Autor Wątek: Okresy wymiany płynów eksploatacyjnych  (Przeczytany 3215 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4506
  • Płeć: Mężczyzna
Okresy wymiany płynów eksploatacyjnych
« dnia: Kwiecień 06, 2011, 19:47:12 pm »
Zmiana oleju silnikowego i filtra oleju:

W silniku OHV - co 10 tyś. km nie rzadziej jednak niż co roku
W silniku Rover K16 - co 15tyś. km nie rzadziej jednak niż co roku

Zmiana oleju w skrzyni biegów:

Co 30tyś. km.

Zmiana oleju w moście napędowym:

Co 60tyś. km nie rzadziej jednak niż co 3 lata

Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline m4rlb0r0

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSI Kombi 2000
    • gniazdka elektryczne
Odp: Okresy wymiany płynów eksploatacyjnych
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 06, 2011, 21:25:11 pm »
ile litrów oleju wchodzi do skrzyni biegów i mostu ??
Ten sam olej przekładniowy w oba te zespoły idzie ??
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2011, 21:25:59 pm wysłana przez m4rlb0r0 »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 732
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Odp: Okresy wymiany płynów eksploatacyjnych
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 06, 2011, 22:59:02 pm »
Do skrzyni około 1,5 l,a do mostu 1,2 l.Olej klasy 80W/90 GL 5,lub 85W/90 GL 5.Może być Hipol,lub zamienniki. :D
P.S
W swoim GSI mam zalany Hipol 15 F  85W/90 GL 5 [w skrzyni,i moście ten sam]
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2011, 23:17:57 pm wysłana przez Mardas#1946 »
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Larry075

  • Gość
Odp: Okresy wymiany płynów eksploatacyjnych
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 06, 2011, 23:08:34 pm »
Warto było by opisać, jak najszybciej i najlepiej wymienić olej w skrzyni, i olej w moście, czy potrzebne są jakieś uszczelki czy podkładki, jeśli tak, to jakiego wymiaru. Niedługo zabiorę się za wymiane i pewnie strzele kilka fotek więc moze zrobi się jakiś tutorial?

Offline wawrzyniec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 126
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 2.0 DOHC 1998
Odp: Okresy wymiany płynów eksploatacyjnych
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 07, 2011, 13:52:56 pm »
Tutaj filmik z wymiany oleju w tylnym moscie (dodatkowo byla tez wymieniana uszczelka bo przeciekala):

http://www.youtube.com/watch?v=oYSyAh_608A

Nie ma w tym nic skomplikowanego. Dolna sruba odkrecona i olej spuszczony, gorna dolewamy az zacznie sie przelewac. Podobnie w skrzyni biegow.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 07, 2011, 13:54:58 pm wysłana przez wawrzyniec »
- To jesteś fanem polsko - włosko - koreańskiej motoryzacji

Offline Spoksik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 218
Odp: Okresy wymiany płynów eksploatacyjnych
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 07, 2011, 14:59:27 pm »
To olej do mostu wlewa sie przez tą srubke ktora znajduje sie po srodku?? Tak jak przedstawiono to na filmiku??
Bo ja myslalem ze wlewa sie przez tą co znajduje sie na samej górze mostu....
Brum, brum
Abimexem toczyc sie:)

Offline m4rlb0r0

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSI Kombi 2000
    • gniazdka elektryczne
Odp: Okresy wymiany płynów eksploatacyjnych
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 07, 2011, 23:30:26 pm »
film super...
Ma ktoś może podobny filmik zarejestrowany podczas wymiany oleju w skrzyni biegów ?? :)

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 534
Odp: Okresy wymiany płynów eksploatacyjnych
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 08, 2011, 07:03:24 am »
Wypadałoby most przepłukać naftą przed nalaniem nowego oleju, żeby wypłukały się resztki starego hipola. No i przy spuszczaniu go z mostu warto podnieść prawą, przeciwległą od korka, stronę samochodu, by pochylenie spowodowało całkowite pozbycie się przepracowanego oleju.
Do nalewania nowego oleju strzykawka nie jest potrzebna, wystarczy wężyk igelitowy i lejek oraz odpowiednia ilość oleju. Żeby lepiej on spływał, warto zanurzyć go na kilkanaście minut w gorącej wodzie, żeby nieco zrzedniał od temperatury.
A tak najlepiej, to warto zalać tam olej syntetyczny, zwłaszcza do w przypadku skrzyni jest to ważne - będzie można bezproblemowo włączać i wyłączać biegi przy minusowych temperaturach, co w przypadku hipola, czasamo jest problematyczne, tym bardziej, im niższa jest temperatura otoczenia.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 534
Odp: Okresy wymiany płynów eksploatacyjnych
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 08, 2011, 07:06:25 am »
Przy okazji wymiany oleju w moście, warto też zainwestować w nowy uszczelniacz wałka napędzającego. Te mosty lubią cieknąć na tym uszczelniaczu, a jego koszt jest niewielki, a sama wymiana - banalna, wystarczy tylko mieć nasadkę nr 36, z tego, co pamiętam. Teoretycznie trzeba dać nową nakrętkę na wałek, a ją samą przykręca się z siłą od 175 do 225 Nm (średnia wychodzi 200 Nm). Taki zabieg często może spowodować uciszenie się hałasów mostu, zwłaszcza, jeśli ma on już swój przebieg i przygody za sobą.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4506
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Okresy wymiany płynów eksploatacyjnych
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 11, 2011, 21:55:14 pm »
Proponuję przykleić ten temat bo informacja ogólna, przydatna ,a niekoniecznie w polskim kraju znana.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
części nadwozia w kolorze 44E i rogal do Rovera

Offline michros

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 330
Odp: Okresy wymiany płynów eksploatacyjnych
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 25, 2011, 22:14:29 pm »
Fajny temat i nawet przyklejony ale został założony kilka miechów temu a nikt nie dodał informacji o płynie hamulcowym , chłodzącym i do wspomagania ? No chyba , że to z uwagi na dział "mechanika"