No koledzy uważali że toczone koło zamachowe trzeba wyważać więc...
koło zamachowe ma nieporównywalnie większy moment bezwładności od docisku. tak na marginesie ci sami ludzie używali terminów -" lżejsze koło zamachowe", "odelżanie koła zamachowego", "zmiana masy koła" itp - co świadczy o ich kompletnej niewiedzy elementarnych podstaw. ale to tak na marginesie.
Co do tego docisku masz zdjęcia jak to wygląda, pytam z ciekawości .
`
jest wiele stron w necie z zdjęciami takiej przeróbki.
http://www.mickey-garage.pl/warsztat/8/wzmocnienie-docisku-sprzeglahttp://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=311951itp
użyj google.
Qrcze to to moje 1,8 jakieś słabe jest. Tarcza 190mm z forda (o jakieś 2mm grubsza od roverowskiej) + docisk 200mm dają spokojnie radę. ...
to, że tarcza jest grubsza nie znaczy, że docisk na nią działa większą siłą. często jest dokładnie odwrotnie! wynika to z geometrii sprężyny w docisku.
znam przypadek, że dorobiono tarcze spiekową celowo grubszą po to, aby uzyskać większą siłę docisku na tę tarczę i efektem tego zestawu było ślizganie się sprzęgła. zdystansowanie docisku naprawiło sprzęgło.
Śmiem twierdzić, ze w miarę zużywania się tarczy to sprzęgło będzie coraz "mocniejsze".