Autor Wątek: Rover - remont głowicy by Bocian  (Przeczytany 23989 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #80 dnia: Listopad 13, 2010, 16:11:14 pm »

Offline damian9838

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4
Zrobiłem próbę olejową i dalej tak samo

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #81 dnia: Listopad 13, 2010, 16:28:15 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
no to masz zajechane zawory, trzeba było głowicę sprawdzić jak była zdjęta.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #82 dnia: Listopad 13, 2010, 17:49:13 pm »

Offline damian9838

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4
A no właśnie szkoda było mi kasy to teraz mam Nic Trzeba będzie to jakoś wymienić i dać na sprawdzanie szczelności Uszczelkę też muszę wymieniać raczej?

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #83 dnia: Listopad 14, 2010, 08:32:55 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Głowicę w tych silnikach można tylko docierać, bo maksymalny zapas jest tylko 0.2 mm na ewentualne naprawy jej płaskości.
jasne...

Kolega zoltan ma zdjęte conajmniej dwa razy tyle a ja tez koło 0.5... i jakoś śmiga :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #84 dnia: Listopad 16, 2010, 17:39:35 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "Stingerek"
0.5


Chyba 0.05.

Ja miałem planowane dwa razy. Raz o 0.04 ,a raz 0.08 czyli w sumie 0.12.

Natomiast na pewno można to nadrobić grubą uszczelką i wypełnieniem które jest w zestawach.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #85 dnia: Listopad 16, 2010, 17:59:16 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
chyba jednak 0,5.
prawie normalne (w swej nienormalnosci) jest gdy po wywaleniu uszczelki z czapki zdejmuja w zakladzie 0,15-0,20 (z doswiadczenia wiem; nie wazne czy 8v czy 16v, praktycznie nigdy nie ma problemow)
to ja, byly Marcin#839

Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #86 dnia: Listopad 16, 2010, 22:21:51 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Cytat: "-Marcin-"
chyba jednak 0,5.

Na pewno nawet.
robiłem uszczelkę osobiście, zawoziłem do zakładu i zebrali 0,2 albo 0,25mm.
poprzedni własciciel wiem, że uszczelkę raz robił, a tak własnie jak -Marcin-, napisał standardowo zbierają 0,15-0,20, no chyba, że wżery są to i więcej.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Rover - remont głowicy by Bocian
« Odpowiedź #87 dnia: Styczeń 20, 2012, 08:22:18 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Odkopię swojego własnego trupka ;).

jako że silnik zaliczył HGF mam kilka spostrzeżeń od ostatniego otwierania "serducha".

Po pierwsze przepraszam wszystkich za to że upierałem się przy TORXie E14. Faktycznie E12 pasuje lepiej. Pojęcia nie mam dlaczego poprzednim razem robiłem to tym większym kluczem. Nasadka E12 była nieśmigana więc na bank jej nie używałem.

Po drugie koncepcja dokręcania głowicy na moment jest jednak średnio skuteczna. Przy rozkręcaniu okazało się że śruby były dokręcone z różną siłą. Na tych słabiej trzymających na gwincie była musztardowa maź a na tych mocniej dociągniętych czysty olej (o ile o oleju z przebiegiem 10kkm można powiedzieć że jest czysty). Być moze gdybym dokręcił je na odpowiedni kąt to HGFu by nie było.

Zatem przy składaniu zastosuję procedurę kontową zgodną z zaleceniami serwisowymi.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.