Autor Wątek: podłączenie podgrzewanych foteli  (Przeczytany 10968 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 19, 2011, 21:19:53 pm »

Offline kakofoniks

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 445
Multec a gdzie się wpiąć w bezpieczniki?

Czy można podpiąć się pod światła - w polonezie odpalają się ze stacyjką zrobiłbym rozgałęzienie  na drugi bezpiecznik i dalej do przełącznika  i foteli - tylko czy wiązka wytrzyma - co sądzisz??

gdyby Bóg był za przednim napędem chodzilibyśmy na rękach

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 19, 2011, 21:27:02 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Skoro nie ma wiązki początkowej (od bezpieczników do kostki 4pinowej za zegarami) to skąd niby miałyby się wziąć kostki przy tunelu ?  Język

Szczerze? nie wiem:) nie doczytalem piszac to, ze kolega ma plusa. U mnie początek (od bezpiecznikow) idzie chyba od razu do kostki przycisku.

Kakofoniks - te 17w to mysle nie jest na tyle duzo, zeby sie bac o wiazke (ktorej pewnie nie masz;P). Gorzej, jesli to wszystko na raz bedziesz chcial podlaczyc do jakiegos lipnego przewodu. Na Twoim miejscu wpialbym sie z tym w kostke za schowkiem, z tego co pamietam wygladala na solidna. Z zapalniczki pozyczyc prad tez pewnie byloby bezpiecznie. Napisz jaki schemat na przekaznikach chcesz, to Ci narysuje.

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 19, 2011, 21:34:08 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
. Na Twoim miejscu wpialbym sie z tym w kostke za schowkiem, z tego co pamietam wygladala na solidna.

No u mnie jest nawet bardzo solidna, jeden plus to 2 kable. :)

Maurer, jaki u siebie masz bezpiecznik? 20A czy musiałeś jeszcze mocniejszy wkładać?

. Z zapalniczki pozyczyc prad tez pewnie byloby bezpiecznie.

A do zapalniczki to przypadkiem nie lecą jeszcze kierunki i coś tam jeszcze?

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 19, 2011, 21:40:00 pm »

Offline kakofoniks

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 445
ok to może od początku.
Na początek powiem, że jeszcze nie rozkręcałem nigdy przodu więc nie wiem jakie kable są pod spodem

obecnie w aucie ląduje trochę rzeczy:
 - czujniki parkowania - podpiete światła przednie tylnie
 - lcd - podpięte światła wsteczne
 - alarm - muszę odłączyć stary - popsuł się i założyć nowy
 - elektryczne szyby
 - centralny zamek
 - domyślam się, że 3 ostatnie pozycje podłącze pod czerwony kabelek po prawej - tam gdzie jest ciągłe zasilanie +12

no i w końcu

akupresury z podgrzewaniem - nie mam pojęcia jak je podpiąć. Wiem tylko że powinny się wyłączać po wyłączeniu samochodu  - nie chce kiedyś przyjść rano i stwierdzić wrr... (cenzura) zapomniałem wyłączyć ogrzewanie...
Schemat dowolny - byle by spełniał wymaganie wyłączenia się po wyjęciu kluczyka :) a... podeślij linka do przekaźników. Nie znam się za dobrze na elektronice, więc przekaźniki wolę kupić gotowe.

Chyba że można by się wpiąć w wiązkę do świateł  - co sądzisz - to byłoby najprostsze?


Z zapalniczką jest problem, że działa na postoju a to znaczy, że trzeba by jakiś układ dodatkowy robić. Poza tym co jeśli podczas jazdy zechcę wpiąć np GPS'a wytrzyma czy nie? - może się to wydawać głupim pytaniem ale ostatnio odkryłem, że mój komp zużywa 4x więcej energii niż zamrażarka...
gdyby Bóg był za przednim napędem chodzilibyśmy na rękach

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 19, 2011, 21:43:26 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Nad schowkiem od strony pasażera druga taka kostka.
Która nie jest od tego, tak naprawdę :P
Multec a gdzie się wpiąć w bezpieczniki?
Nie Multec tylko fabryczna instrukcja poloneza gdzie masz opisane który bezpiecznik jest od czego (ten co ma numer 14 Ci podpowiem) :>
- elektryczne szyby
Nie. Elektryczne szyby podłączasz pod trzecią 4-pinową kostkę która znajduje się za zegarami ale z prawej strony. 8)
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 19, 2011, 21:48:39 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
U mnie w oryginalnej instalacji 20A sie stopił - przeplyw byl, ale plastik sie rozplynal, dalem tam 30A. Przewody sie nie grzaly za bardzo. Teraz mam to na przekaznikach, juz nie pamietam jakie tam bezpieczniki sa. Z tego samego bezpiecznika co zapalniczka bardzo mozliwe, ze sa zasilane tez inne rzeczy, ale bezpiecznik powinien byc tak obliczony, zeby wytrzymac wszystko naraz. A zapalniczka chyba ciagnie wiecej niz 4x17w.

W plusach jest kontrolka od podgrzewania siedzeń? Jesli chcesz zeby wszystko wylaczalo sie po wyjeciu kluczyka, najlepiej zrobic to na przekaznikach, przekaznik poprzez wlacznik podpiac do ktoregos z obwodow podswietlania przyciskow. Jutro Ci cos w tym stylu narysuje. GPSem sie nie przejmuj, nie powinien brac wiecej jak 0,5A.

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 19, 2011, 21:50:21 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
W plusach jest kontrolka od podgrzewania siedzeń?
Tak
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 19, 2011, 21:53:21 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
No to trudno byloby go zostawic z wlaczonymi siedzeniami,jesli bedzie sie swiecic:)

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 19, 2011, 21:58:17 pm »

Offline kakofoniks

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 445
nie zgodzę się z tym.
Podświetlenie tablicy  w plusach jest hmmm... subtelne
gdyby Bóg był za przednim napędem chodzilibyśmy na rękach

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 19, 2011, 22:13:47 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
No właśnie, a przecież czasem człowiek się spieszy albo np. zadzwoni mu telefon przy wysiadaniu...
A puszczenie tego przez przekaźnik podpięty np. do podświetlenia przycisku jakiegoś to żaden problem. :)

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 19, 2011, 22:46:13 pm »

Offline kakofoniks

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 445
ok będę wdzięczny za układ. Poproszę na gotowych przekaźnikach :)
gdyby Bóg był za przednim napędem chodzilibyśmy na rękach

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 20, 2011, 17:34:55 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG


Dwa najzwyklejsze przekazniki, ktore dostaniesz w kazdym sklepie elektronicznym albo motoryzacyjnym, w tym ukladzie fotele beda sie wylaczac ze stacyjką. W miejsce PLUS Z AKUMULATORA podłącz plusa z czerwonej kostki za schowkiem, albo z zasilania zapalniczki. Plusa po stacyjce najprosciej z podswietlania jakiegos przycisku. Możesz jeszcze od styku H albo V włącznika puścić przewód do zegarów, do kontrolki.

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 20, 2011, 18:52:49 pm »

Offline kakofoniks

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 445
Maurer dzięki, wytłumacz mi tylko czym się rożni zwierny od przełącznego i który wg ciebie byłby lepszy?
gdyby Bóg był za przednim napędem chodzilibyśmy na rękach

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 20, 2011, 20:03:39 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Zwierny, to taki który po dostaniu prądu na cewkę (styki 85 i 86) zwiera styk 30 z dwoma stykami 87. Takie sa standardowo w skrzynce w polonezie (te czarne). Zwierno rozwierny, czy tam przełączny, ma styk 30 normalnie zwarty z 87a (styk srodkowy, nie numerowalem go na rysunku), a po podaniu napięcia na cewkę rozłącza 30 z 87a, i łączy 30 z 87. Przewaznie w sklepach dostaniesz ten drugi typ. W tym schemacie ktory tu rysowalem to bez roznicy jaki zastosujesz - w instalowaniu troche latwiejszy bylby tylko zwierny, ale to niewielka roznica.

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 20, 2011, 20:09:41 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Jak podłączasz coś pod kostkę za schowkiem musisz puścić przez bezpiecznik bo ten obwód idzie prosto z alternatora beż żadnego zabezpieczenia.

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 20, 2011, 20:12:42 pm »

Offline kakofoniks

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 445
to fakt... pytanie jaki ? czytałem że zakładany jest 15-20
gdyby Bóg był za przednim napędem chodzilibyśmy na rękach

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 20, 2011, 20:16:23 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Serio, tam nie ma zadnego bezpiecznika? A no to daj jakis niewielki, 7,5A powinien wystarczyc.

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 20, 2011, 20:19:39 pm »

Offline kakofoniks

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 445
nie wiem czy nie ma...
ja jeszcze się tam nie dogrzebałem - rozkręcam kokpit jak tylko odbiorę fotele od tapicera.
Przy okazji przy rozkręceniu kokpitu podłączę od razu elektryczne lusterka z podgrzewaniem.

:)
gdyby Bóg był za przednim napędem chodzilibyśmy na rękach

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 20, 2011, 20:21:49 pm »

Offline Grizli

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1803
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Serio, tam nie ma zadnego bezpiecznika? A no to daj jakis niewielki, 7,5A powinien wystarczyc.
Nie ma.Dlatego trzeba zabezpieczyć żeby nie było "płonie polonez w lesie";)

Odp: podłączenie podgrzewanych foteli
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 24, 2018, 21:08:14 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Odgrzeję temat bo potrzebuje pomocy . Pokopałem instalację przy przełączniku do podgrzewania foteli  wymieniając przewody na dłuższe ze względu na zmianę deski.  Nie ma ktoś jakiegoś schematu który pin od czego ? Przełącznik mam 2 pozycyjny  nie podświetlany  (było spięte że grzało 2 fotele na raz). Dioda dopiero świeciła po uruchomieniu podgrzewania . W aucie instalacja plusowa wychodząca za licznika z 4 pinowej kostki . Mógł by mi ktoś opisać  który przewód ma iść do którego pinu ? bo ja już sam nie wiem co jest nie tak ;/
 
Przełącznik tego rodzaju



Piny z tyłu



Schematu za nic świecie nie mogę mogę znaleźć a w Bibli Morawskiego nie ma mowy nic niestety tylko el szyby ;/
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2018, 21:11:55 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "