Autor Wątek: Silnik z Fiata 125 do Poloneza?  (Przeczytany 10939 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Silnik z Fiata 125 do Poloneza?
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 06, 2011, 10:07:42 am »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Panowie mnie ciekawi który z silników był by najlepszy do modyfikacji tzn.wytrzymałość,niezawodność,podatność na tuning czy Polonezowski silnik czy 115C :mrgreen:
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Silnik z Fiata 125 do Poloneza?
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 06, 2011, 10:13:19 am »

Offline doomelek-22

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 46
    • Polonez '89 , Syrena 105 '76 , Syrena R20 ' 77
graczol1 : "I jeszcze nie wiadomo czy głowica jest odporna na paliwo bezołowiowe. Jak ma "W" wybite to tak. Jeśli nie ma to mogą się gniazda zaworów wypalać od LPG, ale jak jest w praktyce to nie wiem."  

Czy tu chodzi o całą głowice -inny stop z którego została wykonana ? Czy same gniazda zaworów -w tym wypadku chyba da się wymienić gniazda na takie które są przystosowane do dzisiejszego paliwa ?

Silnik z Fiata 125 do Poloneza?
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 06, 2011, 13:31:39 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
doomelek-22, chodzi konkretnie o materiał z jakiego wykonane są gniazda zaworowe.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Silnik z Fiata 125 do Poloneza?
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 07, 2011, 09:22:38 am »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Cytat: "OLO"

Przestań czytać "GT"

Właśnie muszę iść kupić bo zapomniałem :lol: Tam raczej takich rupieci jak Polonez to nie opisują :P
Właśnie to że 115C jest lepiej wykonane to wiem,ciekaw jak tam panewki i wał wytrzymują i jak jest ze smarowaniem i chłodzeniem :mrgreen:
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Silnik z Fiata 125 do Poloneza?
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 07, 2011, 10:30:56 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Silniki fiatowskie miały smarowanie tzw. szeregowe, tj. olej szedł do pierwszej panewki głównej, a potem kanałami w wale do pozostałych głównych i korbowych. Do tego filtrowanie oleju było równoległe, nie pełnoprzepływowe. Taki sposób rozwiązania smarowania łożysk ślizgowych wału wybitnie skraca jego żywotność, bo powstałe luzy eksploatacyjne na panewkach skutkowały zbyt niskim ciśnieniem smarowania pozostałych łożysk, zwłaszcza ostatniego głównego i korbowodowego.

Silniki klasyczne w Fiacie i Polonezie swymi głównymi cechami tkwią w roku 1938 (!!) i są absolutnym przeżytkiem.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Silnik z Fiata 125 do Poloneza?
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 07, 2011, 12:29:02 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1915
  • Płeć: Mężczyzna
    • Opel Signum 2.2 DTI / Skoda Fabia 1.2 TSI
    • http://www.intermediaservice.pl
Cytat: "Bogdan611"
Cytat: "OLO"

Przestań czytać "GT"

Tam raczej takich rupieci jak Polonez to nie opisują

Jesteś pewien? http://obrgarages.blox.pl/2010/11/Atu-w-GT.html

Silnik z Fiata 125 do Poloneza?
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 07, 2011, 13:50:03 pm »

Larry075

  • Gość
Cytat: "oprawca_1978"
Silniki klasyczne w Fiacie i Polonezie swymi głównymi cechami tkwią w roku 1938 (!!) i są absolutnym przeżytkiem.


A powiedz które silniki są "nowe"

Sam dowiedziałem się że w moim fiacie tipo jest zmodzony silnik 1300 z fiata ritmo i kto wie gdzie wcześniej jeździł a jak wiadomo są to dosyć stare konstrukcje.

Tak samo jak fiat brawa, wszystkie silniki 1,4; 1,6; 1.8 nawet 2.0 to jest modyfikacja (bardzo dobra) silnika z fiata 132. W fordzie sierra są silniki które mają wieki (toporna cięzka konstrukcja - nawet głowica żeliwo). Praktycznie z tego co widze samochody produkcji 2005 mają juz (nie wszystkie) silniki świeżo zaprojektowane.

Tak też myśle że gdyby wziąć silnik jak mówisz z roku 1938 to podstawowe i kluczowe wymiary będą znacząco inne.

To, że te silniki są na trzech podporach i wałek rozrządu w kadłubie to nic nie znalczy. Gdyby były wykonane naprawde solidnie i z dobrych materiałów to mocą i trwałością nie odbiegały by od silników "nowoczesnych".

Każdy pisze te daty i to, że te silniki to szajs, a jak tak patrze z dala, to najwięcej krytyki jest na forum miłośników tej marki, to normalne?

Silnik z Fiata 125 do Poloneza?
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 07, 2011, 14:34:31 pm »

MarcinVK

  • Gość
Cytat: "Grzech#1938"
Czesi nie robią z tego takiego dramatu.


Felicja to całkiem ładnie jeździ, wiem bo mam takową w garażu, znaczy rodzice  :wink:

Silnik z Fiata 125 do Poloneza?
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 07, 2011, 14:57:49 pm »

Larry075

  • Gość
Cytat: "MarcinVK"
Felicja

No ale waga i opływowość tego samochodu jest raczej różna niż w PNie

z resztą o czym my tu dyskutujemy. PN ma takie silniki i tego nie zmienisz, można zamiast niepotrzebnie klepać po klawie, wziąć się w garść i z robic coś z tego silnika.

Sumie:
Silniki z 125 mają:

gorsze smarowanie (gdyby było takie świetnie, to by nikt tego nie zmieniał, w dodatku każdy inny silnik ma smarowanie równoległe więc o czymś to świadczy).

Lepiej obrobione głowice i inne elementy silnika.

Posiadają nie utwardzone gniazda zaworowe.

Nie widze sensu wstawiania go do budy

Silnik z Fiata 125 do Poloneza?
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 07, 2011, 20:56:29 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Cytat: "oprawca_1978"


Silniki klasyczne w Fiacie i Polonezie swymi głównymi cechami tkwią w roku 1938 (!!) i są absolutnym przeżytkiem.


Z tego co wiem tos ą lata 50 i jest to konstrukcja Lambrettiego.
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Silnik z Fiata 125 do Poloneza?
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 07, 2011, 23:00:43 pm »

Offline show

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 745
    • FSO 1500
Ja teraz testuje silnik 115c, docieram go po szlifie wału i mam caro 96 na abimexie ,kultura pracy abimexa znacznie lepsza i po odpaleniu lampka ciśnienia oleju w caro gaśnie od razu ,czasem już podczas kręcenia rozrusznikiem, w fiacie natomiast po ok 2 s.  obydwa te silniki rozbierałem po podobnych przebiegach tj ok. 130 tyś, stopień zużycia panewek ten sam ,ale w 115c trzeba było wał szlifować a w caro nie (może to też kwestia olejów na jakich te silniki jeździły) co do progu na cylindrach i zużycia pierścieni to lepiej wypadł 115c, pasowania kolektorów do głowicy są lepsze w 115c, takie moje spostrzeżenia reszta wyjdzie ,,w praniu" :),
a mam pytanie czy w silniku ,,nowszym" jest na wałku rozrządu sterowanie do ,,starej" pompy paliwa?

Silnik z Fiata 125 do Poloneza?
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 07, 2011, 23:08:31 pm »

Larry075

  • Gość
Cytat: "show"
a mam pytanie czy w silniku ,,nowszym" jest na wałku rozrządu sterowanie do ,,starej" pompy paliwa?

Z tego co wiem, w silnikach z hydropopychaczami to nie ma krzywki napędu pompy paliwa.

Silnik z Fiata 125 do Poloneza?
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 08, 2011, 03:07:41 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: "Bogdan611"
Lambrettiego.
Lampredi-ego
litości... :|
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Silnik z Fiata 125 do Poloneza?
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 08, 2011, 07:10:10 am »

Larry075

  • Gość
Cytat: "maciejowski"
Lampredi-ego
litości...  


Wiecej info na temat konstruktora serca naszego PNa??

Silnik z Fiata 125 do Poloneza?
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 08, 2011, 09:51:52 am »

Offline doomelek-22

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 46
    • Polonez '89 , Syrena 105 '76 , Syrena R20 ' 77
Porozkręcałem ten silnik ,widać że jakiś czas po remoncie -tłoki z wymiarem 77.4 C ,wał i panewki w dobrym stanie (nie wiem który szlif),na łańcuchu i kołach nie widać zużycia.Jednak ktoś dał sobie spokój z wałkiem rozrządu -dosyć widoczne wytarcie krzywek -nie zatarte ,po prostu "wyślizgane".Przyznam że wasze wypowiedzi nieco mnie zniechęciły ,jeżeli znajdę ten wałek w dobrej cenie to może coś z tego będzie...

Silnik z Fiata 125 do Poloneza?
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 08, 2011, 11:30:22 am »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
Cytat: "Larry075"
Wiecej info na temat konstruktora serca naszego PNa??

 :arrow:  :arrow: www.google.pl
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

Silnik z Fiata 125 do Poloneza?
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 16, 2011, 12:36:54 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "show"
Ja teraz testuje silnik 115c, docieram go po szlifie wału i mam caro 96 na abimexie ,kultura pracy abimexa znacznie lepsza i po odpaleniu lampka ciśnienia oleju w caro gaśnie od razu ,czasem już podczas kręcenia rozrusznikiem, w fiacie natomiast po ok 2 s.
Normalne ze silnik na wtrysku pracuje lepiej i rowniej niz na gazniku. W silnikach 115c na wolnych obrotach caly czas moze sie swiecic lampka cisnienia oleju -tak jest napisane w instrukcji. Silnik 115c jezeli jest dobrze zrobiony i nieco "upolonezowiony" tzn kolektor wydechowy od GSI i zaplon elektroniczny w niczym nie ustepuje silnikowi poloneza
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Silnik z Fiata 125 do Poloneza?
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 16, 2011, 12:53:25 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
Rzekłym że mój 125p 1500 wciaga nosem GSI
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Silnik z Fiata 125 do Poloneza?
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 16, 2011, 13:19:48 pm »

Offline danieldeni20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1083
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu(-) ABIMEX [*] / E46 Touring
Kolega który miał 30 PNów,4 Łady i kilka DF raz wstawił z DF silnik (zrywny był ładnie) do Borka z okrągłymi lampami na przedzie i żałował bo pn wygodniejszy dla niego był ale osiągi tak sie różniły przy obu budach ze szkoda gadać.Silnik wrócił do DFa i dużo to wytrzymało  :twisted: . SZkoda ze poldki nie miały standardowo 2.0 DOHC ;(
Cytat: KGB
JA mam w OHVce 5W40 i nie mam wskaznika to sie nie martwie :mrgreen:

Moje auta :

BMW E46 2002 2.0D: http://www.autocentrum.pl/awc/danieldeni20/bmw-seria-3-2002/