Silniki klasyczne w Fiacie i Polonezie swymi głównymi cechami tkwią w roku 1938 (
) i są absolutnym przeżytkiem.
A powiedz które silniki są "nowe"
Sam dowiedziałem się że w moim fiacie tipo jest zmodzony silnik 1300 z fiata ritmo i kto wie gdzie wcześniej jeździł a jak wiadomo są to dosyć stare konstrukcje.
Tak samo jak fiat brawa, wszystkie silniki 1,4; 1,6; 1.8 nawet 2.0 to jest modyfikacja (bardzo dobra) silnika z fiata 132. W fordzie sierra są silniki które mają wieki (toporna cięzka konstrukcja - nawet głowica żeliwo). Praktycznie z tego co widze samochody produkcji 2005 mają juz (nie wszystkie) silniki świeżo zaprojektowane.
Tak też myśle że gdyby wziąć silnik jak mówisz z roku 1938 to podstawowe i kluczowe wymiary będą znacząco inne.
To, że te silniki są na trzech podporach i wałek rozrządu w kadłubie to nic nie znalczy. Gdyby były wykonane naprawde solidnie i z dobrych materiałów to mocą i trwałością nie odbiegały by od silników "nowoczesnych".
Każdy pisze te daty i to, że te silniki to szajs, a jak tak patrze z dala, to najwięcej krytyki jest na forum miłośników tej marki, to normalne?