Autor Wątek: kapie olej z tylniego mostu  (Przeczytany 8602 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kapie olej z tylniego mostu
« dnia: Luty 02, 2011, 21:44:21 pm »

r900

• Gość
jak w temacie, na 95% od przodu tj. od strony wału. Jako że jestem laikiem, pomóżcie - ile może kosztowac naprawa (pewnie trzeba wymienić simmering?) oraz jak dużo jest z tym zabawy i co trzeba robić?

Pozdrawiam!
« Ostatnia zmiana: Luty 02, 2011, 21:45:29 pm wysłana przez r900 »

Odp: kapie olej z tylniego mostu
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 02, 2011, 22:04:47 pm »

Offline Pastor

• Nowicjusz
    • Polonez Caro 1.4 GLi
Żeby wymienić ten simmering musisz odkręcić wał od mostu, czyli te cztery śruby które widać (nie jestem pewien czy da się ściągnąć wał z mostu jak nie odkręcimy podpory wału), następnie odkręcisz nakrętkę z wałka atakującego, zobaczysz ją od razu jak ściągniesz wał, warto zaopatrzyć się w nową taką nakrętkę bo jest zaklepywana. Jak już to rozkręcisz, zdemontujesz tę tuleję (flanszę?), którą trzymała nakrętka, pod nią jest jeszcze pierścień dystansowy i trzeba o nim pamiętać. Potem już tylko wydłubać stary simmering i delikatnie wbić nowy uważając żeby nie uszkodzić. Jak będziesz wszystko skręcał to nakrętkę przykręć dość mocno ale nie przesadź bo możesz za mocno ścisnąć łożyska i mogą szybko dać o sobie znać.
Roboty jest w sumie średnia ilość, a mnie simmering kosztował 10 zł.
Powodzenia :)
« Ostatnia zmiana: Luty 02, 2011, 22:08:14 pm wysłana przez Pastor »

« Odpowiedź #2 dnia: Luty 02, 2011, 22:06:38 pm »

Offline Dominik

• Sympatyk
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI
Odkręcasz wał od flanszy, odkręcasz flansze i ją zdejmujesz. Wyjmujesz uszczelniacz (koszt około 10zł) zakładasz nowy tylko zrób to prosto, żebyś go nie wbił krzywo. Sprawdź w jakim stanie jest powierzchnia na flanszy z którą współpracuje uszczelniacz, u mnie była trochę wytarta więc wbiłem uszczelniacz głębiej i nie ciekło.

« Odpowiedź #3 dnia: Luty 02, 2011, 22:43:59 pm »

Offline Stingerek