Autor Wątek: amortyzatory z VW T4 do Poloneza??  (Przeczytany 108622 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Odp: amortyzatory z VW T4 do Poloneza??
« Odpowiedź #280 dnia: Marzec 15, 2014, 08:33:17 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Nie rozumiem, jakie znaczenie ma obniżenie zawieszenia do długości amortyzatora.
skok zawieszenia jest stały, to i długość amora też. Więc odpowiadając na pytanie zamontowałem to do poloneza i pasuje, bo długość ma taką samą (no może parę mm jest krótszy) i wszystko jest jak było.
Można wsadzić ze sprężyną, gdyby mieć odpowiedni ściągacz, wtedy wszystko pasi.
Ja kupiłem gazówki KYB, może innej firmy będą miały inną srednicę, albo plastikową osłonę, która się jakoś da wepchnąć

szczytem rzezby w zawiasie jest wlozenie scietego Trucka 14.5mm
który dodatkowo nic nie daje. A obcięcie jej o 2 czy 3 zwoje powoduje, że można by jej w ogóle nie montować :) Przynajmniej jest wesoło.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: amortyzatory z VW T4 do Poloneza??
« Odpowiedź #281 dnia: Marzec 15, 2014, 11:23:22 am »

Offline lesor#1973

  • FSO:1993-1996 B1078
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1333
  • Płeć: Mężczyzna
  • Borełło, Carełło, 115c_w_Jesionie
Nie rozumiem, jakie znaczenie ma obniżenie zawieszenia do długości amortyzatora.
skok zawieszenia jest stały, to i długość amora też. Więc odpowiadając na pytanie zamontowałem to do poloneza i pasuje, bo długość ma taką samą (no może parę mm jest krótszy) i wszystko jest jak było.
Ma takie, że jeśli jest krótszy, to w skrajnym przypadku może się urwać, odkształcić. Kilka mm nie robi różnicy ale kilka cm raczej tak.

Ale jakie wrażenia z jazdy, coś się zmieniło?
Zważcie jegomość – odparł Sanczo Pansa – że to, co tam się ukazuje, to nie żadne olbrzymy, ino wiatraki.

Odp: amortyzatory z VW T4 do Poloneza??
« Odpowiedź #282 dnia: Marzec 15, 2014, 13:19:03 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Zadać jedno pytanie a sypie się pół strony hejtów, zadałem jedno pytanie czy pasują amortyzatory na tył a nie jak działa amortyzator. Chyba jak założę za długi amortyzator to przy pełnym obciążeniu będzie robił za ogranicznik ugięcia a nie amortyzator? Jeśli nie ma różnicy czy obniżony czy nie to po co do sportowych zawieszeń robi się krótsze amortyzatory? Dziękuję dobranoc.
« Ostatnia zmiana: Marzec 15, 2014, 13:33:05 pm wysłana przez RSilak »
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: amortyzatory z VW T4 do Poloneza??
« Odpowiedź #283 dnia: Marzec 15, 2014, 13:39:58 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Nie rozumiem, jakie znaczenie ma obniżenie zawieszenia do długości amortyzatora.
a sa bardziej ambitne amorki ,ktore maja zmienna charakterystyke tlumienia w zaleznosci od ugiecia,
wlasciwie ,to jest to zrobiene na zakres nurkowania przodu ,wiec obnizenie zawiasu powoduje prace w tym specyficznym zakresie ,co jest bez sensu,

a jezeli chodzi o tylne krotsze amory ,to chodzi mi o uzyskanie ograniczenia skoku zawieszenia glownie w dół
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: amortyzatory z VW T4 do Poloneza??
« Odpowiedź #284 dnia: Marzec 15, 2014, 13:49:55 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Zadać jedno pytanie a sypie się pół strony hejtów

To nie jest hejt, po prostu zwróciłem uwagę że chcesz wbrew przeznaczeniu zastosować rozwiązanie które będzie nieskuteczne w celu którego oczekujesz, a do tego drogie. Trzeba odróżnić mowę nienawiści od krytycyzmu, gdzie krytycyzm to po prostu poinformowanie co zrobiłeś źle.

, zadałem jedno pytanie czy pasują amortyzatory na tył a nie jak działa amortyzator

Masz problem z kontaktem kół z nadkolami, a to się reguluje gumowymi odbojnikami za 15 zł, a nie amortyzatorami które w ogóle nie do tego celu są przystosowane. Amortyzator ma wytracać energię ruchu zawieszenia, a nie zatrzymywać jego ruch w momencie. Powiedzmy że założysz amortyzator który ograniczy problem bicia w nadkole. Wystarczy że na zakręcie w konkretną dziurę wpadniesz i albo amortyzator przepuści i opona się rozwali, albo (jeżeli będzie odpowiednio długi) po prostu obudową się zaprze i uszkodzi albo urwie mocowanie śrubę przy moście lub na belce.

Ma takie, że jeśli jest krótszy, to w skrajnym przypadku może się urwać, odkształcić. Kilka mm nie robi różnicy ale kilka cm raczej tak.

Tak samo jak jest dłuższy. A właśnie taki amortyzator trzeba by użyć żeby skutecznie powstrzymać koło przed uderzaniem o nadkole. Amortyzator tłumi ruchy zawieszenia, a nie skraca jego skok! Owszem, aplituda będzie mniejsza niż bez amortyzatora/ze słabiej tłumiącym amortyzatorem. Ale żeby mieć pewność że zawieszenie się nie ugnie powyżej jakiejśtam wartości, to się używa odbojnik, czyli kawałek twardej gumy.

a jezeli chodzi o tylne krotsze amory ,to chodzi mi o uzyskanie ograniczenia skoku zawieszenia glownie w dół

Skracanie skoku w dół jest bez sensu. Owszem, ma sens zastosowanie amortyzatora który mocniej tłumi odbicie i wtedy auta na osi tak nie wyrzuca w górę. Natomiast skracanie skoku w dół przez zbyt krótki amortyzator jest bez sensu, bo spowoduje tylko że auto będzie podrywać koło i tracić napęd. Pół biedy jeszcze jak auto ma szperę, ale bez niej będzie się przy takim poderwaniu prowadzić totalnie do dupy.
 Do tego co chcesz uzyskać, powinno się użyć po prostu twardszych resorów albo stabilizatora.
« Ostatnia zmiana: Marzec 15, 2014, 14:01:42 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: amortyzatory z VW T4 do Poloneza??
« Odpowiedź #285 dnia: Marzec 15, 2014, 14:32:35 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Skracanie skoku w dół jest bez sensu. Owszem, ma sens zastosowanie amortyzatora który mocniej tłumi odbicie i wtedy auta na osi tak nie wyrzuca w górę. Natomiast skracanie skoku w dół przez zbyt krótki amortyzator jest bez sensu, bo spowoduje tylko że auto będzie podrywać koło i tracić napęd. Pół biedy jeszcze jak auto ma szperę, ale bez niej będzie się przy takim poderwaniu prowadzić totalnie do dupy.
 Do tego co chcesz uzyskać, powinno się użyć po prostu twardszych resorów albo stabilizatora.
wiem,ze moze odrywac kolo ,chociaz z drugiej strony ,nie chce az tak skracac skoku (seryjny amor juz ogranicza ruch mostu ,bo same resory nizej go opuszczaja),
szukam raczej alternatywy dla serii ,zeby sprawdzic jak krotszy amor zachowuje sie na studzienkach ,bo jest szansa,ze nie pozwalajac kołu zbytnio sie opuscic ,bedzie wiekszy komfort,
najlepsze byloby mocne tlumienie ,ale wtedy tez rosnie opor w scisnieciu i robi sie twardo - wiem ,bo mam seryjne amory zapelnione mieszanka olejow seria+hipol jakies 50/50,
kiepski to pomysl ,bo mimo napelniena zuzytych amorow (chyba) dzialaja one akurat odwrotnie niz bysmy chciali - utwardzaja sie na duzej czestotliwosci ,a na malej sa miekkie,
docelowo i tak bede znowu jezdzil na amorach od Trucka+bonus ,jeden mi sie wylal ,wiec na testy napelnie go ATFem ,ktory to ma na oko gestosc taka jak seryjny olej w amorach
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: amortyzatory z VW T4 do Poloneza??
« Odpowiedź #286 dnia: Marzec 15, 2014, 17:57:11 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
to pasuje coś na tył do Plusa czy nie ?? oczywiście przy niżej posadzonym tyle :D
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: amortyzatory z VW T4 do Poloneza??
« Odpowiedź #287 dnia: Marzec 15, 2014, 18:07:03 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
te amory z puntosa i cienkiego wygladaja na krotkie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: amortyzatory z VW T4 do Poloneza??
« Odpowiedź #288 dnia: Marzec 15, 2014, 18:14:19 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
Ciągle mysle nad tymi z combo
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: amortyzatory z VW T4 do Poloneza??
« Odpowiedź #289 dnia: Marzec 15, 2014, 18:33:18 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Ja zamówiłem te z 7/940 w poniedziałek będę wiedział czy pasują czy nie :)
Cienki raczej będzie za krótki.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: amortyzatory z VW T4 do Poloneza??
« Odpowiedź #290 dnia: Marzec 15, 2014, 18:41:07 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
oo to dasz cynka na fb co i jak :D
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: amortyzatory z VW T4 do Poloneza??
« Odpowiedź #291 dnia: Marzec 15, 2014, 18:44:46 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Bo wywnioskowałem z wypowiedzi Zoltana że pasują więc zamówiłem dziś :) poniedziałek wieczorem będę robił heble to i zobaczę tył :)
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: amortyzatory z VW T4 do Poloneza??
« Odpowiedź #292 dnia: Marzec 16, 2014, 08:46:45 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Będą pasować, napisałem przecież, że są identyczne.

A jak dobija, to dospawać kawałek żelastwa do mostu, tam gdzie dochodzi odbojnik i po kłopocie
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: amortyzatory z VW T4 do Poloneza??
« Odpowiedź #293 dnia: Marzec 16, 2014, 10:16:09 am »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
No i gitara :)

z tym dobijaniem to wiem że muszę dołożyć dłuższy odbój ale chodzi mi o to że chce zmniejszyć efekt jak na asfalcie jest coś w rodzaju "fali" to jak przelecę przez to szybciej to wtedy koła dobijają nie mocno ale dotkną nadkoli a myślę że jak będzie twardszy amortyzator lepiej to wytłumi.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: amortyzatory z VW T4 do Poloneza??
« Odpowiedź #294 dnia: Marzec 16, 2014, 14:42:40 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
jakbyś założył twardy gazowy amor, to może by pomogło.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: amortyzatory z VW T4 do Poloneza??
« Odpowiedź #295 dnia: Marzec 16, 2014, 17:42:47 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Musi być większe tłumienie na dobiciu. W morawskim parametry amorów Poloneza Caro są, gorzej że ze świecą szukać danych technicznych innych amorów.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: amortyzatory z VW T4 do Poloneza??
« Odpowiedź #296 dnia: Marzec 16, 2014, 18:47:04 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Jestem świeżo po montażu amorów z przodu od pajero. Na razie testuję, ale jest bardzo twardo. Podpowiecie z czego dopasować gumową harmonijkę, bo oryginalna osłonka nie weszła.
Teraz kolej na tył, ale dopiero po sklepaniu resorów.
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Odp: amortyzatory z VW T4 do Poloneza??
« Odpowiedź #297 dnia: Marzec 16, 2014, 19:59:32 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
i co ,mniej sie przechyla na zakretach ;]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: amortyzatory z VW T4 do Poloneza??
« Odpowiedź #298 dnia: Marzec 16, 2014, 20:30:17 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
bezdyskusyjnie, o nurkowaniu nie wspominając :)
Do pełni szczęści brakuje utwardzonego tyłu, ale już nie długo .
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Odp: amortyzatory z VW T4 do Poloneza??
« Odpowiedź #299 dnia: Marzec 16, 2014, 22:36:03 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
moge zamienic moje hipolowce na dowolne seryjne amory - mam juz dosc podskakujacego tyłka na wybojach
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.