Autor Wątek: remont silnika 1.6 -szlify wału itd.itp  (Przeczytany 8968 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

remont silnika 1.6 -szlify wału itd.itp
« dnia: Marzec 22, 2011, 16:24:23 pm »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
Witam .Zawiozłem blok do szlifierza ,no i wyszło co następuje - wał pójdzie na pierwszy szlif .Będą tez nowe  panewki walu i korbowe ,nowe tulejki w korbach bo luz mają o jakieś 0.05  .Nowy wałek rozrządu i panewki wałka też .Tylko co do cylindrów to mam problem bo są po drugim szlifie i w związku z tym że 2 3 i4 są ok, a ten pierwszy cylinder jest mocno porysowany (tłok się aż przytarł ) Padła propozycja żeby na pierwszym tulejować założyć nominalny tłok ,bo mam akurat komplet nowy.A pozostałe tłoki zostawić ,honować cylindry dać nowe pierścienie i sworznie.Czy ktoś robił już w takiej wersji .

Odp: remont silnika 1.6 -szlify wału itd.itp
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 22, 2011, 17:15:42 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
trochę kiepski pomysł-różne szlify na różynych garach. Nie da rady przeszlifować na III szlif wszystkiego? nawet tą 1 przetulejować i na III przeszlifować.
,bo mam akurat komplet nowy
komplet 4 tłoki? bo jak tak, to tulejować wszystko.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: remont silnika 1.6 -szlify wału itd.itp
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 22, 2011, 22:00:08 pm »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
Ale ku...wa zonk.A po ile średnio w RP za jeden cylinder tulejowanie? Bardzo bym chciał wszystkie cztery cylindry zrobić na nominał ,ale nie wiem czy mnie to nie PRZYTŁOCZY. :- Tłoki mam nominał kompletne

Odp: remont silnika 1.6 -szlify wału itd.itp
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 23, 2011, 10:32:37 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Taniej będzie szukać bloku, czasem na allegro trafiają się nowe za cenę niższą niż tulejowanie jednej dziury w bloku.
Nawet jak kupisz blok od 1.5 to możesz go rozwiercić.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: remont silnika 1.6 -szlify wału itd.itp
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 24, 2011, 07:34:20 am »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
No dobra ,może i się trafiają.Kupiłem jakiś czas temu taki blok zdawało się niby" igła ",ale drobny szczegół że był lekko pęknięty przy kanale chłodzenia przy pierwszym cylindrze .Wyszło dopiero po złożeniu silnika-wielka była radość z nabytku.Do dzisiaj leży w szopie.Moim zdaniem dobry remont lepiej zrobić i temat z głowy niż kupować nie wiadomo co i np. po roku remont następny bo się wałek wysrał albo panewki.Lancera i tak z tego nie zrobisz.A najlepiej to się wkręca na obroty moja szlifierka tak koło 11tys.

Odp: remont silnika 1.6 -szlify wału itd.itp
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 24, 2011, 10:25:42 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Napisałem wyraźnie że pojawiają się nowe :!: często wyprzedają takie cuda Polmozbyty więc masz gwarancję z której w razie czego możesz skorzystać - ustawa o prawach konsumenta.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: remont silnika 1.6 -szlify wału itd.itp
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 25, 2011, 15:10:53 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
fajnie jest wszystko zrobic ,ale to zupelnie nieoplacalne ,
sam szlif walu to 150pln ,cylindry drugie tyle ,a gdzie jeszcze lulejowanie ,nowe panewki ,szlify walka ?
lepiej kupic silnik z plusa ,nawet calkiem goly - spokojnie za 300-400pln jest do kupienia
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: remont silnika 1.6 -szlify wału itd.itp
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 25, 2011, 15:18:44 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Blok od 1,5, a właściwie caly motor w dobrym stanie, mogę sprzedac-rozwiercisz sobie go na nominalnego 1,6.
Gwarantuje że jest dobry. Można go nawet odpalić na ziemi i zobaczyć.

Lecz KGB ma racje-lepiej kupić silnik cały z plusa na hydro, podłaczyć na to wtrysk abimexa lub gaźnik i jeżdźić. Taniej i szybciej.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: remont silnika 1.6 -szlify wału itd.itp
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 26, 2011, 18:43:35 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
tuleja 160zl na dziure dodatkowo do szlifow.
Jezdzilem kiedys na 3 garze na 2 szlifie a reszta na 1. Jezdzilo to ale po kolejnym remoncie silnik zdecydowanie mial wieksza kulture pracy. A jesli chodzi o oplacalnosc to w polonezie nie oplaca sie zmieniac opon :P i co z tego

Odp: remont silnika 1.6 -szlify wału itd.itp
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 26, 2011, 18:46:22 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Dużo zależy od tego jakie ma się podejście, tzn. czy będziesz jeździł nim przez kolejny rok i zmiana auta, czy planujesz dłuższą przygodę z autem.
Ja swoim jeżdżę już ósmy rok i planuję jeździć kolejne osiem albo i dłużej stąd zdecydowałem się na profi remont bloku.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: remont silnika 1.6 -szlify wału itd.itp
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 05, 2011, 08:47:01 am »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
Dokładnie tak, to jest robota na dłuższa jazde.Koszty nie małe -ale nie ma nic lekko.Albo tanio,albo dobrze.A widział ktoś co jest w takim wale korbowym ,w kanałach olejowych w środku pod tymi zaślepkami-masakra taki kit metalik.Przypomniało mi się jak  ktoś robił remont silnika i narzekał potem  że ciśnienie oleju nie lepsze jak przed remontem bo tego nie ruszyli- a trzeba było. Inaczej nie będzie dobrze na długo, bo olej " prawie" nie idzie na panewki.Pozdrawiam powozicieli FSO.

Odp: remont silnika 1.6 -szlify wału itd.itp
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 11, 2011, 12:15:48 pm »

Larry075

  • Gość
Temat ciekawy, dodam ciekawostkę.
Tłoki nominalne oraz tłoki na pierwszy szlif nie różnią się wagą (różnią się w granicach błędu), więc można w jednym silniku stosować pierwszy szlif wraz z nominałem (nawet serwisówka mówi podobnie).

Co do ceny części, mówicie że drogo, ale czy na pewno? 160zł za wał? Do skuterka wał kosztuje 180zł
Silniki to tak naprawdę kupno kota w worku, niby z kąt np. stacja demontażu pojazdów ma wiedzieć jak ten silnik był użytkowany i czy w ogóle jest do końca sprawny?

piotrek72_ jak idzie remont??

Odp: remont silnika 1.6 -szlify wału itd.itp
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 11, 2011, 15:14:48 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: remont silnika 1.6 -szlify wału itd.itp
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 11, 2011, 16:15:10 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
nawet calkiem goly - spokojnie za 300-400pln jest do kupienia
Ja swój kompletny ze wspomaganiem, alternatorem itp sprzedałem za 400zł :(

Odp: remont silnika 1.6 -szlify wału itd.itp
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 14, 2011, 10:17:26 am »

Offline gerfur

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj
    • BMW E46
Tłoki są przecież różnego rodzaju nieprawdaż (zdaje się że A B C mają oznaczenia tak i różnią sie wymiarem) więc można się postarać zrobić honowanie cylindra i sprawdzić czy nie podpasuje inny wymiar tłowa na 2 szlif jeśli się mylę proszę mnie poprawić. Co do silników używanych w platynowym moim polonezie przeszedłem 3 używkiw jednym orginalnym  korba wyszła przez blok, drugi okazał się być pęknięty na 3 cylindrze do płaszcza wodnego, trzeci się wypanewkował dopiero poszedłem po rozum do głowy i zrobiłem remont generalkę kosztowało to ok 900 zł ale większość zrobiłem sam a jak myślicie ile kosztowały silniki i płyny do nich(z 1200 by wyszło) myślę że remoncik jest raczej ok. Tylko potrzeba trochę wiedzy i dobrgo szlifierza bo niestety o takich coraz trudniej(właśnie ten pan mi pokazał co się znajduje w kanalikach olejowych w wale korbowym i to że każdy się to boi ruszać albo się nikomu nie chce). Pozdrawiam Gerfur.
Był Caro `95 abimex L-122
Był Caro `97 abimex L-146
Był Atu+ `98 boschowtrysk L-74E --> 1.4 GTI Rover ltd

Jest BMW E46`98 2.5 Pb/LPG Cosmoshwarz

Odp: remont silnika 1.6 -szlify wału itd.itp
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 14, 2011, 15:09:56 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Tłoki są przecież różnego rodzaju nieprawdaż (zdaje się że A B C mają oznaczenia tak i różnią sie wymiarem)
rozpiętość grup selekcyjnych, to jest raptem 0,03mm.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: remont silnika 1.6 -szlify wału itd.itp
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 23, 2011, 21:42:24 pm »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
Witam . Nareszcie poskładaliśmy silnik w moim poldku . No i teraz docieram ,już prawie 800 km zrobione . Wycieków jak na razie żadnych  nie stwierdzono, silnik cyka sobie nawet równo. Olej zalany mobil 15W40 i taki zostanie chyba po dotarciu. Staram się jezdzić normalnie tak do2.5tys.obrotów nie przekraczać. po 1500 tys. km dociągam głowice i wymiana oleju lJak ma  ktoś  jakieś rady  na temat docierania itd , to proszę pisać .Pozdrawiam 

Odp: remont silnika 1.6 -szlify wału itd.itp
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 24, 2011, 11:39:15 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Piotrze, sam docieram obecnie silnik po generalce.
Powiem Ci tylko tylko, kręć go trochę wyżej, nie bój się kręcić na drugim i trzecim biegu do 3000 obr/min. Dlaczego? Ano dlatego, że po zmianie biegu z 2500 obr robi Ci się ~1600, a to trochę mało, panewki się męczą. Jeździj z wzięciem pod uwagę "zielonego pola" na obrotomierzu. To najlepszy zakres obrotów dla silnika na dotarciu, czyli 2000-3500. Oczywiście bez wciskania pedału gazu do oporu i bez katowania.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: remont silnika 1.6 -szlify wału itd.itp
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 24, 2011, 14:13:10 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
do 2.5k to sie mozna bujac nie wrzucajac nic powyzej III ,
zeby jezdzic normalnie to trzeba krecic wyzej ,albo panewki sie wycisna,
przy 800km przebiegu to juz radze krecic do 3k ,a przy ~1200km krecic do 3.5k ,
lepiej nizszy bieg i wyzsze obroty,

a pozniej jak zlejesz ten slaby olej to nie zalewaj takiego samego minerala ,tylko przynajmniej 10W40 np. Lotosa -pewnie bedzie tanszy niz ten mobil ,
a najlepiej wlej 5W40 Lotosa - czasami po promocji za 90pln mozna kupic banke 4l
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: remont silnika 1.6 -szlify wału itd.itp
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 30, 2011, 21:55:24 pm »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
OK Mobil czy Lotos-obojętnie, byle na czas wymieniać.Wczesniej lałem Elf sporti mineralny i też było dobrze.Przejechane ma już 2500 km.Ciśnienie na zimnym silniku trzyma 0.4Mpa przy wolnych obrotach na wyższych około3tyś. trochę ponad 0.4Mpa.Na nagrzanym silniku 80-90st. spada naluzie do 0.3-0.2Mpa.Zmienie jeszcze raz olej po 3tys.Wszystko ok.tylko gaznik mnie wk... bo oski na przepustnicach mają luz że aż gwizda czasem no i obroty jak spadają to raz na800 raz 1000. Silnik chodzi równo,cicho dzisiaj tak pocisnełem troche do 140 przy 3.800 obrotów. Nie wiem ale chyba wszystko w porządku?Tak mi się wydaje.