Autor Wątek: sprzęgło do rovera  (Przeczytany 18491 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #40 dnia: Kwiecień 18, 2012, 09:40:14 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A u mojej żony siedzi tarcza 200mm pod nietoczonym kołem 190mm. Też daje radę tyle że marnuje się ostatnie 3mm obwodu tarczy od strony zamachu więc efektywność jej możliwości przenoszenia sięga jakichś 90% pełnej tarczy 200.

 
No j będzie śmigać to pojęcie względne bo ja na sprzęgle 200mm firmy LUK (nowa tarcza, docisk i łożysko) przy starym 1.8 potrafiłem czasem je u ślizgnąć.
Qrcze to to moje 1,8 jakieś słabe jest. Tarcza 190mm z forda (o jakieś 2mm grubsza od roverowskiej) + docisk 200mm dają spokojnie radę. Owszem uślizgnie się z czasu ale to raczej przez moje operowanie sprzęgłem...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 18, 2012, 09:43:41 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
to może ja źle nim operowałen albo źle ustawione lecz tak było. Co do zestawu 200mm pod koło 190 to może w 200jest mocniejszy docisk dlatego daje radę albo nowe sprzęgło:) teraz może wszystko chodzi ale np za 40kkm nie bedężid tak dobrze.

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 18, 2012, 18:37:56 pm »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona
Panowie a nikt z was nie próbował stary, tani, do zrobienia w garażu sposób wzmocnienia docisku przez założenie dwóch sprężyn?
nie wiem jak ciężko chodzi pedał sprzęgła w polonezie, ale po takim zabiegu można przesunąć kołek mocujący linke na pedale sprzęgła uzyskując mniejsze ramię.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2012, 18:39:30 pm wysłana przez marek_gabrys »

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #43 dnia: Kwiecień 18, 2012, 19:00:59 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
do zrobienia w garażu sposób
to teraz żeś wymyślił...

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #44 dnia: Kwiecień 18, 2012, 19:50:16 pm »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona
do zrobienia w garażu sposób
to teraz żeś wymyślił...
Nie wiem co miałeś na myśli. sposób czy miejsce ci nie odpowiada?
 zakładanie 2 sprężyn jest bardzo popularną metodą wzmacniania docisku.
Garaż ci nie pasuje? - ja w garażu zbudowałem motocykl i samochód i jakością na łeb biją nie jedne produktu firm profesjonalnie zajmujących sie budową replik.
wiec o co ci chodzi? włącz się w dyskusję jakąś argumentacja albo nic nie pisz.

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #45 dnia: Kwiecień 18, 2012, 20:02:03 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Nie mam zamiaru ingerować w docisk... argumentem są mocne nity które tam są i napewno garażowym sposobem nic ciekawego nie wyjdzie... pomijając fakt że to też pasowało by wyważyć to jeszcze bym sie zastanawiał czy to sie potem nie rozleci.

Jak to sprzęgło mi padnie to oczywiście dam docisk do wzmocnienia (tak jak mowisz dołozenie drugiej spręzyny - bardzo dobry patent to jest)... ale firmie która sie tym zajmuje.

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #46 dnia: Kwiecień 18, 2012, 20:20:55 pm »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona
Nie mam zamiaru ingerować w docisk... argumentem są mocne nity które tam są i napewno garażowym sposobem nic ciekawego nie wyjdzie... pomijając fakt że to też pasowało by wyważyć to jeszcze bym sie zastanawiał czy to sie potem nie rozleci.

Jak to sprzęgło mi padnie to oczywiście dam docisk do wzmocnienia (tak jak mowisz dołozenie drugiej spręzyny - bardzo dobry patent to jest)... ale firmie która sie tym zajmuje.
jakbym słuchał uzasadnienia gigantycznej ceny takiego zabiegu np u Pana Halczyńskiego.
osobiście robiłem to wiele razy i nie widzę żadnego problemu zrobienia tego na kolanie. możesz to skręcić śrubami o podwyższonej wytrzymałości lub kupić nity w sklepach co sprzedają materiały do regeneracji sprzęgieł. koszt około 3 zł za nit.
 docisk chcesz wyważać? przecież te elementy, z których docisk się składa są ciasno pasowane, a moment bezwładności dołożonej sprężyny jest znikomy. Uważasz, że że firmy produkujące masowo dociski je wyważają?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2012, 20:22:31 pm wysłana przez marek_gabrys »

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #47 dnia: Kwiecień 18, 2012, 20:26:21 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
docisk chcesz wyważać? przecież te elementy, z których docisk się składa są ciasno pasowane, a moment bezwładności dołożonej sprężyny jest znikomy. Uważasz, że że firmy produkujące masowo dociski je wyważają?
No koledzy uważali że toczone koło zamachowe trzeba wyważać więc...

Co do tego docisku masz zdjęcia jak to wygląda, pytam z ciekawości .

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #48 dnia: Kwiecień 18, 2012, 20:41:38 pm »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona
No koledzy uważali że toczone koło zamachowe trzeba wyważać więc...
koło zamachowe ma nieporównywalnie większy moment bezwładności od docisku. tak na marginesie ci sami ludzie używali terminów -" lżejsze koło zamachowe", "odelżanie koła zamachowego", "zmiana masy koła" itp - co świadczy o ich kompletnej niewiedzy elementarnych podstaw. ale to tak na marginesie.


Co do tego docisku masz zdjęcia jak to wygląda, pytam z ciekawości .
`
jest wiele stron w necie z zdjęciami takiej przeróbki.

http://www.mickey-garage.pl/warsztat/8/wzmocnienie-docisku-sprzegla
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=311951

itp
użyj google.


Qrcze to to moje 1,8 jakieś słabe jest. Tarcza 190mm z forda (o jakieś 2mm grubsza od roverowskiej) + docisk 200mm dają spokojnie radę. ...

to, że tarcza jest grubsza nie znaczy, że docisk na nią działa większą siłą. często jest dokładnie odwrotnie! wynika to z geometrii sprężyny w docisku.
znam przypadek, że dorobiono tarcze spiekową celowo grubszą po to,  aby uzyskać większą siłę docisku na tę tarczę i efektem tego zestawu było ślizganie się sprzęgła. zdystansowanie docisku naprawiło sprzęgło.

Śmiem twierdzić, ze w miarę zużywania się tarczy to sprzęgło będzie coraz "mocniejsze".
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2012, 21:08:02 pm wysłana przez marek_gabrys »

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #49 dnia: Kwiecień 18, 2012, 22:48:04 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
Ciekawi mnie czy wyważarka do kół/felg by wyłapała coś. Niby da rade ją ustawić z dokładnością do 2g i na rozmiary koła zamachowego też podobnie. Ustawienia ciężarków takie jak dla kół motocykla... a gdzie pokaże ciężarek tam wiadomo że po drugiej stronie jest ciężej. Wsadziłbym koło przed obróbką i po obróbce i jakby coś nie tak to do wyważenia. Wyważarkę mam w pracy także sprawdzenie nic nie kosztuje... ciekawe tylko czy średnica wewnętrzna koła zamachowego nie jest za mała.
no moim zdaniem wyważarka od kół raczej dokładnie ci tego nie pokaże tym bardziej że błąd to 5g. tocząc koło pod sprzegło 200mm , zbieramy niewielka powierzchnie tak że niema potrzeby ponownego wywarzania. W maluchu miałem koło z toczone o połowe wagi , bez wywarzania i śmigał nieziemsko. 
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #50 dnia: Kwiecień 25, 2012, 21:24:01 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Dla potomnych napiszę że po zebraniu materiału na tokarce tak żeby zrobić koło zamachowe pod sprzęgło 200MM po założeniu na wyważarkę okazało sie że jest lekko ponad 7 gram niewyważenia. Niby nie dużo ale jednak

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #51 dnia: Kwiecień 25, 2012, 21:43:19 pm »

Offline gaworek87

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 57
Dla potomnych napiszę że po zebraniu materiału na tokarce tak żeby zrobić koło zamachowe pod sprzęgło 200MM po założeniu na wyważarkę okazało sie że jest lekko ponad 7 gram niewyważenia. Niby nie dużo ale jednak
trzeba było wsadzić koło na wyważarkę przed tokarką bo to, że po toczeniu jest niewyważenie o niczym nie świadczy

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #52 dnia: Kwiecień 25, 2012, 22:19:07 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
a ja słyszałem że podobno koło zamachowe powinno być wyważane razem z wałem korbowym. Ale może to głupoty. Co do tego wyważenia to racja nie wiadomo czy to wyszło po toczeniu

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #53 dnia: Kwiecień 25, 2012, 23:32:30 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
Nie głupoty, powinno się wyważać z kołem zamachowym, wałem korbowym, korbowodami i kołem pasowym.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #54 dnia: Kwiecień 26, 2012, 07:04:39 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
czyli w takim razie jak już chcemy to wszystko zrobić "fachowo" to po toczeniu koła powinno się rozebrać silnik i wszystko wyważać. ba nawet nie po toczeniu koła a po samym przełożeniu wieńca, przy przejściu z koła zamachowego 190 na 200mm tak jak robił to kolega bocian. No ale cóż moje panewki i paru innych osób dostają teraz po du... normalnie aż je słyszę 8-)

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #55 dnia: Kwiecień 28, 2012, 20:59:10 pm »

Offline Tailgunner

  • Tarnów
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
    • polskifiat.jazda.pl
moment bezwładności dołożonej sprężyny jest znikomy. Uważasz, że że firmy produkujące masowo dociski je wyważają?

LOL oczywiście że wyważają

powinno się wyważać z kołem zamachowym, wałem korbowym, korbowodami i kołem pasowym

powinno jeżeli chce sie zbudowac wiertarke, a do 'normalnego' lub lekko sportowego silnika w zupełności wystarczy wyważenie zamachu razem z dociskiem
polskifiat.jazda.pl

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 14, 2012, 21:00:08 pm »

Offline cezek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 676
Czy muszę zmieniać sprzęgło i zamach w silniku 1,6 z 1996roku?
Co do tego, to nie szpachla. Fabryczna izolacja i podkład.[]

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwiec 14, 2012, 21:12:59 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Inne znaki pod CPWK. Sprzęgło zostaw, weź zamach z 1.4 i do tokarza... albo jak da rade to przełożyć wieniec ze znakami z 1.4.

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwiec 14, 2012, 22:05:43 pm »

piciek

  • Gość
Czy muszę zmieniać sprzęgło i zamach w silniku 1,6 z 1996roku?
jak wrzucisz elektronikę z rovera 1.6 to nie.

Odp: sprzęgło do rovera
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwiec 17, 2012, 18:47:49 pm »

Offline cezek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 676
Inne znaki pod CPWK. Sprzęgło zostaw, weź zamach z 1.4 i do tokarza... albo jak da rade to przełożyć wieniec ze znakami z 1.4.

A sprzęgło z 1,6 jest mocniejsze jak z 1,4? Lepiej zmienić czy na sprzęgle z 1,4 tez da rade?
Co do tego, to nie szpachla. Fabryczna izolacja i podkład.[]