Autor Wątek: Obieg cieczy w roverku przy lpg  (Przeczytany 3514 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Obieg cieczy w roverku przy lpg
« dnia: Luty 21, 2011, 16:16:32 pm »

Offline Ślimak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V, Polonez Atu 1.6 16V
Panowie jak wpiąć parownik do układu chłodzenia w rowerze...
Musi być przez nagrzewnice czy jak... nie mam pojęcia gdzie go wpiąć...
« Ostatnia zmiana: Luty 21, 2011, 16:17:13 pm wysłana przez Ślimak »
Polonez 1.4 16V DOHC

Odp: Obieg cieczy w roverku przy lpg
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 21, 2011, 20:50:39 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Równolegle w nagrzewnice
Dwa trójniki, rozcinasz wąż od nagrzewnicy, trójnik w środek i do parownika :D
I Gitara

Odp: Obieg cieczy w roverku przy lpg
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 21, 2011, 21:14:51 pm »

Offline Ślimak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V, Polonez Atu 1.6 16V
A nie może iść najpierw do parownika a potem z niego do nagrzewnicy?
Polonez 1.4 16V DOHC

Odp: Obieg cieczy w roverku przy lpg
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 21, 2011, 21:20:32 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Podobno może być szeregowo ale lepiej równolegle podłączyć

Odp: Obieg cieczy w roverku przy lpg
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 21, 2011, 21:31:08 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
jak podłączysz szeregowo to nagrzewnica może słabiej grzac bo parownik schłodzi częściowo plyn który potem powędruje na nagrzewnice i odwrotnie zależy na ktorym wężu sie wepniesz czy wpływowym czy wypływowym
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Obieg cieczy w roverku przy lpg
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 21, 2011, 21:37:58 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
jak nie ma plusa i sie wepnie na odejsciu od nagrzewnicy to przy zamknięciu nagrzewnicy parownik nie bedzie mial obiegu i bedzie zamarzał.

tak jak pisze kolega mysza - rownolegle w nagrzewnice

Odp: Obieg cieczy w roverku przy lpg
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 21, 2011, 21:57:04 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
W zależności od tego, czy bardziej zależy Ci na tym, by było lepsze ogrzewanie, czy szybciej grzany parownik wepnij szeregowo. W caro wpinasz się w wąz wychodządzy z głowicy, jeśli ma być przed nagrzewnicą, lub w wąz idący do obudowy termostatu, jeśli ma być za (to polecam). w plusie od razu wywalasz tą metalową rurkę przy silniku i dajesz szystko szeregowo (kolejnośc jak wyżej)
w carówce też watro wywalić tą metalową rurkę, tylko trzeba wtedy, albo zmienić zawór nagrzewnicy na 3 drogowy, albo zrobić na trójnikach ze zwężką do obejscia nagrzewnicy.
wywalenie rurki powoduje lepszy przepływ, lepsze ogrzewanie itd. Jak zie zobaczy tą rurkę i przeanalizuje jak to cudo jest zrobione, to się już nigdy nie pomyśli o wpięciu na trójnikach w węze nagrzewnicy.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Obieg cieczy w roverku przy lpg
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 22, 2011, 15:08:43 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
w wąz idący do obudowy termostatu, jeśli ma być za (to polecam)
Też polecam. Przez 8 lat tak miałem i zero problemów z temperaturą silnika czy ogrzewaniem...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Obieg cieczy w roverku przy lpg
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 22, 2011, 16:27:46 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
I ja się podzielę własnymi doświadczeniami. U siebie przetestowałem opcje z trójnikami i bez. Bez trójników czyli szeregowo bardzo słabo grzał w środku i chciałem zamarznąć. Natomiast z trójnikami jest o wiele lepiej jeśli chodzi o grzanie wewnątrz. Kiedyś w książce poświęconej instalacjom gazowym przeczytałem że nie zalecane jest podpięcie szeregowe gdyż parownik posiada zbyt mały przepływ cieczy by nagrzewnica mogła prawidłowo działać. 
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: Obieg cieczy w roverku przy lpg
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 22, 2011, 21:23:33 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
szeregowo, ale nie na obwodzie nagrzewnicy, bo ten ma obejście. Jak dowalimy do nagrzewnicy jeszcze szeregowo parownik to będzie większy opór przepływu i pójdzie obejsciem. Trzeba się wpiąc tak jak napiałem.
Pozatym przez parownik ciecz leci bardzo dobrze, chyba, że jest zarośnięty.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Obieg cieczy w roverku przy lpg
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 23, 2011, 10:41:56 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
w carówce też watro wywalić tą metalową rurkę
Ta to dopiero ogranicza przepływ płynu  :lol:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Obieg cieczy w roverku przy lpg
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 25, 2011, 22:23:54 pm »

Offline Ślimak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 16V, Polonez Atu 1.6 16V
Panowie a jak jeszcze ustawić odpowiednią dawkę gazu dla silnika rovera?
Polonez 1.4 16V DOHC

Odp: Obieg cieczy w roverku przy lpg
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 04, 2011, 08:59:01 am »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
do gazownika jedź. Albo ustawiaj na "słuch" - metodą prób i błedów.

Odp: Obieg cieczy w roverku przy lpg
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 04, 2011, 10:55:26 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Podepnij się pod sondę lambda i reguluj aż zacznie oscylować wartość napięcia wyjściowego na niej...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.