Autor Wątek: Golf vs. Polonez- kto to wymyślił? Czyli w poszukiwaniu prawdziwego konkurenta  (Przeczytany 20077 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6726
  • Płeć: Mężczyzna
Mam wątpliwości czy uprawnione jest porównywanie z Polonezem borewiczem takich samochodów jak Golf I czy II jak to się często obecnie robi i siłą rzeczy Escortów Mk.II i Mk.III. Polonez jest znacznie dłuższy od obydwu tych samochodów, ma nieco dłuższy rozstaw osi, był ozdobiony chromami, od Golfa I na pewno był znacznie cichszy. Jest ponadto znacząco cięższy i miał większe silniki. Wiadomo, planowano 1.6, 1.8, 2.0, wyszło 1.3/1.5 ale to i tak więcej niż w przypadku przytoczonych zachodnich aut. Podstawowy Escort Mk.II miał silnik mniejszy niż 1 litr pojemności i rozwijał śmieszne 120km/h, to samo Golf, silnik 1.0 i bardzo słabe osiągi. Tymczasem osiągi Poloneza były podawane z obciążeniem 5 osób i bagażem ,a i tak 1.5 był na papieże szybszy. W związku z tym mam wątpliwości czy Golf to faktycznie konkurent Poloneza z segmentu czy co najwyżej konkurent cenowy. Jakie są wasze typy na prawdziwego konkurenta Poloneza, auto o podobnych rozmiarach i komforcie podróżowania?

P .S. No i który debil wymyślił że Polonez był powolny. Na przełomie lat 70tych i 80tych nic na to nie wskazywało  :)
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Offline Aetius

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1691
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI L-202 Polonez Atu+ 1.6 GSI 92U
co prawda nie poam konkurenta i zrobię mały OT ale dzisiaj wszedłęm na stołówkę w pracy w koszulce z polonezem i na dzień dobry usłyszałem że polonez to "kibel", potem poszły argumenty że to w ogóle nie ma przyśpieszenia, jest generalnie do d** i że trzeba się męczyć z kierownicą jak się skręca... nic nie pomogły dowody na to że jednak poldek ma tą zaletę że się go naprawi dwoma kluczami na parkingu a nie leci z żarówką do salonu... kontrargument był taki że: "samochód jest do jeżdżenia a nie do naprawiania..."

na szczęście jest kilku gości na moim dziale którzy darzą dużym sentymentem FSO także koalicja się trzyma ;)
Był:
1.6 GLE L115 Pn Caro
Jest:
1.4 GLI 16v L202 Pn Caro orciari / 1.6 GSI 92U Atu+ / Mazda 2.5 V6 / Saab 900i 2.0 LPG

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
szczerze to w tym segmencie i przedziale cenowym to chyba wygodniejszego samochodu nie znajdzie... ja często myślę na co bym zmienił poloneza jeśli bym musiał zmienić auto i stwierdzam że nie ma nic lepszego i wygodniejszego niż poczciwy poldeusz.... bo np. sprzedał bym go za 2tyś. a w tych pieniądzach kupił by golfa II o wiele mniejszy i ciaśniejszy niż polonez...
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

lolki

  • Gość
Może konkurencją było by Audi 80 , ale Polonez i ładniejszy i daje większą frajdę z jazdy

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5313
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Na takie myślenie nic się nie poradzi.Choćby poldki miały wyjściowo moc 200KM to i tak większość uznałaby że to złom,bo polskie.Nie wiem jak u Was,ale w mojej okolicy jak grzyby po deszczu wyrastają coraz to inne passaty.Szczególnie młodzież powyżej lat 17-stu upodobała sobie obecnie ten samochód,przynajmniej tak jest u mnie.Mam tu na myśli modele używane.Nie mam nic do tego samochodu,wręcz przeciwnie,uważam że jest nawet całkiem ładny.Znajomy ma takiego w kolorze jak to on określił "zieleń butelkowa" i naprawdę mi się ten kolor podoba i autko jest całkiem miłe.Ale jak to ktoś napisał na jednym forum "polaczki oszczędzają całe życie żeby kiedyś kupić sobie wreszcie upragnionego passata,który jest dla niektórych kwintesencją samochodu"   :>  :wpale:
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2011, 21:55:25 pm wysłana przez Buźka »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6726
  • Płeć: Mężczyzna
Doprecyzuję: Ideą tego samochodu jest znalezienie innych samochodów z tego segmentu co Polonez w latach powiedzmy 78-85 czy może lepiej ustalenie jakiego segmentu był to właściwie samochód bo do segmentu C czyli do segmentu Golfa ówczesnych czasów jakoś nie pasuje osiągami ani rozmiarami.

Nt. Pasków itp. jest temat o Niemieckim micie.
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2011, 21:54:44 pm wysłana przez BXMaster »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
i tak 1.5 był na papieże szybszy
Panie, papież to jest w Watykanie...

dzisiaj wszedłęm na stołówkę w pracy w koszulce z polonezem i na dzień dobry usłyszałem że polonez to "kibel", potem poszły argumenty że to w ogóle nie ma przyśpieszenia, jest generalnie do d** i że trzeba się męczyć z kierownicą jak się skręca... nic nie pomogły dowody na to że jednak poldek ma tą zaletę że się go naprawi dwoma kluczami na parkingu a nie leci z żarówką do salonu... kontrargument był taki że: "samochód jest do jeżdżenia a nie do naprawiania..."
Zapewne są to głąby jeżdżące awaryjnymi, zachodnimi, wysłużonymi szrotami, które opa Helmut oddał na schrott. A ten kontrargument sobie zapamiętaj i powtarzaj im za każdym razem, kiedy im się, któreś super auto zepsuje.

Teraz coś do tematu... Jeśli mamy nie porównywać Poloneza do golfa, bo golf za mały na konkurenta, to trzeba w takim razie porównać do passata b1 i b2, ewentualnie Caro do passata b3. Jednakże miałem nieprzyjemność jeżdżenia passatem b3 i jakieś to takie ciaśniejsze się wydaje niż Polonez. Poza tym deska równie kaszaniasto wygląda jak w Caro (sugeruję tutaj, że FSO winno było pomyśleć nad modernizacją wnętrza, modernizując karoserię), jednakże w szajswagenach deska jest twarda i nieprzyjemna w dotyku. Nie zagłębiałem się nigdy w takie starocie jak passat b1 i b2, ale jeśli chodzi o porównanie silników Caro i passat b3, to niestety ale przepaść na korzyść passata... Co innego gdyby FSO się rozwinęło tak jak powinno i od początku Polonez miałby silniki DOHC Fiata.

Na takie myślenie nic się nie poradzi.Choćby poldki miały wyjściowo moc 200KM to i tak większość uznałaby że to złom,bo polskie.Nie wiem jak u Was,ale w mojej okolicy jak grzyby po deszczu wyrastają coraz to inne passaty. [...] Ale jak to ktoś napisał na jednym forum "polaczki oszczędzają całe życie żeby kiedyś kupić sobie wreszcie upragnionego passata,który jest dla niektórych kwintesencją samochodu"   :>  :wpale:
Otóż to, passat b5 i a4 b5, i obowiązkowo w 'tedeiku'. Szczyt prestiżu w Polsce. Kupiony za oszczędności życia, lub za kredyt. 'Serwisowany' w najgorszych warsztatach, a najtańsze części są zazwyczaj za drogie.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
kupią passata za około 20tyś. a później tylko słychać zawieszenie i płaczą że nie maja na zawieszenie... ładne są passaty owszem ale trzeba dużo inwestować żeby utrzymać w stanie takim jak są nasze polonezy czyli nic nie stuka nie puka i chodzi jak należy.

Teraz będą dopłaty z Uni to znowu się zaroi od passatow, a4, bmw (już zaczynają wchodzić na e46) na jaka wieś by nie zajechał to prawie u co drugiego rolnika musi być passat w dieslu
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2011, 22:03:42 pm wysłana przez RSilak »
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Offline TranceEternity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 451
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1.6 Orciari 1995r.
Poloneza to chyba do Łady można przyrównać :) Golfy może i bardziej dopracowane ale droższe.

Aetius myślę że przewiezienie niedowiarków Roverem rozwiązało by sprawę :)
Polonez 1.6 Rover Orciari
Mercedes w116 300SD
Mercedes W124 250TD

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6726
  • Płeć: Mężczyzna
Panie, papież to jest w Watykanie...

Tylko że w Polonezie papier działał na niekorzyść samochodu, odwrotnie niż gdzie indziej.

Podzieliłem się z kolegą swoimi spostrzeżeniami na co on odszczekał że " Golf w momencie debiutu był czymś zupełnie nowym ,a Polonez był przestarzały" A ja mu na to że w dupie mam taką nowoczesność która jedzie 130 maksymalnie , jest 3 razy głośniejsza i nie daje żadnych szans na przeżycie w wypadku.

Przypominam że mówimy o borewiczu! Auta rosły z czasem, a ja chcę ustalić pierwotną przynależność segmentową Poloneza!
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2011, 22:06:17 pm wysłana przez BXMaster »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6726
  • Płeć: Mężczyzna
Tylko że w Polonezie papier działał na niekorzyść samochodu, odwrotnie niż gdzie indziej.

Podzieliłem się z kolegą swoimi spostrzeżeniami na co on odszczekał że " Golf w momencie debiutu był czymś zupełnie nowym ,a Polonez był przestarzały" A ja mu na to że w dupie mam taką nowoczesność która jedzie 130 maksymalnie , jest 3 razy głośniejsza i nie daje żadnych szans na przeżycie w wypadku.

Przypominam że mówimy o borewiczu! Auta rosły z czasem, a ja chcę ustalić pierwotną przynależność segmentową Poloneza!

orównanie silników Caro i passat b3, to niestety ale przepaść na korzyść passata..

# 1.6 8V - 72 KM (1F/EZ/RF/ABN), 101 KM (AEK/AFT)
# 1.8 8V - 75 KM (AAM), 90 KM (RP/ABS/ADZ), 107 KM (PF), 112 KM (PB)

To jest przepaść według ciebie?
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2011, 22:09:29 pm wysłana przez BXMaster »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
to w tych latach ewentualnie możemy porównać BMW e21 lub e30
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Ja ci zasugerowałem, że papier = papierze, czaisz?

# 1.6 8V - 72 KM (1F/EZ/RF/ABN), 101 KM (AEK/AFT)# 1.8 8V - 75 KM (AAM), 90 KM (RP/ABS/ADZ), 107 KM (PF), 112 KM (PB)To jest przepaść według ciebie?
Miałem na myśli całą gamę silników w B3...

I naucz się nie dublować postów.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1793
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Mnie tak cały świat męczył abym sobie kupił Golfa II w gazie ale postawiłem na swoim i kupiłem PN.
Ale przydadzą się te argumenty;)

Swoją drogą dlaczego Polonezy były zaliczane do segmentu C? Osiągi nie najgorsze a miejsca w nich naprawdę dużo (mój tata ma włoskie kombi w dieslu i nigdy nie mogę wysiąść z niego i godnością , w ogóle jakieś ciasne te nowe auta) a zawieszenie to bajka (jeśli chodzi o komfort). Bardziej mi to podchodzi po jakiegoś Mercedesa alb BMW
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Offline Aetius

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1691
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI L-202 Polonez Atu+ 1.6 GSI 92U
Co do komfortu to kolega (na szczęście z tych co lubią poczciwe FSO) podjechał ostatnio się pochwalić nowym fiatem Bravo, fakt ładne wykończenie, 125KM na taki mały samochód to wszystko fajnie ale jakaś taka ciasnota biła z tego wnętrza że czułem się jak w pudełku. Na jakiego grzyba robić od kierownicy do podstawy przedniej szyby jakieś pół metra plastiku??? i w ogóle szyba pod jakimś takim kątem dziwnym... przy odsuniętych siedzeniach przednich na tylną kanapę nie udało mi się wcisnąć a należę raczej do szupłych.
W polonezie jak wchodzę to czuję przestrzeń, mogę odetchnąć zapachem FSO, wszędzie sięgnę ręką bez wyginania jej w 5 miejscach i nieodrywając wzroku od drogi...
Był:
1.6 GLE L115 Pn Caro
Jest:
1.4 GLI 16v L202 Pn Caro orciari / 1.6 GSI 92U Atu+ / Mazda 2.5 V6 / Saab 900i 2.0 LPG

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1793
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Co do komfortu to kolega (na szczęście z tych co lubią poczciwe FSO) podjechał ostatnio się pochwalić nowym fiatem Bravo, fakt ładne wykończenie, 125KM na taki mały samochód to wszystko fajnie ale jakaś taka ciasnota biła z tego wnętrza że czułem się jak w pudełku.
Właśnie mój tata ma wersję kombi tego więc cię doskonale rozumiem:D
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6726
  • Płeć: Mężczyzna
Właśnie mój tata ma wersję kombi tego więc cię doskonale rozumiem:D

Nie istnieje Fiat Bravo kombi.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Właśnie mój tata ma wersję kombi tego więc cię doskonale rozumiem:D

Nie istnieje Fiat Bravo kombi.

Ale istnieje Marea w wersji nadwoziowej kombi, a to jeden pies przecież. Weź się za swoją ortografię lepiej...

Napatoczyłem się ostatnio na jakieś stare porównanie Poloneza Caro do Moskwicza Aleko... Potem wrzucę jak odnajdę...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6726
  • Płeć: Mężczyzna
Ale istnieje Marea w wersji nadwoziowej kombi, a to jeden pies przecież.

Myślałem że ,mowa była o NOWYM Bravo
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
Panowie drodzy, wszyscy wiemy że Polonez w swoich czasach był rewelacją - dla mnie pozostaje nią do dziś. Może to i poniekąd przez genialne nadwozie zaprojektowane przez Giugiaro (spójrzmy na Golfa I i II, Passata B2, Ładę Samarę i Skodę Favorit - żenada patrząc przez pryzmat Borewicza a potem Caro). Silniki OHV nie są i nigdy nie były genialne, czego nie muszę chyba pisać, ale ja darzę je również sympatią i nie zamieniłbym mojego GSi na silniki serii K16 bo mi lepsze osiągi wcale nie są potrzebne, a kosiarkę już mam.

OT - czy w praktycznie każdym temacie muszą dominować wzajemne docinki i z nic nie wnoszące kłótnie? ;)
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2011, 22:54:43 pm wysłana przez Despero »
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km