Autor Wątek: Dodatkowa nagrzewnica powietrza  (Przeczytany 20160 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #100 dnia: Marzec 22, 2011, 10:32:09 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG

To już by chyba lepiej byłoby maty grzewcze na tył zastosować ;)

O to akurat chyba najprostsze i najlepsze w tym przypadku rozwiązanie. Maty pod dupki i nawet na podłogę.

Autor wątku ma pomysł i koniecznie chce go zrealizować udowadniając, że się da.
Oczywiście, że się da.
Ale w polonezie nie specjalnie to będzie spełniało swoje zadanie. To do innego auta typu bus jak dawniej w nysie o czym już wspominałem...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #101 dnia: Marzec 22, 2011, 11:18:03 am »

Larry075

  • Gość
Może zamiast ciągnąć rury przez cały samochód (bo jednak kawałek jest - straty ciepła i długi czas rozgrzewania jednak będzie) może trzeba pomyśleć o elektrycznym ogrzewaniu wody (np. z czajnika na 12v z przestawionym termostatem na ok. 90 stopni, do tego jakaś pompka wody i kilka rurek żeby obieg wody leciał przez czajnik?

Myślisz, że elektryczny czajnik 12V o mocy 200W wystarczy? To jest zaledwie 16A czyli prawie nic, do ogrzania samochodu w marnym nawet stopniu potrzebujemy minimum 2kW co daje prąd 170A... gdyby to było nawet 70A to i tak spowoduje większe zużycie paliwa, alternatora pasków i akumulatora, gdy tymczasem energie ciepła cieczy mamy za friko. Wydaje się się rozsądne to, że zamiast kierować ciecz w chłodnice i grzać powietrze, kieruje je do auta grzejąc wnętrze.

Pasażerom czy chcą czy nie też się oberwie - bardziej lub mniej pośrednio, ale zawsze.
Nie wiem, czy siedzenie w zimnie w zimowym ubraniu i rękoma w kieszeni jest gorsze niż, ciepło płynące z tyłu samochodu?

O to akurat chyba najprostsze i najlepsze w tym przypadku rozwiązanie. Maty pod dupki i nawet na podłogę.
Po co maty na podłoge? Nie każdy ma mega piękne pokrowce z supermarketu pod które można było podłożyć maty, pomysł wq. mnie głupi.

Ogólnie to chodzi o to, aby jak najwięcej ciepla przekazać na bude, aby jak najdłużej można było by w nim siedzieć na postoju, ważne dla mnie jest to, aby wszystkie szyby były odparowane, co jest nie możliwe gdy w samochodzie siedzi kilka nietrzeźwych osób. Kratka jest regulowana wiec można dowolnie kierować strumień na dowolną tylną szybę. To jest jego zadanie.

straty ciepła i długi czas rozgrzewania jednak będzie)
Nie Chce się powtarzać poraz enty, jednak przeczytaj wcześniej o elektrozaworach, dzięki którym samochód będzie się nagrzewał tak samo, a na krótkich odcinkach mozna będzie wcale nie używać urządzenia. pozdr

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #102 dnia: Marzec 22, 2011, 14:38:51 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
To już by chyba lepiej byłoby maty grzewcze na tył zastosować Mrugnięcie

No z czego 6 mat na kanapę (a to rozsądne minimum) już trochę prądu żre a ciepło daje w zasadzie tylko na plecy. A nagrzewnica rozprowadza ciepłe powietrze po całym samochodzie. ;)

Odp: Dodatkowa nagrzewnica powietrza
« Odpowiedź #103 dnia: Marzec 26, 2011, 12:09:03 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
moim zdaniem w tych miejscach nawiewyjakkoledzy podkreslili to tylko do odparowania szyb.. pasazerowie beda mieli zar na glowe i minus 15 w stopy.. ;)
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk