Autor Wątek: tłoki w 1.8 16v  (Przeczytany 2071 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

tłoki w 1.8 16v
« dnia: Marzec 03, 2011, 19:45:08 pm »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
Właśnie składam silnik (remont)
Jak go rozbierałem, to z tego co pamiętam strzałka na tłoku jest skierowana w stronę rozrządu.
Tylko, że podczas składania jakoś tak naszły mnie wątpliwości, czy aby na pewno tak jest?

Czy ktoś się może wypowiedzieć na ten temat?

Odp: tłoki w 1.8 16v
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 03, 2011, 21:13:12 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
jest tak jak piszesz, strzalka w strone rozrzadu.
to ja, byly Marcin#839

Odp: tłoki w 1.8 16v
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 03, 2011, 21:36:12 pm »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
Super dzięki za potwierdzenie bo już tylko głowica została do uzbrojenia i założenia.
Potem przekładka i kabelkologia przy której będzie pewnie najwięcej pytań ;)

Odp: tłoki w 1.8 16v
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 03, 2011, 22:51:35 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
 Dokładnie tak w strone rozrządu bo w tej chwili u siebie mam glowice zdjętą i tak wlaśnie jest  ;D
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: tłoki w 1.8 16v
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 04, 2011, 20:31:24 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Tak, jak na uszczelce podgłowicowej wytłoczona jest strzałka - oznacza ona konieczność skierowania jej do przodu silnika, tj. do pierwszego tłoka, czyli w zasadzie, rozrządu, tak i na tłokach oznaczenie jest analogiczne, w ten deseń.
Jeśli składasz silnik, to sprawdź dokładnie luzy pierścieni w rowkach tłoków - mierz pomiędzy górnym czołem pierścienia a górną krawędzią rowka, oraz luzy pierścieni w zamkach, po włożeniu ich bez tłoków w cylinder, oczywiście na jego zadaną głębokość. Mierz ww. porządnym szczelinomierzem. Wszystko ma mieścić się w książkowych normach. Do tego zadbaj o właściwe, kątowe rozmieszczenie zamków pierścieni względem tłoka, to bardzo ważne. Jeśli uczynisz wszystko uważnie, to silnik długie lata zadowoli cię zerowym apetytem na olej, i to zarówno, jeśli zalewać będziesz silnik najgorszym świństwem, marki Selektol 20W40, czy najlepszym syntetykiem o lepkości 0W50.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!