprawdzie, przebieg ma śmieszny, bo chyba coś ze 160 000 km, ale jeździ zima nie zima i przesadnie nie dba.Nie chucha i nie dmucha, choć na początku tak było.Niemniej, ani mu się to nie sypie blacharsko, ani jakichś większych awarii nie było.Raz coś z przepustnicą (silnik benzyna 1.6 102 KM) i teraz niedawno wymienił CPWK, a tak, to chodzi, ale gazu w tym nie ma.Ja tam bym takim nie pogardził, bo auto ładne i w miarę się trzyma, przynajmniej u niego, a ja też więcej tym bym nie jeździł.Wodotrysków mi nie trzeba.Auta z tamtych lat, to i tak były bardzo dobre, w porównaniu do dzisiejszych, które ponoć gniją i to niezależnie od marki.Ostatnio widziałem w zakupie kontrolowanym, oglądali na podnośniku trzyletnią jakąś tam mazdę i pod spodem sama rdza.To już wolę poloneza.Teraz to takie badziewie robią, że szok.Auto na pięć lat normalnej eksploatacji (przynajmniej w naszych warunkach) i pchnąć dalej, jakiemuś łosiowi, a kupić nowe.Niektórzy tak robią, jak ich stać.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7222 dnia: Luty 22, 2018, 19:57:38 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Takie "reno" to też niezły zgniłek
O reni można powiedzieć dużo złego, co sam robie, ale blacha od ok 2000r jest super. Przytoczony przeze mnie sprzęt ma jeden purchel na robionym już kiedyś nadkolu, od spodu nowy. mazdy wspólczesne to wzór gnicia
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7223 dnia: Luty 22, 2018, 21:39:43 pm »

Offline BialySC

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 121
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Pany macie moze foty groclinów sport ?



Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7224 dnia: Luty 23, 2018, 06:28:51 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
mam w domu na PC jedną fote (któregoś z OBR garage). Wieczorem jak nikt nie wrzuci, to poszukam. Możesz też zerknąć na fp OBR garage albo na stronie, jeden z nich je miał na pewno.
« Ostatnia zmiana: Luty 23, 2018, 06:34:04 am wysłana przez Ciastek »

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7225 dnia: Luty 23, 2018, 13:05:07 pm »

Offline Czaroo#1879

  • Moderator
  • Wiadomości: 917
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6
Pany macie moze foty groclinów sport ?



Napisze do kolegi Daniela on ma.
Było:
Polonez Atu 1.6 GSI
Polonez Caro 1.4 16v
Jest:
Polonez Caro 1,6 GLE

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7226 dnia: Luty 23, 2018, 15:14:14 pm »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7227 dnia: Luty 23, 2018, 17:44:09 pm »

Offline BialySC

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 121
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Te to znam z zielonego atu . A jeszcze inne macie ? Bo na googlach nie ma wogole nic o tych fotelach.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7228 dnia: Luty 24, 2018, 14:28:15 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Przejrzałem na olx oferty za 2.5 i wcale tak dobrze to nie wygląda.

Największym problemem w Polonezie jest w tej chwili brak części, i to że większość mechaników nie chce się podejmować żadnych prac przy nich.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7229 dnia: Luty 24, 2018, 15:43:55 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Mechanicy nie chcą robić przy polonezach bo ich właściciele to zwykle maruderzy i chcieli by mieć robione za darmo. Tyle mogę powiedzieć z mojego krótkiego doświadczenia w warsztacie ...
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7230 dnia: Luty 24, 2018, 21:45:19 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Obserwacja trafna Brysiek :)
Do tego doskonale wiesz ile można zrobić zawieszeń, w czasie potrzebnym na wszystkie tuleje w polonezie. I jeszcze byle wsadzać PU, jak zwykłe to jeszcze więcej czasu. Całe bmw z dyfrem, wozkiem i amorami robi się podobnie.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7231 dnia: Luty 25, 2018, 08:02:14 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
nie chcą robić przy polonezach bo tymi samochodami jeździli w większości ludzie którzy zaniedbywali mase rzeczy w aucie przez nieokreślony czas i jak bym pracował jako mechanik też bym to walił. Odkręcaj np śruby zawiasu po 20 latach, korozja i problemy bo właściciel oszczędzał. Skoro oszczędzał lub miał to w dupie to i z ceną będzie marudził bo to przeciez Polonez. Cena za wymianę ~300zł to już 1/4 średniej ceny tego samochodu?

Jak mam do zrobienia w poldku coś, czego sam nie zrobie - a nie ma tego wiele (np zbieżność, geometria) to rozmowe zaczynam od tego co było robione, co bym chciał zrobić i dopiero pytanie o cene.
« Ostatnia zmiana: Luty 25, 2018, 08:06:21 am wysłana przez Ciastek »

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7232 dnia: Luty 25, 2018, 13:49:42 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Mechanicy nie chcą robić przy polonezach bo ich właściciele to zwykle maruderzy i chcieli by mieć robione za darmo. Tyle mogę powiedzieć z mojego krótkiego doświadczenia w warsztacie ...
to żeś wymyslil , pewnie Janusze w pastuchach to napiwki zostawiaja ,a zlotowy w merolach z miejsca podwajaja stawki  <rotfl2>
na pewno tez w Łomiankach, znanym zaglebiu aut wyprodukowanych przez FSO (czyli merole,bmki,prosiaki, jakis bentley sie trafi), w ciagu krotkiego doswiadczenia w warsztacie trafiles na tylu wlascicieli Polonezow, ze mozna zbudowac statystyke ;]

no chyba,ze piszesz na podstawie swojej osoby jako wlasciciela dwoch Polonezow, to w porządku  ;>
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7233 dnia: Luty 25, 2018, 15:24:01 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Do tego doskonale wiesz ile można zrobić zawieszeń, w czasie potrzebnym na wszystkie tuleje w polonezie. I jeszcze byle wsadzać PU, jak zwykłe to jeszcze więcej czasu. Całe bmw z dyfrem, wozkiem i amorami robi się podobnie.

Co to znaczy ile można zrobić zawieszeń? Jest jakiś niepisany zwyczaj że za każde zawieszenie bierze się tyle samo, niezależnie od czasu pracy?

Odkręcaj np śruby zawiasu po 20 latach, korozja i problemy bo właściciel oszczędzał. Skoro oszczędzał lub miał to w dupie to i z ceną będzie marudził bo to przeciez Polonez. Cena za wymianę ~300zł to już 1/4 średniej ceny tego samochodu?

Żebyś widział jak wyglądają z tyłu płyty kotwiczne w fiatach panda czy 500, po paru latach śruby z nakrętkami to z grubsza jeden bezkształtny rdzawy monolit z wczesnej epoki żelaznej.
Od tego w warsztatach mają palniki i rurki 1.5 metrowe żeby nie było z takimi rzeczami problemu.

Mechanicy nie chcą robić przy polonezach bo ich właściciele to zwykle maruderzy i chcieli by mieć robione za darmo. Tyle mogę powiedzieć z mojego krótkiego doświadczenia w warsztacie ...
Ja przy odbiorze auta pytam ile się należy, płacę i odjeżdżam.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7234 dnia: Luty 25, 2018, 17:54:09 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Cytat: Zoltan#1930 w Wczoraj o 21:45:19
Mechanicy nie chcą robić przy polonezach bo ich właściciele to zwykle maruderzy i chcieli by mieć robione za darmo. Tyle mogę powiedzieć z mojego krótkiego doświadczenia w warsztacie ...
Ja przy odbiorze auta pytam ile się należy, płacę i odjeżdżam.

Powinienieś cytować Bryska, nie mnie.

Co to znaczy ile można zrobić zawieszeń? Jest jakiś niepisany zwyczaj że za każde zawieszenie bierze się tyle samo, niezależnie od czasu pracy?

Chodzi własnie o czas pracy. Problem polega na tym, że za ten długi czas kosztuje.



nie chcą robić przy polonezach bo tymi samochodami jeździli w większości ludzie którzy zaniedbywali mase rzeczy w aucie przez nieokreślony czas i jak bym pracował jako mechanik też bym to walił. Odkręcaj np śruby zawiasu po 20 latach, korozja i problemy bo właściciel oszczędzał.

Chybiony argument. Polonez akurat nie stawia większych problemów z powodu wieku, śruby urywają się bardzo rzadko.
nowsze wozy bywają gorsze. Dodatkowo, jak odkręcasz oryginał w PN czy innym ustrojstwie, to wiesz czego się spodziewać. Najgorzej jak ktoś grzebał, nakombinował i trzeba to wyprostować. Przykładowo w piątek hamulce w prozaicznej fabii- rozpieraki ręcznego zaspawane, by szczęki jakoś jeszcze łapały wydarte bębny + nakrętka podłożona przy cylinderku i stos podkładek przy lince w środku. Wymieniasz to wszystko na nowe, klient własnie zaoszczędził na poprzedniej robocie, bo wcześniej nie wymienili bębnów za 150pln.
Zaleta jest jednak taka, że wszystkie rzeczy potrzebne kupiłem od reki i gotowe. Jak w poldzie coś się urwie, to jest problem, bo nie ma. To znowu powoduje, że jest drożej/dłużej.

Ja nie narzekam na robienie polonezow, bo nie jest to dla mnie problem i to lubię, klienci też są świadomi tego co mają, chcą naprawiać modyfikowac, by mieć dobrego PN, a nie by było tanio. Tanio się skończyło 10 lat temu. Ta taniość do dziś się odbija w odbiorze tego samochodu.

wyszedł nam piękny OT do nowego działu-przeniosę


Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7235 dnia: Luty 25, 2018, 18:55:39 pm »

Offline Przemooo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
    • Caro 1,6 gle 1995


ja sie pochwale moim poldaskiem :) a odnosnie mechanikow to juz kilka ladnych lat temu bylo tak ze poloneza malo kto chcial robic bo wolal wziac na warsztat cos swiezszego. moral z tego taki ze trzeba robic samemu co sie da :) paradoksalnie teraz nawet moze byc latwiej znalezc mechanika, pewnie tez drozej ale sporo jest warsztatow ktore ogarniaja youngtimery i auta z poprzedniej epoki. przynajmniej w Warszawie widzialem juz kilka takich miejscowek
jest Caro 1.6 GLE 1995
było Caro 1,8 16v 1996

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7236 dnia: Luty 25, 2018, 23:02:01 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Miałem się wybrać do marketu, ale jak zobaczyłem pozdrowienia od rudej, zrezygnowałem:



Dobrze, że jeszcze tylko tydzień.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7237 dnia: Luty 26, 2018, 06:39:06 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
ja sie pochwale moim poldaskiem 

Jaka to felga? sprężyna z przodu cięta?

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7238 dnia: Luty 26, 2018, 10:17:42 am »

Offline Przemooo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
    • Caro 1,6 gle 1995
felga to ARTEC cos ten wzor tylko udalo mi sie trafic akurat 4x100 :) 7 cali szerokosci i et 35
http://www.abbco.pl/img/felgi_aluminiowe/artec/felgi_aluminiowe_artec_pa_p.jpg
sprezyny z trucka obciete. tyl jeszcze chcialem obnizyc ale zastanawiam sie czy to robic :P
jest Caro 1.6 GLE 1995
było Caro 1,8 16v 1996

Odp: -= FOTKI =-
« Odpowiedź #7239 dnia: Luty 26, 2018, 10:42:22 am »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
jakie wsadziłeś amorki do takiego zawiasu? Wyrównałbym przód z tyłem trochę, może obcięcie kolumienek załatwiłoby sprawę?