Autor Wątek: -= LINKowisko =-  (Przeczytany 1306012 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7140 dnia: Kwiecień 25, 2020, 13:55:41 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Podobno w nowych samochodach nawet płyn do spryskiwaczy sam się uzupełnia.

https://krowoderska.pl/zycie-w-prl-pierwszego-czarnoskorego-koszykarza-w-krakowie-przeroslo/ Ciekawy artykuł na tematy niemotoryzacyjne.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7141 dnia: Kwiecień 25, 2020, 14:12:53 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Ostatnio miałem na badaniu Ibizę z 2017r. wolnossące 1.4 i niecałe 50kkm nalotu, silnik już zaczynał się pocić, a tuleje w przednim zawieszeniu pękać. Nic tylko kupować nowy samochód.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7142 dnia: Kwiecień 25, 2020, 14:35:09 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5095
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Brzmi zachęcająco. Tym bardziej dziwi tak zacięta walka ze "starymi" samochodami. Nieekologiczne stare złomy, są przecież zagrożeniem dla ludzi i środowiska. Nie to, co nowe jednorazówki. A ludzie na poloneza kiedyś narzekali. Przy dzisiejszej technice, te samochody powinny być wieczne, bo i dostęp do lepszych materiałów i dokładność obróbki itd. A tymczasem, naszpikowane bajerami i komputerami zabawki, są jednocześnie robione z coraz gorszych materiałów, jak na złość. I nagle się okazuje, że pożeranie oleju przez silnik, to rzecz normalna i nie należy o tym wspominać.
Jak jeszcze mogę edytować, to przy okazji.
https://motoryzacja.interia.pl/rajdy-i-wyscigi/news-ford-mustang-cobra-jet-1400-czyli-1400-konny-prototyp,nId,4458210
Mustang na prąd, świat się kończy. To może u nas elektrycznego Tarpana?  :P
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 25, 2020, 14:43:13 pm wysłana przez Buźka »

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7143 dnia: Kwiecień 25, 2020, 15:48:38 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Ostatnio miałem na badaniu Ibizę z 2017r. wolnossące 1.4 i niecałe 50kkm nalotu, silnik już zaczynał się pocić, a tuleje w przednim zawieszeniu pękać. Nic tylko kupować nowy samochód.

I pomyśleć że w Octavii I zawieszenie robiło się co 200kkm.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7144 dnia: Kwiecień 25, 2020, 16:57:37 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Ostatnio miałem na badaniu Ibizę z 2017r. wolnossące 1.4 i niecałe 50kkm nalotu, silnik już zaczynał się pocić, a tuleje w przednim zawieszeniu pękać. Nic tylko kupować nowy samochód.

Z opowieści jednego z byłych już forumowiczów, w miarę świeżym kaszkaju jego rodziców silnik się rozleciał po 70kkm. Strzelił rozrząd, czyniąc spustoszenie w środku - konieczna była wymiana silnika na używany z rozbitka. Koszt liczony w tysiącach. Mechanicy po montażu nie gwarantowali, że nie stanie się to samo znowu, bo podobno "ten typ tak ma, że lubi zerwać rozrząd". Chyba zresztą już o tym pisałem.

Musiałbym chyba kiedyś wrócić do gaźnikowego, wąskiego poloneza, żeby poczuć tą "obsługowość", w czystej benzynie oczywiście, bo w abimexie na gazie wsiadam i jadę, bez niespodzianek. Może w fiacie będę miał okazję ją poczuć. Tylko tam jest już będzie gaz sterowany elektronicznie, bez śruby, więc zostanie mi chyba tylko wymiana paska rozrządu co 60kkm, wymiany oleju etc. Jazdą na benzynie nie mam zamiaru się katować przy gazie za 1,50zł/L. Mogłem zostać przy bendixach z przodu - wtedy bym miał co jakiś czas te nieszczęsne zaciski do czyszczenia, ale nie chciało mi się już tego robić, i przód będzie postawiony na lucasach. Pozostanie chyba tylko kontrola aparatu bezstykowego co kilkadziesiąt kkm, konkretnie to sprawdzenie, czy sprężynki się za mocno nie rozciągnęły w odśrodkowym regulatorze. Więcej czynności "obsługowych" nie przychodzi mi do głowy, pod warunkiem zrobienia auta raz a porządnie.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7145 dnia: Kwiecień 25, 2020, 18:58:49 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Ale elektroniczego modułu do abimexa wsadzić nie chcesz
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7146 dnia: Kwiecień 25, 2020, 19:21:50 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
kaszkaju
To już samo za siebie mówi... Nie wiem jak to się stało, że ten samochód stał się tak popularny. Na tyle ile miałem z nim styku, to to auto może było nieznacznie lepszej jakości niż Dacia Duster, a ta na prawdę jakością nie grzeszy.
Generalnie nie ma sensu kupować na co dzień samochodu nowszego niż 2008/10 rok, bo nowsze modele nie różnią się konstrukcyjnie właściwie niczym poza co raz gorszą jakością.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7147 dnia: Kwiecień 25, 2020, 19:54:54 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
https://motoryzacja.interia.pl/rajdy-i-wyscigi/news-ford-mustang-cobra-jet-1400-czyli-1400-konny-prototyp,nId,4458210
Mustang na prąd, świat się kończy. To może u nas elektrycznego Tarpana?  :P

Na szczęście są w miarę tanie, aerodynamicznie sprawne nadwozia żeby urzeźbić coś fajnego. też 1400KM

https://youtu.be/gkNfo3vZHWg?t=285

Gdyby był zdjął ten spoiler to pewnie by poleciał więcej niż te 404km/h, a w bagażniku tego auta jest sporo miejsca żeby jeszcze dołożyć silnik rakietowy ;p

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 25, 2020, 19:59:21 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7148 dnia: Kwiecień 27, 2020, 01:59:52 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 27, 2020, 02:06:30 am wysłana przez Daniel22#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7149 dnia: Kwiecień 27, 2020, 15:11:07 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Zbyt szybko pozbyli się Lanosa i Matiza powinni je eksportować do uboższych krajów, nie wiem też czemu nie wszedł do produkcji Lanos Truck, z Polonezem się udało, czemu z Lanosem miało by się nie udać, później lifting zmiana zderzaków lamp itp. i myślę, że zupełnie inaczej by się to wszystko potoczyło, lepiej było pozbyć się wszystkiego i niech wiatr hula...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7150 dnia: Kwiecień 27, 2020, 18:03:12 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
No przecież właśnie tak było. FSO robiło już Chevrolety i dalej robili Lanosa pod marką FSO, na Ukrainie świetnie się sprzedawał a OBR zrobił wersję Chevroleta z silnikiem Lanosa na rynki wschodnie tylko że po jasny *uj nasi przywódcy zrobili wojnę polityczną z Rosją, Rosja i Ukraina w odwecie ustawiły cła zaporowe i eksport padł.
Wówczas AvtoZAZ który był posiadaczem FSO (za ktoś powinien pójść siedzieć), rozmontował linię Lanosa w FSO i wywiózł ją na wschód.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7151 dnia: Kwiecień 27, 2020, 19:08:36 pm »

Offline Lechita

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 11
  • Płeć: Mężczyzna
    • C+ 1,6 GSi
Zbyt szybko pozbyli się Lanosa i Matiza powinni je eksportować do uboższych krajów, nie wiem też czemu nie wszedł do produkcji Lanos Truck, z Polonezem się udało, czemu z Lanosem miało by się nie udać, później lifting zmiana zderzaków lamp itp. i myślę, że zupełnie inaczej by się to wszystko potoczyło, lepiej było pozbyć się wszystkiego i niech wiatr hula...
AwtoZAZ można zapytać o taki stan rzeczy. Ratowali siebie jak tylko mogli (nie tylko rozmontowali Warszawę, ale niszczyli także co się dało w Nysie), a teraz sami chylą się ku upadkowi (na szczęście).

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7152 dnia: Kwiecień 28, 2020, 09:34:21 am »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2232
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Ostatnim gwoździem zamykającym trumnę FSO było znaczne podwyższenie przez HGW dzierżawy za grunty. W sumie, z perspektywy obecnej i kilku lat wstecz, jednym z większych ,,problemów" FSO jest to, że leży w centrum stolicy na bardzo atrakcyjnych działkach  ;-| Dlatego ZAZowi przestało się opłacać klepać Chevrolety u nas.

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7153 dnia: Maj 01, 2020, 20:24:02 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7154 dnia: Maj 04, 2020, 22:39:48 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Z tą Piedrą to historia typu "myślałem że to tylko legenda a on istnieje naprawdę" , coraz ciekawsze rodzyny wypływają.
A tymczasem ze świata daewoo-fso kolejne rewelacje, gsi droższe od rovera a różnica między najsłabszym gli też nie taka duża, chyba to ze względu na wspomaganie kierownicy.   

https://www.youtube.com/watch?v=u9mn2DIXglo

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7155 dnia: Maj 04, 2020, 23:57:14 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4668
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Wreszcie coś naprawdę fajnego - żuk z S-21, na sekwencji, z turbosprężarką - coś pięknego  :d

https://www.youtube.com/watch?v=5bF5B79jkKE
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7156 dnia: Maj 05, 2020, 04:15:14 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Z tą Piedrą to historia typu "myślałem że to tylko legenda a on istnieje naprawdę" , coraz ciekawsze rodzyny wypływają.
A tymczasem ze świata daewoo-fso kolejne rewelacje, gsi droższe od rovera a różnica między najsłabszym gli też nie taka duża, chyba to ze względu na wspomaganie kierownicy.   

https://www.youtube.com/watch?v=u9mn2DIXglo

Ja w ogóle nie wiedziałem że był Polonez 1.4 turbodiesel, myślałem że jedyny TD jakiego wyprodukowano to 2.0 Turbodiesel VM (też silnik morski), plus ew. jakiś prototyp FSO diesla którego nie ma w znanej dokumentacji.

Wiedziałem tylko że był 125p z wolnossącym dieslem Volkswagena (1.6?).

Skądinąd mieli Belgowie fantazję, żeby robić biznes bez dokładnej kalkulacji kosztów i sprawdzenia czy silnik da radę.
« Ostatnia zmiana: Maj 05, 2020, 04:18:20 am wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7157 dnia: Maj 05, 2020, 09:49:15 am »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Jaki pomysł taki finał, silnik diesla był w Fiacie i to on powinien napędzać Poloneza, po co kombinować jak jest coś gotowego.
« Ostatnia zmiana: Maj 05, 2020, 09:58:24 am wysłana przez Łukasz!842! »

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7158 dnia: Maj 05, 2020, 12:03:00 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6584
  • Płeć: Mężczyzna
Pewnie po to że na etapie wstępnej kalkulacji nie udało się załatwić silnika VW po cenie jaka Belgów interesowała. Są jeszcze różne bariery które producenci usiłują obchodzić, np. cła. Prawdopodobnie zakładanie małego turbodiesla do dużego auta i jeszcze zaniżanie pojemności miało posłużyć obejściu wysokich stawek ubezpieczeniowych. Po to był 1.3 OHV jako opcja w Polonezie na rynku brytyjskim.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: -= LINKowisko =-
« Odpowiedź #7159 dnia: Maj 05, 2020, 12:49:58 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
1.3 OHV był spoko ponieważ to był ten sam silnik co 1.5 tylko z mniejszą pojemnością, jeśli rynek domagał się takiego silnika to czemu nie. Szkoda, że nie udało się wdrożyć do produkcji silników OHC, DOHC. Uważam, że dużo lepiej stał by w oczach Polonez, seryjny silnik był stanowczo za słaby do tej karoserii jako najtańsza wersja ok, ale powinien być już wtedy silnik oparty na pięciu podporach i wałkiem w głowicy, zabrakło kasy.